BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 228

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 228 av 367 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 4,541 til 4,560 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å vært flink å ryddet i hele dag fant jeg fram kamera litt på slutten av dagen og prøvde å få noen gode bilder av kinoen. Her er resultatet.

-_mg_6152-jpg

-_mg_6158-jpg

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra resultat igjen må jeg bare si at den tapeten løfter inntrykket mange hakk...

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med mclaren! Denne tråden er vel å regne som blueprint for fremtidige prosjekt her i gården i allefall. og jeg liker veldig godt at du har tatt deg tid til å dele hele prosessen gjennom alle ledd. Absolutt en kino spekket med fornuftige valg, og heftig resultat. Virkelig morro at dere begynner å bli ferdige, og jeg ser frem til neste besøk.

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kult! Det er til stor inspirasjon å lese om kinoen din!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flotte bilder! er nok ikke lett og ta bilder når det er såpass mörkt, greit med stativ og lang lukker tid da hehe hvis du har beymaene enda så tar jeg de sendt deg sms

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frontene

Hei igjen BEF

Jeg lurer på om hvor mye frontene dine kostet total per stk/par. Og om du har aktiv eller passiv deling og hvilke(n) forsterker du bruker på disse.

Et annet spørsmål er om disse leverer mye bass allene eller burde jeg kjøpe en sub også? Eller burde jeg kjøpe ett par cm7 og de to subkassene du har til salgs?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Hei igjen BEF

Jeg lurer på om hvor mye frontene dine kostet total per stk/par. Og om du har aktiv eller passiv deling og hvilke(n) forsterker du bruker på disse.

Et annet spørsmål er om disse leverer mye bass allene eller burde jeg kjøpe en sub også? Eller burde jeg kjøpe ett par cm7 og de to subkassene du har til salgs?
    Det var mange spørsmål på engang, jeg skal prøve å svare på alle så godt det lar seg gjøre. Frontene mine er pr.dd passive, men de skal bygges om til aktiv drift. Grunnen for at det ikke er gjort ennå er at jeg bruker dem litt som referanse på hvordan de spiller uten noen form for kalibrering/tuning. Jeg bruker PA forsterkere på dem, Crowne I-tech4000, som har innebygget DSP. De leverer bra med bass i seg selv, men går ikke lavere enn ca 30-32Hz, så sub må man ha for å få de siste oktavene nede i bassområdet. Dette tar fort veldig mye plass og er i tillegg krevende på mye elektronikk. Regnestykke på kostnader er deler for 1.stk høyttaler, elementer for ca 8500,-, passivt delefilter ca 1000,-, kabinett ferdig kuttet her i Oslo ca 1400,-, Demping, terminal, kabling, lim ca. 400,-, så total pris på 1.stk vil være ca. 11300,-. Går du for aktiv drift trenger du ikke filtret til ca. 1000,-, da vil du trenge en forsterker med DSP eller ekstern DSP.

Om du skal velge den ene eller andre høyttaleren er litt vanskelig for meg å avgjøre. B&W CM7 er en meget godt høyttaler det og i kombinasjon med en bra sub vil de kunne spille meget bra de. Er det som er vanskelig med å velge en høyttaler, det finnes så utrolig mye å velge i. Går du først for en løsning med "moderate" fronter + sub tror jeg at jeg ville sett etter en høyttaler med meget gode midbass og mellomtone egenskaper. Da tittet mod gode stativ høyttalere. De subene jeg har tilsalgs er ikke sikkert passer 100% inn mot hva du lander på, men er ikke noe vanskelig å bygge en meget bra sub selv til en meget hyggelig pris.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    flotte bilder! er nok ikke lett og ta bilder når det er såpass mörkt, greit med stativ og lang lukker tid da hehe hvis du har beymaene enda så tar jeg de sendt deg sms
    Ikke fått noen melding fra deg og prøvd å sende deg en sms, men den kommer ikke fram

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Utrolig bra resultat igjen må jeg bare si at den tapeten løfter inntrykket mange hakk...
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Enig med mclaren! Denne tråden er vel å regne som blueprint for fremtidige prosjekt her i gården i allefall. og jeg liker veldig godt at du har tatt deg tid til å dele hele prosessen gjennom alle ledd. Absolutt en kino spekket med fornuftige valg, og heftig resultat. Virkelig morro at dere begynner å bli ferdige, og jeg ser frem til neste besøk.
    Sitat Opprinnelig postet av Cinemarillion
    Utrolig kult! Det er til stor inspirasjon å lese om kinoen din!
    Tusen takk for det. Skal få lagt litt mere sjel ned i bildene jeg tar og sette meg ned å redigere de skikkelig og få laget en profil på minHjemmekino. Ellers blir det jo spennende å se neste nummer av Lyd&Bilde og se hva "unge" Torp har skrevet og fått til av bilder, er i slag fra 1.mars.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcorn :)

Fruen har vært på København tur i helgen og kom hjem med en meget flott gave til meg, Popcorn beger i plast. Så nå kan alle få hvert sitt beger med popcorn under en film

-_mg_6197-jpg

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det var mange spørsmål på engang, jeg skal prøve å svare på alle så godt det lar seg gjøre. Frontene mine er pr.dd passive, men de skal bygges om til aktiv drift. Grunnen for at det ikke er gjort ennå er at jeg bruker dem litt som referanse på hvordan de spiller uten noen form for kalibrering/tuning. Jeg bruker PA forsterkere på dem, Crowne I-tech4000, som har innebygget DSP. De leverer bra med bass i seg selv, men går ikke lavere enn ca 30-32Hz, så sub må man ha for å få de siste oktavene nede i bassområdet. Dette tar fort veldig mye plass og er i tillegg krevende på mye elektronikk. Regnestykke på kostnader er deler for 1.stk høyttaler, elementer for ca 8500,-, passivt delefilter ca 1000,-, kabinett ferdig kuttet her i Oslo ca 1400,-, Demping, terminal, kabling, lim ca. 400,-, så total pris på 1.stk vil være ca. 11300,-. Går du for aktiv drift trenger du ikke filtret til ca. 1000,-, da vil du trenge en forsterker med DSP eller ekstern DSP.

Om du skal velge den ene eller andre høyttaleren er litt vanskelig for meg å
    avgjøre. B&W CM7 er en meget godt høyttaler det og i kombinasjon med en
    bra sub vil de kunne spille meget bra de. Er det som er vanskelig med å velge
    en høyttaler, det finnes så utrolig mye å velge i. Går du først for en løsning
    med "moderate" fronter + sub tror jeg at jeg ville sett etter en høyttaler med
    meget gode midbass og mellomtone egenskaper. Da tittet mod gode stativ
    høyttalere. De subene jeg har tilsalgs er ikke sikkert passer 100% inn mot hva
    du lander på, men er ikke noe vanskelig å bygge en meget bra sub selv til en
    meget hyggelig pris.
    Ja det er jo veldig vanskelig og velge i jungelen av høyttalere men jeg har sansen for god midtbass. Men har du erfaringer med DIY stativhøyttalere?

Men et annet spørsmål hvor langt ned går subbene du har til salgs kontra noen SVS subber?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo veldig vanskelig og velge i jungelen av høyttalere men jeg har sansen for god midtbass. Men har du erfaringer med DIY stativhøyttalere?

Men et annet spørsmål hvor langt ned går subbene du har til salgs kontra noen SVS subber?
    Er mye bra DIY stativ høyttalere der ute, her er link til to sider med gode oppskrifter DIY Loudspeaker Projects Troels Gravesen og Zaph|Audio. Personlig har jeg alltid likt lyden av DIY prosjekter med Seas eller Scan Speake.

Hver enkelt sub kasse går ikke lengre ned enn ca 18Hz, men alle sammen går ned til rundt 12Hz. Så en SVS går i seg selv mye dypere enn konstruksjonen jeg har gjort.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye bra DIY stativ høyttalere der ute, her er link til to sider med gode oppskrifter DIY Loudspeaker Projects Troels Gravesen og Zaph|Audio. Personlig har jeg alltid likt lyden av DIY prosjekter med Seas eller Scan Speake.

Hver enkelt sub kasse går ikke lengre ned enn ca 18Hz, men alle sammen går ned til rundt 12Hz. Så en SVS går i seg selv mye dypere enn konstruksjonen jeg har gjort.
    Det er sikkert MYE mere trykk i dine subber kontra en SVS sub. Men tror nokk jeg kommer til kjøpe et par subber med mye trykk enn en sub som går veldig langt ned. Det hadde jo sikkert vert gøy med et DIY prosjekt eller to

Det blir nokk seas elementer hvis jeg lager DIY fronter8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert MYE mere trykk i dine subber kontra en SVS sub. Men tror nokk jeg kommer til kjøpe et par subber med mye trykk enn en sub som går veldig langt ned. Det hadde jo sikkert vert gøy med et DIY prosjekt eller to

Det blir nokk seas elementer hvis jeg lager DIY fronter8)
    Er bare å kjøre på det Bruk tråden din, skriv hva du tenker og hvilke ønsker du har for prosjektet ditt. Ta mye bilder og ha hyppige oppdateringer på hva som skjer.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fått noen melding fra deg og prøvd å sende deg en sms, men den kommer ikke fram
    Hmm hadde litt problemer og sende deg meld også, men har vært I sverige I dag, prøver og sende deg igjen:-P

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å kjøre på det Bruk tråden din, skriv hva du tenker og hvilke ønsker du har for prosjektet ditt. Ta mye bilder og ha hyppige oppdateringer på hva som skjer.
    Skal nokk gjøre det if takk for hjelpen
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Hmm hadde litt problemer og sende deg meld også, men har vært I sverige I dag, prøver og sende deg igjen
    Du er ikke den eneste som har vært hos vår søta bror i dag

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nokk gjøre det if takk for hjelpen
    Bare hyggelig det, ser fram til å følge prosjektet ditt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, gratulerer så mye med en fantastisk inspirerende tråd og KINO

I anledning at jeg selv bygger et hjemmekino rom lurte jeg på om du kunne hjelpe meg med et valg. Gitt at veggen er 5meter bred og høyden er 2,4m - og ønsker et 330cm bredt lerret. Er det beste å velge et bra lerret som ikke er lydtransparent og ha center litt lavt under (og dermed oppnå et bra bilde), eller ville du ha hatt et lydtransparent lerret med center mer riktig plassert (og dermed få best lyd men kanskje noe dårligere lerret?)?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eppamix
    Hei, gratulerer så mye med en fantastisk inspirerende tråd og KINO

I anledning at jeg selv bygger et hjemmekino rom lurte jeg på om du kunne hjelpe meg med et valg. Gitt at veggen er 5meter bred og høyden er 2,4m - og ønsker et 330cm bredt lerret. Er det beste å velge et bra lerret som ikke er lydtransparent og ha center litt lavt under (og dermed oppnå et bra bilde), eller ville du ha hatt et lydtransparent lerret med center mer riktig plassert (og dermed få best lyd men kanskje noe dårligere lerret?)?
    Personlig ville jeg valgt et godt lydtransparent lerret. Det koster endel mere enn et vanlig tradisjonelt lerret, men du står da mye friere med valg av høyttalere. Du vil i tillegg fjerne alle "forstyrrende" elementer i fronten av rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Hvilket lydtransparent lerret i str 330cm kan du anbefale iforhold til kost/nytte - og er det slik at med et slikt så vil en ikke tape nevneverdig i kvalitet mot et lerret som ikke er lydtransparent?

Helt enig i vurderingen omkring forstyrrende elementer

Bygger du helst frontveggen i 2*2 eller 2*4 mht størrelse på plank?

Takker for svar om du har anledning

Side 228 av 367 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •