BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 213

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 213 av 367 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 ... SisteSiste
Viser resultater 4,241 til 4,260 av 7339
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er lysutbyttet med 3D?

Både stor skjerm og akustisk lerret krever jo sitt, det er vel en del lys i vw95, men brillene demper jo ganske mye lys.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk artig å se at det nå omsider nærmer seg "slutten" på bygginga, nå nøyaktig 3 år (minus 36 min) etter denne utrolige "reisen/tråden" på AVForumet startet (skal si tida har gått fort...)

Selv om resultatet er noe oss vanlig dødelige bare kan drømme langt om så er det likevell til stooor inspirasjon for oss andre til å putle på videre i det små.

Så gratulerer så mye med 3 års dagen for denne tråden fra oss alle som har fullt den fra første stund, keep up the good work BEF 8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vet ikke om jeg har godt av det Bjørn Erik, akuratt nå må jeg innrømme at egen kinodrøm virker temmelig fjern i "betongkuben" min... Jeg tror nok nesten jeg må få tatt meg en tur okke som når en først blir bedt - kan jo være greit med en liten vitamininstrøytning av motivason - dog blir min kino (om det noensinne blir noe av... ) uansett ikke i nærheten av det du har bygget, det har jeg verken plass, tålmodighet eller evne til å få til!
    Ja du sier noe. Ting vil nok løsne relativt for hos deg nå når du er ferdig med grov jobben med huset, men klart mye som skal gjøres! Så vi får finne en kveld når jeg er hjemme fra Amsterdam og gi deg en vitamin innsprøytning

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Gratulerer med meget spennende projektor, BEF!
    Tusen takk, gratulerer til deg å som har fått kino igjen!

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Det er ikke småtteri når du handler! 95 og to tårn var en god opplevelse?

Gratulerer med fet PJ.

A
    Takk for det, både projektoren og "To tårn" var en bra opplevelse.

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Melder meg på som PJ-gratulant!:-D
    Vet ikke helt om jeg tør å ta en titt på hva den presterer?
    Sannsynligvis vil den få min aldersstegne HD-1 til å se ut som en 25w lyspære på krykker. :evil:
    Tusen takk for det, jeg er ikke av de som klarer å huske bilde så godt fra PJ til PJ, men du vil nok oppleve denne VW95 som "noen" hakk bedre enn hva en HD-1 er... teknologien har gjort noen byks siden HD-1 hadde sin storhets tid.
    Jeg har igjen litt arbeide nå og så er det klart for å inviterer på demo. Da er du hjertelig velkommen for demo!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvordan er lysutbyttet med 3D?

Både stor skjerm og akustisk lerret krever jo sitt, det er vel en del lys i vw95, men brillene demper jo ganske mye lys.
    Jeg synes det er meget bra og hadde ikke noe problemer med å se hele "Tron" og ca.1,5time med div. 3D klipp på den.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Fantastisk artig å se at det nå omsider nærmer seg "slutten" på bygginga, nå nøyaktig 3 år (minus 36 min) etter denne utrolige "reisen/tråden" på AVForumet startet (skal si tida har gått fort...)

Selv om resultatet er noe oss vanlig dødelige bare kan drømme langt om så er det likevell til stooor inspirasjon for oss andre til å putle på videre i det små.

Så gratulerer så mye med 3 års dagen for denne tråden fra oss alle som har fullt den fra første stund, keep up the good work BEF 8)
    Det har ikke jeg tenkt på Ja det er faktisk 3år siden nå jeg startet tråden, det var i mitt forrige hus og den kinoen og det er nesten 2år siden jeg startet dette prosjektet. Det har blitt noen innlegg på de årene og nesten 500.000 visninger, er jo helt sprøtt Må jo rette en stor takk til alle som har fulgt tråden og som har bidratt med informasjon og støttet meg gjennom prosjektene mine, så TUSEN TAKK TIL DERE ALLE!!

Jeg vil ikke si jeg er så udødelig, men vanlig dødelig jeg å. Er vel mere snakk om prioritering fra min siden. Når jeg har kjøpt hus må det være mulighet for kino og istedenfor å bruke penger på bil, båt, hytte ect.ect. går det til kino.

Skulle du være på Østlandet håper jeg du tar kontakt, for du er hjertelig velkommen innom for en demo og en god prat.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornuftig prioritering det Har selv båt og det er mye kroner pr brukte dager for å si det sånn, selvom det er fint på bra dager.
    Siden jeg selv har BenQ W5000, kunne du sagt noe om hva du opplever av største forskjeller på disse? Noe er kanskje opplagt, men greit å høre det fra en med "first hand".

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Fornuftig prioritering det Har selv båt og det er mye kroner pr brukte dager for å si det sånn, selvom det er fint på bra dager.
    Siden jeg selv har BenQ W5000, kunne du sagt noe om hva du opplever av største forskjeller på disse? Noe er kanskje opplagt, men greit å høre det fra en med "first hand".
    Alt er bedre for å si det enkelt, det man opplever som den største forskjellen med engang er detaljene i bilde og skarpheten. Kontrasten er jo å mye bedre, så sortnivået er noe man merker seg fort. Gleder meg bare til jeg har fått 50timer på den så Gorm kan ta turen innom.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da må du hænge i å sjå nå filma ja :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Da må du hænge i å sjå nå filma ja :-D
    Ja det er det som er så behagelig, har jo ikke dårlig samvittighet for å sitte å se film. Man må bare se film så projektoren kan bli klar for kalibrering

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du ikke fortelle litt om hvordan du har koblet/satt opp og kalibrert det hele?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    kan du ikke fortelle litt om hvordan du har koblet/satt opp og kalibrert det hele?
    Du spurte om nesten det samme i Post 4179, å jeg svarte deg på det i Post 4180. Hvis det er noe mere du lurer på her så bare spør. Når det gjelder oppkoblingen er den ikke noe sær på noen måte, har en linje utgang for hver kanal, deling skjer i effekt forsterkere og det går et sett høyttaler kabler for hvert element, subbene er koblet slik at i front er 3-&-3 kabinetter i parallell og de går på en forsterkerkanal.

Jeg skal få tegnet et skjema over systemet når alt står klart.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du spurte om nesten det samme i Post 4179, å jeg svarte deg på det i Post 4180. Hvis det er noe mere du lurer på her så bare spør. Når det gjelder oppkoblingen er den ikke noe sær på noen måte, har en linje utgang for hver kanal, deling skjer i effekt forsterkere og det går et sett høyttaler kabler for hvert element, subbene er koblet slik at i front er 3-&-3 kabinetter i parallell og de går på en forsterkerkanal.

Jeg skal få tegnet et skjema over systemet når alt står klart.
    beklager den har gått forbi meg.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager den har gått forbi meg.
    Det er helt ok Lurer du på noe mere dyptgående må du bare spørre!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at jeg spør og graver litt er at det er lite informasjon om stabling av subber og løsninger ved dette. lurer nesten på å gå over til mindsp istedet for fdp, tror den er litt for avansert, eller er det andre løsninger som er bedre for oss som ikke har dsp innbygd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er bedre for å si det enkelt, det man opplever som den største forskjellen med engang er detaljene i bilde og skarpheten. Kontrasten er jo å mye bedre, så sortnivået er noe man merker seg fort. Gleder meg bare til jeg har fått 50timer på den så Gorm kan ta turen innom.
    Takk for det, BEF. Det vil si at alt er bedre...som forventet egentlig

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at jeg spør og graver litt er at det er lite informasjon om stabling av subber og løsninger ved dette. lurer nesten på å gå over til mindsp istedet for fdp, tror den er litt for avansert, eller er det andre løsninger som er bedre for oss som ikke har dsp innbygd.
    Jeg ville nok gått for et oppsett med DSP, da har du stor fleksibilitet og godt med justering muligheter. Når det gjelder flere subber i et rom så er det aldri feil, er noe som heter bedre med mange små enn en stor.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for et oppsett med DSP, da har du stor fleksibilitet og godt med justering muligheter. Når det gjelder flere subber i et rom så er det aldri feil, er noe som heter bedre med mange små enn en stor.
    utstyrer har jeg handelt inn for noen år siden og litt etter hvert, bare ikke fått kommet helt imål enda med de siste kassene. Og blir nok leeenge til jeg får råd til noe med dsp, derfor seg jeg på andre alternativ.

3stk begringer ep2500 på 6stk svs diy. koblet til en feedback destroyer pro 1124 er det jeg har.

karnskje det kan være at denne vil funke for meg DSPeaker Anti Mode 8033C Subwoofer Autoequalizer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J...er noe som heter bedre med mange små enn en stor.
    Hehe..eller som i ditt tilfelle bedre med mange store enn en stor

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utstyrer har jeg handelt inn for noen år siden og litt etter hvert, bare ikke fått kommet helt imål enda med de siste kassene. Og blir nok leeenge til jeg får råd til noe med dsp, derfor seg jeg på andre alternativ.

3stk begringer ep2500 på 6stk svs diy. koblet til en feedback destroyer pro 1124 er det jeg har.

karnskje det kan være at denne vil funke for meg DSPeaker Anti Mode 8033C Subwoofer Autoequalizer
    Jeg kjenner ikke så godt til Pro1124, men den skal nok ha muligheter for det du trenger av justeringer. Det viktigste er jo hvordan du plasser subbene i rommet. Jobb med den, for jo mere du har gjort der jo bedre blir slutt resultatet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hehe..eller som i ditt tilfelle bedre med mange store enn en stor
    for å være pinlig korrekt, veldig mange kjempestore 8)

Side 213 av 367 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •