BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 263

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 263 av 367 FørsteFørste ... 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 259 260 261 262 263 264 265 266 267 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 5,241 til 5,260 av 7339
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du har ikke fått oppleve det ennå, da er det på tide! Veldig hyggelig at jeg får lov til å ta deg inn i 3D verden. Av demo materiale der vil det nok bli :
    - Avatar ( vis jeg får låne den litt til av Gorm )
    - Transformers, dark of the moon
    - Sammy's Eventryr
    - Legends of flight
    Jeg har Avatar på 3D, bare å si ifra hvis jeg skal ta den med. Har endel flere også, men vet jo ikke om de er noe bra siden jeg ikke har 3D selv!

Ja jeg gleder meg til dette, blir gøy!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo bare bedre og bedre ut!
    Har helle ikke fått oppleve 3D enda. Utenom di sinnsvakt bra gamle papp brillene da!:-D

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vi få til, dere begge er selvsagt velkommen! Får prøve å få til en egen liten seanse for dere Så kan du få god til i sweetspot.
    Det høres meget bra ut! gleder meg:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det blir veldig hyggelig å få deg på besøk igjen!
    Rommet ditt var i en rimelig tidlig fase sist gang jeg var innom, og gift var dere vel heller ikke Min egen kino er rimelig brakk for tiden grunnet andre prosjekter, så det blir deilig å få en runde med skikkelig lyd- og bilde!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Rommet ditt var i en rimelig tidlig fase sist gang jeg var innom, og gift var dere vel heller ikke Min egen kino er rimelig brakk for tiden grunnet andre prosjekter, så det blir deilig å få en runde med skikkelig lyd- og bilde!
    Uff ja, når du sier det slik kjenner jeg på min dårlige følelse for et besøk jeg skulle hatt hos deg for lenge siden. Blir uansett veldig hyggelig å kunne få kjøre en demo her for deg og vise hva mitt nye oppsett kan få til.

Jeg håper at jeg kan få tatt turen til deg da iløpet av sommeren, for jeg er meget lysten på å høre dine Gamma.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    At det ikke har blitt noen form for audiens hos meg er på ingen måte din skyld, BEF. Men som vi så vidt har vært innom tidligere hadde det vært veldig all-right om du kunne kunne kommet med noen råd og ideer når jeg skal starte på kinoen. Regner med å blir ferdig med 2 etg i løpet av sommeren, og da er det stor fare for at lytterommet står for tur. Har ventet lenge nok da synes jeg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    At det ikke har blitt noen form for audiens hos meg er på ingen måte din skyld, BEF. Men som vi så vidt har vært innom tidligere hadde det vært veldig all-right om du kunne kunne kommet med noen råd og ideer når jeg skal starte på kinoen. Regner med å blir ferdig med 2 etg i løpet av sommeren, og da er det stor fare for at lytterommet står for tur. Har ventet lenge nok da synes jeg
    Da SKAL jeg få til å ta turen innom deg nå i sommer, så kan vi jo se hvilke løsninger som hadde passet for rommet ditt. Å jeg har en mistanke allerede om at det er et rom som vil ta pusten av flere, for den kvaliteten du legger ned i arbeid og stil er noe enhver kan drømt om.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg sa jeg skulle komme med noen ord om besøket i kinoen til BEF, og det skal jeg gjøre nå

Jeg har ikke før nå lyttet særlig til musikk i kinoen til BEF, noe jeg mistenker er fordi dette ikke har vært helt på plass enda for eieren sin del. Men i går fikk jeg sweetspot for noen timer og pløyde i gjennom en rekke musikkstykker - fra klassisk til metal. Og jeg ble så absolutt ikke skuffet. Anlegget til BEF fremstår for meg som et anlegg som er ganske lite favoriserende ovenfor forskjellig musikk siden det spiller alt du kaster på det med stort engasjement, men for en som meg, som har stor glede av kompleks musikk med "lite plass" til instrumentene, var det helt klart at dette er et rocke-anlegg. Og med det mener jeg at her kan du spille metal slik det skal gjøres og på et passende volum, uten at man blir sliten. La meg forklare:

Når man gasser på til referansenivå på for eksempel Marilyn Manson, Rammstein, Staal, Deathstars, Kreator og lignende har de aller fleste anlegg en lei tendens til å kaste inn håndkledet rimelig raskt og det hele kuliminerer i forvrengning og ugreie. Men med den kapasiteten BEF har i systemet sitt, både med tanke på membranareal og effekt, blir slik musikk rett og slett utrolig kult å høre på, selv på avsindig volum. For i det siste skal det ikke herske tvil, anlegget til BEF kan spille høyere enn de fleste tåler. Som vi konkluderte med i går; enhver CV-entusiast ville nok lagt igjen våte flekker i sofaen til BEF

Det samme gjelder storslagen musikk med symfoniorkestre og klassiske verker av de store mestrene, dette er også musikk som anlegget med sine kvaliteter takler utmerket.

Vi spilte også en del electronica som Infected Mushroom og Yello, og på slik musikk blir omtrent alle andre sammenligninger fåfengt. Kan hende det bør finnes et uttrykk for slikt som dette - fra før har vi jo oppløsning, kropp (og akkurat kropp er noe BEFs høyttalere har i rikt monn), definisjon, PRaT og andre mer eller mindre passene uttrykk. Kanskje brutalisme kan være dekkende nok? Uansett stemmer det i alle fall svært godt.

Men for all del, anlegget takler fint all annen musikk også, og det spiller meget godt. BEF selv påpekte en liten mangel et sted i mellomtonen og dette kan jeg være litt enig i selv om problemet nok ikke kan sies å være særlig stort, et par dB kanskje. Men dette har selvfølgelig BEF allerede en plan for å lande - som alltid

Jeg synes de siste innstillingene som BEF har gjort var det som skulle til for å løfte anlegget til et veldig godt - og høyt - nivå, men jeg har ikke hørt musikk på anlegget før så akkurat det sammenligningsgrunnlaget er litt tynt. Men derfor kjørte vi i gjennom en del av de samme klippene som vi brukte når jeg skrev Hjemme Hos-artikkelen. The Art of Flight var nå som da først sekvens ut, og begrepet å henge på greip passer veldig bra, dog er det kanskje noe forsiktig i forhold til hva jeg fikk oppleve. For det som er så kult er at selv om man spiller høyt, noe anlegget innbyr til, så blir det verken vondt eller dårlig av den grunn, for her finnes ikke forvrengning eller noe som kan oppleves som ubehagelig for ørene. Slikt vet jeg kan være skummelt siden man da drar på mer enn sunt er, men skitt samme, over korte perioder tåler ørene er del så lenge ingenting plutselig skadelig dukker opp.

Kort oppsummert vil jeg hevde at anlegget til BEF spiller meget godt - faktisk så godt at jeg på mange områder er veldig misunnelig på eieren - og at nå er musikk-biten 95 % i mål mens på film har jeg knapt hørt maken og her må jeg gi terningkast 6, full score, fem stjerner og alt som ellers kan sies for å formidle at dette er det råeste kinoanlegget i mitt minne. Det er både bredde og dybde i rikelig monn i musikkstykker hvor slikt er naturlig, og et mer allsidig anlegg har jeg aldri hørt. Det siste tror jeg mange flere enn meg i tiden fremover kommer til å bite seg merke i.

Dere som skal på demo: Gled dere! Stålsett dere! Og vær beredt på stor skuffelse ... når dere kommer hjem til dere selv igjen

Edit og PS!
    Jeg leser det jeg selv skriver og ser at det kan virke som om volum er dette anleggets eneste vei til imponerende lyd, noe som ikke stemmer. Jeg synes dette spiller fantastisk bra på alle volumer! Det blir som om jeg skulle omtale en Ferrari, da ville nok HK og km/t vært mine to viktiske formidlingsmåter for å forklare hvor bra bilen var. Uansett, anlegget må oppleves med egne ører og øyne. Ord blir nemlig fattige

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for en meget bra tilbakemelding. Staal CDen du hadde med ble liggende igjen, så jeg koste meg med den igår ettermiddag. Utrolig kult lydbilde på den. Virkelig en CD og bli glad i.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Akto det var virkelig et godt og beskrivende innlegg, tipper saliveringnivået ikke synker av dette 8)

@BEF velkommen inn i Staal fellesskapet. Utrolig bra plate som bare setter seg fast i hjernebarken. Ra ta ta tam ............

Har du foresten fått sett noe på Baraka? Lurer på hva du vil synes om denne både kvalitetsmessig og innholdsmessig. Det er en ganske spesiell sak.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du foresten fått sett noe på Baraka? Lurer på hva du vil synes om denne både kvalitetsmessig og innholdsmessig. Det er en ganske spesiell sak.
    Helt glemt å gi deg tilbake melding på den. For det første tusen takk nok en gang for Blu-Ray'en!!! Er som du sier den er meget spesiell og er nok ikke en film man setter seg ned å ser hver dag. Når det er sagt er lydsporet på den av en helt annen verden, det tonnevis med effekter og lyden er krystall klar, den mangler de helt store høydepunktene og blir monoton. Har funnet noen spor som jeg har som klare favoritter. Du skal få demo på de når du tar turen innom!!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, gledermeg veldig til demo tipper ditt anlegg henter frem detaljer som blir borte andre steder.

Nå ser det ut som det kommer litt sommer og da blir det lettere å ta seg den lange vegen gjennom byen på to hjul.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt annet enn overaskende at demo-plassene ble fult opp så fort.

Håper man får med seg neste gang det "utlyses" demo-plasser, slik at man får tatt turen innom, for dette er noe man putter inn i listen over "1000 ting man må gjøre før man dør".

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Absolutt, gledermeg veldig til demo tipper ditt anlegg henter frem detaljer som blir borte andre steder.

Nå ser det ut som det kommer litt sommer og da blir det lettere å ta seg den lange vegen gjennom byen på to hjul.
    Hadde vært veldig morsomt å få deg på besøk igjen og jeg har en følelse av at du vil oppleve noe du ikke har opplevd før, men drømt om å oppleve

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Alt annet enn overaskende at demo-plassene ble fult opp så fort.

Håper man får med seg neste gang det "utlyses" demo-plasser, slik at man får tatt turen innom, for dette er noe man putter inn i listen over "1000 ting man må gjøre før man dør".
    Jeg lover å ha flere demoer nå om ikke alt for lenge, og da håper jeg du kan få kommet med. Kanskje jeg setter opp flere demoer samtidig så blir det enklere å komme med og ha tid. Hyggelig du har den på to-do listen din

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært på reise noen dager nå er jeg endelig tilbake i moderlandet og godt var det, for jeg fikk en mail i januar/februar fra en hyggelig fyr fra Svolvær som var hos meg på demo i oktober og han meldte at han skulle på kurs i Oslo denne uken, og ønsket da å få komme på demo igjen hos meg. Så kom hjem i grevens tid å fikk hentet han. Hadde demo for nå i 6timer, det var en meget glad og fornøyd Svolværværing jeg kjørte tilbake etter endt demo. Kjempehyggelig med slikt besøk av trivelige og entusiastiske mennesker.

Newcomer keithrichards sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært på reise noen dager nå er jeg endelig tilbake i moderlandet og godt var det, for jeg fikk en mail i januar/februar fra en hyggelig fyr fra Svolvær som var hos meg på demo i oktober og han meldte at han skulle på kurs i Oslo denne uken, og ønsket da å få komme på demo igjen hos meg. Så kom hjem i grevens tid å fikk hentet han. Hadde demo for nå i 6timer, det var en meget glad og fornøyd Svolværværing jeg kjørte tilbake etter endt demo. Kjempehyggelig med slikt besøk av trivelige og entusiastiske mennesker.
    Svolværingen kan skrive under på at han var, og enda er mer enn fornøyd. Mange ganger gåsehud denne kvelden! Jeg hørte nye detaljer i musikk som jeg har hørt på i 25 år. Det sier vel det meste.

Lydbildet i stereo høres ut som det er fire meter høyt. Veldig tøft!

Tusen takk for en fantastisk aften! :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keithrichards
    Svolværingen kan skrive under på at han var, og enda er mer enn fornøyd. Mange ganger gåsehud denne kvelden! Jeg hørte nye detaljer i musikk som jeg har hørt på i 25 år. Det sier vel det meste.

Lydbildet i stereo høres ut som det er fire meter høyt. Veldig tøft!

Tusen takk for en fantastisk aften! :-D
    Veldig hyggelig å ha besøk av deg og du har stående invitasjon til neste gang du er i området!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de siste dagene drevet og fundert litt over et innlegg jeg så her på forumet skrevet av tangenAVdesign der han nevnte en løsning med mellomtone på inConcert Miles. Jeg har ikke fått denne tanken ut av hode og ikveld har jeg tenkt ekstra mye rundt en slik løsning. Så jeg må nok ta en telefon til Mr.Tanken å høre litt mere rundt en slik løsning. Jeg vil strekke meg meget langt nå for å få forbedre lyden litt mellom 400-1000hz, ikke att det er dårlig, men er meget lysten på å få lyden like bra i dette området som i resten av oppsette. En slik oppgradering vil kun skje på LCR, ikke surround kanalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en følelse, da jeg leste det samme innlegget, at noen kom til å prøve dette, og det overrasket ikke at du som tok tak i dette først, BEF
    Det bringer meg til neste betraktning. Det vil bli spennende å høre om du føler at synergien mellom LCR og bak/side blir anderledes...mange skryter av sømløsheten, og jeg lurer på om den blir opprettholdt.

Side 263 av 367 FørsteFørste ... 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 259 260 261 262 263 264 265 266 267 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •