BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 209

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 209 av 367 FørsteFørste ... 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 205 206 207 208 209 210 211 212 213 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 ... SisteSiste
Viser resultater 4,161 til 4,180 av 7339
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Spennende! Jeg har sett litt på denne selv.
    Har planer om å bytte receiver i løpet av 2012, men mulig det blir prosessor og separat effekt.
    For min del syns jeg den mangler et par HDMI innganger, en HDMI utgang og kanskje høydekanaler.
    Ellers er jeg ikke spesielt godt kjent med deres romkorreksjonssytem.
    Fint om du kommer med grundige tilbakemeldinger om denne

Regner med at BEF presenterer en test på den når han har fått lekt seg med den en stund. I et rom som det BEF har er det ypperlig å teste saker som dette da anlegget forøvrig er perfekt til å avdekke eventuelle svakheter en prosesor eller receiver måtte ha. Er selv veldig spent på hva denne prosessoren presterer da den kan være en aktuell kandidat i egen kino etterhvert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gi en bra tilbake melding på prosessoren fra Sherbourn, og som devilej sier blir det nok en test av den.

Igår hadde jeg en stor milepæl når det gjelder kinoen min. Jeg har ikke sett "Ringenes Herre" før og den skulle ikke ses før kinoen min sto ferdig. Igår gikk første film i triologien, det var en hyggelig opplevelse og jeg gleder meg på å ta fatt på de to siste. Så dette er et klart signal på at kinoen ikke er langt unna fullførelse

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg skal gi en bra tilbake melding på prosessoren fra Sherbourn, og som devilej sier blir det nok en test av den.

Igår hadde jeg en stor milepæl når det gjelder kinoen min. Jeg har ikke sett "Ringenes Herre" før og den skulle ikke ses før kinoen min sto ferdig. Igår gikk første film i triologien, det var en hyggelig opplevelse og jeg gleder meg på å ta fatt på de to siste. Så dette er et klart signal på at kinoen ikke er langt unna fullførelse

Ringenes Herre i Extended versjon håper jeg :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ringenes Herre i Extended versjon håper jeg :-D
    Det stemmer, så ble 4 timer med film igår

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det stemmer, så ble 4 timer med film igår
    Eneste måten og se filmene på er Extended :-D

Tipper det ble liv i vellinga og rystelser når de traff på Balrogen i The Mines of Moria

Bare og glede seg på mere Fantastisk lyd og et bilde som blir bedre og bedre etter som filmene går :-D

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aldri sett Ringenes Herre??:shock:

Da var det godt du fikk de med deg når den første har 10 års jubileum da...8)

Jeg skal se disse på nytt når jeg kan kjøre Sonys Reality Creation på de og se de i oppskalert 4K.
    Og de ses selvfølgelig i Extended Edition!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Har du aldri sett Ringenes Herre??:shock:

Da var det godt du fikk de med deg når den første har 10 års jubileum da...8)

Jeg skal se disse på nytt når jeg kan kjøre Sonys Reality Creation på de og se de i oppskalert 4K.
    Og de ses selvfølgelig i Extended Edition!
    Nei ikke sett dem. Jeg skulle se alle 3 når jeg fikk ferdig kino forrige gang. Da var det hus salg så fikk ikke tid. Denne gangen har det kun stått på meg og nå synes jeg endelig at jeg var så ferdig at jeg kunne sette meg ned å få startet på filmene Bedre sent enn aldri

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt nytt år

-happy-2012-26-jpg

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår til deg også! Ser frem til å se siste finpuss komme på plass (før du setter igang neste større "fintuning" :-) )

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Godt nyttår til deg også! Ser frem til å se siste finpuss komme på plass (før du setter igang neste større "fintuning" :-) )
    Takk for det Jeg kan røpe såpass at jeg har drevet å tunet litt her nå og det er helt sykt hvor mye som ligger å venter på å få komme fram Når den virkelige fin tuningen skal igang blir jeg å invitere endel gode ører på besøk, som skal være meget kritiske til hva de hører. Så får vi se hvor det ender.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nå venter vi i spenning på bilde av front rekka ferdig med lerret på plass:-) eller må du ha et riktig godt nytt år og nyt de to neste lord of the ring's filmene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år Bjørn-Erik!

Håper at du forsette å overaske med like spennende oppdateringer i 2012 enn det ha vært i år

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår og velkommen etter med Ringenes Herre hadde du drøyd enda litt til kunne du kanskje sett Hobitten først slik at du fikk sagaen i kronologisk rekkefølge....

Skjønner forøvrig at du har spart en klassiker til kinoen var ferdig.

Høres ut som du begynner å nærme deg et lydideale som du liker, det er både hyggelig og litt skremmende 8)

Ha et fortreffelig 2012!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hilsninger!

Har startet det nye året med en sesjon på 5-6timer i kinoen, har sittet og hørt musikk og sett endel kjente film klipp. Nå begynner virkelig smilet å komme på plass hos meg. Har gjort endel mindre justeringer av lyden, kun brukt ørene og fått mere mot den rettingen jeg ønsket lydbilde. Jeg skal prøve å få koblet opp måleutstyr i løpe av uken eller neste helg. For det er nok endel mere å hente på sub biten. Ikke det at det er dårlig nok, men det finnes mere å hente. Helt beskjedent sagt har disse subbene overgått mine tanker og håp for utfall. Jeg kan legge til at jeg nå kun kjører subbene i front, ikke satt på de bak da jeg ønsker å lære å kjenne de i front godt nok først.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart helg etter en lang uke med mye jobbing. Håper det blir tid i helgen til å hygge seg litt i kinoen, har et håp om at jeg å skal få justert litt i kinoen i helgen

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos deg, min venn! Det har du fortjent!!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Kos deg, min venn! Det har du fortjent!!!
    Takk for det, trenger noe å lade batteriene på selv nå. Er sliten etter litt for mye jobb, å da er en Hjemmekino en god ting å krype inn i.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, absolutt. Iallefall nå som du begynner å nærme deg mål. Unn deg noen gode filmer, og hils hjem til jentene dine fra oss her ute på landet.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje du kunne forklart litt hvordan man kalibrerer og justerer et slikt oppsett med passiv løsning med subber i front og bak.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    kanskje du kunne forklart litt hvordan man kalibrerer og justerer et slikt oppsett med passiv løsning med subber i front og bak.
    Oy, det er ikke noe enkelt spørsmål og svare på, for det fines ikke noe direkte fasit svar på det. Jeg kan starte med å oppklare en ting først, dette er et aktivt system, ikke passivt. Et aktivt system vil si at jeg bruker elektronikk for å gjøre alle delinger på høyttalerne mine.

Det man ofte starter med når man begynner en slik kalibrering er at man lytter godt til oppsette helt uten noen for for justering, så starter man med å gjøre noen endringer og slik gjør man flere og flere endringer, mens man går litt fram og tilbake på det som er gjort, blir det bedre eller dårligere.

Jeg har ennå ikke koblet opp noe måleutstyr i kinoen, jeg håper jeg kan få det gjort om ikke alt for lang tid. Da vil jeg starte med fin justeringen og det er her de store tingene vil skje. Det er da helheten i lydbilde faller på plass. Jeg skal ta å legge ut målinger før og etter når jeg får koblet opp utstyret, da vil man se hva enkle justeringer vil gjøre av utslag.

Jeg er i tillegg så heldig at Stig Erik Tangen, tangenAVdesign, har sagt seg villig til å ta turen ned og hjelpe meg med finjusteringen. Det er han som står bak konstruksjonen av mine front høyttalere og har vært behjelpelig i prosessen med å designe de nye sub kabinettene. jeg håper i tillegg at jeg kan få hjelp av gode venner til å stille sine kritiske ører til hjelp for de siste små tingene

Side 209 av 367 FørsteFørste ... 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 205 206 207 208 209 210 211 212 213 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •