BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 258

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 258 av 367 FørsteFørste ... 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 254 255 256 257 258 259 260 261 262 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 5,141 til 5,160 av 7339
    Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Veldig hyggelig du tok turen innom. Har helt glemt å sagt ifra til deg at du glemte Blu-Ray plata til The Aviator, vi må få ordnet en dag så jeg kan få levert den til deg.
    ja glemte den jeg :roll:

Det kan vi ta når du evnt skal teste dette med ett sett til med miles, for og bedre responsen fra 300-900 hertz right?

dette kan vi ta i juni en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Det kan vi ta når du evnt skal teste dette med ett sett til med miles, for og bedre responsen fra 300-900 hertz right?
    Hæ? Nå ble jeg nysgjerrig....

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror bef skal få forklare litt hva han tenker med det

Men sånn som jeg forsto det så får man bedere kontroll på spredningen.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hæ? Nå ble jeg nysgjerrig....
    Ja jeg driver å har noen tanker om å bygge en Miles til for hver av front kanalene, LCR, men da uten diskant. Det vil si at jeg får 4x15" + Bånddiskant på hver av disse kanalene. Det jeg håper å oppnå med dette er en ennå bedre kontroll i hele registre, men særlig fra ca 250 til 900Hz. Er jeg heldig kan den hjelpe meg litt med noen av utfasingene som er i rommet.

For å slippe å bygge 2 nye kabinetter for test spurte jeg Seigmann når han var innom sist om det var mulighet for å låne hans for test.

Med at jeg kjører alt aktivt er det meget enkelt å "skru" dette på plass. Kjenner jeg gleder meg til en helg med masse justering og lytting

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har vært litt skriveri rundt effekt og når det kommer til effekt så er det ikke alltid bare snakk om mengde, men kvalitet. Forsterkerne som jeg har har mange negative sider som jeg gjerne skulle vært foruten, men de positive er så positive at jeg ser da over det negative.

Det er jo her man må se hva man ønsker og har behov for, framfor kun effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg driver å har noen tanker om å bygge en Miles til for hver av front kanalene, LCR, men da uten diskant. Det vil si at jeg får 4x15" + Bånddiskant på hver av disse kanalene. Det jeg håper å oppnå med dette er en ennå bedre kontroll i hele registre, men særlig fra ca 250 til 900Hz. Er jeg heldig kan den hjelpe meg litt med noen av utfasingene som er i rommet.

For å slippe å bygge 2 nye kabinetter for test spurte jeg Seigmann når han var innom sist om det var mulighet for å låne hans for test.

Med at jeg kjører alt aktivt er det meget enkelt å "skru" dette på plass. Kjenner jeg gleder meg til en helg med masse justering og lytting
    Har faktisk tenkt tanken selv på hvorfor ingen har testet dette enda. Blir jo nesten en linesource, som kanskje kan holde bedre kontroll på enkelte refleksjoner. Andre problemer kan vel oppstå, men det skal bli spennende å se hva som kommer ut av det

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det du som var ute å kjørte boble igår BEF? I Sandefjord? I såfall så deg kjøre oppover nygårdsveien Helt lik bil , samme pottene og prøveskilt!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har faktisk tenkt tanken selv på hvorfor ingen har testet dette enda. Blir jo nesten en linesource, som kanskje kan holde bedre kontroll på enkelte refleksjoner. Andre problemer kan vel oppstå, men det skal bli spennende å se hva som kommer ut av det
    Jeg har tenkt på denne løsningen lenge, men har ikke hatt tid til å sette den ut i live. Når jeg har mulighet til å låne et par å gjøre denne testen blir den enklere å få gjennomført. Gleder meg stort til å få prøvd det. Å som du er inne på noenfordeler vil det være og sikkert noen ulemper som tankene pr.dd ikke har vært innom

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Var det du som var ute å kjørte boble igår BEF? I Sandefjord? I såfall så deg kjøre oppover nygårdsveien Helt lik bil , samme pottene og prøveskilt!
    Det var det ikke, min bil sto parkert hjemme i hele går og den er registrert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Hmm 2000 watt blir ikke det vel mye når det står 150 watt rms på hjemmesiden til beyma. Burde 3 crown xti 2000 passe bra? Tenkt å brokoble 1 xti på 2 elementer og kjøre den siste i stereo med en kanal på hver diskant
    Du bør tenke litt før du bruker XTi/DSi på så følsomme elementer. Du kan få en del høytbart støy fra dem.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I-tech HD multikanal

Hei BEF.

Hvis denne hadde vært tilgjengelig når du kjøpte forsterkere, hadde den vært et alternativ?

I-Tech 4x3500HD

Ser kurrant ut hvis den har samme kvalitet som vanlig I-Tech. 4X3500Watt. Sparer jo endel rackplass :=)
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Du bør tenke litt før du bruker XTi/DSi på så følsomme elementer. Du kan få en del høytbart støy fra dem.
    Hva hva kan dette skyldes?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En årsak kan være "level matching" på outputten på utstyr laget for privat bruk og input på proffutstyr. Som oftest er det slik at proffutstyret er rigget for høyere spenning på inputsignalet. Har ikke testet dette i praksis, noe jeg selvsagt burde gjort for leeeenge siden, så det er selvsagt mulig at en eventuell spenningsøkning vil introdusere vel så mye tap i signalkvalitet som den fjerner av eventuell støy...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Hei BEF.

Hvis denne hadde vært tilgjengelig når du kjøpte forsterkere, hadde den vært et alternativ?

I-Tech 4x3500HD

Ser kurrant ut hvis den har samme kvalitet som vanlig I-Tech. 4X3500Watt. Sparer jo endel rackplass :=)
    Jeg kunne gjerne tenkt meg de forsterkerne. Jeg har ikke sett noen pris på de om de vil være mye "billigere" ennå kjøpe 2 separate forsterkere.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne gjerne tenkt meg de forsterkerne. Jeg har ikke sett noen pris på de om de vil være mye "billigere" ennå kjøpe 2 separate forsterkere.
    Ser at Crown I-Tech 5000HD ligger på veil $5950,- og I-T4x3500HD $12350,- så den blir dyrere og har mindre effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Hva hva kan dette skyldes?
    Alt for høyt støynivå i DSP og/eller effekt forsterker delen(e), selv uten å koble noe kilde (bare DSi/XTi koblet rett til høyttalerne).

Bruker du ett element med 98dB/1W/1m så hører du ikke noe (litt hvis du kommer veldig nær, ikke noe problem i praksis fra 1-2m).
    Bruker du ett element med 118dB/1W/1m så hører du det VELDIG godt, selv fra 3-4m unna.

Det blir ikke noe problem for de fleste men det er alltid greit å vite det før man kjøper

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du vil redusere gulv/tak refleksjoner betydelig ved en slik oppgradering.

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Du vil redusere gulv/tak refleksjoner betydelig ved en slik oppgradering.

Geir Arne
    Med at høyttalern blir som en line-array vil man kunne oppnå effekten av kanselleringer mellom gulv/tak refleksjonene.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Alt for høyt støynivå i DSP og/eller effekt forsterker delen(e), selv uten å koble noe kilde (bare DSi/XTi koblet rett til høyttalerne).

Bruker du ett element med 98dB/1W/1m så hører du ikke noe (litt hvis du kommer veldig nær, ikke noe problem i praksis fra 1-2m).
    Bruker du ett element med 118dB/1W/1m så hører du det VELDIG godt, selv fra 3-4m unna.

Det blir ikke noe problem for de fleste men det er alltid greit å vite det før man kjøper
    Et viktig poeng å er at på endel "billig" PA utstyr får man lett støy pga. lavt signal/støynivå ved bruk av ikke balansert signal.

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Himmel ok takk er jo ikke akkurat billig heller for en xti 4002

Side 258 av 367 FørsteFørste ... 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 254 255 256 257 258 259 260 261 262 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •