BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 26 av 367 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 7339
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg hadde nærmest sluttet å spille metal før jeg fikk ADAM i hus. Nå spiller jeg atter igjen musikk jeg liker - ikke bare Hi-Fi.

Det som er rått med ADAM er at de er så latterlig dynamiske. De er faktisk de aller mest dynamiske jeg har hørt av høyttalere, og det med GOD margin. I tillegg er de superoppløste uten at det tipper over.

Når det er sagt; de spiller fint klassisk også.
    Jeg var hos en kamerat i stad og han hadde tilfeldigvis et par Adam A7 eller hva de heter stående lagret i esker, skal ikke se bort i fra at jeg får lånt med meg de hjem på en liten prøverunde. Har hørt så mye godt om Adam men det er godt noen tar disse inn på banen og viser hva de er gode for og det regner jeg med dine Tensor har bevist. BTW, jeg skriver ikke no på hjemmekino tråden din, men fy så flott du har fått det med de bildene som er lagt ut der. Jeg er innom og kikker litt innimellom og du må gjerne komme med mere bilder, moro å se noen er så finke å gjøre et hjem så vakkert og stilrent. All ære til deg for jobb som er lagt ned i huset ditt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg var hos en kamerat i stad og han hadde tilfeldigvis et par Adam A7 eller hva de heter stående lagret i esker, skal ikke se bort i fra at jeg får lånt med meg de hjem på en liten prøverunde. Har hørt så mye godt om Adam men det er godt noen tar disse inn på banen og viser hva de er gode for og det regner jeg med dine Tensor har bevist. BTW, jeg skriver ikke no på hjemmekino tråden din, men fy så flott du har fått det med de bildene som er lagt ut der. Jeg er innom og kikker litt innimellom og du må gjerne komme med mere bilder, moro å se noen er så finke å gjøre et hjem så vakkert og stilrent. All ære til deg for jobb som er lagt ned i huset ditt.
    Adam A7 er en bra monitor det, eneste ulempen med å teste dem er at vis du liker den detaljerte diskanten de vil gi deg. vil du slite med å finne andre som tilfredstiller ørene dine

Når det gjelder akto er det endel oppusing på gang i huset, AVforum er ikke høyest proritet hos han.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF

Har lest gjennom de 7-10 siste sidene i tråden din nå, bare for å gjøre meg litt "kjent" med hva som skjer her. Men, jeg må bare si det -fytti rakkern for en rå butikk dere besøkte i Berlin.

Helt konge at du gidder å dele bilder med oss, lekkert var det

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei BEF

Har lest gjennom de 7-10 siste sidene i tråden din nå, bare for å gjøre meg litt "kjent" med hva som skjer her. Men, jeg må bare si det -fytti rakkern for en rå butikk dere besøkte i Berlin.

Helt konge at du gidder å dele bilder med oss, lekkert var det
    Bare hyggelig det, skal prøve å få redigert litt mere bilder som ble tatt i Berlin å få de ut. Der er det endel Burmaster og B&W, tatt i en Saturn butikk ( Tysklands svar på Elkjøp )

Går du litt lenger fram i tråden vil du finne kinoen jeg bygget i mitt forrige hus...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,279
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burmester og B&W på Elkjøp hadde vært noe. Hadde vært bedre på Expert med tanke på Coop-kortet da. Hehehe
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Adam A7 er en bra monitor det, eneste ulempen med å teste dem er at vis du liker den detaljerte diskanten de vil gi deg. vil du slite med å finne andre som tilfredstiller ørene dine

Når det gjelder akto er det endel oppusing på gang i huset, AVforum er ikke høyest proritet hos han.
    Etter det dem sier så er jo disse Adam høytalerne noe av det beste man får tak i, da må dem være skikkelig bra også mener jeg.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det dem sier så er jo disse Adam høytalerne noe av det beste man får tak i, da må dem være skikkelig bra også mener jeg.
    Det er det

Før var det X, neste år er det Y.

Vi får lene oss tilbake og vente på Adam'er på AVtorget etterhvert - når det dukker opp andre enda bedre greier

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er det

Vi får lene oss tilbake og vente på Adam'er på AVtorget etterhvert - når det dukker opp andre enda bedre greier
    Jeg tviler jeg noengang vil ende opp med noe så ekstremt som en Tensor eller lign, dette overlater jeg til hardcore gutta og holder meg i den normale gange her altså. Veldig fristende men jeg har ikke et tre i hagen med dollart på, men men det er lov å drømme om jeg skulle klare lottopremie om 20år eller no.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo BEF!

For å ta det siste først, takker for bilder fra butikkene. Det er stor siklefaktor på slike bildeserier, men jeg har for det første ikke peiling nok til at jeg ser hva som er hva, men jeg skjønner at dette er utstyr som ville redefinert LYD for min del.

Så til hovedpoenget, takk for en super tråd! De siste dagene har jeg lest mye på forumet og fundert mye. Og for hver tråd jeg begynner på finner jeg nye tips jeg prøver å lagre til jeg en gang selv skal begynne med et eller annet prosjekt.
    Men tråden din har vært ekseksjonell syns jeg! Folk har stilt spørsmål som jeg selv har lurt på etter hvert som jeg har lest, og du har svart - tegnet og forklart sånn at til og med _JEG_ har forstått litt av tanken bak.
    Så igjen, denne tråden er herved lagret under favoritter, slik at jeg ikke skal glemme ting og tang. for å lese tråden din over to timer(hvert eneste innlegg ja!!) gir bare en midlertidig vekkelse, når jeg en gang setter ting i system så blir den nok enda mer nyttig!

Forresten så skal du ikke se bort fra at du en gang i tiden blir plaga livet av på pm når nysgjerrigheten og usikkerheten tar overhånd.. hehe

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er det

Virker som slike forumlokale "hyper" går mer på hva som er i skuddet enn hva som akkurat er bedre eller dårligere.

Et par aktive ildsjeler på et forum kan lett få et produkt til å gå fra status som et nærmest ukjent asiatiskprodusert merke med et middels rykte internationalt, til å bli (lokalt) best til prisen og et sikkert valg for alle, i alle situasjoner - uansett! Men det virker dog som de merkene som får fotfeste på AVforum unngår å bli døgnfluer (ref. for eks. SVS, XTZ, Swans, Emotiva etc). Fin situasjon for importører og butikker, men jeg er litt mer usikker på om det alltid er like gunstig for oss som kunder - spesielt når det er *så* mange spennende alternativ rundt om kring i bransjen.

Adam`er i de fleste prisklasser har jo forøvrig vært på torget allerede. Gjelder å smi mens jernet er varmt....

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Burmester og B&W på Elkjøp hadde vært noe. Hadde vært bedre på Expert med tanke på Coop-kortet da. Hehehe
    Merker som Burmester har ingenting hos butikker som Elkjøp å gjøre. Du får heller spørre Tømmervik om han tar Coop kortet ditt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Hallo BEF!

For å ta det siste først, takker for bilder fra butikkene. Det er stor siklefaktor på slike bildeserier, men jeg har for det første ikke peiling nok til at jeg ser hva som er hva, men jeg skjønner at dette er utstyr som ville redefinert LYD for min del.

Så til hovedpoenget, takk for en super tråd! De siste dagene har jeg lest mye på forumet og fundert mye. Og for hver tråd jeg begynner på finner jeg nye tips jeg prøver å lagre til jeg en gang selv skal begynne med et eller annet prosjekt.
    Men tråden din har vært ekseksjonell syns jeg! Folk har stilt spørsmål som jeg selv har lurt på etter hvert som jeg har lest, og du har svart - tegnet og forklart sånn at til og med _JEG_ har forstått litt av tanken bak.
    Så igjen, denne tråden er herved lagret under favoritter, slik at jeg ikke skal glemme ting og tang. for å lese tråden din over to timer(hvert eneste innlegg ja!!) gir bare en midlertidig vekkelse, når jeg en gang setter ting i system så blir den nok enda mer nyttig!

Forresten så skal du ikke se bort fra at du en gang i tiden blir plaga livet av på pm når nysgjerrigheten og usikkerheten tar overhånd.. hehe

Tusen takk for mange hyggelige ord, det er alltid hyggelig vis man kan være til inspirasjon for andre. Forumet er jo til for å prøve og hjelpe hverandre til en bedre lyd og bilde opplevlse. Så noe du lurer på er det ikke farlig og spørre om det! Jeg vil svare så godt jeg klarer

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler jeg noengang vil ende opp med noe så ekstremt som en Tensor eller lign, dette overlater jeg til hardcore gutta og holder meg i den normale gange her altså. Veldig fristende men jeg har ikke et tre i hagen med dollart på, men men det er lov å drømme om jeg skulle klare lottopremie om 20år eller no.
    Tensor er ikke den eneste serien fra ADAM da....
    HM og Classic serien er like spennende syns jeg og kan kanskje gi deg en overaskelse med tanke på lydkvalitet i forrhold til prisen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    HM og Classic serien er like spennende syns jeg og kan kanskje gi deg en overaskelse med tanke på lydkvalitet i forrhold til prisen.
    Jeg vet men tok den ut til spissen, den som Akto har er bare helt rå. Designet og alt er bare helt Penthouse.

Skal kikke litt mere på Adam serien men tviler jeg går den veien, men det er lov å se og drømme seg bort litt veit du.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det som er med Tensor serien er jo at den er aktiv, å alt ligger til rette for å få en dynamik bombe... Men de andre model seriene er virkelig verd en titt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Virker som slike forumlokale "hyper" går mer på hva som er i skuddet enn hva som akkurat er bedre eller dårligere.

Et par aktive ildsjeler på et forum kan lett få et produkt til å gå fra status som et nærmest ukjent asiatiskprodusert merke med et middels rykte internationalt, til å bli (lokalt) best til prisen og et sikkert valg for alle, i alle situasjoner - uansett! Men det virker dog som de merkene som får fotfeste på AVforum unngår å bli døgnfluer (ref. for eks. SVS, XTZ, Swans, Emotiva etc). Fin situasjon for importører og butikker, men jeg er litt mer usikker på om det alltid er like gunstig for oss som kunder - spesielt når det er *så* mange spennende alternativ rundt om kring i bransjen.

Adam`er i de fleste prisklasser har jo forøvrig vært på torget allerede. Gjelder å smi mens jernet er varmt....

Merker som Burmester har ingenting hos butikker som Elkjøp å gjøre. Du får heller spørre Tømmervik om han tar Coop kortet ditt.

Veldig enig i første delen av innlegget ditt. Er veldig mye produkter som har fått en MEGET bra dra hjelp av enkelte brukere og har dermed fått "uforhåndsmessig" bra rykte på seg.

Når det gjelder Saturn ( "Elkjøp" tyskland ) var det bra gjennomført avdeling dem var i, det sto blant annet vin skap og Champane kjøler inne i avdelingen. Skal få lagt ut litt bilder ikveld derfra.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det besøk på Saturn ( "Elkjøp" tyskland ). Hele besøket på her var en ren tilfeldighet, var egetlig ute på buss-tur i Berlin og hadde et stopp utenfor denne butikken... Hadde først tenkt å bare kjøre videre,men etter en liten stund fant vi ut at vi kunne jo gi den en sjangse, det angrer vi ikke på! Butikken hadde 3 inndelinger innen stereo, en vanlig konsumer avdeling, en Hi Fi og en Hi End.

-img_8576-jpg

-img_8607-jpg

-img_8587-jpg

-img_8605-jpg

-img_8594-jpg

-img_8580-jpg

-img_8582-jpg

-img_8603-jpg

-img_8602-jpg

-img_8599-jpg

-img_8601-jpg

-img_8623-jpg

-img_8611-jpg

-img_8612-jpg

-img_8619-jpg

-img_8621-jpg

-img_8628-jpg

-img_8631-jpg

-img_8639-jpg

-img_8642-jpg

-img_8646-jpg

-img_8647-jpg

Når det gjelder butikk nr.2, var det den vi hadde tenkt å avlegge et besøk. Denne hadde en Hi Fi avdeling og en demo kino.

-img_8760-jpg

-img_8763-jpg

-img_8766-jpg

-img_8766-jpg

-img_8767-jpg

-img_8769-jpg

-img_8774-jpg

-img_8794-jpg

-img_8775-jpg

-img_8788-jpg

-img_8792-jpg

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser disse bildene innser jeg hvor imponerende disse butikkene faktisk var. Ble litt overveldende mens vi var der.
    Har fortsatt lyst på den nye BD-spilleren til Marantz :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Når jeg ser disse bildene innser jeg hvor imponerende disse butikkene faktisk var. Ble litt overveldende mens vi var der.
    Har fortsatt lyst på den nye BD-spilleren til Marantz :-D
    Hadde nesten vært gøy å bare tatt en tur til Berlin å dratt på butikk jumping

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fete bilder... ah.. får mer og mer lyst på B&W.. men det er mest pga design . og "eierglede".... Deli HElicon virka mer rett for meg på forrige demo .

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Oj, heftig! Du er herved utnevnt til neste års butikk-runde-sjef, når IFA svikter litt er det jo mer enn nok av fantastiske butikker å besøke! Vi bør kanskje til og med gjøre avtale med et par av disse butikkene, det må jo være noen som kan tenke seg å handle direkte fra Tyskland til "tyske" priser og dermed kunne lokke til seg litt kundeservice også?

Utrolig hyggelig tur for øvrig, morsom gjeng nedover!

Side 26 av 367 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •