BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 268

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 268 av 367 FørsteFørste ... 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 264 265 266 267 268 269 270 271 272 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 5,341 til 5,360 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thenuts
    Ang. demomateriale, har du mulighet for avspilling av 24/96 og/eller 24/192 FLAC via usb HDD?

Øyvind
    Ikke noe problem, bare ta med det du ønsker.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Nettopp lest testen din av Sherbourn 7020. Forstår jeg det riktig at man MÅ velge mellom manuell eller autokorreksjon? Som vil medføre at man ikke kan justere på EQ etter at romkorreksjonen er foretatt?
    Det er ennå enklere enn som så, når du lagrer auto oppsettet legger du den inn på 1, 2 eller 3. Deretter kan du gå inn å endre det du ønsker manuelt.
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Flott test av Sherbourn 7020 Bjørn Erik
    Tusen takk Einar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar med en film som vi kansje kan prøve om muligheten byr seg.

The Spirit heter den. Vet ikke m du har sett den jeg. Synes den er helt rå!

Kenneth

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Tar med en film som vi kansje kan prøve om muligheten byr seg.

The Spirit heter den. Vet ikke m du har sett den jeg. Synes den er helt rå!

Kenneth
    Bare å ta med, ikke sett den.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du avatar og den siste pirates of the car..... i 3D BEF? Hvis ikke så tar jeg de med, kan jo hende det kan bli en snutt hvis det byr seg en mulighet?

Fikk den siste Underworld Awakening i 3D i dag også, kan ta med den også hvis ønskellig.

Jeg aner jo ikke om de er noe i 3D, har ikke sett 3D enda!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Har du avatar og den siste pirates of the car..... i 3D BEF? Hvis ikke så tar jeg de med, kan jo hende det kan bli en snutt hvis det byr seg en mulighet?

Fikk den siste Underworld Awakening i 3D i dag også, kan ta med den også hvis ønskellig.

Jeg aner jo ikke om de er noe i 3D, har ikke sett 3D enda!
    Jeg har Avatar på 3D, de andre har jeg ikke. Du kan godt ta de med, så får vi se hva vi får sett

Er det noen av dere som kommer som har Sony 3D briller, om dere har kan dere ta de med? Jeg har ikke hatt tid å få hentet flere, så har 4 briller.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var dagens demo over, en meget hyggelig dag der det var noen kjente som var innom og noen nye jeg fikk hilst på. Skal få lagt ut bilde av de som var innom

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilde av de som var på besøk i dag, Gorm kom også innom, veldig hyggelig! Som jeg sa til flere av dere, og vis jeg ikke sa det til alle, er dere alle hjertelig velkommen tilbake senere. Takk for en hyggelig dag alle sammen!!

-10-06-1000-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en utrolig flott dag sammen med hyggelige folk, god mat og drikke, og en meget bra demo i en referansekino

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig blitt mobil, og stiller meg opp på ventelisten for neste demo =)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg takke for en hyggelig demo med en strålende gjeng. Det var mange forskjellige bakgrunner her, noe som ga interesant diskusjoner. Dette gjorde at jeg hadde det veldig morsomt.

Når det kommer til det viktigste, lyden, startet vi med litt 2-kanals musikk. Etter en gjennomgang av flere forskjellige sjangre ble det fort klart at dette oppsettet har skyv og kapasitet så det holder. Jeg tror ikke jeg har hørt et oppsett som er mer ubegrenset enn dette. Når det kommer til tonale kvaliteter er det derimot noen ting jeg personlig ville gjort annerledes. Det var litt mye bass etter min smak, og sammen med litt lite nivå oppover i diskanten ble detaljene i toppen maskert og veldig behersket. Det ble litt grått, rett og slett. Men dette er et kompromiss man nærmest må gjøre for å kunne spille skikkelig høyt uten at det skjærer i øregangene, og litt oppover i volum faller det bedre på plass. Dette ble selvfølgelig testet i praksis, og selv med 110dB+(noe som er høyere enn de fleste tror) på Infected Mushroom var det fremdeles bare morsomt. Setter man seg i tillegg på bakerste rad får man bass nok for de fleste. Bassen er også utrolig kontant, men noe udefinert til musikk. Personlig likte jeg musikk med kun Miles, men dette er en smaksak. Skal man pirke kan man også nevne litt lite nivå i grunntoneområdet(100-300hz). Med det mener jeg ikke at det var mindre nivå enn hva de fleste kan skilte med, men att det er litt lite i forhold til en av mine referanser. Når man allerede pirker kunne jeg tenkt med litt mindre nivå rundt 30-40hz også, for å fått frem den skikkelige dypbassen litt ekstra. Det må også nevnes at bredden i lydbildet var meget bra. Det gikk fra vegg til vegg med herlig sammenheng ved panorering mellom høyre og venstre kanal.

Dette oppsettet er jo ikke primært tilegnet musikk. Her skal det spilles film! Først ut var et par konsertopptak på blu-ray. Her fikk man en enda mer sømløs overgang fra side til side. Å ha 3 like høyttalere foran har sine klare fordeler for alt som skjedde på lerretet føk sømløst fra side til side. Noe som også var på lerretet var et knallgodt bilde! Projektoren er virkelig god og noe jeg selv kunne tenkt meg i egen kino. På "The art of flight" fikk jeg gåsehud mer enn en gang når det råe bildet ble fulgt opp av en rå soundtrack som ble knalltøft gjengitt. Over på actionfilmer var det ikke vanskelig å få adrenalinet til å bruse. Nivå var realistisk og krig i rommet var et faktum. Det var nesten så jeg ventet på vannspruten når vi så på "Master and Commander". Også på "Open range" var dynamikk ekstrem. Det var rått og uhemmet da revolvere, rifler og hagler ble avfyrt om hverandre. Litt mer nivå i nevnte grunntoneområdet hadde gjordt dette perfekt for min del og litt mer nivå i bakkanalene kunne det også vært. Men dette er vel en av de absolutt råeste kinoene jeg har vært i.

Rommet er også smakfullt utført med tilsynelatende gode akustiske egenskaper.

Så jeg takker for den flotte dagen jeg fikk hos deg BEF og kommer gjerne tilbake når tiltakene du nevnte er utført. Det tror jeg kan bli meget bra.

Jeg takker også for god servering og selskapet alle bidro til. For ikke å glemme den nydelige hunden deres. Ha en fin kveld og kos dere videre i kinoen deres.

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Takk for en utrolig flott dag sammen med hyggelige folk, god mat og drikke, og en meget bra demo i en referansekino
    Takk for besøket!!

Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Nå har jeg endelig blitt mobil, og stiller meg opp på ventelisten for neste demo =)
    Skal sette opp ny demo om ikke alt for lenge.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Da vil jeg takke for en hyggelig demo med en strålende gjeng. Det var mange forskjellige bakgrunner her, noe som ga interesant diskusjoner. Dette gjorde at jeg hadde det veldig morsomt.

Når det kommer til det viktigste, lyden, startet vi med litt 2-kanals musikk. Etter en gjennomgang av flere forskjellige sjangre ble det fort klart at dette oppsettet har skyv og kapasitet så det holder. Jeg tror ikke jeg har hørt et oppsett som er mer ubegrenset enn dette. Når det kommer til tonale kvaliteter er det derimot noen ting jeg personlig ville gjort annerledes. Det var litt mye bass etter min smak, og sammen med litt lite nivå oppover i diskanten ble detaljene i toppen maskert og veldig behersket. Det ble litt grått, rett og slett. Men dette er et kompromiss man nærmest må gjøre for å kunne spille skikkelig høyt uten at det skjærer i øregangene, og litt oppover i volum faller det bedre på plass. Dette ble selvfølgelig testet i praksis, og selv med 110dB+(noe som er høyere enn de fleste tror) på Infected Mushroom var det fremdeles bare morsomt. Setter man seg i tillegg på bakerste rad får man bass nok for de fleste. Bassen er også utrolig kontant, men noe udefinert til musikk. Personlig likte jeg musikk med kun Miles, men dette er en smaksak. Skal man pirke kan man også nevne litt lite nivå i grunntoneområdet(100-300hz). Med det mener jeg ikke at det var mindre nivå enn hva de fleste kan skilte med, men att det er litt lite i forhold til en av mine referanser. Når man allerede pirker kunne jeg tenkt med litt mindre nivå rundt 30-40hz også, for å fått frem den skikkelige dypbassen litt ekstra. Det må også nevnes at bredden i lydbildet var meget bra. Det gikk fra vegg til vegg med herlig sammenheng ved panorering mellom høyre og venstre kanal.

Dette oppsettet er jo ikke primært tilegnet musikk. Her skal det spilles film! Først ut var et par konsertopptak på blu-ray. Her fikk man en enda mer sømløs overgang fra side til side. Å ha 3 like høyttalere foran har sine klare fordeler for alt som skjedde på lerretet føk sømløst fra side til side. Noe som også var på lerretet var et knallgodt bilde! Projektoren er virkelig god og noe jeg selv kunne tenkt meg i egen kino. På "The art of flight" fikk jeg gåsehud mer enn en gang når det råe bildet ble fulgt opp av en rå soundtrack som ble knalltøft gjengitt. Over på actionfilmer var det ikke vanskelig å få adrenalinet til å bruse. Nivå var realistisk og krig i rommet var et faktum. Det var nesten så jeg ventet på vannspruten når vi så på "Master and Commander". Også på "Open range" var dynamikk ekstrem. Det var rått og uhemmet da revolvere, rifler og hagler ble avfyrt om hverandre. Litt mer nivå i nevnte grunntoneområdet hadde gjordt dette perfekt for min del og litt mer nivå i bakkanalene kunne det også vært. Men dette er vel en av de absolutt råeste kinoene jeg har vært i.

Rommet er også smakfullt utført med tilsynelatende gode akustiske egenskaper.

Så jeg takker for den flotte dagen jeg fikk hos deg BEF og kommer gjerne tilbake når tiltakene du nevnte er utført. Det tror jeg kan bli meget bra.

Jeg takker også for god servering og selskapet alle bidro til. For ikke å glemme den nydelige hunden deres. Ha en fin kveld og kos dere videre i kinoen deres.

Geir Arne
    Veldig hyggelig og hilse på deg igjen, takk for en hyggelig dag!

Interessante bemerkninger du har gjort deg, nivået rundt 30-40Hz er nok mere framtrendene bak i kinoen en framme, frontene har en lite peek på 55Hz og faller jevnt 2-3db til 85Hz. Nivået fra 100-300 er jevnt men har en dipp fra 160 til 200Hz får det jevner ut igjen. Oppover i diskanten er det så og si flatt fra 5kHz til 15-16kHz da det ruller sakte av, legger jeg på mere nivå her synes jeg det blir veldig lyst og "S'ene" blir veldig skarpe. Her kommer selvsagt smak og behag inn.

De oppgraderingene jeg har lyst å prøve på oppsette ønsker jeg skal kunne hjelpe litt på området 100-300Hz, da jeg vil ha 15" over diskanten for å få bedre bassgang i høyden av rommet, dette vil kunne hjelpe på en ennå mere linjer gange.

Kvaliteten på bilde må Gorm få æren for, fikk forøvrig tilbakemelding av han at han ville gå over den og sjekke kalibreringen. Så neste gang du er innom er det kanskje ennå skarpere

Du er hjertelig velkommen innom ved en senere anledning!!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Veldig hyggelig og hilse på deg igjen, takk for en hyggelig dag!

Interessante bemerkninger du har gjort deg, nivået rundt 30-40Hz er nok mere framtrendene bak i kinoen en framme, frontene har en lite peek på 55Hz og faller jevnt 2-3db til 85Hz. Nivået fra 100-300 er jevnt men har en dipp fra 160 til 200Hz får det jevner ut igjen. Oppover i diskanten er det så og si flatt fra 5kHz til 15-16kHz da det ruller sakte av, legger jeg på mere nivå her synes jeg det blir veldig lyst og "S'ene" blir veldig skarpe. Her kommer selvsagt smak og behag inn.

De oppgraderingene jeg har lyst å prøve på oppsette ønsker jeg skal kunne hjelpe litt på området 100-300Hz, da jeg vil ha 15" over diskanten for å få bedre bassgang i høyden av rommet, dette vil kunne hjelpe på en ennå mere linjer gange.

Kvaliteten på bilde må Gorm få æren for, fikk forøvrig tilbakemelding av han at han ville gå over den og sjekke kalibreringen. Så neste gang du er innom er det kanskje ennå skarpere

Du er hjertelig velkommen innom ved en senere anledning!!
    Helt enig, det er som du sier smak og behag mye av dette.

Det skal bli spennende å høre hva en ekstra 15" kan gjøre, om du går for dette.

Geir Arne

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B
    Dette blir spennende ja. Eller.....det blir vel en nedtur å komme hjem å høre mitt utstyr etterpå, men, men...hehe.
    Kjøp noen SVS subber til.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en veldig hyggelig demodag i dag til Bjørn-Erik, og alle som møtte opp. Som vanlig er det alltid, uten unntak, trivelig nå lyd- og bilde-nerder møtes

Forrige gang jeg var hos BEF var kinoen på et veldig tidlig stadie (les: noen løse gipsvegger), så det var veldig morsomt å komme tilbake å se det fantastiske kinoen denne nevenyttige arbeidsmauren har klart å snekre sammen. Det står det virkelig respekt av! I forhold til bildene jeg har sett virket rommet en liten anelse mindre enn jeg hadde sett for meg, men det gjelder jo de fleste rom. Når det er sagt er kinoen fortsatt stor, her er det tross alt åtte sitteplasser med ganske god gangplass rundt.

Når man kommer inn i rommet er det ingen tvil om at det i denne kinoen er lagt ned veldig mye ressurser på akustikk. Det er ikke typisk dødt som et rom som er fullastet med dempeplater, men en meget godt beregnet blanding av diffusjon og demping. Det gjør at rommet har en behagelig dempet atmosfære, men samtidig er livlig nok til at ikke all lyd forsvinner.

Lydmessig må dette definitivt være et av de alle beste hjemmekinoene jeg har besøk, om ikke den beste. Når det gjelder lyd i to kanaler er det selvfølgelig mye smak og behag som ganilsen er inne på, men jeg synes absolutt ikke det skortet på trykket i toppen da jeg inntok sweetspot og bl.a. dro på litt med "Lagaan - Chale Chalo", en snnspilling som har ekstrem dynamikk og detaljnivå i hele frekvensområdet. Utover det synes jeg at oppsettet fungerte overraskende godt til musikk tatt i betraktning at dette i hovedsak er bygd med tanke på kinolyd (?). Lyden var slett ikke dårlig integrert på de forskjellige plassene, tvert i mot, men i sweetspot var opplevelsen ikke uventet særdeles mye bedre enn ytterst på bakerste rad.. Bredde og holografi var spot-on, og subbene var veldig godt integrert. Noe jeg bemerket meg var fraværet av visse deler av frekvensområdet som stakk av i bassområdet, og det var veldig deilig å høre! Det er det få oppsett jeg har hørt som i praksis kan vise til. Kanskje det var mangelen på 50hz-peaken som gjorde at du foretrakk å lytte uten sub, ganilsen?

Noe jeg personlig mener særpreger et vellykket oppsett er lytteglede, og at man glemmer å ta seg selv i å analysere lyden. Det gjorde jeg langt på vei i kinoen til BEF, her var det bare rett og slett morsomt å høre på musikk! Sånn skal det være, og hadde jeg hatt mer tid skulle jeg gjerne pløyd gjennom mye mer musikk for å si det slik.

Etter stereo-sesjonen med et bredt spekter av musikk, derav en del låter med ganske heftig trykk og dynamikk gledet jeg meg stort til å høre hvordan dette låt på film. En vet at det vil låte bra etter den innledende sesjonen, men film med både 2D- og 3D-bilde, alle kanaler (6.1) samt den salige blandingen av lydeffekter en film legger gir en ekstra dimensjon, også bokstavelig talt

Uten å skulle utbrodere så alt for mye før jeg tar kvelden tør jeg påstå at dette, i allefall for min egen del, er en ny referanse for hva som er mulig lydmessig mtp lyd i en hjemmekino. Nå er jo ikke jeg like bevandret i de ganske hjem som sikkert en del andre er, men uansett. Både bildekvalitet opplevelsen man får lydmessig når man har nærmest uendelig med headroom er helt rått. Gitt den kjente mangelen på lys og bildedynamikk som vi vet 3D gir var film i 3D meget godt hos BEF. Jeg fikk virkelig lyst på 3D-prosjektor nå!

Igjen, takk for en flott dag i en utrolig bra kino!

PS! Ser jeg er like lite fotogen som vanlig

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Kanskje det var mangelen på 50hz-peaken som gjorde at du foretrakk å lytte uten sub, ganilsen?
    Usikker på hva du mener, men slik jeg forstod det BEF skrev var det vel frontene som har en liten peak på 55hz. Av det lille vi hørte uten suber syntes jeg ikke denne var sjenerende, og hadde sansynligvis aldri klart å gjette at den var der. Frontene syntes jeg oppførte seg meget nøytrale på musikk.

Det at jeg likte musikk best uten suber er bare en personlig preferanse. Jeg syntes instrumenter som stortromme og kontrabass hadde i overkant mye pondus.

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det at jeg likte musikk best uten suber er bare en personlig preferanse. Jeg syntes instrumenter som stortromme og kontrabass hadde i overkant mye pondus.

Geir Arne
    Her har bare 0,5-1db på sub nivået utrolig store utslag i kinoen. På stereo demper jeg subbene -3db i forhold til hva jeg har på film.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojameg for en moro måte å tilbringe en søndag på.

Må først bare få takke for at jeg fikk komme, utrolig trivelig vertskap, med bevertning og det hele, og moro å hilse på dere andre som var der.

Jeg må vel si man hadde noen tanker om hvordan dette ville låte, med en kolossal bass som overdøvde det meste, men jeg fikk vel nesten bakoversveis når musikken kom igang. For maken til sømløst og komplett lydbilde har jeg aldri hørt. Spesiellt når du tenker på antall basselement og at subbene spiller opp til 120Hz, og resten spiller fulltone. Og som nevnt over her, det høres aldri anstrengt ut, selv på 110dB. Helt utrolig dynamikk i den trommesosoloen du spilte, og for et trykk i den litt senere som ristet bakveggen, hehe. Meget imponerende.

Hvis jeg skal være superkritisk, så må det være lydbilde på de ytterste bakre seteplassene, men det er jo helt naturlig. På høyt volum kunne diskanten bli litt hard, og jeg syntes faktisk litt dypbass manglet på musikk(eks på Junior B). Men dette er jo igjen preferanser, så jeg skal ikke trekke deg noen poeng her, hehe.

Når det gjelder bilde, har jeg 3D tv selv, men ikke sett projektor før, så dette var virkelig en ny dimensjon, og en STOR forbedring i forhold til TV. Utrolig moro med "Sammy's eventyr" og alle vesnene som kom ut av skjermen. Og Avatar er fortsatt i en klasse for seg selv.

Totalt sett er dette en hjemmekino som bare MÅ oppleves in live, det er rett og slett umulig å forklare hvilket mesterverk BEF'ern har fått til, så min anbefaling til dere: sleng dere på neste demo! dere vil IKKE angre!

Og til slutt var det jo moro finne ut at man nesten var "sambygdning", hehe.
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke særlig mye tvil om at Bjørn Erik har en heftig hjemmekino, noe besøkende bevitner gang på gang

Hvem er det som har latt Kenti rote med fjernkontrollene? :shock:

Side 268 av 367 FørsteFørste ... 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 264 265 266 267 268 269 270 271 272 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •