BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 252

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 252 av 368 FørsteFørste ... 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 248 249 250 251 252 253 254 255 256 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 5,021 til 5,040 av 7345
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser også at nivået i hjørnene bak er mer edrulige enn da jeg var på demo.
    Du bruker vel for øvrig ikke subene bak, eller har du satt de i drift nå?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ser også at nivået i hjørnene bak er mer edrulige enn da jeg var på demo.
    Du bruker vel for øvrig ikke subene bak, eller har du satt de i drift nå?
    Det har skjedd veldig mye siden du var her og du vil nok ikke kjenne igjen systemet nå kontra da. Jeg hadde heller ikke subbene bak i rommet aktiv når du var her. Er du i området engang får du bare si ifra, du er hjertelig velkommen innom.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bær over med min uvitenhet, men bare et spørsmål eller to..

Siden dere måler så nøyaktig og fint, vil det si at dere alltid ser film alene? For om det sitter mennesker ved siden av sweetspot så vil vel egentlig målingene forandre seg en del? Det vil de vel egentlig med å bare sitte alene i sweetspot også, jeg prøvde en gang å måle litt først i sweetspot uten noen ting, men så satte jeg meg i sweetspot og fikk montert mikrofonen rett foran hodet mitt(fortsatt på stativ, dog en litt kreativ montering), og det var en del variasjon.
    Ikke at JEG har tenkt å krangle med noen, men vil ikke alle disse målingene med tomt rom da være litt.. misvisende? Prøv å fyll opp rommet med en person i sweetspot, ta en måling, så fyll på en etter en og se hvordan ting forandrer seg, det syns jeg hadde vært morsomt! Men skjønner om ingen gidder altså, for jeg gidder det ikke..

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Bær over med min uvitenhet, men bare et spørsmål eller to..

Siden dere måler så nøyaktig og fint, vil det si at dere alltid ser film alene? For om det sitter mennesker ved siden av sweetspot så vil vel egentlig målingene forandre seg en del? Det vil de vel egentlig med å bare sitte alene i sweetspot også, jeg prøvde en gang å måle litt først i sweetspot uten noen ting, men så satte jeg meg i sweetspot og fikk montert mikrofonen rett foran hodet mitt(fortsatt på stativ, dog en litt kreativ montering), og det var en del variasjon.
    Ikke at JEG har tenkt å krangle med noen, men vil ikke alle disse målingene med tomt rom da være litt.. misvisende? Prøv å fyll opp rommet med en person i sweetspot, ta en måling, så fyll på en etter en og se hvordan ting forandrer seg, det syns jeg hadde vært morsomt! Men skjønner om ingen gidder altså, for jeg gidder det ikke..
    Du har helt rett i at rommet vil endre karatestrikk jo flere mennesker det kommer i rommet. Det disse målingen viser er hvordan rommet oppfører seg og hva det gir og tar. Er et morsomt eksperiment du tenker på med å sette inn en og en person i rommet og se hvordan det endrer karatestrikk. Skulle jeg gjort det ville jeg nok brukt en referanse plass i rommet å målt ut fra det.

Målingene jeg har lagt ut nå må ikke sammenlignes mot en måling man ser av en høyttaler alene, den type måling er gjort på helt andre premisser.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det har skjedd veldig mye siden du var her og du vil nok ikke kjenne igjen systemet nå kontra da. Jeg hadde heller ikke subbene bak i rommet aktiv når du var her. Er du i området engang får du bare si ifra, du er hjertelig velkommen innom.
    Takker for det, BEF. Skal ta kontakt når anledningen byr seg

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flott demo idag Bjørn Erik.
    Dette er en virkelig imponerende kino både på film og musikk.

Veldig veldig moro å oppleve.:-)

Tormod
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Takk for flott demo idag Bjørn Erik.
    Dette er en virkelig imponerende kino både på film og musikk.

Veldig veldig moro å oppleve.:-)

Tormod
    Veldig hyggelig du tok turen innom Tormod!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +15dB i bassen? Det blir ikke voldsomt altså? Uhm, jeg skjønner jo at kinoen din låter voldsomt, men det låter ikke overdrevent sammenlignet med resten av frekvensspekteret?

Kjente det rykket litt i justeringsfoten nå, kanskje jeg må prøve å skru litt på bassen i kinorommet.
    --
    Thorbjørn

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    +15dB i bassen? Det blir ikke voldsomt altså? Uhm, jeg skjønner jo at kinoen din låter voldsomt, men det låter ikke overdrevent sammenlignet med resten av frekvensspekteret?

Kjente det rykket litt i justeringsfoten nå, kanskje jeg må prøve å skru litt på bassen i kinorommet.
    Det er ikke det, er akkurat passe. Denne målingen er gjort i forhold til kino oppsett, kjører jeg stereo demper jeg bassen 6db.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er ikke det, er akkurat passe. Denne målingen er gjort i forhold til kino oppsett, kjører jeg stereo demper jeg bassen 6db.
    Hehe. Var oppe og skrudde litt nå, og fikk skrudd opp bassen endel. Langt fra galemattiasopplegget ditt, men har nå 7.5dB høyere enn tidligere ved 20hz, og litt jevnere kurve også. Sitter som et skudd! Praktisk med litt inspirasjon!
    --
    Thorbjørn

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hehe. Var oppe og skrudde litt nå, og fikk skrudd opp bassen endel. Langt fra galemattiasopplegget ditt, men har nå 7.5dB høyere enn tidligere ved 20hz, og litt jevnere kurve også. Sitter som et skudd! Praktisk med litt inspirasjon!
    Veldig hyggelig å høre at noen kurver fra kinoen min kunne hjelpe deg på rett vei

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,701
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å ha en THX Home Theater 2 sertifisert kilde å tappe fra. Er vel bare tre av dere i Skandinavia, hvorav du er den eneste i Norge?
    THX Home Theater 2 Professional Workshop « THX.com
    Regner med at du har brukt noe av kunnskapen herfra til å tune en ideell frekvensrespons?

Er forøvrig et rom i Jessheim-traktene som skriker etter litt "fine-tuning" ;-)

Gleder meg til å lytte litt i hjemmekinoen din kommende søndag :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Godt å ha en THX Home Theater 2 sertifisert kilde å tappe fra. Er vel bare tre av dere i Skandinavia, hvorav du er den eneste i Norge?
    THX Home Theater 2 Professional Workshop « THX.com
    Regner med at du har brukt noe av kunnskapen herfra til å tune en ideell frekvensrespons?

Er forøvrig et rom i Jessheim-traktene som skriker etter litt "fine-tuning" ;-)

Gleder meg til å lytte litt i hjemmekinoen din kommende søndag :-)
    Er iallefall kjekt å ha papirer på noe, det er jo bare så synd at det ikke finn flere og ennå bedre utdannelser inne dette fagområdet. Du og jeg er vel de eneste i Norge med Level 2 papirer, du på video og jeg installasjon. Ser at det er at alle de skandinaviske landene nå har fått en med THX level 2 sertifisering, sikkert endel som var på kurset som ble holdt i London i fjor sommer.

Blir hyggelig og få dere på besøk til søndag, å jeg må nok få satt av tid til et besøk hos dere om ikke så lenge så kan vi få justert litt lyd hos deg

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,701
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innenfor videokalibrering er det faktisk flere. Er en til som holder til bare noen steinkast fra deg (Gøran).

Får vel rekalibrerte hos deg snart også, i hvert fall når det kalibreringsutstyret er på plass :-) Skal bli spennende å se hvor godt kalibreringen fra Klein K10 står seg mot det nye 200K spektroradiometeret
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Innenfor videokalibrering er det faktisk flere. Er en til som holder til bare noen steinkast fra deg (Gøran).

Får vel rekalibrerte hos deg snart også, i hvert fall når det kalibreringsutstyret er på plass :-) Skal bli spennende å se hvor godt kalibreringen fra Klein K10 står seg mot det nye 200K spektroradiometeret
    Du er den eneste pr.dd med Level 2 godkjenning. Kan være andre som har tatt kurs,men ikke lenge er sertifisert.

Har ikke noe imot å få kalibrert på nytt her når du får nytt utstyr Er rimelig gromt det utstyret du har investert i nå!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til å finne en film

Jeg trenger deres hjelp for å finne en film... Det er en relativt ny film, tror det er en ren krigsfilm, scenene jeg har sett fra filmen er et rekognoseringsteam US som treffer på noen elitesoldater som har punktert og trenger hjelp med å få byttet dekk på bilen sin, de kommer da under ild fra snikskyttere... de besvarer ilden og klarer å få skutt snikskytterne... mere har jeg ikke sett. Handlingen ser ut som den skal være fra midtøsten.

Kan noen hjelpe meg på rett vei her??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som Hurt Locker.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg tenker er "Body of lies". Men jeg misstenker jeg har den scenen fra en annen film. "Hurtlocker" kommer også opp i hodet mitt. Kan det være en av de? Det er en film til jeg tenker på, men den kommer jeg ikke på navnet til.

Geir Arne

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denlin
    Det høres ut som Hurt Locker.
    Var den jeg også tenkte på.

[YOUTUBE]RuXJe_tb4Ww[/YOUTUBE]
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tenkte jeg på.

[YOUTUBE]RuXJe_tb4Ww[/YOUTUBE]

Ser Eksu slo meg. :P

Geir Arne

Side 252 av 368 FørsteFørste ... 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 248 249 250 251 252 253 254 255 256 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •