BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 255

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 255 av 367 FørsteFørste ... 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 251 252 253 254 255 256 257 258 259 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste
Viser resultater 5,081 til 5,100 av 7339
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Nå er jeg vel kanskje litt inhabil som dommer, siden jeg er stor fan av snowboard
    En skjelettmekanikker som er fan av snowboard? Det var noe nytt

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    En skjelettmekanikker som er fan av snowboard? Det var noe nytt
    Haha! Snowboardkjørere er sikkert gode kunder

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub i podiet

Hei igjen BEF.

Tidligere i denne tråden så hadde du planlagt å bygge subbene inn i podiet bak. Jeg har noen spørsmål til dette prinsippet:

1) Hvis man bygger en subkasse inn i podiet med elementene pekende mot taket, hvordan vil dette slå ut i forhold til frontsubbene i med tanke på utfasing og lydbildet du får kontra fremoverrettede elementer?

2) Hadde det vært mulig å bygge en L formet subkasse som strekker seg gjennom podiet og opp i veggen? Bassporten kunne vært fremme mot lerrettet og selve basselementet skjult i veggen. Dette ville gitt mange liter i kassen og liten byggedybde, men ville man fått andre problemer? Ulyder og annet? Resonanser i podiet?

3) Ved å bygge subber inn i vegg, vil ikke dette slå veldig negativt ut i forhold til lyddemping mot resten av huset? Jeg ser for meg at energien fra basskassene vil forplante seg over i veggen bak?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Så du må nok komme innom en dag og bli dratt litt inn i filmen
    Det er nok på tide det ja.

Da skal du få presentere alle de scenene du ønsker. Det er noe å se frem til.....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Hei igjen BEF.

Tidligere i denne tråden så hadde du planlagt å bygge subbene inn i podiet bak. Jeg har noen spørsmål til dette prinsippet:

1) Hvis man bygger en subkasse inn i podiet med elementene pekende mot taket, hvordan vil dette slå ut i forhold til frontsubbene i med tanke på utfasing og lydbildet du får kontra fremoverrettede elementer?

2) Hadde det vært mulig å bygge en L formet subkasse som strekker seg gjennom podiet og opp i veggen? Bassporten kunne vært fremme mot lerrettet og selve basselementet skjult i veggen. Dette ville gitt mange liter i kassen og liten byggedybde, men ville man fått andre problemer? Ulyder og annet? Resonanser i podiet?

3) Ved å bygge subber inn i vegg, vil ikke dette slå veldig negativt ut i forhold til lyddemping mot resten av huset? Jeg ser for meg at energien fra basskassene vil forplante seg over i veggen bak?
    1. Ikke noe problem

2. Ja, vil anbefale deg å ha port og element nært hverandre

3. Stemmer, vis man ikke bygger et godt kabinett.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Ikke noe problem
    - Høres ut som dette kan være løsningen for meg.

2. Ja, vil anbefale deg å ha port og element nært hverandre
    - Flott. Skaffet meg Bassbox 6 så jeg får regne litt på hvordan dette blir.
    Kan bli en spennende opplevelse å sitte i nærheten av x antall 18 tommere som spiller oppover.

3. Stemmer, vis man ikke bygger et godt kabinett.
    - Får prøve å unngå denne løsningen da.

En annen positiv ting med nedsenket tak og søyler er jo at man kan skjule det meste av kabler UTEN å ta masse hull på veggene. Din løsning med elektronikk utenfor salen minsker enda mer behovet for å perforere veggen med veggbokser for å ta ut 10-20 stikkontakter.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Har du vært innom siden sist vi begge var der?
    Det har skjedd mye så det er værdt ett besøk.

Mye mer kontant og balansert fra bunn til topp, var først når jeg kom hjem og hørte litt på musikk igjenn jeg innså faktisk hvor kontant bassen var
    nei det har jeg desverre ikke vært, men har skjønt at det har skjedd mye men det dukker vel opp en ny mulighet for og ta en hør regner jeg med hehe

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    En annen positiv ting med nedsenket tak og søyler er jo at man kan skjule det meste av kabler UTEN å ta masse hull på veggene. Din løsning med elektronikk utenfor salen minsker enda mer behovet for å perforere veggen med veggbokser for å ta ut 10-20 stikkontakter.
    Er en stor fordel og heller lage føringveier som ligger "innvendig" i rommet kontra at de ligger skjult og med hull gjennom konstruksjonen. Den største fordelen med å ha elektronikken uten for rommet er å ta ned støy, lys og varme fra komponenter.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    nei det har jeg desverre ikke vært, men har skjønt at det har skjedd mye men det dukker vel opp en ny mulighet for og ta en hør regner jeg med hehe
    Skulle du ha tid og anledning, er du alltid velkommen!!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Skulle du ha tid og anledning, er du alltid velkommen!!
    Det høres bra ut:-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk innspill her for litt siden om å gi tilbakemeldinger/beskrivelse av hvordan jeg opplever å se enkelte filmer i kinoen min. Så da får jeg starte litt med det.

Første film ut er en film jeg så noen uker tilbake og jeg måtte se noen scener på nytt idag, The Hurt Locker.

Filmen i seg selv er verd og se, med et bra driv gjennom hele filmen og med mange enkeltstående gode prestasjoner. Var ikke selv filmen og dens handling jeg hadde tenkt å ta for meg, mere hva jeg opplever på lyd og bilde siden. Kan jo starte med bilde, jeg er ingen ekspert på området, men ser god forskjell på et godt og dårlig bilde. Denne filmen er på den øvre skalaen hva gjelder bilde, men ikke referanse kvalitet, det er god skarphet gjennom så og si hele filmen, de mørke scenene har mye av informasjon i de helt mørkeste partiene og man har en meget bra dybde i flere av scenene. Den fikk Oscar for beste bilde i 2009. På lyd siden har den endel heftig å komme med, det er flere scener her som er opp mot referanse kvalitet hva angår heftig dynamikk, den første scenene jeg vil dra fram er starten og eksplosjonen som er i den. I denne scenen er det mye som skjer i alle kanaler og det bygges en bra atmosfære til scenen, lyden for å bygge opp stemningen er meget intens og kontant, når selve eksplosjonen kommer kjenner man den godt i kroppen og man får følelsen av at bakken rister under en og man hører bare suset i luften når eksplosjonen er over, småstein gjennom lufte. Neste scene jeg vil ta fram er Spor 6, her er de på patrulje og blir beskutt, her er det masser av dynamikk i hele registret. I starten av scenen er det mye bra stemmer, detaljer fra når de går på sand/grus. Så blir det skyting, her våkner ting virkelig til live, skuddene er kontante og harde, man kan lett høre forskjell fra våpen til våpen som skyter, å den som gir suverent størst effekt er 12,7mm som er på Hummeren, her er lyden meget kontant og strekker seg helt fra kjelleren og godt oppover mellomtone registret og har man opplevd 12,7 live kjenner man den igjen. Neste er spor 8, helt i starten her er det helikopter lyder, disse står rett over deg og har en voldsom kraft, man kjenner bokstavlig talt trykket fra rotoren over hode på en. Siste sporet er spor 10, her starter det med at Hummere kjører forbi og man kjenner den brutale motoren river godt i når de passerer, samtidig som det er masser av små detaljer som ligger der. Mot slutten av dette sporet går en veibombe av, her er det enorm kraft i eksplosjonen og det regner splinter i hele rommet. Det er en film som vil gi deg masser av heftige lyd og bilde opplevelser, samtidig som det er en meget god film. Kos dere!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    That's it! Jeg må ned å se Hurt Locker! 8)

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice BEF.

Nok engang viser du at når du skal gjøre noe så gjør du det ordentlig. Jeg kan bare forestille meg hvordan god opplevelse dette må være. Men kombinasjonen av å lese dine inntrykk og det å ha hatt en demo hos deg hjelper på når jeg skal forestille meg dette.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    That's it! Jeg må ned å se Hurt Locker! 8)
    Alltid hyggelig vis man inspirerer andre

Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Nice BEF.

Nok engang viser du at når du skal gjøre noe så gjør du det ordentlig. Jeg kan bare forestille meg hvordan god opplevelse dette må være. Men kombinasjonen av å lese dine inntrykk og det å ha hatt en demo hos deg hjelper på når jeg skal forestille meg dette.

Tusen takk for det, meget hyggelig å høre!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg pakket litt utstyr og er klar for litt kino bygging igjen. I morgen ettermiddag går turen til Akto for å legge Scenemolton i taket på hans kino. Kjenner jeg gleder meg til å få gjøre litt fornuftig arbeide

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det kommer noen bilder av prosessen! Skal dere bære teppe også...da blir Counterpointer bitter tenker jeg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Regner med det kommer noen bilder av prosessen! Skal dere bære teppe også...da blir Counterpointer bitter tenker jeg
    Atle får stå for bildene, så får vi nå se hvor langt vi kommer om evt. teppe kommer ned i løpet av kvelden i morgen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX

Haha din frekkas! Det er nok overlevelig. Såvidt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg hjemme etter en neget hyggelig kveld i kjelleren hos Akto. Counterpointer tok å turen innom, meget hyggelig å få hilset på han igjen også og takker så mye for Blu-Ray filmen!!! Teppet kom ikke ned i kinoen til Akto i kveld,men vi fikk gjort noen ande småting

Side 255 av 367 FørsteFørste ... 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 251 252 253 254 255 256 257 258 259 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •