BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 238

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 238 av 367 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 4,741 til 4,760 av 7339
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med konge reportasje i siste nr av Lyd&Bilde! 44KW må jo rett og slett være noe av det råeste jeg har hørt om til inne bruk! Håper du gir en lyd når det evt blir demo, for dette tror jeg rett og slett er en opplevelse for livet! :-D Ser lytteinntrykk og ros fra forumere som fikk gleden av demo hos deg, men tror ikke en er forbredt på noe som dette uansett Helrå Kino BEF!! :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Bjørn Erik

Hvor høyt er podiet ditt? Jeg har laget mitt 20cm, og merker at det er noe lavt, siden stolene mine har høy rygg.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er jo varmekabler i gulvet, det utgjør en viss forskjell. Men jeg har selv teppe rett på betong uten varmekabler og det går helt fint, selv med 20 minus ute.
    Jeg har også teppefliser rett på betong uten varmekabler. I fjor vinter når det var veldig kaldt ute over lang tid, merket ingenting til kulde fra gulvet.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    @Bjørn Erik

Hvor høyt er podiet ditt? Jeg har laget mitt 20cm, og merker at det er noe lavt, siden stolene mine har høy rygg.
    Nå vet ikke jeg hvor høyt BEF sitt er, men jeg fant ut at 30cm passer meget bra i min kino.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Nå vet ikke jeg hvor høyt BEF sitt er, men jeg fant ut at 30cm passer meget bra i min kino.
    Akkurat... Det er 10cm mer enn hos meg. Typisk å finne ut en slik ting ETTER at podiet er ferdig

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får bygge et podie på podiet!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du får bygge et podie på podiet!
    Det blir nok til at jeg klosser opp stolrekken 5cm eller så. Nyt podie er helt uaktuelt, også siden det står både stikkontakter og høyttaleruttak noen få cm over podiet på bakveggen.

PS. ikke meningen å hijacke tråden din, Bjørn Erik.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok til at jeg klosser opp stolrekken 5cm eller så. Nyt podie er helt uaktuelt, også siden det står både stikkontakter og høyttaleruttak noen få cm over podiet på bakveggen.

PS. ikke meningen å hijacke tråden din, Bjørn Erik.
    Legg på 2-3 lag med 22mm gulvspon.
    Det kan jo bare lages en utsparing foran kontaktene....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Bef, med kinoen din kan du sette på bompibjørnene å det vil fortsatt være noe av det råeste man har opplevd innen lyd og bilde!
    Store ord det Mye moro kan enn iallefall ha!

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Som de andre ønsker jeg å takke dere alle 3 for en meget hyggelig ettermiddag. Det var veldig hyggelig å treffe dere igjen og oppleve hjemmekinoen din på nytt. Det ble mye 'action' både oppe i stua og nede i kino Det tar litt tid å 'lande' etter en slik dag.

Etter å ha vært hos deg så sitter jeg igjen med flere spørsmål enn svar egentlig. Jeg kommer til å sende deg en PM, det blir enklere. Men det hadde vært fint om du kunne legge ut noen målinger som dere tok i sitte posisjon (impulsrespons, waterfall, med/uten sub, ...). Det kan være veldig lærerik for alle som følger tråden din. Jeg er overasket at du ikke ha brukt noe som helst akustikk tiltak mellom høyttalerne og de første stolene.

Når det gjelder lyden så var det selvfølgelig meget imponerende. Takket deg så forstår jeg godt nå hva som er fordelene med en vegg av bass og hvor mye dynamikk kan oppnås med HD formater (har aldri hørt noe så bra som dette før). Jeg har nå en referanse å strekke meg til i min egen kino. Det bør være mulig å lage en mindre versjon med samme dynamikk og moro faktor!
    Jeg fikk en følelse at de 15" som sitter i fronten blir brukt på en veldig 'snill' måte, selv på musikk uten sub. Jeg følte at det mangler noe når du spilte uten sub, jeg hadde forventet mere bass og punch av 4stk 15". Tar jeg feil? Mulig at det er fordi vi opplevde så mye bass rett før....

Du er meget flink, det er ikke noe tvil om det. Du kan være stolt!

Veldig hyggelig å ha deg på besøk igjen!! Mye store ord her, takker og bukker. Når det gjelder lyden og "lite" bass av frontene alene så er det årsaker til det. Anlegget er kalibrert og satt opp slik at det skal spille med sub. Dermed har jeg ikke lagt noe vekt på å få mest mulig bass alene fra frontene, mere at de skal spille best mulig på lag med sub systemet. Er bare noen taste trykk i DSP'en så er det straks mere bassrespons fra front.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Håper du har denne selv nå. Har Baraka og en annen film liggende klar til deg , når jeg kommer så vi kan sammenligne.:-D gleder meg...
    Ikke fått kjøpt den ennå, skal bestille den via Amazon, for den er en MÅ ha film

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Ja, du nevnte det såvidt tror jeg når jeg enda var der. Glemte jo helt at du hadde 3D prosjektør, så gjorde ei generaltabbe der, hehe. Er antageligvis den eneste på forumet her som ikke har testet 3D enda....

Jeg ville tro at teppefliser rett på betong hadde blitt mye kaldere å gå på, overraskende
    Du får komme innom ved en senere anledning å se litt 3D. Teppeflisene mine ligger rett på betongen, er riktig at jeg har lagt ned varmekabler i gulvet, men de er ikke i drift. De isolerer veldig godt bort kulde.

@Bjørn Erik

Podiet mitt er nøyaktig 29cm høyt, de som sitter på bakre rad vil da ikke se de nederste 10cm på 16:9 format pga. stolene på 1.rad

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Gratulerer med konge reportasje i siste nr av Lyd&Bilde! 44KW må jo rett og slett være noe av det råeste jeg har hørt om til inne bruk! Håper du gir en lyd når det evt blir demo, for dette tror jeg rett og slett er en opplevelse for livet! :-D Ser lytteinntrykk og ros fra forumere som fikk gleden av demo hos deg, men tror ikke en er forbredt på noe som dette uansett Helrå Kino BEF!! :-D
    Tusen takk for det!! Jeg blir nok å sette opp ny demo nærmere våren og Det vil bli annonsert i tråden her. Da er du hjertelig velkommen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Podiet mitt er nøyaktig 29cm høyt, de som sitter på bakre rad vil da ikke se de nederste 10cm på 16:9 format pga. stolene på 1.rad
    Takker for info. Jeg tenker jeg bygger et "podie på podiet" (som jeg avfeide tidligere), og benytter 2"4 på flatsiden, pluss et lag med 22mm spon. Totalt blir det 7cm, noe som får holde.

Nå skal jeg ikke mase mer i tråden din

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Målinger av oppsettet

Legger ut måling er av oppsette mitt. Dette vil nok bli gjenstand for mye debatt, noen vil forstå hva målingen sier, mens andre vil nok ikke helt forstå alt med dem. Jeg har ikke måling som summerer front og sub. Sub er målt med alle subber i drift.

Høyre front :

-hf-1-gif

Center:

-cf-1-gif

Bak kanal:

-bak-1-gif

Sub:

-sub-2-gif

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ikke ille ut akkurat. Spesielt centeren måler veldig bra.

Går det an å få litt mer "zoom"? Og hvilken smoothing er brukt?

Hvordan ser impulsrespons og vannfall ut?

Geir Arne

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å skamme seg over der nei!
    Men er enig med ganilsen i at vi godt kunne ha tålt en litt finere gradering enn 20dB mellom hver rute. ;-)

Ellers vil jeg umiddelbart tro at både vannfall- og impulsrespons vil gi ganske hyggelige grafer, kanskje under 50Hz også?
    Rommet som sådant er jo spesielt godt tatt hånd om, både mtp demping og refleksjoner....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Bjørn... har en anbefaling til deg om du ikke har sett den enda...

Filmen : Immortas

Se den På Referansenivå ( eller litt over ) hos deg :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er målinger som Tangen gjorde, vi glemte av å lagre impulsresponsen. Den så helt ok ut, vi gjorde ikke noe vannfalls måling. Oppløsningen på grafen er 1/12 pr.oktav. Dippen som er på front ved ca.70Hz er rom noder og dette blir kompansert med sub.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bjørn... har en anbefaling til deg om du ikke har sett den enda...

Filmen : Immortas

Se den På Referansenivå ( eller litt over ) hos deg :-D
    Takk for tipset!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Takk for tipset!!

Og med den housecurven du har på subene dine bør det bli ganske interesant og høre hva du syns etterpå... :-D

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen BEF

Lurte litt på hvordan du liker I-Tech'ene dine? Hvordan er disse og bruke til sub? Å er det innebygget delefilter på dem?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Hei igjen BEF

Lurte litt på hvordan du liker I-Tech'ene dine? Hvordan er disse og bruke til sub? Å er det innebygget delefilter på dem?
    Jeg er meget fornøyd med forsterkerne og de har full DSP med filter. I-Tech er de forsterkerne med mest kraft og den mest avanserte DSPén av alle Crown forsterkerne.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Og med den housecurven du har på subene dine bør det bli ganske interesant og høre hva du syns etterpå... :-D
    Ingen adgang for folk med løse plomber!

Side 238 av 367 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •