BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 235

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 235 av 367 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste
Viser resultater 4,681 til 4,700 av 7339
    Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg handlet bladet også. 44000 Watt!!! Høres helt sykt ut! Skulle ønske det var flere bilder i reportasjen. Vi som har lest mesteparten av denne tråden vet at det finnes mange fine bilder her som hadde fortjent en plass i bladet. Gleder meg til å oppleve kinoen din "live" i morgen. Har sett mange filmer i AVShop sin kino, men sitter med en følelse av at dette er enda råere

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du skal få høre så mye som du orker, jeg hard et ikke travelt til søndag så du/dere skal få den tiden dere ønsker. Skal sende deg og de andre som kommer adresse og telefon nummer.
    Høres veldig bra ut Gleder meg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er sløv, men har du sagt når du ønsker besøk i morgen? Og hadde vært supert med en adresse også, så jeg finner frem

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bukker i ærbødighet og takker!! Håper jeg kan være så heldig å få deg deg innom på demo en gang iløpet av 2012. Det hadde vært meget hyggelig og ikke minst fått hilse på deg.
    Det hadde vært fantastisk spennende og hyggelig. Er sikker på vi klarer å få det til.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Skal rett på Narvesen for å handle blad nå etterpå, så skal jeg sette meg ute i solveggen å lese litt hjemme hos BEF..

Men hvordan ble dette prosjektet med lydlekkasjer, vibrasjoner og annen "støy" ut i resten av huset mens kinoen er i full drift? Er det sånn at en fortsatt kan pusle med "wordfeud" og bygge korthus tross at du mater på med kilowatt nede i kinoen? Spent på hvordan konstruksjonen din funker i praksis

Igjen, gratulerer med vel gjennomført jobb!
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Gratulerer med flott artikkel.
    Hiver meg gjerne på ved neste demo:-)
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Nå har jeg handlet bladet også. 44000 Watt!!! Høres helt sykt ut! Skulle ønske det var flere bilder i reportasjen. Vi som har lest mesteparten av denne tråden vet at det finnes mange fine bilder her som hadde fortjent en plass i bladet. Gleder meg til å oppleve kinoen din "live" i morgen. Har sett mange filmer i AVShop sin kino, men sitter med en følelse av at dette er enda råere
    Tusen takk

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Mulig jeg er sløv, men har du sagt når du ønsker besøk i morgen? Og hadde vært supert med en adresse også, så jeg finner frem
    Sendt PM til alle som er satt opp på listen for i morgen med adresse og telefon nummer. Har fått forfall fra 2 personer eksu og Sven1978. Skulle det være en som har lyst å komme i morgen så er det en plass ledig. Jeg blir å sette opp noen flere demoer i løpet av våren.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det hadde vært fantastisk spennende og hyggelig. Er sikker på vi klarer å få det til.
    Det hadde vært meget hyggelig. Å jeg blir å ta kontakt vis jeg skal sørover i retning deg!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste artikkelen og har jo fulgt med på byggingen din en stund. Fikk likevel litt hakeslepp av å se deg sitte oppå centeren, klarer liksom ikke få et bilde i hodet av hvor store de faktisk er!

Jeg vil veldig (veldig!) gjerne komme på en demo iløpet av våren! :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Leste artikkelen og har jo fulgt med på byggingen din en stund. Fikk likevel litt hakeslepp av å se deg sitte oppå centeren, klarer liksom ikke få et bilde i hodet av hvor store de faktisk er!

Jeg vil veldig (veldig!) gjerne komme på en demo iløpet av våren! :-D
    Tusen takk for det. Skal få ordnet litt mere demo utover til våren, å da er du velkommen

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare gratulere med en totalt usannsynlig rå hjemmekino. Leste også reportasjen, og den oppsummerte jo framgangen på en fin måte. Vet jo hvor stor en 15 tommer er, og er også igrunnen mer imponert over hvor store de hornene er i forhold.
    Er jo newbie her inne, men hadde også hatt veldig lyst å komme på demo utover våren.
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt PM til alle som er satt opp på listen for i morgen med adresse og telefon nummer. Har fått forfall fra 2 personer eksu og Sven1978. Skulle det være en som har lyst å komme i morgen så er det en plass ledig. Jeg blir å sette opp noen flere demoer i løpet av våren.
    Jeg skulle bare ønske at jeg hadde noen planer om og dra sørover i løpet av våren men slik er det desverre ikke :cry: :cry:

Det hadde vært meget hyggelig. Å jeg blir å ta kontakt vis jeg skal sørover i retning deg!
    Du må si ifra BEF om du drar forbi eller er i nærheten av mitt distrikt:wink:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Jeg skulle bare ønske at jeg hadde noen planer om og dra sørover i løpet av våren men slik er det desverre ikke :cry: :cry:

Du må si ifra BEF om du drar forbi eller er i nærheten av mitt distrikt:wink:
    Skulle du nå ta turen nedover så får du si ifra, så skal jeg huske å si ifra vis jeg skal en tur nordover

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har stereobenken på utsiden av rommet, synes du det er en grei løsning? Er vell en sån ir ekstender eller hva det heter til signalet? går denne på alle eller enkeltvis, evt hvordan

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nydelig

jeg må si jeg er imponert.
    etter å ha fulgt byggetråder og nå ser et ferdig resultat er jeg sjokkert.
    et gratulerer er på sin plass.
    mvh Jonas.

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du nå ta turen nedover så får du si ifra, så skal jeg huske å si ifra vis jeg skal en tur nordover
    Skal gjøre det:-D

Blir nokk og kjøpe lyd & bilde i morgen da jeg har kommet hjem nå:-D

Ooops der kom pluttselig rulleteksten på Pirates of the Caribbean opp på skjermen:-? Ble litt opphengt av og lese i tråden til BEF

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Besøk av tangenAVdesign

Jeg har hatt meget hyggelig besøk i dag, S.E.Tangen/tangenAVdesign har vært på besøk med fru. Vi har fått justert opp hele systemet. Var litt småting her og der å plukke på. Så nå spiller alle kanaler i front så og si helt likt og alle surround kanalene er trimmet opp mot det. På surround høyttalerne ruller det noe av med at målemikrofonen står litt utenfor spredningsområdet til hornet.

Det som nok var mest imponerende var sub systemet og hvor lite som måtte endres der, noen små justeringer ble gjort der å. Subben ruller av ved 13Hz, men det skal legges til at den har samme nivå på 10Hz som den har på 30Hz da det er lagt på noe Eq for å løfte det helt nedre området. Måleinstrumentet går ikke laver en 10Hz så hvor mye energi det finnes videre nedover er vanskelig å si.

Jeg skal få oversendt måle resultatene fra Tangen og skal legge de ut så dere kan få se. Jeg har ikke fått brukt noe tid inne å lyttet i kinoen ennå etter vi har blitt ferdig med justeringene, skal ta en tur inn nå og kose meg

jeg må å beklage at jeg ikke har brukt kamera i dag under seansen, ble litt for opphengt i målinger å justeringer.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    Ser du har stereobenken på utsiden av rommet, synes du det er en grei løsning? Er vell en sån ir ekstender eller hva det heter til signalet? går denne på alle eller enkeltvis, evt hvordan
    Ja jeg har alt av elektronikk utenfor rommet. Er flere grunner til det, jeg ønsker ingen synlige komponenter inne i kinoen og ønsker ikke støy/varme fra elektronikk i kinoen, det er hoved grunnene. Jeg styrer de pr.dd ved hjelp av IR-link, men jeg driver å jobber med å få på plass Crestron styring på hele systemet inklusiv lys. IR-linken er en mottaker i kinoen som har en fysisk kabel med diodeøyer på i enden som monteres fast på elektronikken man vil styre.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måleinstrumentet går ikke laver en 10Hz så hvor mye energi det finnes videre nedover er vanskelig å si.
    .

" Irene, fuc.ing Irene "... må være rimelig virkelighets følelse på den senen hos deg...

Eventuelt prøvd ut : Bass i love you låta enda ???

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har alt av elektronikk utenfor rommet. Er flere grunner til det, jeg ønsker ingen synlige komponenter inne i kinoen og ønsker ikke støy/varme fra elektronikk i kinoen, det er hoved grunnene. Jeg styrer de pr.dd ved hjelp av IR-link, men jeg driver å jobber med å få på plass Crestron styring på hele systemet inklusiv lys. IR-linken er en mottaker i kinoen som har en fysisk kabel med diodeøyer på i enden som monteres fast på elektronikken man vil styre.
    okey:-D Men er det da EN kabel som styrer både prossesor/reciver, blu ray og andre komponeter eller? hvordan er disse tilkoblet komponentene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et liknende system fra TV-sonen oppe i stuen min til teknisk rom i kjeller. Og jeg har et IR-øye i veggen under TVen oppe, som går ned i kjellern over en Cat-5 kabel til en liten enhet der. Som igjen sprer/kopierer signalet videre til x-antall "ir-blastere" som er små ir-sendere som limes foran IR mottakeren på komponentene.

Så ja, regner med at det er en kabel kinoen til BEF og ut til komponentene.

Edit:

Her er en pdf som beskriver et liknende system som det jeg har, er i praksis identisk bare et annet merke.

http://www.smarthus.info/support/man...r_control8.pdf

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Jeg har et liknende system fra TV-sonen oppe i stuen min til teknisk rom i kjeller. Og jeg har et IR-øye i veggen under TVen oppe, som går ned i kjellern over en Cat-5 kabel til en liten enhet der. Som igjen sprer/kopierer signalet videre til x-antall "ir-blastere" som er små ir-sendere som limes foran IR mottakeren på komponentene.

Så ja, regner med at det er en kabel kinoen til BEF og ut til komponentene.

Edit:

Her er en pdf som beskriver et liknende system som det jeg har, er i praksis identisk bare et annet merke.

http://www.smarthus.info/support/man...r_control8.pdf
    Det er et tilsvarende produkt jeg bruker pr.dd

Side 235 av 367 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •