BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 236

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 236 av 367 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste
Viser resultater 4,701 til 4,720 av 7339
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF

Det hadde vært meget hyggelig. Å jeg blir å ta kontakt vis jeg skal sørover i retning deg!
    Så absolutt!

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Subben ruller av ved 13Hz, men det skal legges til at den har samme nivå på 10Hz som den har på 30Hz da det er lagt på noe Eq for å løfte det helt nedre området. Måleinstrumentet går ikke laver en 10Hz så hvor mye energi det finnes videre nedover er vanskelig å si.
    :shock:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke å gjenta meg selv, men gjør det læll jeg da..
    Hvordan merkes effekten av hjemmekinoen i resten av huset når du bruker den heftig? Gir den rom-i-rom-byggingen den ønskede effekten, slik at det er omtrent stille i resten av huset selv om du sitter med forstyrret hjertefrekvens inne i kinoen?

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svarte kort sånn som jeg opplevde det

Var kun lavfrekvente drønn som hørtes utenfor kinoen, noe som ikke hadde plaget meg noe serlig om jeg satt oppe i stua, så lydisoleringen var veldig bra!

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott artikkel Fikk enda mer lyst og få en DEMO

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt ekstremt! dette er jo en hver AV-fantast sin våte drøm! satt opp BSU2 som skal gå til hjemmekino den gang jeg får meg hus. du er virkelig en inspirasjon Bjørn Erik!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste forleden din Hjemme hos repotasje i Lyd og bilde, synes dette var veldig bra og velfortjent. Moro du får den oppmerksomheten du fortjener for et nydelig stykke arbeid.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for dagens demo Bjørn Erik. Dette var hensidig rått!8)

Jeg vil kalle anlegget ditt for generøst; uansett hvor mye krefter du ber om bare fortsetter det å gi!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må takke for en utrolig flott demokveld, dette er uten tvil noe av det beste jeg har vært innom på kinofronten, og hadde selv aldri hatt noen grunn til å dra på kino lenger med et slikt system. Det virker rett og slett utømmelig med krefter og det drar så heftig på at det er like intest som å sitte på en berg og dalbane av det drøyeste slaget. Alle detaljer sitter på plass og man sitter igjen å lurer på om det egentlig kan bli noe bedre? Isåfall er det bare flisespikkeri, dette er uten tvil kompromissløst, og med gjestfriheten på topp kan man ikke be om noe mer Tusen takk for demo, og takk til alle andre for en hyggelig aften.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med BEF i levende live, og den senteren er stor. Gratulerer med flott reportasje

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Liker ikke å gjenta meg selv, men gjør det læll jeg da..
    Hvordan merkes effekten av hjemmekinoen i resten av huset når du bruker den heftig? Gir den rom-i-rom-byggingen den ønskede effekten, slik at det er omtrent stille i resten av huset selv om du sitter med forstyrret hjertefrekvens inne i kinoen?
    Beklager, glemte å svare deg på det. Det er litt forskjell om man ser film eller hører musikk. Musikk har mere energi konsentrert gjennom en hel låt enn hva en film har. Så er mest musikk som høres. Rommet i seg selv demper ca. 40db og det svakeste punktet er døren. Så står du utenfor rommet med musikk spillende i vil du høre "støy" men ikke godt nok for å høre nøyaktig hva det spilles på innsiden. Ellers demper ikke rommet de aller dypeste tonene, for å dempe den type støy må man gå mye "hardere" til verks ved konstruksjonen av rommet.

Så alt i alt oppsummert, så forstyrrer man ikke resten av huset ved å høre musikk eller se film på normalt nivå. Går man på et nivå som er over referansenivå på film, altså over 95db med peek på 105db vil det høres noe i resten av huset. Det kan selvfølgelig diskuteres hvor sjenerende det er.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infocus
    Gratulerer med flott artikkel Fikk enda mer lyst og få en DEMO
    Sitat Opprinnelig postet av nickve
    helt ekstremt! dette er jo en hver AV-fantast sin våte drøm! satt opp BSU2 som skal gå til hjemmekino den gang jeg får meg hus. du er virkelig en inspirasjon Bjørn Erik!
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Leste forleden din Hjemme hos repotasje i Lyd og bilde, synes dette var veldig bra og velfortjent. Moro du får den oppmerksomheten du fortjener for et nydelig stykke arbeid.
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg har snakket med BEF i levende live, og den senteren er stor. Gratulerer med flott reportasje

Tusen takk for det!! Veldig hyggelig med så mye trivelige tilbakemeldinger, blir helt rørt jeg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Tusen takk for dagens demo Bjørn Erik. Dette var hensidig rått!8)

Jeg vil kalle anlegget ditt for generøst; uansett hvor mye krefter du ber om bare fortsetter det å gi!
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Må takke for en utrolig flott demokveld, dette er uten tvil noe av det beste jeg har vært innom på kinofronten, og hadde selv aldri hatt noen grunn til å dra på kino lenger med et slikt system. Det virker rett og slett utømmelig med krefter og det drar så heftig på at det er like intest som å sitte på en berg og dalbane av det drøyeste slaget. Alle detaljer sitter på plass og man sitter igjen å lurer på om det egentlig kan bli noe bedre? Isåfall er det bare flisespikkeri, dette er uten tvil kompromissløst, og med gjestfriheten på topp kan man ikke be om noe mer Tusen takk for demo, og takk til alle andre for en hyggelig aften.
    Tusen takk for at dere tok turen til meg på demo. Nå har akkurat siste mann gått ut døra her, devilej tar det litt tid å få ut Veldig hyggelig dag i dag, masse trivelige AVforum folk tok turen. Jeg håper dere fikk den demoen dere ønsket og dere er alle hjertelig velkommen tilbake en annen gang vis dere skulle føle for det.

Bilde fra dagens seanse i kinoen, vis de som var her sier hvor de satt skal jeg få lagt navn på bildet, så kan man se hvem er hvem

-05-03-jpg

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, der er gutta krutt

Sitter helt til venstre på bakerste rad for deg

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var merkelig å se forummedlemmer på et bilde, hehe. Vanligvis er det kun utsyret som blir lagt ut

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "BEF's hjemmekino - der entusiastene samles"

Skal se om jeg ikke får tak på en kopi av Lyd & Bilde nummeret. Gleder meg til å få lest artikkelen!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Ser jeg kom litt dårlig ut på vidvinkelen. Ble litt stutt og brei.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for en hyggelig dag! Det var en stor lytteopplevelse og en god kickstart for å komme i gang med eget rom. Frister å nedprioritere garasjen nå

Jeg sitter mitt i bakerste rad på bildet

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for en flott demonstrasjon Bjørn Erik! Det er virkelig stort av dere og åpne hjemmet deres slikt for vilt fremmede og ta oss i mot på en slik måte av vi alle føler oss vell..
    Det var utrolig gøy og se din entusiasme! Du lyste opp som ett barn på julaften når vi sto i gangen og du forklarte om kalibrering av systemet. Du er flink til og forklare på en måte så selv JEG forstår hva du snakket om..

Jeg har aldri vært på en demo hvor tiden har gått så fort! Timene bare fløy! Første gang jeg så på klokken så var den blitt 1630, da skulle vi til og se på film klipp.. og før man viste ordet av det så var klokken 20!

Jeg veit nesten ikke hva jeg skal si om lyden, det var ett helt enormt lydbilde! og for en dynamikk, var mange sanger og scener som viste dette, men den som sitter best i minnet er "Open Range", Helt utrolig og de skuddene satt! var nesten så mann huket seg ned for og ikke bli truffet av kulene som smalt i veggen! :wink:

Jeg vil også berømme bildet av projektoren, veldig godt sort nivå, dette kom godt frem når du viste "Thor", den mørke sloss scenen med Thors røde kappe til kontrast! Det var også artig og se "Avatar" i 3D igjen, det har virkelig skjedd mye med 3D teknologien, den var mye mer lyssterk enn VW90! så farger kom mye bedre frem! natt og dag egentlig! Nå henger nok jeg meg litt ekstra opp i bildet, da jeg selv har en HW30 i bestilling.. Så får bare håpe det ikke er alt for store forskjeller for mitt utrente øye..

Takk igjen for en uforglemmelig demonstrasjons av en av Norges beste hjemmekinoer!

Imponert hilsen
    Stian

Jeg sitter som nr2 øverst til høyre.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Takker så meget for en hyggelig dag! Det var en stor lytteopplevelse og en god kickstart for å komme i gang med eget rom. Frister å nedprioritere garasjen nå

Jeg sitter mitt i bakerste rad på bildet
    Veldig hyggelig å ha deg på besøk. Flott om dette kunne bidra til at du kommer deg videre i ditt eget prosjekt.

Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Tusen takk for en flott demonstrasjon Bjørn Erik! Det er virkelig stort av dere og åpne hjemmet deres slikt for vilt fremmede og ta oss i mot på en slik måte av vi alle føler oss vell..
    Det var utrolig gøy og se din entusiasme! Du lyste opp som ett barn på julaften når vi sto i gangen og du forklarte om kalibrering av systemet. Du er flink til og forklare på en måte så selv JEG forstår hva du snakket om..

Jeg har aldri vært på en demo hvor tiden har gått så fort! Timene bare fløy! Første gang jeg så på klokken så var den blitt 1630, da skulle vi til og se på film klipp.. og før man viste ordet av det så var klokken 20!

Jeg veit nesten ikke hva jeg skal si om lyden, det var ett helt enormt lydbilde! og for en dynamikk, var mange sanger og scener som viste dette, men den som sitter best i minnet er "Open Range", Helt utrolig og de skuddene satt! var nesten så mann huket seg ned for og ikke bli truffet av kulene som smalt i veggen! :wink:

Jeg vil også berømme bildet av projektoren, veldig godt sort nivå, dette kom godt frem når du viste "Thor", den mørke sloss scenen med Thors røde kappe til kontrast! Det var også artig og se "Avatar" i 3D igjen, det har virkelig skjedd mye med 3D teknologien, den var mye mer lyssterk enn VW90! så farger kom mye bedre frem! natt og dag egentlig! Nå henger nok jeg meg litt ekstra opp i bildet, da jeg selv har en HW30 i bestilling.. Så får bare håpe det ikke er alt for store forskjeller for mitt utrente øye..

Takk igjen for en uforglemmelig demonstrasjons av en av Norges beste hjemmekinoer!

Imponert hilsen
    Stian

Jeg sitter som nr2 øverst til høyre.
    Tusen takk for masse flotte ord!! Veldig hyggelig å ha deg på besøk og tusen takk for gaven

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil først og fremst si tusen takk for en flott demo. Gjestfriheten er stor når du åpner opp ditt hjem for oss forumbrukere. Herlig å høre på deg forklare hvordan du har bygd kinoen. Forstår at du, og flere av de som var der i går, er på et litt annet nivå enn det jeg er, både når det gjelder kunnskap og pris.

Jeg er ingen stor Hifi-entusiast, så den første delen av demoen synes jeg var "grei". Jeg satt egentlig og ventet på at du skulle snurre i gang det første filmklippet Åpningscenen i Transformers 3 samt de to scenene i Dark Knight har jeg sett veldig mange ganger, så her hadde jeg godt sammenligningsgrunnlag. For en vanvittig dynamikk! Det trykket veldig fra subwooferne dine. Misunner deg skikkelig all den bassen Jeg ble bare sittende å glise, og det burde vel være et stort kompliment

Siden jeg har blitt familiefar så måtte jeg stikke hjem litt tidlig. Men i løpet av de 3-4 timene jeg var hos deg ble jeg virkelig imponert over dynamikken i oppsettet ditt. Jeg sitter med en følelse av at det vi fikk oppleve i går kun var en smakebit på hva systemet ditt klarer. Så hvis jeg skal beskrive kinoen/opplevelsen din, så må det bli; "vanvittig potensial"!!!

Jeg har til slutt et par spørsmål jeg glemte å stille deg. Den hyllen du hadde ute med DVD og BD, var den hjemmelagd? Jeg er på utkikk etter hylle selv, er derfor jeg lurer.

Jeg la merke til at du hadde tre rader med diffusorer i taket, samt at bakveggen også var dekorert med diffusorer. Jeg så ikke noe særlig til absorbenter eller bassfeller, kanskje du kan forklare litt nærmere de akustiske tiltakene du har gjort her og hvorfor du har så mange diffusorer. Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg har brukt veldig mange absorbenter hos meg, samt en del bassfeller, men har ikke begynt å montere diffusorer enda. Har hørt at man skal plassere diffusorene ved sitteposisjon, for å spre lyden slik at rommet føles større. Hvis man sammenligner med AVShop sin referansekino (som du også har bygd) så er det montert mange absorbenter og bassfeller rundt om i rommet, men diffusorene er rundt sitteposisjonen. Når jeg kjøpte en akustikkpakke fra AVShop fikk jeg med 36 stk absorbenter, 12 stk bassfeller og 8 stk diffusorer. Så derfor lurer jeg på hvorfor du valgte å bruke så mange diffusorer?

Side 236 av 367 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •