BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 244

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 244 av 367 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 ... SisteSiste
Viser resultater 4,861 til 4,880 av 7339
    Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For et par uker siden fikk jeg et tilbud fra AndreWerdenskrieg om å være med å hente noen små subber på østlandet. Han mente han trengte litt bærehjelp. Som bonus skulle han se om vi kunne få audiens i hjemmekinoen til BEF. Jeg takket selvfølgelig ja til dette for hvis det var en aller så liten sjanse for å slippe inn hos BEF så kunne jeg ha bært subbene til Sørlandet. Etter å ha bært disse subbene ned fra annen etasje hos tangenAVdesign så skjønner jeg selvfølgelig at dette ikke ville vært mulig men jeg ville uansett ha prøvd.

Så endelig var dagen kommet som jeg hadde drømt om lenge, demo i hjemmekino himmelen til BEF og en ting er helt sikkert det ble ikke noen skuffelse. Nå har ikke jeg veldig mye viten om lyd og den slags, men en slik utrolig kontroll som det var i denne hjemmekinoen tror jeg man skal lete lenge etter. AndreWerdenskrieg har en stund snakket om høytalerene / subbene til BEF samt at jeg har lest en del om dem og jeg likte utrolig godt den kontante bassen som disse elementene produserer. Lyden var bare helt fantastisk og når BEF satte på en av mine favoritt scener fra Master and Commander hvor skipene skyter med kanoner på hverandre kan vel dette best beskrives som en relgiøs opplevelse.

Bildet var jo bare helt utrolig detaljert hele tiden, men når vi gikk over til 3D ble det som om vi var midt i filmen. BEF satte på en animert film om en liten skilpadde og den hadde noe utrolige 3D effekter, her fikk du bokstavelig talt fiskene og sjøhestene midt i tryne. Avatar ble selvfølgelig også testet og som alt annet denne ettermiddagen var det ubeskrivelig bra.

Så tusen takk for gjestfriheten og måten du tar imot vilt fremmede i din kino BEF. Det var en opplevelse som blir husket i lang, lang tid fremover og vil være til inspirasjon for meg når jeg kommer i gang med mitt kjeller prosjekt.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende ny prosessor BEF, hadde en misstanke om at det var denne deg og Devilej hadde handlet.

Hva gjorde at du tok dette valget? Har den noen spesielle funksjoner sammenlignet med alternativene? Er det klar noen veil pris på produktet?

Geir Arne

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selvsagt 100% enig med Alias. Og gratulerer med spennende prosessor, BEF!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alias
    Så tusen takk for gjestfriheten og måten du tar imot vilt fremmede i din kino BEF. Det var en opplevelse som blir husket i lang, lang tid fremover og vil være til inspirasjon for meg når jeg kommer i gang med mitt kjeller prosjekt.
    Veldig hyggelig å få besøk av deg! Bare hyggelig å kunne ta imot besøk av andre AVentusiaster. Jeg må takke for masse hyggelige ord og gøy at man kan være til inspirasjon for andre.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Spennende ny prosessor BEF, hadde en misstanke om at det var denne deg og Devilej hadde handlet.

Hva gjorde at du tok dette valget? Har den noen spesielle funksjoner sammenlignet med alternativene? Er det klar noen veil pris på produktet?

Geir Arne
    Takk for det. Det er ikke noe fungsjonaliteter som har vært avgjørende for meg i forhold til det valget jeg har tatt. Valgt for min del går på kvalitet/ytelse. Den gjør en utmerket jobb på RK biten og den har en lydsignatur jeg setter pris på. Ellers har 7030 det jeg hadde som krav HDMI 1.4, 2 sub ut og balansert utganger.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg er selvsagt 100% enig med Alias. Og gratulerer med spennende prosessor, BEF!
    Takker for det!!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Takk for det. Det er ikke noe fungsjonaliteter som har vært avgjørende for meg i forhold til det valget jeg har tatt. Valgt for min del går på kvalitet/ytelse. Den gjør en utmerket jobb på RK biten og den har en lydsignatur jeg setter pris på. Ellers har 7030 det jeg hadde som krav HDMI 1.4, 2 sub ut og balansert utganger.
    Jeg skjønner.

Mener du denne er bedre enn Denon AVP-A1, som jeg mener å huske du hadde?

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg skjønner.

Mener du denne er bedre enn Denon AVP-A1, som jeg mener å huske du hadde?

Geir Arne
    Personlig mener jeg det, Sherbourn PT-7020A som jeg har stående her hjemme akkurat nå er noe mere aggressiv og kontant i sin lydsignatur kontra AVP-1A og det er ting jeg setter pris på.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Personlig mener jeg det, Sherbourn PT-7020A som jeg har stående her hjemme akkurat nå er noe mere aggressiv og kontant i sin lydsignatur kontra AVP-1A og det er ting jeg setter pris på.
    Ser den. Denon har en tendens til å være litt "romantiske" i klangen.

Musikksmaken bestemmer gjerne hva man liker.

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alias
    Bildet var jo bare helt utrolig detaljert hele tiden, men når vi gikk over til 3D ble det som om vi var midt i filmen. BEF satte på en animert film om en liten skilpadde og den hadde noe utrolige 3D effekter, her fikk du bokstavelig talt fiskene og sjøhestene midt i tryne.
    Den filmen heter Sammy's Eventyr og er en morsom film med mye 3D effekter i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF.
    veldig hyggelig tråd du har her, må virkelig si jeg er imponert!
    Spørsmål: for en stund siden la du ut en diffusor kalkulator (AcoisticCalculator) - denne har jeg sa lasted ned og tenkte jeg skulle prøve meg litt der...
    Men da oppsto det problemer. Hvilke verdier skal skrives inn i Frecuency low/high? ville tro det var minst og størst hz aktig? men får beskjed om at det er ugyldige tall.
    hadde vært supert med litt hjelp på den biten
    mvh stor-fan Jonas.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din kino tror jeg kan klare realistiske lydnivåer på dette klippet.
    Launch of Space Shuttle Endeavour on STS-123 (24 Bit) : Joe Shambro : Free Download & Streaming : Internet Archive

Men det er mye output godt under 10hz så pass på.

Min Kraken 112 peaket på 124db i munningen, men det var det ulyder i svs 12.2 elmentet jeg bruker, kansje ikke så rart med så mye output under tuning frekvensen

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Ja, her kunne(burde) det vært en WARNING! eller to...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi se der ja

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Launch of Space Shuttle Endeavour on STS-123 (24 Bit) : Joe Shambro : Free Download & Streaming : Internet Archive

Min Kraken 112 peaket på 124db i munningen, men det var det ulyder i svs 12.2 elmentet jeg bruker, kansje ikke så rart med så mye output under tuning frekvensen
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Har ikke hatt tid til å prøve denne, men den MÅ prøves Takk for tipset!!

Takk Bård for målingen, man ser tydelig at det ligger MYE informasjon der nede

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Great Mother of GOD.

Må testes i kveld :twisted:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, var noe her ja. Starter jo så stille men.... :-D

Kjennes på kroppen vertfall :-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er nesten litt skummel at klippet er så stille i begynnelsen, for skrur man godt opp hører man publikumet i bakgrunnen og nedtelling..... og så braker det løs :P
    Bra dynamikk i dette klippet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er nesten litt skummel at klippet er så stille i begynnelsen, for skrur man godt opp hører man publikumet i bakgrunnen og nedtelling..... og så braker det løs :P
    Bra dynamikk i dette klippet.
    Da har jeg endelig fått prøvd det klippet i kinoen, utrolig heftig!! Det er virkelig et klipp som klarer å framskaffe frisk bris inne i kinoen min, systemet klarer det helt fint uten noe ulyder, lyden er så intens og påtrengende at man nesten kan se romfergen stige til himmels, samtidig som man kjenne lufttrykket mot kinnene Dette er et helt klart nytt demo kutt i kinoen min

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft 8)

Side 244 av 367 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •