BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 265

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 265 av 367 FørsteFørste ... 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 261 262 263 264 265 266 267 268 269 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste
Viser resultater 5,281 til 5,300 av 7339
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har akkurat sett både Ghost Protocol og M:I 1. Jeg vil påstå at Ghodt protocol er den beste til nå. Husker ikke at jeg la spesielt merke til dunkingen i scenen du nevner, BEF, men filmer er vel referansemateriell så det holder.

Spoiler:
    Eksplosjonen i bilen synes jeg var hinsides. Utrolig at man klarer å feste slike smell til film.
    Eller hva?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har akkurat sett både Ghost Protocol og M:I 1. Jeg vil påstå at Ghodt protocol er den beste til nå. Husker ikke at jeg la spesielt merke til dunkingen i scenen du nevner, BEF, men filmer er vel referansemateriell så det holder.

Spoiler:

Eller hva?
    Action messig slår den nok eneren glatt, mere at jeg synes storyen i eneren er bedre enn fireren. Scenen du nevner var å et bra høydepunkt med en meget bra opplevelse som sitter 100% rundt enn her hjemme, det smeller like mye fra front, side, bak, over og under i scenen. Må bare oppleves

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk litt høydeskrekk av 4.eren. Sitte med 100 toms lerret rett i front ga høydefølelse.

Jeg satser på at Avengers blir årets høydepunkt på kinofronten med MII 4 som en fin nr 2.

(vanlig kino er det mange år siden jeg har vært på) (tror det var Matrix)

Når det gjelder MII filmene syns jeg 2'eren er bra, dog mest grunn av Thandy

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Fikk litt høydeskrekk av 4.eren. Sitte med 100 toms lerret rett i front ga høydefølelse.

Jeg satser på at Avengers blir årets høydepunkt på kinofronten med MII 4 som en fin nr 2.

(vanlig kino er det mange år siden jeg har vært på) (tror det var Matrix)

Når det gjelder MII filmene syns jeg 2'eren er bra, dog mest grunn av Thandy
    Ja det er en film som kan fort gi de fleste litt høydeskrekk

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hadde du samme kule effekt i jernbanevognen?
    Ja, jeg la spesielt merke til det etter at du nevnte det Dunkelyden fylte rommet mens dialogen i front var klar og distinkt uten å bli foretyrret av dunkelyden. Pussig effekt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, jeg la spesielt merke til det etter at du nevnte de Dunkelyden fylte rommet mens dialogen i front var klar og distinkt uten å bli foretyrret av dunkelyden. Pussig effekt.
    Jeg synes den var helt fantastisk, små ting som gjør stort i hverdags sammenheng

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den var helt fantastisk, små ting som gjør stort i hverdags sammenheng
    Helt klart. Men det må vel bety at jeg har fått anlegget til å spille ganske ok?
    Jeg dro nok også på litt mer enn vanlig, og med denne filmen har jeg vel opplevd for første gang at selve sofaen rister, og det uten at rumperisteren er tilkoblet. Moro

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Men det må vel bety at jeg har fått anlegget til å spille ganske ok?
    Jeg dro nok også på litt mer enn vanlig, og med denne filmen har jeg vel opplevd for første gang at selve sofaen rister, og det uten at rumperisteren er tilkoblet. Moro
    Ut fra kurvene du har vist på oppsette ditt vil jeg nok tro ting henger riktig så bra med. Skulle vært meget gøy å tatt turen oppover til deg en dag og hørt oppsette ditt. Du har helt rett i at det er en film som tar ting fram i systemet som du ikke trodde du hadde.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så denne selv her om dagen, en veldig god film som er å anbefale.. synes dog den ikke er bedre enn nr.1 for jeg er mer den fyren som liker en god historie fremfor mer action.. men det er mye fartsfylte scener i den ihvertfall og det er alltid morsomt når sofaen rister :twisted:
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare være litt med på MI: kommentarene.

Ghost protokoll er like mye komedie som action, jeg syntes ikke dette var den beste. Manglet litt nerve. Bra underholdning allikevel

Det er ikke mye som kan måle seg med Jhon Woo. Bare scenen med kniven nesten i øyet er verd gullplassen alene. Thandie er jo også strålende i den filmen. Lyden på Calypso dansingen er også helt rå. En burde også se bakom materialet om klatringen i denne. Langt mer imponerende hva Tom Cruise faktisk gjør i virkeligheten enn den urealistiske klatringen i Ghost protokoll.

Første er jo den absolutt svakeste etter mitt syn, bare flaks at det ble oppfølgere av denne, og et klart brudd med at den første alltid er best.....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra kurvene du har vist på oppsette ditt vil jeg nok tro ting henger riktig så bra med. Skulle vært meget gøy å tatt turen oppover til deg en dag og hørt oppsette ditt. Du har helt rett i at det er en film som tar ting fram i systemet som du ikke trodde du hadde.
    Ja, det har blitt bra etter hvert. Skulle gjerne hatt mulighet til å måle hver kanal separat men det går ikke med mindre man fysisk kobler fra de man ikke vil måle.

Du er selvsagt hjertlig velkommen, any time

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har blitt bra etter hvert. Skulle gjerne hatt mulighet til å måle hver kanal separat men det går ikke med mindre man fysisk kobler fra de man ikke vil måle.

Du er selvsagt hjertlig velkommen, any time
    Jeg bruker analog inngangene 5.1 eller 7.1 ved måling og legger bare signal på en og en kanal. Når jeg ønsker å måle flere samtidig bruker jeg Y-ledd.

Takk for invitasjonen

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den effekten jeg synes var mest morsom var midt i filmen når de er ombord på jernbanevognen og planlegger neste del av oppdraget. Her er det en lydeffekt som gjengir den lyden det er når toget kjører over jernbanesvillene, dette ligger som en dunkelyd som fyller rommet på en meget rolig med effektfull måte og man føler virkelig man er i en jernbanevogn som ruller bortover skinnegangen.
    Hmm, må jeg vurdere nye suber?? La ikke noe spesielt merke til dette i scenen hvor de kommer seg ombord i ett "taktisk rom" ombord på toget dersom det er den scenen du mener, etter ca 45 min Må kanskje se den på nytt og se om jeg kan ha gått glipp av noe

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick

Hmm, må jeg vurdere nye suber?? La ikke noe spesielt merke til dette i scenen hvor de kommer seg ombord i ett "taktisk rom" ombord på toget dersom det er den scenen du mener, etter ca 45 min Må kanskje se den på nytt og se om jeg kan ha gått glipp av noe
    Kanskje noen justeringer må til...?

Det er - som BEF påpeker - en lydmessig nærkontakt med skinnegangen...

Legger ved Spectrum av tiden på innsiden av togvognen - fra kapittel 8

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får nok hjem å skru litt og se/høre hva som kan være galt

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kanskje noen justeringer må til...?

Det er - som BEF påpeker - en lydmessig nærkontakt med skinnegangen...

Legger ved Spectrum av tiden på innsiden av togvognen - fra kapittel 8
    Takk for Spectrum av scenen, her ser man at det ligger ende energi nedover i frekvens. Regner med du å ha opplevd dette klippet godt Bård.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe sammenhengende story på mission impossible filmene? Har ikke sett noen, men kunne tenke meg å se firern.... må jeg da se de gamle først?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må ikke, men får noe ekstra igjen av filmen hvis man har sett de andre
    Min tråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Er det noe sammenhengende story på mission impossible filmene? Har ikke sett noen, men kunne tenke meg å se firern.... må jeg da se de gamle først?
    Mission Impossible 4: Ghost Protocol , kan du godt se uten å sett de foregående. Som b3nd1k sier vil du få noe ekstra med deg med å sett de andre, men ikke noe vesetlig. De andre 3 filmene kan være kjekke å se etter tur da de tar noen poeng fra film til film.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og dama var i dine trakter i dag bjørn, hadde jeg brukt hodet så hadde jeg hørt med deg om du hadde hatt tid til en mini demo:P Tenkte på det da jeg var i sandvika hehe:P

Side 265 av 367 FørsteFørste ... 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 261 262 263 264 265 266 267 268 269 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •