BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 269

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 269 av 367 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 5,361 til 5,380 av 7339
    Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk nok en gang for en flott demo-dag BEF

Mtp lydkvaliteten ble jeg utrolig imponert over hvordan noe kunne spille så høyt og samtidig så lite anstrengende for ørene.

Jeg storkoste meg med bluraykonsert med Michael Buble sin "feeling good" med et trykk og en dynamikk som ga meg gåsehud og klump i halsen og det som verre er.. :P Bassen når infected mushroom ble spilt var mildt sagt rystende... Sjelden eller aldri har jeg opplevd et rom som kan "tåle" så mye bass uten at tapeten skreller av veggene.. Meget imponerende!

Skytescenene i Open Range ga meg ny tro på Western-sjangeren, det var så troverdig gjengitt lydmessig, og jeg ble postivt overrasket over kontrollen og hvor behagelig det låt når dB-måleren gikk løpsk.

3D-kvaliteten på Avatar imponerte meg også. Mest pga at det som kom ut av skjermen var så klart. Tidligere har jeg kun sett verdien i dybden i 3D og kimset litt av effektene som kom ut av bildet og ansett dem som lite troverdige, men her synes jeg at feks "manetene" som omfavnet "Jake" i Avatar og kom ut av bildet var krystallklare. Kanskje jeg må vurdere en Sony?

Øyvind

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for at dere åpnet hjemmet

deres Bjørn Erik og Ann Kristin. Og for ikke å glemme hunden, som av en eller annen grunn var litt skeptisk til meg. Og så meg som elsker hunder.....jaja.
    Og hyggelig å hilse på ansiktene og menneskene bak andre nick her på forumet også, blir litt mer personlig med en gang. Flott gjeng! Og takk for god servering, aldri feil med litt kaffe og kake!

Jeg har gått med sitring i kroppen en stund da det ble klart at jeg skulle på demo i denne brutale hjemmekinoen. Er jo ingen vits i å pynte på noe, her skulle vi få et innblikk i noe som må være langt inne på topplisten over hjemmekinoer i landet vårt. Attpåtil skulle jeg få min ildåp med 3D, nei dette var en dag jeg gledet meg til.
    Tiden fløy så altfor fort av en eller annen grunn, plutselig var demoen over etter mange timer faktisk, og tiden hjemover i bilen ble brukt på å fordøye noe av inntrykkene.

BEF øste med glede av sin kunnskap og vi fikk et lite innblikk i tankene bak dette rommet, og veien dit. Spennende, og det er helt tydelig at BEF kan sine saker, her er det ikke noen tilfeldigheter. Bare det å kappe, pusse og plassere en haug med "trestokker" i system får det jo til å gå kaldt nedover ryggen på oss vanlig dødelige. Det er jo diffusorer, men ved første øyekast så ser det ikke akkurat ut som det er en plan med de, men det er ikke noen tilfeldigheter der heller. Som alt annet der i gården, gjennomført med presisjon og en god tanke bak.

Høyttalerne dekkes best med ett ord i mitt hode. Brutalt, rett og slett brutalt. Her er det så mange basselementer at jeg aldri hadde satt mine bein i det rommet med tupè eller dårlig hjerte. Også der er det jo selvfølgelig en plan, vi snakker selvfølgelig elementer i samme høyde for å hente ut de siste detaljene også her. Bak lerrettet skjuler det seg også en haug med elementer, så rått og brutalt at det sitrer i kroppen lenge før det kom lyd fra de!

Som nevnt så begynte det med liltt musikk i alle sjangre, og man tenker jo ikke akkurat hifi når man ser eller leser om dette rommet. Men herregud, det funker jo der også. Det virker som systemet aldri går noe særlig over tomgang uansett hva man gjør med volumknotten. Her blir det aldri stressende eller tungpustet, det spiller helt uanstrengt uansett hva man gjør. Et veldig stort lydbilde, og jeg syns heller ikke noen instrumenter ble stresset, alt var bare avstemt og ...........riktig på en måte. Toppen av kaka var vel når Infected Mushroom ble brukt som aircondition faktisk! Et par kutt av de flytter faktisk så mye luft at det blir kaldere i rommet! Er det mulig!!!

"Det er varmt her BEF."
    "Ok, jeg setter på litt Infected, et øyeblikk så blir det bedre!"

David Foster med Hitman er jo heller ikke feil, og et par kutt av Michael Buble og hun unge fra Filippinene? som synger Whitney Houston bedre enn Whitney selv fikk virkelig igang sikkelpressa hos mange av de fremmøtte, meg selv inkludert. Fantastisk moro å høre på, og anlegget imponerte meg mye mer enn jeg ventet i stereo. Fikk også sjansen til å lytte på et par kutt jeg hadde med selv. Donald Fagan og Willy DeVille fikk prøve seg, og scenen var vel større enn jeg er vant til! Veldig bra stereoperspektiv, stor scene og små problemer med å plassere instrumenter! I mine ører ingen steder i frekvensgangen som stikker av, alt er som nevnt bare...........riktig?
    Ventet meg kanskje enda litt mer smell i skarptromma som kommer rett over 3 min ut i Spanish Jack med Willy DeVille, men i ettertid har jeg tenkt at......den var jo som alt annet i systemet avstemt og fulgte med der den skulle.
    Veldig moro og engasjerende også i musikk dette systemet her.

Film, endelig min debut med 3D! Vi åpnet med noen 2D kutt av kjente filmer som Open Range, Art Of Flight, Master & Commander etc, og herregud for et skyv og dynamikk, for et trykk og et lite hav av informasjon! Brutalt rått, rett og slett forbanna moro! Smilene satt løst, og det manglet ikke på kommentarer i salen for å si det sånn! Sånn kan det være folkens, anbefaler alle som kan og får mulighet til å ta turen!
    Mitt første møte med 3D ga også mersmak. Litt uvant for meg, og av og til går ting så fort at litt av fokus forsvinner(mulig det er mine egne gamle øyne som gjør det, jeg vet ikke) i bildet. Men i rolige sekvenser og med riktig materiale så var det helt rått på et så stort lerrett. Jeg ble sittende igjen sammen med Jan B og se litt på en tegnefilm som jeg ikke husker navnet på i farten. Handlet om to små skilpadder og deres ferd. Makan til opplevelse!!! Vi måtte stadig knipse vekk krabber som var helt på nesetippen vår, fisker som svømte rett i trynet vårt, fantastiske bilder og effekter!
    Nei, dette var en fantastisk måte å tilbringe en Søndag på, og det er bare å bøye seg i støvet for BEF. En helt ny standard er satt for min egen del, nå vet vi andre hva vi har å jobbe mot. Eller det ender vel stort sett med drømmene for de fleste sin del, det kreves mer enn bare pågangsmot for å få til et slikt rom. Det ligger mye basiskunnskaper i bunn som er tvingende nødvendig, og som nevnt før så er det ingen tilfeldigheter i dette rommet.
    Takk igjen for at vi fikk komme, og jeg tar mer enn gjerne turen igjen! Takk også til Ann Kristin som er blid som ei lerke selv om huset er fullt av fremmede. Og til hunden, neste gang håper jeg ikke du er så skeptisk!!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker de bildene av avforum brukere med navn. Du får et helt annet bilde av vedkommende da. 8)

Sykt bra referat Millmaker.

Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B
    Ojameg for en moro måte å tilbringe en søndag på.

Må først bare få takke for at jeg fikk komme, utrolig trivelig vertskap, med bevertning og det hele, og moro å hilse på dere andre som var der.

Og til slutt var det jo moro finne ut at man nesten var "sambygdning", hehe.
    Tusen takk for masse flotte ord, hyggelig at besøket var verd turen! Å veldig hyggelig å finne ut det er flere av oss tidligere nord bore som bor her nede

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er vel ikke særlig mye tvil om at Bjørn Erik har en heftig hjemmekino, noe besøkende bevitner gang på gang

Hvem er det som har latt Kenti rote med fjernkontrollene? :shock:
    Du er invitert til helgen vis det fortsatt passer for deg.

Sitat Opprinnelig postet av thenuts
    Takk nok en gang for en flott demo-dag BEF
    Veldig hyggelig og ha deg på besøk, vi snakkes nok snart igjen.

Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    deres Bjørn Erik og Ann Kristin. Og for ikke å glemme hunden, som av en eller annen grunn var litt skeptisk til meg. Og så meg som elsker hunder.....jaja.

Takk igjen for at vi fikk komme, og jeg tar mer enn gjerne turen igjen! Takk også til Ann Kristin som er blid som ei lerke selv om huset er fullt av fremmede. Og til hunden, neste gang håper jeg ikke du er så skeptisk!!
    Utrolig hyggelig og få hilse på deg å, det synes nok Jenny også innerst inne Det er som du sier en slik dag går så alt for fort. Du er iallefall hjertelig velkommen innom igjen og tror nok den dagen å ville gått fort med mye hyggelig prat. Må takk for masse flotte ord, og hyggelig ting falt i smak. Veldig gøy å kunne få gi deg 3D demo

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du er invitert til helgen vis det fortsatt passer for deg.

Jepp, planene er ikke forandret Det blir nok både "work and pleasure", men hyggelig blir det

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jepp, planene er ikke forandret Det blir nok både "work and pleasure", men hyggelig blir det
    Skal vi ta lørdags ettermiddag?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult å lese at demoen var så sinnsykt vellykka! Må si jeg likte innlegget til Millmaker særdeles godt. Er jo så gøy når folk setter pris på det en har fått til! Og så er det fett at dere åpner dørene for oss andre som ikke nødvendigvis kan like mye om dette som det dere kan, BEF. Du og enkelte andre ildsjeler gjør forumet en stor tjeneste med innsatsen dere legger igjen! Ha en fin kveld, så skal jeg hilse fra våre små også.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Det meste er vel allerede sagt om denne kinoen, så jeg vil bare takke for at jeg fikk komme og høre på dette monsteret av en kino. Jeg har ihvertfall blitt diy frelst.

At jeg som vilt fremmed for komme inn i huset og oppleve dette og blir tatt imot som en god venn fra gammelt av, er veldig hyggelig.

Alle som har mulighet burde høre dette. Jeg klarer ikke å bruke ord for å beskrive opplevelsen av denne kinoen.

Takker også for den ekstra hjelpen jeg fikk idag 8)

Dette er og blir rått og håper jeg for en mulighet til å oppleve kinoen igjen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Kult å lese at demoen var så sinnsykt vellykka! Må si jeg likte innlegget til Millmaker særdeles godt. Er jo så gøy når folk setter pris på det en har fått til! Og så er det fett at dere åpner dørene for oss andre som ikke nødvendigvis kan like mye om dette som det dere kan, BEF. Du og enkelte andre ildsjeler gjør forumet en stor tjeneste med innsatsen dere legger igjen! Ha en fin kveld, så skal jeg hilse fra våre små også.
    Takk for veldig hyggelige ord alkar! Den største gleden med hobbyen er jo å kunne dele den med andre og ikke minst da få hjelp og inspirasjon til å kunne gjøre noen forbedringer også.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Det meste er vel allerede sagt om denne kinoen, så jeg vil bare takke for at jeg fikk komme og høre på dette monsteret av en kino. Jeg har ihvertfall blitt diy frelst.

At jeg som vilt fremmed for komme inn i huset og oppleve dette og blir tatt imot som en god venn fra gammelt av, er veldig hyggelig.

Alle som har mulighet burde høre dette. Jeg klarer ikke å bruke ord for å beskrive opplevelsen av denne kinoen.

Takker også for den ekstra hjelpen jeg fikk idag 8)

Dette er og blir rått og håper jeg for en mulighet til å oppleve kinoen igjen
    Veldig hyggelig at du ville ta turen og at jeg fikk hilse på deg. Spennende høyttaler prosjekt du er igang med og ekstra hyggelig at man kunne få hjelpe deg litt med det.

Som jeg har sagt til mange andre, er du hjertelig velkommen tilbake på besøk.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi ta lørdags ettermiddag?
    Dersom det passer for de andre....

Ps. vi kan evt. ta resten via PM.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt meget trivelig besøk i kinoen i ettermiddag, Counterpointer tok turen innom for å avlevere noe jeg hadde fått han til og hente for meg og samtidig ha en god unnskyldning for å få en demo. Veldig hyggelig å hilse på deg igjen, å håper besøket sto til forventningene.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet å komme med noen gode tips for justering??

Tenker på hvordan gjør du det når du har justert inn EQen? Hva verktøy/program bruker du? Har holdt på litt med MiniDSP og REW nå i ettermiddag og sliter seriøst med å få til en noenlunde kurver.

Jeg er veldig i tvil om hvor mye smoothing jeg bør ha på som utgangspunkt når jeg skal justere, hvor mye EQ jeg i det hele tatt kan bruke og hva gjør jeg med f.eks. stående bølger, bare lar være å gjør noe med de i det hele tatt? (jeg har f.eks. dype diper på 60, 120, 240 hz..) Er veldig takknemlig for alle tips som kan gjør vegen mot målet litt enklere

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt meget trivelig besøk i kinoen i ettermiddag, Counterpointer tok turen innom for å avlevere noe jeg hadde fått han til og hente for meg og samtidig ha en god unnskyldning for å få en demo. Veldig hyggelig å hilse på deg igjen, å håper besøket sto til forventningene.
    Ord blir fattige :-D

Først og fremst er det utrolig koselig å komme. Jenny sjarmerte meg i senk, for en flott hund hun er. Veldig morsomt å se at hun har blitt en stor dame.

Når en skal beskrive kinoen så er det meste sagt allerede. Anlegget sjarmerer og utfører alle ting en gir det med stor selvfølgelighet, dette gjelder både lyd og bilde. Det har både fintfølelse og stooore muskler. Dagens opplevelser er nok først og fremst å bli skutt i senk med grove kalibre samtidig som en hører små detaljer. Det er et ikke ubetydelig kunststykke å klare dette samtidig.
    Det er også en eksepsjonell opplevelse å merke det som Millmaker skriver om, en kjenner at det blåser kald vind fra elementene :shock: på Infekted mushroom. Det har jeg ikke opplevd før.......

Lydbildet er meget stort, strekker seg bakover og oppover. Samtidig har jeg samme følelsen som hos Atle. Det er ikke noe behov for å sitte å prøve å høre etter feil (fordi de ikke er der, alt er på rett plass) en blir bare sittende å kose seg.

3D dette er vel så bra som det kan bli med nåværende teknologi. Dessverre må jeg si at jeg trives dårlig med aktive briller, de har for dominerende innfattning og er vonde å ha på lenge. Lyset stjeler de også. Jeg er foreløpig ikke noen stor tilhenger. Ble allikevel fascinert av dybden i bildet på flyfilmen, detaljene i bildet på Avatar og "popp out" effekten på Sammys reise. Maken til effekten av skilpadder og fisk som flyter vektløst rett foran nesa skal en lete etter.

Kudos til Gorm for kalibrering av WV95. BEF sin kalibrerte og Atle sin ukalibrerte er to svært forskjellige maskiner. Atle kan glede seg til sin er justert inn av Gorm

Interessant å diskutere med deg Bjørn Erik, du har interessante synspunkter på mange felter. Tror den nye løsningen med lerret kommer til å bli enda bedre enn nåværende. Blir spennende å se om du senker det litt samt om det vil gi enda bedre effekt med 2.35:1. Min mening er at det ville blitt enda bedre med 15 cm senking selv om dette vil innvirkning litt på bakre rad.

Mellomtoner synes jeg vel du egentlig ikke trenger, men skal ha et åpent sinn for at det kan bli enda bedre. Skulle jeg valgt ville jeg heller fokusert på styringen av anlegget, Creston eller IPad ( med iRule el.lign) ville satt prikken over i'en.

Dette skulle bare være en kort takk, men klarte ikke la være å skrive litt

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Først og fremst er det utrolig koselig å komme. Jenny sjarmerte meg i senk, for en flott hund hun er. Veldig morsomt å se at hun har blitt en stor dame.

Når en skal beskrive kinoen så er det meste sagt allerede. Anlegget sjarmerer og utfører alle ting en gir det med stor selvfølgelighet, dette gjelder både lyd og bilde. Det har både fintfølelse og stooore muskler. Dagens opplevelser er nok først og fremst å bli skutt i senk med grove kalibre samtidig som en hører små detaljer. Det er et ikke ubetydelig kunststykke å klare dette samtidig.
    Det er også en eksepsjonell opplevelse å merke det som Millmaker skriver om, en kjenner at det blåser kald vind fra elementene :shock: på Infekted mushroom. Det har jeg ikke opplevd før.......

Lydbildet er meget stort, strekker seg bakover og oppover. Samtidig har jeg samme følelsen som hos Atle. Det er ikke noe behov for å sitte å prøve å høre etter feil (fordi de ikke er der, alt er på rett plass) en blir bare sittende å kose seg.

3D dette er vel så bra som det kan bli med nåværende teknologi. Dessverre må jeg si at jeg trives dårlig med aktive briller, de har for dominerende innfattning og er vonde å ha på lenge. Lyset stjeler de også. Jeg er foreløpig ikke noen stor tilhenger. Ble allikevel fascinert av dybden i bildet på flyfilmen, detaljene i bildet på Avatar og "popp out" effekten på Sammys reise. Maken til effekten av skilpadder og fisk som flyter vektløst rett foran nesa skal en lete etter.

Kudos til Gorm for kalibrering av WV95. BEF sin kalibrerte og Atle sin ukalibrerte er to svært forskjellige maskiner. Atle kan glede seg til sin er justert inn av Gorm

Interessant å diskutere med deg Bjørn Erik, du har interessante synspunkter på mange felter. Tror den nye løsningen med lerret kommer til å bli enda bedre enn nåværende. Blir spennende å se om du senker det litt samt om det vil gi enda bedre effekt med 2.35:1. Min mening er at det ville blitt enda bedre med 15 cm senking selv om dette vil innvirkning litt på bakre rad.

Mellomtoner synes jeg vel du egentlig ikke trenger, men skal ha et åpent sinn for at det kan bli enda bedre. Skulle jeg valgt ville jeg heller fokusert på styringen av anlegget, Creston eller IPad ( med iRule el.lign) ville satt prikken over i'en.

Dette skulle bare være en kort takk, men klarte ikke la være å skrive litt
    Jeg må bare arrestere deg på en ting, 3D på VW95 er ikke så bra det kan bli med dagens teknologi. Det finnes bedre 3D projektorer på markedet...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for meget hyggelig demo

Jeg var på demo 10. juni og tenkte å skrive noen få ord om det :-D

Først vil jeg takke for meget hyggelig vertskap, her føler man seg virkelig hjemme. Brus, kaffe og brownies ble servert sammen med masse musikk og film.

Jeg har aldri hørt et så ubegrenset anlegg før. Når jeg skulle høre et par låter med min egen musikksmak fikk jeg fjernkontrollen fra BEF med beskjeden om at jeg bare kunne skru så høyt jeg bare ville. Det er det ikke så ofte man får høre, hehe.

Det var en enorm 3dimensjonalitet i anlegget, selv i stereo, og frontrekken satt som et skudd. Fyldig bass, uten å være for fremtredende heller. Ser noen har kommentert på at det er litt mye bass i forhold til sine preferanser, men der har jo alle litt forskjellige synspunkt. Jeg er på ingen måte fan av bass som stjeler for mye av lydbildet, men synes det fungerte meget godt her. Det var kjempegøy å høre litt skikkelig metal, nesten som å være på konsert.

Dette er jo et anlegg, jeg vil tro i hvert fall, som er bygget med hovedvekt på film. Alt blir veldig sømløst når senterkanalen er lik som frontkanalene, og side og bakkanelen også er bestykket likt, men i noe annet kabinett. Jeg har aldri hørt et anlegg med "like" kanaler overalt før, og kan ikke si annet enn at det fungerte til de grader.

Bildet fra en kalibrert vw95 satt selvsagt som et skudd og var morsomt å se de sinnsyke 3d effektene fra legend of flight filmen. Det var rett og slett helt sinnsykt.

Så veldig hyggelig at jeg fikk komme og anbefaler alle som har mulighet til å stikke innom en av norges absolutt beste kinoer for en kjempeopplevelse :-D

Hilsen Vebjørn.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har du mulighet å komme med noen gode tips for justering??

Tenker på hvordan gjør du det når du har justert inn EQen? Hva verktøy/program bruker du? Har holdt på litt med MiniDSP og REW nå i ettermiddag og sliter seriøst med å få til en noenlunde kurver.

Jeg er veldig i tvil om hvor mye smoothing jeg bør ha på som utgangspunkt når jeg skal justere, hvor mye EQ jeg i det hele tatt kan bruke og hva gjør jeg med f.eks. stående bølger, bare lar være å gjør noe med de i det hele tatt? (jeg har f.eks. dype diper på 60, 120, 240 hz..) Er veldig takknemlig for alle tips som kan gjør vegen mot målet litt enklere
    Det var ikke noe lite og enkelt spørsmål du ønsket svar på Vet ikke helt hvordan jeg skulle svart enkelt og greit på det.

Jeg bruker å starte med å finne balansen rundt deling førs, da måler jeg elementene samlet førs og så hver for seg slik at man se hva som ligger av lyd på hvert enkelt element og samlet. Dette for for å se hvilket av områdene justeringen rundt deling må gjøres. Når det er på plass starter jeg med de store "feilene" i frekvenskurven, så videre på mindre og mindre feil.

Når det gjelder problem med romnoder kan man gjerne prøve seg med litt Eq på de frekvensene og se hva man får ut av det, her er det ikke noe fasit svar... I de fleste tillfeller vil du påføre mere problemer enn fordeler med å prøve å justere de inn.

Hva som som fungerer best av glatting er å veldig opp og ned, det viktigste er at du får fram korekt informasjon, ser en kurve meget bra ut, brukt ennå mindre glatting slik at du ikke overser noen problemer.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tusen takk for at du tok turen innom, alltid hyggelig og ha deg på besøk!! Må takk for mange store og flotte ord!

Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Jeg var på demo 10. juni og tenkte å skrive noen få ord om det :-D

Først vil jeg takke for meget hyggelig vertskap, her føler man seg virkelig hjemme. Brus, kaffe og brownies ble servert sammen med masse musikk og film.
    .........

Så veldig hyggelig at jeg fikk komme og anbefaler alle som har mulighet til å stikke innom en av norges absolutt beste kinoer for en kjempeopplevelse :-D

Hilsen Vebjørn.
    Veldig hyggelig du ville ta turen, og veldig hyggelig og få hilse på deg! Jeg satt veldig pris på tilbakemeldingene du gav meg når du var på besøk. Med at du hører på en litt annen musikk enn hva jeg gjør til dagli får du å fram ting som jeg ikke alltid får fram av det.

Du er som jeg sa til deg hjertelig velkommen tilbake ved en annen anledning!

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg må bare arrestere deg på en ting, 3D på VW95 er ikke så bra det kan bli med dagens teknologi. Det finnes bedre 3D projektorer på markedet...8)
    Det er helt rett Andreas21, å jeg vet det står en slik i Drammen Så for alle dere som vil oppleve ekstremt bra 3D, ta turen innom Andreas21 neste gang han innviterer til demo.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tenkte ikke jeg så mye på min egen projektor, men på f.eks projektorer fra Sim som du har sett hvor bra er. Men selvfølgelig er VW1000 noe bedre enn VW95 på både 2D og 3D og det skulle bare mangle...

Uansett så har du en av Norges råeste hjemmekinoer som jeg har hatt gleden av å oppleve selv, og jeg kommer nok til å komme igjen ved den senere anledning.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke noe lite og enkelt spørsmål du ønsket svar på Vet ikke helt hvordan jeg skulle svart enkelt og greit på det.
    Som vanlig... synes du klarer flott å svare enkelt og greit men samtidig grundig, så tusen takk for tilbakemelding! Håper å få til automatisk justering mellom REQ og MiniDSP men sålangt har ikke det fungert så da må jeg gjør det manuelt inntil videre.

Side 269 av 367 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •