BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 247

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 247 av 367 FørsteFørste ... 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 243 244 245 246 247 248 249 250 251 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 4,921 til 4,940 av 7339
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ellers så merker jeg at det er lett å bli litt demotivert av å vite at dette er uoppnåelig i egen kino ....:-|

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ellers så merker jeg at det er lett å bli litt demotivert av å vite at dette er uoppnåelig i egen kino ....:-|
    Det er ikke uoppnåelig, er mere snakk om hvor langt man vil gå...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF!

Fin reportasje i L&B Hjemmekino.

Ser du har to prosessorer, er det slik at Denon ( og Sherwood) skal selges om kort tid?

A.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    BEF!

Fin reportasje i L&B Hjemmekino.

Ser du har to prosessorer, er det slik at Denon ( og Sherwood) skal selges om kort tid?

A.
    Tusen takk for det, hyggelig å høre fra en som har hatt rommet sitt på trykk gjentatte ganger.

Jeg har solgt Denon og det er bestilt en ny Sherbourn PT-7030, ikke Sherwood. I dag har jeg er Sherbourn RT-7020 stående.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tusen takk for det, hyggelig å høre fra en som har hatt rommet sitt på trykk gjentatte ganger.

Jeg har solgt Denon og det er bestilt en ny Sherbourn PT-7030, ikke Sherwood. I dag har jeg er Sherbourn RT-7020 stående.

Ooops.. My bad.

Skal RT 7020 på brukten etterhvert da? Og er det noe du ville anbefalt til en nybegynner som ønsker et habilt system med effektforsterkere? En kjenning som leter etter noe til en kino som er helt i start fasen.

A.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ooops.. My bad.

Skal RT 7020 på brukten etterhvert da? Og er det noe du ville anbefalt til en nybegynner som ønsker et habilt system med effektforsterkere? En kjenning som leter etter noe til en kino som er helt i start fasen.

A.

Kan anbefale Sherbourn på det varmeste, kvalitet til fornuftig pris. Den jeg har kommer ikke på brukten, den har allerede fått ny eier når jeg får min nye på plass.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan anbefale Sherbourn på det varmeste, kvalitet til fornuftig pris. Den jeg har kommer ikke på brukten, den har allerede fått ny eier når jeg får min nye på plass.

Ahhh. Ok.

Takk for tips!

Da blir det leting videre.

A.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Falsk bakvegg

Hei BEF.

Kjøpte min første hjemmekinoblekke nettopp og koste meg med artikkelen om kinoen din. Har enda et spørsmål angående bakveggen din:

Mulig jeg banner og sverter i kjerka nå:

- Hvordan ville det slått ut lydmessig med en "falskvegg" bak med høyttalerstoff hvis man ønsket å skjule subbene, surroundhøyttalerne og diffusorene bak sittegruppen?

Utfordringen blir kanskje skjæringspunktet mellom gjennomsiktighet i tøyet og påvirkningen av lyden?

Jeg holder på å designe kinoen min og ser på muligheter for å skjule mest mulig, samtidig kanskje få inn litt design (paneler eller lignende med listverk), OG ha muligheten for diffusorer bak og kanskje også noen absorbenter i sideveggene/tak hvis behov.

mvh
    Delthral
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Hei BEF.

Kjøpte min første hjemmekinoblekke nettopp og koste meg med artikkelen om kinoen din. Har enda et spørsmål angående bakveggen din:

- Hvordan ville det slått ut lydmessig med en "falskvegg" bak med høyttalerstoff hvis man ønsket å skjule subbene, surroundhøyttalerne og diffusorene bak sittegruppen?

Utfordringen blir kanskje skjæringspunktet mellom gjennomsiktighet i tøyet og påvirkningen av lyden?

Jeg holder på å designe kinoen min og ser på muligheter for å skjule mest mulig, samtidig kanskje få inn litt design (paneler eller lignende med listverk), OG ha muligheten for diffusorer bak og kanskje også noen absorbenter i sideveggene/tak hvis behov.

mvh
    Delthral
    Bruk bare vanlig grill/høyttalerstoff. Bare sørg for at det som gjemmer seg bak er mørkt så ser du ikke gjennom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delthral, ta en titt på min kino. Der er en grei løsning for å skjule mest mulig av det bak (og framme).

Ca herfra et sted og litt utover er det litt bilder og slikt fra prosessen.
    ...og noen bilder her...

og kinotråden min her, men den er ikke oppdatert på utstyrsfronten. Bildene stemmer sånn noenlunde etter ditt behov, da.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Delthral, ta en titt på min kino. Der er en grei løsning for å skjule mest mulig av det bak (og framme).

Ca herfra et sted og litt utover er det litt bilder og slikt fra prosessen.
    Flott! Skal bookmarke tråden din, Atle. Du har endel løsninger og AV-utstyr som er veldig interessant. Det jeg ser litt for meg er en variant av Marensius' vegger på min bakvegg:

| 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF.

mvh
    Delthral
    Det er ikke noe problem å skjule alt av installasjoner bak en falskvegg. Mye av de heftigste installasjonene man ser bilde av fra USA er det falske vegger på. Der bruker man en løsning med skinner man montere stoffet opp i slik at man får heldekkende falske vegger i rommet. Jeg vet Akto vil lage en løsning i si kino der han blir å ha deler av veggene sine falske for å ha høyttalere og akustiske løsninger bak. Dette for å gi en mye mere ren og helhetlig løsning i rommet.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem å skjule alt av installasjoner bak en falskvegg. Mye av de heftigste installasjonene man ser bilde av fra USA er det falske vegger på. Der bruker man en løsning med skinner man montere stoffet opp i slik at man får heldekkende falske vegger i rommet. Jeg vet Akto vil lage en løsning i si kino der han blir å ha deler av veggene sine falske for å ha høyttalere og akustiske løsninger bak. Dette for å gi en mye mere ren og helhetlig løsning i rommet.
    Kult.

Følger spent med på både Akto's tråd og Hundsbet som også bygger inn sine løsninger så vidt jeg har forstått. Blir vel verre å maskere eventuelle diffusorer som er montert i tak :=)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult.

Følger spent med på både Akto's tråd og Hundsbet som også bygger inn sine løsninger så vidt jeg har forstått. Blir vel verre å maskere eventuelle diffusorer som er montert i tak :=)
    Det er to meget bra tråder å følge med i, begge har mye å komme med både av kreative løsninger og godt håndtvekr.
    Det er ikke noe problem å "dekke" diffusorer, man trenger bare noe tekstiler som ikke demper opp mot 14-16kHz.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å tråle tråden din på nytt på jakt etter 2 opplysninger jeg trenger for videre tegning/planlegging hos meg selv:

1) Brukte du noe produkt under bunnsvillen din?
    2) Hva er høyden fra gulv opp til diskanten på surroundhøyttalerne dine sett fra første benk (regner med her godlyden befinner seg mest)?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å tråle tråden din på nytt på jakt etter 2 opplysninger jeg trenger for videre tegning/planlegging hos meg selv:

1) Brukte du noe produkt under bunnsvillen din?
    2) Hva er høyden fra gulv opp til diskanten på surroundhøyttalerne dine sett fra første benk (regner med her godlyden befinner seg mest)?
    Jeg har ikke noe under bundlistene på veggene mine. Når det gjelder høyden på diskantene husker jeg ikke det tallet, en generel regel er at den bør være ca 50-70cm over sittehøyde.

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med vel overstått..! Håper dagen var bra

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukte du noe produkt under bunnsvillen din?
    Ikke meningen å benytte tråden din til mitt eget forslag, BEF, men jeg vet ikke om du misforsto?
    Delthral mente bunnsvill (den nederste horisontale bjelken i vegger), og du svarte med bundlist. Mulig du mente det samme...

Uansett kan jeg virkelig anbefale deg å benytte noe under bunnsvillene. I yttervegger skal man bruke dette, men til innervegger, rom-i-rom for eks, er det ikke påkrevd. Men hvis man vil frikople veggene litt bedre fra gulvet, med tanke på å unngå å kople vegger sammen med et gulv (som kanskje også går igjennom flere rom), så kan det absolutt ha noe for seg. Da er det også viktig at man ikke setter veggplatene helt ned til gulvet, men holder minst 5mm avstand. Ellers vil platelaget kople sammen vegg og gulv.

Det beste blir naturligvis å frikople gulvet i kinoen fra øvrige gulv. Da bruker man for eksempel isopor beregnet til formålet ned langs innsiden av veggene. Dette gjøres før man støper gulvet. Hvis du ikke har støpt ned vannledninger eller varmekabler kan man også leie inn utstyr til å kappe en slisse igjennom gulvet for å skille det mekanisk fra andre rom. Før dette gjøres (av profesjonelle) må det undersøkes om det er bæringer i gulvet som absolutt ikke må kuttes av.

Egnet svillunderlag kan være skumremser eller asfaltruller. Vil tro at skumremsene er best til dette formålet. Disse fåes på alle byggvareforretninger

Kom på en ting til: Ved rom-i-rom bør ikke bunnsvilla spikres/skrus fast i gulvet. Da blir den koplet mekanisk igjen. Den kan limes, men jeg tror det blir bedre med en avstandsholder til ytre vegg. Avstandsholderen bør være av en type som ikke kopler indre vegg til ytre. Finnes flere varianter, men du kan også lett lage dem selv med stålvinkler og gummiklosser.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ikke meningen å benytte tråden din til mitt eget forslag, BEF, men jeg vet ikke om du misforsto?
    Delthral mente bunnsvill (den nederste horisontale bjelken i vegger), og du svarte med bundlist. Mulig du mente det samme...
    Jeg forsto hva han mente,men ser jeg skrev bundlist selv i mitt innlegg. Å som jeg skrev , jeg bruker ikke noe under den selv. Man kan gjerne bruke noe under den vis gulvet er litt ujevnt eller på annen måte ikke vil ha tre rett på gulvet. Det viktigste er at den ikke er festet til gulvet.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsto hva han mente,men ser jeg skrev bundlist selv i mitt innlegg. Å som jeg skrev , jeg bruker ikke noe under den selv. Man kan gjerne bruke noe under den vis gulvet er litt ujevnt eller på annen måte ikke vil ha tre rett på gulvet. Det viktigste er at den ikke er festet til gulvet.
    Takker uansett for svar fra begge to.

Hva er planen videre nå da? Jeg vet du venter på ny prosessor, men har du videre planer for rommet? Design? Utstyr? Eller kun nyte det fantastiske rommet med masse gode filmer, noe godt i glasset og en fornøyd frue i armkroken?

Side 247 av 367 FørsteFørste ... 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 243 244 245 246 247 248 249 250 251 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •