BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 254

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 254 av 367 FørsteFørste ... 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 250 251 252 253 254 255 256 257 258 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 ... SisteSiste
Viser resultater 5,061 til 5,080 av 7339
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterponter
    Tror egentlig jeg må ta taket på nytt i min kino da forrige festemetode begynner å løsne.
    Og den forrige festemetoden var...? Dobbeltsidig tape?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller stiftemaskin?
    Det har jeg sjøl brukt, og det sitter som ehh, spikret!:8)
    Stiftene er forøvrig skjult bak noen lette lekter, som bidrar til å bryte opp den ellers ensformige flaten.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bra. Spørs jo hva du mener med "litt trening"

Tror egentlig jeg må ta taket på nytt i min kino da forrige festemetode begynner å løsne.:-? Har også fått en tanke om noe som kan bli litt kult, men må tenke litt mer på det.
    Litt trening... tja, når du starter å legge lim start midt på veggen og prøv å sprøyte i en rett linje, når du da kommer inn mot et hjørne vil det ikke være noe problem å sprøyte langs kanten

Vet ikke hva du har brukt sist, men problemet du beskriver kan man for få med bruk av for lite lim eller dårlig kvalitet på limet.

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Eller stiftemaskin?
    Det har jeg sjøl brukt, og det sitter som ehh, spikret!:8)
    Stiftene er forøvrig skjult bak noen lette lekter, som bidrar til å bryte opp den ellers ensformige flaten.
    Har man et tre tak kan man gjerne bruke patenten din Jan, den er meget god. Til gips tak fungerer det ikke da gipsen har for dårlig hold til stiftene.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst, det er mange løsninger. Men det er vel et par her på forumet som har lagt dobbeltsidig tape i et rutemønster. Husker ikke om CP er en av disse?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt tilstå mine feil. Jeg har brukt Tessa sin spesialteip som egentlig fungerer like bra som kontaktlim. Problemet er at jeg skaffet teipen lenge før jeg trengte den og den lå i over et år og tørket. Dermed mistet den litt av fleksibiliteten. Pluss at jeg ikke renset taket før jeg festet teipen og stoffet. Til tross for disse åpenbart dumme forholdene så sitter det stort sett, men har løsnet noen få steder.

Vet det er en annen bruker som brukte samme teip, med godt resultat. Så vidt jeg vet sitter det som et skudd enda.
    Jeg hang opp en prøve med det samme jeg fikk teipen. Den henger uten problem og er et stort stykke festet med en liten stripe. Derfor vet jeg at det er brukerfeil ikke metodefeil. ops:

Sånn, der var tabben tilstått :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var ikke meningen å henge ut noen, altså, bare så det er nevnt Men det er jo greit å å vite, slik at man ikke gjør samme tabben selv.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kollega som har jobbet under bygging av begge Disney cruisebåtene. I en diskusjon der jeg påsto at dobbelsidig tape sjelden er en god løsning fortalte han at store deler av himling i korridorene i begge cruiseskipene er festet med dobbelsidig tape (og sitter som ei kule), så det kan åpenbart fungere hvis det blir brukt riktig type tape, og ikke minst på riktig måte :-)

DrE

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg har en kollega som har jobbet under bygging av begge Disney cruisebåtene. I en diskusjon der jeg påsto at dobbelsidig tape sjelden er en god løsning fortalte han at store deler av himling i korridorene i begge cruiseskipene er festet med dobbelsidig tape (og sitter som ei kule), så det kan åpenbart fungere hvis det blir brukt riktig type tape, og ikke minst på riktig måte :-)

DrE
    Tviler ikke på at det sitter som bare det. På slike ting er det bare snakk om å finne rett produkt, å følge montering beskrivelsen. Er derfor jeg ikke vil anbefale noen annen møte til andre enn den jeg bruker selv, den vet jeg fungerer og ingen montasjer jeg har brukt den på har fått foringlese av kvaliteten på sikt.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjørn Erik, jeg har lagt merke til at du sjeldent skriver om dine film-opplevelser fra kinoen men har mer fokus på tweaking og teknologien bak.

Har du hatt noen spesielt kule filmopplevelser du vil si noe om i det siste?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Bjørn Erik, jeg har lagt merke til at du sjeldent skriver om dine film-opplevelser fra kinoen men har mer fokus på tweaking og teknologien bak.

Har du hatt noen spesielt kule filmopplevelser du vil si noe om i det siste?
    Ja er nok mest teknisk i denne tråden, og det som ikke er det er meget OT som oftest. Jeg har hatt mange store film opplevelser i kinoen og AVforum driver å jobber med å se på muligheten for å få drive med film anmeldelser med fokus da mot det tekniske på filmen, lyd og bilde kvalitet. Slik at man kan hjelpe folk til å finne referanse materiale i filmer.

Skal bli flinkere til å legge ut litt info når jeg har sett filmer og fortelle litt om hvilke opplevelser filmen gav meg og om jeg oppdaget nye ting med filmen nå kontra tidligere når jeg har sett den.

Takk for et meget godt innspill!!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult.

Kan si jeg så Battlefield på kino når jeg var i Kristiansand i helgen og store deler av filmen satt jeg og funderte på hvordan det hadde vært å se denne filmen i din mektige kino :roll:

Mye kule scener med kratige kanoner som fyres av8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult.

Kan si jeg så Battlefield på kino når jeg var i Kristiansand i helgen og store deler av filmen satt jeg og funderte på hvordan det hadde vært å se denne filmen i din mektige kino :roll:

Må huske å nyte filmen også!! Får kanskje kjøre igang noen demoer igjen, så kan du komme innom å ta med endel av dine favoritt klipp og teste ut

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult.

du mente kanskje battleship? skal se denne på kino i helga og gleder meg som en unge hehe.. men den hadde nok vært rå i kinoen til bjørn ja

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    du mente kanskje battleship? skal se denne på kino i helga og gleder meg som en unge hehe.. men den hadde nok vært rå i kinoen til bjørn ja
    Har du vært innom siden sist vi begge var der?
    Det har skjedd mye så det er værdt ett besøk.

Mye mer kontant og balansert fra bunn til topp, var først når jeg kom hjem og hørte litt på musikk igjenn jeg innså faktisk hvor kontant bassen var

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Har du vært innom siden sist vi begge var der?
    Det har skjedd mye så det er værdt ett besøk.

Mye mer kontant og balansert fra bunn til topp, var først når jeg kom hjem og hørte litt på musikk igjenn jeg innså faktisk hvor kontant bassen var

Veldig hyggelig du tok turen innom. Har helt glemt å sagt ifra til deg at du glemte Blu-Ray plata til The Aviator, vi må få ordnet en dag så jeg kan få levert den til deg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Ja det var Battleship den het visst..

Fet film btw. Ikke spesielt god, men veldig fet

Edit: Jeg tar gjerne en tur til for å lytte litt ja

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var Battleship den het visst..

Fet film btw. Ikke spesielt god, men veldig fet

Edit: Jeg tar gjerne en tur til for å lytte litt ja
    Selv om filmen er dårlig, kan den oppleves som ekstremt bra vis bildet og lyden er god, det er noe med total opplevelsen. Et godt eksempel er The art of flight, jeg er ingen fan av å sitte å se på noen snowbord folk reise verden rundt for å kjøre på brett. Derimot med det ekstreme bilde og den utrolig drivende lyden gjennom hele filmen gjør at man sitter klistret å ser hele uten å tenke på tid eller at den er kjedelig.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Selv om filmen er dårlig, kan den oppleves som ekstremt bra vis bildet og lyden er god, det er noe med total opplevelsen. Et godt eksempel er The art of flight, jeg er ingen fan av å sitte å se på noen snowbord folk reise verden rundt for å kjøre på brett. Derimot med det ekstreme bilde og den utrolig drivende lyden gjennom hele filmen gjør at man sitter klistret å ser hele uten å tenke på tid eller at den er kjedelig.
    Apropos dette. Har du vært innom Atle og fått plukket med deg Baraka? Er veldig spent på hva du synes om bildekvaliteten på denne. Husker en gang hos Homecinema, der ble vi sittende å se hele filmen selv om den ikke har noen handling i vanlig forstand.

Jeg har nå Art og flight selv, men ble ikke så fenget selv om jeg ser kvaliteten er topp og det er en del bra filming. Blir litt oppgitt over at de bruker tid på å vise at de skyter trær og generelt oppfører seg barnslig...... Har faktisk ikke sett hele enda.
    Dolby logoen er veldig kul da

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Apropos dette. Har du vært innom Atle og fått plukket med deg Baraka? Er veldig spent på hva du synes om bildekvaliteten på denne. Husker en gang hos Homecinema, der ble vi sittende å se hele filmen selv om den ikke har noen handling i vanlig forstand.

Jeg har nå Art og flight selv, men ble ikke så fenget selv om jeg ser kvaliteten er topp og det er en del bra filming. Blir litt oppgitt over at de bruker tid på å vise at de skyter trær og generelt oppfører seg barnslig...... Har faktisk ikke sett hele enda.
    Dolby logoen er veldig kul da
    Jeg har ikke kommet meg innom Atle Det blir nok tur til han enten i helgen eller midten av neste uke...

Den scenen du refererer til i The art of flight synes jeg er meget bra, det er ekstrem dynamikk på de skuddene og når gassflaskene går opp i flammer er det et bra bunntrykk Så du må nok komme innom en dag og bli dratt litt inn i filmen

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke de sikta på hjemmekino folket da de lagde "The Art of Flight" men personlig ble jeg ekstremt fenget av den filmen, nettopp fordi det er så bra filmet, og lyden får mitt lille anlegg til å skinne mye mer enn man skulle tro. Nå er jeg vel kanskje litt inhabil som dommer, siden jeg er stor fan av snowboard, men smaken er jo som baken og det er jo greit om ikke alle liker det samme. Har forøverig hørt noen rykter om at siste sykkelutgivelse fra Redbull også skal holde et vanvittig nivå på både lyd og bilde, men ikke sjekket noe mere selv. Kanskje noen som finner det mere interessant en brettkjøring.

Side 254 av 367 FørsteFørste ... 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 250 251 252 253 254 255 256 257 258 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •