BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 257

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 257 av 368 FørsteFørste ... 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 253 254 255 256 257 258 259 260 261 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 ... SisteSiste
Viser resultater 5,121 til 5,140 av 7345
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    får benytte sjansen til og takke for en kjempe insats dere gjør for oss som ikke har hatt mulighet til og dra ned selv... og for mange flotte bilder og omtaler av hva dere har opplevd:-)
    Veldig hyggelig med slike tilbakemeldinger, synes selv det er veldig gøy å kunne dele slike opplevelser med dere. Det er deres tilbakemeldinger som gjør at Einar og jeg kan gjøre en ennå bedre jobb neste gang vi tar turen på noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    får benytte sjansen til og takke for en kjempe innsats dere gjør for oss som ikke har hatt mulighet til og dra ned selv... og for mange flotte bilder og omtaler av hva dere har opplevd:-)
    Helt enig! Takk til dere to.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Svaret på det kommer når jeg gjør oppsummeringen av messen, så følg med :-D
    Luremus!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Helt enig! Takk til dere to.
    Tusen takk for det!

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Luremus!
    Det vil jeg ikke si, er for at endel informasjon er ennå ikke kommet ut som bør først ut før vi legger opp en oppsummering.

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye effekt gir du til diskantene i Miles'ene? Vurderer selv og bygge enten Miles eller Duke

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Hvor mye effekt gir du til diskantene i Miles'ene? Vurderer selv og bygge enten Miles eller Duke
    Jeg gir dem reelt mye effekt, alt for mye egentlig og jeg klarer aldri å bruke de effektreservene som ligger i forsterkerne. Jeg kjører en Crown forsterker for hver av kanalene i kinoen, så 15" får en kanal på forsterkeren og diskanten en kanal. Så det vil si at jeg mater hver av diskantene med opptil 2000watt. Kjøper man en ekstern DSP vil du komme veldig langt med å bruke gode flerkanals effekt forsterkere.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir dem reelt mye effekt, alt for mye egentlig og jeg klarer aldri å bruke de effektreservene som ligger i forsterkerne. Jeg kjører en Crown forsterker for hver av kanalene i kinoen, så 15" får en kanal på forsterkeren og diskanten en kanal. Så det vil si at jeg mater hver av diskantene med opptil 2000watt. Kjøper man en ekstern DSP vil du komme veldig langt med å bruke gode flerkanals effekt forsterkere.
    Hmm 2000 watt blir ikke det vel mye når det står 150 watt rms på hjemmesiden til beyma. Burde 3 crown xti 2000 passe bra? Tenkt å brokoble 1 xti på 2 elementer og kjøre den siste i stereo med en kanal på hver diskant

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm 2000 watt blir nokk litt mye på den men burde 3 crown xti 2000 passe bra? Tenkt å brokoble 1 xti på 2 elementer og kjøre den siste i stereo med en kanal på hver diskant
    På Miles vil en xti2000 være mere enn nok pr. høyttaler, en kanal for bassere og en for diskant.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Miles vil en xti2000 være mere enn nok pr. høyttaler, en kanal for bassere og en for diskant.
    Hmmm kanskje det ja eller 2 xti 4002

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ikke litt feil å omtale det som "hvor mye effekt gir du"? Og "det bilr for mye"? Skjønner at det ikke er vits å overdrive, bare tenker så det ikke er missforståelser ute og går! Er jo maaaange som leser her

Det handler vel om hvor mye høytalleren selv trekker av strøm, og hvor mye man har til rådighet? Strømreserver osv? :wink: Det kan vel i teorien aldri bli FOR mye ?

Mvh

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Blir det ikke litt feil å omtale det som "hvor mye effekt gir du"? Og "det bilr for mye"? Skjønner at det ikke er vits å overdrive, bare tenker så det ikke er missforståelser ute og går! Er jo maaaange som leser her

Det handler vel om hvor mye høytalleren selv trekker av strøm, og hvor mye man har til rådighet? Strømreserver osv? :wink: Det kan vel i teorien aldri bli FOR mye ?

Mvh

Kim
    Man kan selvfølgelig snakke om hva som blir rett ordlyd. Så for å ta det helt kort og konsist er at hver av forsterkerne til høyttalerne er på 2x2000watt i 8ohm og på subben er det 2x4000watt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør det ikke nevnes at Miles er veldig lettdrevet (mener å huske at den er over 100db). Det vil jo si at en kan skade hørselen sin med 1 watt inn.......

Det virker jo som om en del tror at den ikke låter skikkelig uten x antall tusen watt inn :-D

Jeg ville heller ha bekymret meg over faren for støy med en så følsom høyttaler. Spesielt hvis en snakker om "rimeligere" PA utstyr enn BEF sine svindyre og gode Itec.

Dette er bare mitt syn.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå omformulert spørsmålet:wink:

Tron nokk man burde foré med skikkelig utstyr i stede for x antall tusen watt som du sier counterpointer:wink:

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forumulerte meg litt feil jeg og, var ikke for å kverulere!

Jeg tenkte bare så ikke mannen i gata tenker " shit, for mange watt for mine ht, må kjøpe ny forsterker"

Utrolig kult at du/dere tar dere tid til å lage referat fra messa ! Bra jobba!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm 2000 watt blir ikke det vel mye når det står 150 watt rms på hjemmesiden til beyma. Burde 3 crown xti 2000 passe bra? Tenkt å brokoble 1 xti på 2 elementer og kjøre den siste i stereo med en kanal på hver diskant
    En regel er at det aldri er for mange watt... Hvis det er snakk om gode watt.
    Ett overskudd av effekt vil gi stålkontroll på bass med null pusteproblemer.
    Hvis man sammenlikner med rimelige PA-forsterkere, men med samme watt, så er de målt ut ifra helt andre typer toleranser og forvrengninger. Det som er overskudd for feks. Itec og crown kan bli ei tung belastning for den billige, og desto mere forvrengning.
    Min erfaring med hjemmekino er jo mere "action" jo mere watt trengs.
    Dvs. at feks en stor eksplosjon trenger mere energi og krefter for å simulere eksplosiviteten enn med en liten som trenger mere enn en biljakt. Og jeg ser også hvor mye større behovet for krefter blir under 150hz...
    130hz er der punchbassen begynner, og jeg har en mistanke om at det er herfra og nedover som er ******* for enhver forsterker som er underdimensjonert.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå omformulert spørsmålet:wink:

Tron nokk man burde foré med skikkelig utstyr i stede for x antall tusen watt som du sier counterpointer:wink:
    Det beste er vel begge deler, slik som BEF har gjort. Skikkelig bra utstyr med 44.000 watt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Panasonic IMAX var bare 10.000w :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Panasonic IMAX var bare 10.000w :-D
    Som nevnt tidligere kan man aldri få for mye overkill.....

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke akkurat økonomien som er problemet men heller litt begrensninger fra sjefene i huset Tror kanskje de står slik Og bare gaper :-o mens man bærer inn

Edit: Smilefjes :-D

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja.

Flere inspillende faktorer: En bass blir mer lik en linjær motor jo lengre ned i frekvensene den kommer, å da er det kun watt og mekanisk motstand som utgjør effektiviteten, altså følsomheten har ingen ting å si lengre.

Uansett følsomhet på en høyttaler så sier det ingen ting om det dynamiske potensiale til hvært element og i hvor stor grad de blir påvirket av dynamisk kompresjon vs effektgivning.

Feks: en HT med en følsomhet på 98db pr watt med en potensiell dynamisk kompresjon på 50%per effektdobbling(det er ingen måleenhet for dette sålangt jeg vet, så vi lager en fiksjonibel ved "%dp ved x^2w") så vil den spille 100 db ved 2 watt effekt og 108db ved 100watt effekt. Jo mer effekt du gir en HT jo mer dynamisk komresjon vil fåregå. for å kompensere så bruker vi store og mange element og MASSE effekforsterkere.

Dette er bare et teoretisk eksempel som er meget overdrevet for å få frem poenget. Headroom er vitalt! =)

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia med så mye effekt er att forsterkeren i praksis vill tilføre veldig lite forvregning uansett bruk.
    Jeg hadde en forsterker før som var oppgitt til rundt 200 watt, men selv om jeg bruker kun rundt 10 watt så ble lyden veldig mye roligere og kontrolert med itech
    Dette vill jeg tro er pga mye lavere forvregning fra forsterkeren.

Side 257 av 368 FørsteFørste ... 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 253 254 255 256 257 258 259 260 261 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •