BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 230

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 230 av 368 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 4,581 til 4,600 av 7345
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Tja, hva skal jeg si? Vi så et par snutter med konsertopptak i stereo (korrigér meg om jeg husker feil BEF), og inntrykket er at det spiller veldig rent og ordentlig, ingen frekvenser som stikker av. Kanskje ikke like silkemyk i toppen som dine ML-er men jammen ikke langt unna. Rom og perspektiv er nok heller ikke helt der oppe, men det skulle da bare mangle mtp at de står bak en lerretduk. Bassen er stram og musikalsk, man kan lett følge basslinjer og høre hvordan fingrene løper over strengene. Temmelig flott.

Og dynamikken, mann! Jeg har ikke opplevd maken i hvert fall.

Nå husker jeg ikke navnet på damen som sang, men hun hadde en fantastisk stemme (og så faktisk ganske flott ut også ) som lød helt nydelig. Stemmer høres rett og slett ekte ut.

Og med såpass flott lyd i stereo låter det selvsagt like bra på film. Rent og pent uansett volum. Alle lyder står definert og godt adskilt uten å grøtes til på noen som helst måte.

Så du har noe å se frem til, Jan

Stemmer at vi startet i stereo, damen som sang heter Katharine McPhee hentet fra konsert Blu-Ray Chris Botti, In Boston.

Takker ellers for hyggelige ord

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Haha, man er jaggu priviligert når man kan få høyttalerdesigneren selv til å justere opp anlegget hjemme. Herlig kompromistløst!
    Ja setter stor pris på at han ønsker å ta turen og hjelpe med justeringen.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det virker veldig spennende!

Å endre fra passiv til aktiv er meget enkelt, jeg trodde at du hadde allerede gjort det. Det blir interessant å lese inntrykkene dine/deres.

Som skrevet før så er du heldig å få han til å komme hjem til deg
    Ja det er enkelt, men ikke gjort det for at jeg ønsker en referanse i forhold til den "originale" lyd signaturen på inConcert Miles. Bygger de nå om, så da blir det spennende å se

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Bygger de nå om, så da blir det spennende å se
    Vi vil ha bilder!!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vil ha bilder!!!
    Bygger de ikke om akkurat NÅ, men blir gjort før søndag. Skal ta bilder av det!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg startet på jobben med å bygge om frontene mine til aktiv løsning. Skal komme med bilder og info på det.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Fiffi, sjef! Kos deg med jobben!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av hvordan frontveggen min er bygget opp og hvor enkelt det er å sette den opp og ned.

-_mg_6202-jpg

-_mg_6203-jpg

-_mg_6204-jpg

-_mg_6205-jpg

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syke mann!:-D Rått!:-)
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweeeeeeet jesus. Detta er skikkelig rått

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte best det siste bildet! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra at du la ut de siste bildene. De er mange som tror at det er vanskelig å bygge en falsk vegg og det kan hjelpe dem å forstår hvor enkelt det egentlig er.

Det som står bak veggen din er en heeelt annen historie

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra med masse bilder -så kan vi andre lære litt og få gode innspill

Har et sentralt spørsmål som jeg syntes er vanskelig i anledning bygging av hjemmekino. Hvor mye tap av bildekvalitet må enn oppgi for å få et fornuftig lydtransparent lerret og hvor mye bedre lydkvalitet får en ved å ha et lydtransparent lerret med plassering i samme høyde bak lerretet vs center under lerret og LR på sidene av lerret. Mao taper en mer eller mindre i bilde enn en henter i lyd? Håper på gode svar

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eppamix: etter min mening er det nesten ikke noe å tenke på. Høytalere bak duken er gull for kinofølelsen. Bor du i stvg omr. så ta turen innon for demo av høytalere bak lerret.

Kjell

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eppamix
    Utrolig bra med masse bilder -så kan vi andre lære litt og få gode innspill

Har et sentralt spørsmål som jeg syntes er vanskelig i anledning bygging av hjemmekino. Hvor mye tap av bildekvalitet må enn oppgi for å få et fornuftig lydtransparent lerret og hvor mye bedre lydkvalitet får en ved å ha et lydtransparent lerret med plassering i samme høyde bak lerretet vs center under lerret og LR på sidene av lerret. Mao taper en mer eller mindre i bilde enn en henter i lyd? Håper på gode svar
    Det er 3 aspekter rundt svaret på spørsmålet ditt, det ene er bildekvalitet, det andre er lydkvalitet og det tredje er som kjelli sier totalopplevelsen.

Bildekvalitet, her betyr det mest hvor bra/dyr lerrets duk man går for. De helt siste versjonene av akustiske lerrets duker, 4K duker, er meget gode og med kalibrering av projektor i rommet får du et meget godt resultat. Er du ekstremt opptatt av bilde vil du selvsagt få noe bedre resultat med et Stewart StudioTek 130 G3 eller GrayHawk RS G3 .

Lydkvalitet, her har å kvaliteten på duken mye å si i form av hvor mye den evt. demper og hvor linjert den gjør det. Det du vinner er at du får mye bedre fleksibilitet på høyttaler valget og får et lyd som passer inn rett inn i bilde. Det blir meget sømløst og lyden sitter midt i handlingen. Du sliter ikke med at lyden drar seg ut mot sidene eller ned under lerretet.

Totalopplevelsen, det er her kombinasjonen er så helt utrolig rå. Du har ingen forstyrrende elementer i front av kinoen. Alt du opplever når du ser film kommer fra lerretet og du blir dratt rett inn i handlingen. Opplevelsen er rett å slett helt rå. Har man plass og mulighet vil min anbefaling være å gå for en slik løsning. Det er andre kinoen jeg har med den løsningen og jeg blir fast med den.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kommet med så mye info her idag med hva jeg har gjort idag. Det har vært ombygging av inConcert Miles frontene mine fra passiv til aktiv drift. Jeg ble litt opphengt i å høre på musikk etter jeg hadde gjort det at det har ikke blitt tid med oppdateringer her. Jeg har tatt bilder av det som ble gjort, skal komme tilbake med det og ikke minst hva som skjer i morgen. I morgen er det den store justering dagen, får besøk av Tangen som er mannen som har konstruert inConcert Miles. Er veldig glad for at han tar turen og vil hjelpe til med kalibreringen av oppsettet. Er noe i det at man fort lytter seg litt "blind" på eget oppsett, da er det godt å ha noen ekstra ører og litt måleutstyr

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med trippel i Årskavalkaden :-D

Høyst fortjent.

Håper jeg kan få kommet meg en tur på vestkanten å se og høre ståa nå snart. Er sykt spent på å høre nivået nå, har jo dessverre gått glipp av noen stadier men det er jo ikke så farlig så lenge det er stadig stigning.

Regner med det var en smal sak å koble ut delefilteret og at morgendagen gir uttelling. Det er jo ikke hvemsomhelst sine ører som kommer innom 8)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rått
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Totalopplevelsen, det er her kombinasjonen er så helt utrolig rå. Du har ingen forstyrrende elementer i front av kinoen. Alt du opplever når du ser film kommer fra lerretet og du blir dratt rett inn i handlingen. Opplevelsen er rett å slett helt rå. Har man plass og mulighet vil min anbefaling være å gå for en slik løsning. Det er andre kinoen jeg har med den løsningen og jeg blir fast med den.
    Kan ikke si meg mer enig! Er mann glad i film så er det ikke noe bedre enn ekte hjemmekino

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir dessverre ikke noe av dagens runde med justering pga. sykdom. Jeg skal prøve å få lagt ut litt bilder og info på det som ble gjort igår, som lovet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer med trippel i Årskavalkaden :-D

Høyst fortjent.

Håper jeg kan få kommet meg en tur på vestkanten å se og høre ståa nå snart. Er sykt spent på å høre nivået nå, har jo dessverre gått glipp av noen stadier men det er jo ikke så farlig så lenge det er stadig stigning.

Regner med det var en smal sak å koble ut delefilteret og at morgendagen gir uttelling. Det er jo ikke hvemsomhelst sine ører som kommer innom 8)
    Først tusen takk for det, og til alle dere som satt sin stemme på meg er jeg meget beæret og rørt over det, så tusen takk alle sammen!!!

Du er hjertelig velkommen innom når det skulle passe deg. Jeg kan love deg at opplevelsen nå er noen hakk lengre fram enn hva du har opplevd før. Ting spiller mye mer uanstrengt og rommet oppleves mye mere luftig. Det ble dessverre ikke noe av dagens seanse pga. sykdom, håper vi får det til om ikke alt for lang tid. Det jeg opplevde med å ta bort filtret igår og la inn noen enkle justeringer er ennå mere detaljer kommer på plass og mye bedre dynamikk i deling området.

Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Helt rått
    :-D Takker og bukker

Kan ikke si meg mer enig! Er mann glad i film så er det ikke noe bedre enn ekte hjemmekino
    Ja er noe i det, kino er kino, å skal man få den virkelige kino opplevelsen er det veien å gå.

Side 230 av 368 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •