BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 211

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  123
Side 211 av 368 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 ... SisteSiste
Viser resultater 4,201 til 4,220 av 7348
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...at VW95 anses som en "kompromiss" er vel første gangen jeg tror jeg har hørt noen si... Tipper nok du blir fornøyd ja!
    Grunnen er jo at jeg satt lenge å grublet på VW1000, å den står fortsatt høyt på ønskelista mi, faktisk helt på topp

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker forresten for tilbud om hjelp på huset, men jeg har jo dratt meg selv nedi denne arbeidsgjørma, så jeg får vel prøve å komme meg ut av den selv også... Når tid og stunder kommer til kinomekking (blir det SISTE rommet som blir tatt, hvis ikke stikker kona... ), hadde det imidlertid vært veldig flott med litt hjelp - det setter jeg STOR pris på!!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    VW1000 er selvsagt helt konge, men jeg vil også som Espen000 er inne på si at VW95 er mer fornuftig... Ikke nødvendigvis fordi rommet eller lerretet ditt er for dårlig, men fordi det skjer så mye på denne fronten om dagen. En vet jo aldri hva som dukker opp neste år heller, kanskje VW"XX" med 4K, hvem vet??

Uansett er jo VW1000 en svært habil plattform ettersom bl.a. optikken er i eliteklassen, men i en kino som din der tross alt fokuset er fordelt på både lyd og bilde er VW95 absolutt det valget jeg tror er riktig i denne omgang.

Grattis!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny Sony

Hadde en mistanke om at du kom til å velge Sony igjen, lurt å avvente med 1000 som jo flere er inne på. Blir nok en vesentlig oppgradering fra Benq.

Jeg synes det er helt på sin plass at du kaller det et kompromiss, selv om det er en av de bedre normale High end projektorene. Det er lite som er normalt med cinema BEF og dermed blir det vanlige et kompromiss 8-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,703
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å komme å kalibrere den
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gleder meg til å komme å kalibrere den
    Jeg er veldig glad for at du vil det, setter stor pris på det og gleder meg til å kunne se resultatet!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er dagens økt over, fått ryddet opp og klar for middag. Har fått gjort den jobben som har hengt over meg lengst nå, trekt strøm fra sikringsskapet og ned til kinoen, utrolig deilig å ha gjort den jobben!! Har fått gipset veggen inn mot kinoen og fått lagt opp cat5 kabel for nettverk til aktuelle komponenter.

Noen bilder fra dagens økt.

-_mg_4750-jpg

-_mg_4757-jpg

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig imponert over kvaliteten på arbeidet ditt BEF. Dette er en tråd jeg stadig vender tilbake til når jeg leter etter inspirasjon til mitt eget prosjekt. Artig å se at du nærmer deg målstreken også.

Mvh

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg har fått flere PM fra folk ang. mitt projektor valg, det er ikke mere spennende enn at jeg vil gå for Sony VW95. Her går jeg for et "kompromiss", grunnen er 2-delt, den første grunnen er at lerretet mitt ikke gir denne projektoren det den fortjener av kvalitet og det andre er at pris. På projektor biten vil jeg heller da kunne kose meg med å oppgradere om en stund.
    Haha, du skuffer ikke, BEF. Og tråden lever så absolutt opp til navnet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba som vanlig! Grattis med ny PJ Begynner å ta seg opp denne kinoen nå 8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord igjen. Projektoren er ennå ikke på plass,men jeg har tatt valget. Skal undersøke idag når jeg kan få levert ny projektor, har hørt noen rykter om at den er på lager. Så da er det nok ikke så lenge før den er på plass her hjemme. Den sakl jo få gått noen timer før Gorm tar turen innom å kalibrerer den opp. Gleder meg allerede til å nyte både god lyd og ikke minst et godt bilde!

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Presence

Hvordan treffer lyden i forhold til dialogen på lerettet per i dag? Hvordan hadde presence høyttalere slått ut i front? Sprer Miles lyden slik at dette ikke er en issue?

Hvis høydehøytalere hadde vært aktelt i oppsettet ditt, hvordan ville du løst dette i forhold til type høyttalerkomponenter og slikt?

Blir gøy å se første inntrykk fra Sony'en også.

mvh
    Delthral
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW95 er nok det perfekte "kompromiss" vil jeg tro. Jeg har vel egentlig kommet frem til nøyaktig samme konklusjon som deg angående projektor. VW1000 er for dyr, og det kommer garantert rimeligere 4K-projektorer ganske snart.

Ellers så går det stadig i et sinnssykt tempo hos deg. Kudos!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Hvordan treffer lyden i forhold til dialogen på lerettet per i dag? Hvordan hadde presence høyttalere slått ut i front? Sprer Miles lyden slik at dette ikke er en issue?

Hvis høydehøytalere hadde vært aktelt i oppsettet ditt, hvordan ville du løst dette i forhold til type høyttalerkomponenter og slikt?

Blir gøy å se første inntrykk fra Sony'en også.

mvh
    Delthral
    Jeg har ikke noe behov for presence kanaler i mitt oppsett. Dialogen følger bildet meget godt og effektene sitter rundt om i rommet der de skal være. Det ligger en helt annen dynamikk og perspektiv i lyd bilde enn hva jeg har opplevd med andre oppsett. Er ikke sikkert dette er et oppsett som vil passe alle, noen vil like det, mens andre vil kanskje ikke like det. Jeg har bygget oppsette rundt mine preferanser og ønsker.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    VW95 er nok det perfekte "kompromiss" vil jeg tro. Jeg har vel egentlig kommet frem til nøyaktig samme konklusjon som deg angående projektor. VW1000 er for dyr, og det kommer garantert rimeligere 4K-projektorer ganske snart.

Ellers så går det stadig i et sinnssykt tempo hos deg. Kudos!
    Ja vi har jo snakket litt om det temaet tidligere Projektoren er bestilt i dag og jeg håper jeg får tid og hente den i løpe av morgen dagen eller onsdag. Så skal den få gå i 50timer slik at den er klar for besøk av Gorm.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en helt annen dynamikk og perspektiv i lyd bilde enn hva jeg har opplevd med andre oppsett.
    Selv i de beste proff kino/oppsettene som du har besøkt rundt i verden? Som THX sine studio i USA for eks.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Selv i de beste proff kino/oppsettene som du har besøkt rundt i verden? Som THX sine studio i USA for eks.
    Jeg må nok svare et beskjedent ja på det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok svare et beskjedent ja på det
    Jeg dævver på meg.. sickpuppy liker dette! 8)

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid like imponerende å se fremgangen i ditt prosjekt. Grattis med VW95, det er en knallbra projektor.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phew, da har man klart å komme seg igjennom hele tråden, og må bare si at dette er utrolig inspirerende og samtidig veldig informativt! Eneste jeg ikke har klart å få med meg er om du har trekt de akustiske veggplatene med høytalerstoff eller molton

Ellers flott å se at vi Nordlendinger viser hvordan det skal gjøres

Side 211 av 368 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •