BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 207

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 207 av 368 FørsteFørste ... 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 203 204 205 206 207 208 209 210 211 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 ... SisteSiste
Viser resultater 4,121 til 4,140 av 7345
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God jul:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Da er julen her, vil ønske alle en riktig god jul!
    Hyggelig at film tipset falt i smak God jul! :-D
    Min tråd

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte fra DVD til BD i fjor.. siden vi ser den "gjevnlig"(hver jul)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul, BEF!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig god jul til dere!!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er julen her, vil ønske alle en riktig god jul!
    -julenisse-jpg
    Kos dere i julen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul, Bjørn Erik :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle jule hilsener!

Kinoen har blitt flittig brukt siden lillejulaften, igår hadde jeg hele familien til min kone på visning. Så vi fant fram noen klappstoler slik at alle kunne sitte, de så en film i sin helhet og noe demo etterpå. Etter masse mat, pakker, kaffe og kaker og vi tilslutt ble alene igjen ble det kino tid. Vi så 1 film og i dag har vi fått sett 1,5film. Må si kinoen fungerer meget godt nå, det gjenstår endel justering av lyd for at den sitter 100%,men er nok over 90% på vei slik den er. Den største forbedringen ligger nok i en ny projektor, bildet er godt,men langt fra bra. Må snart få fingeren ut og komme å få sett på hvilken projektor som skal på plass. Jeg har ikke fått sett skikkelig på noen av de nyeste modellene,men bare referat fra Gorm. Vi har å snakket om å teste Epson TW9000, en projektor Gorm mener kan passe min kino meget godt. Personlig har jeg alltid likt bilde fra Sony sine projektorer, så de må jeg å få sett godt før en avgjørelse tas.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En så flott kino som den du har bygget fortjener helt klart et gnistrende bilde
    Med tanke på at du har et veldig voksent lerret så er jeg enig med Gorm i at en projektor med høy lysstyrke kan være et bra valg. I så måte kan TW9000 således være midt i blinken.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle jule hilsener!

Kinoen har blitt flittig brukt siden lillejulaften, igår hadde jeg hele familien til min kone på visning. Så vi fant fram noen klappstoler slik at alle kunne sitte, de så en film i sin helhet og noe demo etterpå. Etter masse mat, pakker, kaffe og kaker og vi tilslutt ble alene igjen ble det kino tid. Vi så 1 film og i dag har vi fått sett 1,5film. Må si kinoen fungerer meget godt nå, det gjenstår endel justering av lyd for at den sitter 100%,men er nok over 90% på vei slik den er. Den største forbedringen ligger nok i en ny projektor, bildet er godt,men langt fra bra. Må snart få fingeren ut og komme å få sett på hvilken projektor som skal på plass. Jeg har ikke fått sett skikkelig på noen av de nyeste modellene,men bare referat fra Gorm. Vi har å snakket om å teste Epson TW9000, en projektor Gorm mener kan passe min kino meget godt. Personlig har jeg alltid likt bilde fra Sony sine projektorer, så de må jeg å få sett godt før en avgjørelse tas.
    Jeg har TW9000 i kinoen nå og den lysstyrken vil passe din kino perfekt + at den er meget god på det meste andre, men noe som vil passe enda bedre er nok Sony VW1000ES...
    Mvh Andreas

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har TW9000 i kinoen nå og den lysstyrken vil passe din kino perfekt + at den er meget god på det meste andre, men noe som vil passe enda bedre er nok Sony VW1000ES...
    VW1000 er å i tankene, men har fått klar beskjed om at vis den skal inn må lerretet oppgraderes... Jeg har en kompromi kino akkurat der, man kan ikke få optimalt bilde med mitt lerrets valg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Duken du bruker er en av de lydtransparente dukene med best refleksjonsgrad, så jeg tror ikke du skal være så bekymret for det. Det som imidlertid kan være et problem med VW1000 og din duk er moire som følge av at pikseleringen blir enda hakket tettere. Dette kommer det imidlertid løsninger for også innen lydtransparente lerretsduker. Det du jo kan vurdere er å bytte fra grå til hvit duk, du har nok et rom som "tillater" det.

Uansett, selv om du pr. dato taper litt på lydtransparent duk vil jo en VW1000 hente inn dette og mye mer til sånn i forhold til lysutbytte!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW1000 er å i tankene, men har fått klar beskjed om at vis den skal inn må lerretet oppgraderes... Jeg har en kompromi kino akkurat der, man kan ikke få optimalt bilde med mitt lerrets valg
    Desverre så vil man alltid forringe bildekvaliteten med en lydtransparent duk(det er en av grunnene til at jeg ikke har det i min kino), men den "rene" lerretsveggen man får med det er jo et stort pluss og at man i tillegg kan få lyden ut av lerretet. Uansett er din kino noe av det råeste man får! Det kommer jo en 4k lydtransparent duk om ikke lenge? Så da er det jo bare å oppgradere til den og kjøpe VW1000...
    Mvh Andreas

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustisk lerret vil, som Andreas nevner, alltid være en trade-off, men de aller beste akustiske dukene har blitt såpass bra at det lille tapet man får mtp. bildekvalitet, enkelt veies opp for ved at man slipper synlig elektronikk/høyttalere i fronten.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg finnes det kun et alternativ av type lerret og det er akustisk lerret. Som jeg skrev lenger opp er det et kompromiss på bilde siden og noe jeg er villig til å ofre for å få det så rent som overhode på frontveggen. Dette valget er jeg meget fornøyd med, for nå etter å sette endel film i julen ser jeg hvor behagelig det er å ikke ha noen forstyrrende elementer i front.

Med projektoren som henger i kinoen nå, Benq W5000, plages jeg ikke av noe form for støy i bilde. Den er dog ikke kalibrert så den finnes ikke korrekt verken på det ene eller andre parametre. Det har ikke vært noe problem fram til nå, da den kun har blitt brukt for testing. Så nå når man begynner å bruke kinoen endel fremkaller det å behovet for endel bedre bilde.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel god grunn til å høre på både Gorm og Ak når det gjelder pj valg. VW1000 høres jo fristende ut men er jo mer enn litt kostbar. Dog vil jo en 4K pj passe perfekt i den ellers toppspesifiserte kinoen.

Er veldig enig med BEF at det er verd et lite kompromiss med å ha en clean frontvegg. Btw er det V3 eller V4 duk du har nå Bjørn Erik?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er vel god grunn til å høre på både Gorm og Ak når det gjelder pj valg. VW1000 høres jo fristende ut men er jo mer enn litt kostbar. Dog vil jo en 4K pj passe perfekt i den ellers toppspesifiserte kinoen.

Er veldig enig med BEF at det er verd et lite kompromiss med å ha en clean frontvegg. Btw er det V3 eller V4 duk du har nå Bjørn Erik?
    VW1000 er et meget fristende og spennende valg av projektor, en annen ting er om det kommer 100% til sin rett i min kino slik den er pr.dd. På lerret fronten har jeg en prototype av V4.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 2012 første AV-tur bestilt, turen går til Amsterdam og ISE 2012, kjenner jeg gleder meg allerede

-27-12-jpg

Side 207 av 368 FørsteFørste ... 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 203 204 205 206 207 208 209 210 211 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •