BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 212

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 212 av 368 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 ... SisteSiste
Viser resultater 4,221 til 4,240 av 7345
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Jeg har 2 spørsmål som jeg håper at du kan svare:

1) Skrue lengde til gipsplate lag nr2 på taket: gips platene veier mye. Og med Swedac sitt lim blir de enda tyngre. Jeg har brukt 41mm skruer for gips platene på veggene (lag nr2, 20cm avstand mellom skruene). Anbefaler du å også bruke 41mm (med 20cm avstand) eller å gå for 51mm skruer på taket?

2) Mellomrom mellom gipsplatene: Jeg har sett i et GjørDetSelv blad at de anbefaler å fuge mellomrommet først også sparkle som vanlig på toppen. Jeg har aldri hør om noen som har brukt silikon/fugemasse/Sicaflex mellom gipsplater før (bare sparkle). Jeg kan ikke se hva fordelene er. Hva synes du er best å gjøre i ett hjemmekino rom som ditt?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke svare på skrulengde da andre sikkert er mer kvalifisert til å svare på det. Men jeg kan si at jeg aldri har sett noen, eller noen i GjørDetSelv bladet som fuger skjøten på gipsplatene før sparkling. Men det jeg har sett de gjøre er å fuge oppe og nede og ved hjørner.

Altså for å få det mest lydtett viser de ofte å legge opp et lag med plater som har ca 6-10mm avstand til gulv og tak, også fylle det rommet med en tykk fuge, for deretter å legge neste lag med plater, som da går "helt" opp til taket og "helt" ned til gulvet. (helst mens fugen fortsatt er fuktig).

Det er det eneste jeg har sett de gjør med gips og fugemasse.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hei,

Jeg har 2 spørsmål som jeg håper at du kan svare:

1) Skrue lengde til gipsplate lag nr2 på taket: gips platene veier mye. Og med Swedac sitt lim blir de enda tyngre. Jeg har brukt 41mm skruer for gips platene på veggene (lag nr2, 20cm avstand mellom skruene). Anbefaler du å også bruke 41mm (med 20cm avstand) eller å gå for 51mm skruer på taket?

2) Mellomrom mellom gipsplatene: Jeg har sett i et GjørDetSelv blad at de anbefaler å fuge mellomrommet først også sparkle som vanlig på toppen. Jeg har aldri hør om noen som har brukt silikon/fugemasse/Sicaflex mellom gipsplater før (bare sparkle). Jeg kan ikke se hva fordelene er. Hva synes du er best å gjøre i ett hjemmekino rom som ditt?

Takk
    Jeg fuget rundt alle kanter før jeg la på andre laget med gips. Da la jeg å en liten fuge i skjøten mellom gipsplatene på 1.laget. Jeg brukte skruer som var 65mm til andre laget selv, å de hadde ikke gjenger helt opp til skruhodet. Hadde en skrue avstand på 20cm på 2.laget. Jeg fuget alle hjørner på 2.laget og sparklet veggene på normal måte.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig, igår var den store dagen der Ny projektor kom i hus, valget er som jeg nevnte tidligere Sony VW95. Det tok ikke så lang til før jeg fikk den hengt på plass i kinoen. Herregud for en oppgradering av bilde!!! Så jeg ble sittende å se div.film klipp i ca 1,5time etter montasjen. Så måtte jeg ut en tur å få tak i noen 3D filmer. Så hjem å få sett litt 3D, dette var gøy, både for meg og fruen. Vi rigget oss til i kinoen, det ble sett endel klipp med 3D og kvelden avsluttet med siste del av "Ringenes herre to tårn".

Kort fortalt, det er meget gøy med bra bilde, med god lyd til Så nå må projektoren få gå ca 45timer til så "doktor" Gorm kan få komme innom å gjøre den skikkelig bra!

Noen bilder av projektor i hus.

-_mg_4880-jpg

-_mg_4884-jpg

-_mg_4888-jpg

-_mg_4903-jpg

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig, veldig bra og moro å følge med på. Er bare å bøye seg i støvet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig! kan tenke meg det ble andre boller nå ja

Nå kjenner jeg oppgraderingsspøkelset på prosjektor kom snikende på meg og!
    Min HW20 får duge til neste år tenker jeg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7
    Herlig! kan tenke meg det ble andre boller nå ja

Nå kjenner jeg oppgraderingsspøkelset på prosjektor kom snikende på meg og!
    Min HW20 får duge til neste år tenker jeg
    Ja er noe med det oppgradering spøkelse HW20 er jo på ingen måte en dårlig projektor, er bare det at teknologien gjør så store sprang fra år til år.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett! Grattis BEF!

Jeg ser diffusorene på veggen er potensielt sett en plass for å samle på støv?

Ser ut som det er litt nedstøvet der allerede. Eller er det bare refleksjoner som gjør at det ser slik ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg fuget rundt alle kanter før jeg la på andre laget med gips. Da la jeg å en liten fuge i skjøten mellom gipsplatene på 1.laget. Jeg brukte skruer som var 65mm til andre laget selv, å de hadde ikke gjenger helt opp til skruhodet. Hadde en skrue avstand på 20cm på 2.laget. Jeg fuget alle hjørner på 2.laget og sparklet veggene på normal måte.
    Tusen takk for svaret ditt. Jeg ser at jeg har nesten alt riktig

Ren nysgjerrighet: hvor finner du 65mm lange gips skruer? Jeg har ikke funnet noe lengre enn 55mm (beregnet for 3 lag gips).

Og gratulere med ny projektor. En så gjennomtenkt hjemmekino fortjener en så god projektor

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Tusen takk for svaret ditt. Jeg ser at jeg har nesten alt riktig

Ren nysgjerrighet: hvor finner du 65mm lange gips skruer? Jeg har ikke funnet noe lengre enn 55mm (beregnet for 3 lag gips).

Og gratulere med ny projektor. En så gjennomtenkt hjemmekino fortjener en så god projektor
    Det er godt å høre. Jeg kjøpte de skruene på Biltema, de er i store bøtter der.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med en meget god projektor, og nå har du jo en projektor som nesten står i stil til resten...:wink:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Grattis med en meget god projektor, og nå har du jo en projektor som nesten står i stil til resten...:wink:
    Nesten får være godt nok nå, så får vi se når oppgraderingen av den kommer

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny PJ BEF

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult kompis! morro å høre at du er så fornøyd. Jeg håper jeg får muligheten til å svinge innom dere en tur når Doktor Gorm har vært å kalibrert. Kos deg med den nye skjønnheten!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis! Selv om W5000 er en grei projektoren den også, ligger jo VW95 milevis foran på alle parametre. Det er jo også da litt spesielt morsomt å oppgradere da; når en virkelig SER forskjellen! Enda bedre blir det utvilsomt etter Gorm har vært innom og drysset litt av tryllestøvet på herligheten!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Grattis! Selv om W5000 er en grei projektoren den også, ligger jo VW95 milevis foran på alle parametre. Det er jo også da litt spesielt morsomt å oppgradere da; når en virkelig SER forskjellen! Enda bedre blir det utvilsomt etter Gorm har vært innom og drysset litt av tryllestøvet på herligheten!
    Må innvitere deg innom en dag, for jeg tror du vil kunne kose deg stort her nå. Det eneste dumme er at du nok vil få blod på tann om å bli ferdig hjemme selv...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vet ikke om jeg har godt av det Bjørn Erik, akuratt nå må jeg innrømme at egen kinodrøm virker temmelig fjern i "betongkuben" min... Jeg tror nok nesten jeg må få tatt meg en tur okke som når en først blir bedt - kan jo være greit med en liten vitamininstrøytning av motivason - dog blir min kino (om det noensinne blir noe av... ) uansett ikke i nærheten av det du har bygget, det har jeg verken plass, tålmodighet eller evne til å få til!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med meget spennende projektor, BEF!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke småtteri når du handler! 95 og to tårn var en god opplevelse?

Gratulerer med fet PJ.

A

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg på som PJ-gratulant!:-D
    Vet ikke helt om jeg tør å ta en titt på hva den presterer?
    Sannsynligvis vil den få min aldersstegne HD-1 til å se ut som en 25w lyspære på krykker. :evil:

Side 212 av 368 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •