BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 206

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 206 av 367 FørsteFørste ... 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 202 203 204 205 206 207 208 209 210 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 ... SisteSiste
Viser resultater 4,101 til 4,120 av 7339
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svaret ditt Ak.

1. Jeg begynte å lure på GreenGlue vs Swedac når jeg så hvordan GreenGlue leges på platene mens Bjørn Erik klarte å bruke Swedac som "vanlig" lim. Dette gir mye bedre fordeling og man unngå bulker og huler synes jeg.

2. Ja, jeg viste at bunnfyllingslist er brukt for å minimerer bruk av fugemasse. Nødvendighet å unngå mekaniske koblinger i et slik rom er egentlig det jeg lurer på. Kanskje spørsmålet mitt var litt dårlig formulert, beklager.
    Når alle veggene og tak er skrud sammen så er det en mekanisk kobling mellom alt. Å lage et 5-10m mellomrom som fylles med bunnfyllingslist+silicon mellom hver vegg eller vegg/tak kommer ikke til å endre noe **tror*** jeg. De gipsplatene er skrud fast til veggene som er skrud sammen.
    Jeg har pleid å ha et mellomrom som er 2-3mm og fylle det med silicon. Blir det feil?

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har ikke BEF, men jeg tar meg likevel friheten til å kommentere litt.

1. Greenglue er veldig klissete, og man bør være veldig bevisst når man bruker dette stoffet, slik at man får en jevn fordeling samtidig som men klarer å legge såpass press på platene at man får en fin fordeling mellom lagene.
    Jeg antar at det samme gjelder for Swedac sitt materiale, men det er muligens enklere å jobbe med?

2. Bunnfyllingslist har jo ikke noen annen funksjon enn å minimerer bruk av fugemasse. Dersom man ikke benytter bunnfyllingslist så vil det gå med MYE mer fugemasse. I tillegg vil jeg tro at den mekaniske koblingen vil være noe mindre mellom områdene hvor fugen legges dersom man benytter en slik, enn tilfellet vil være dersom man legger en mye tykkere fuge.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bruker bunnfyllingslist for å få dobbel konkav form på fugen.
    En fuge skal ta opp vibrasjoner og virke som en elastisk kobling.
    Fyller en opp hele hulrommet og ikke får den doble konkave formen så blir det langt fra optimalt og en har ikke laget en fuge slik en fuge skal lages hvis formålet er å redusere vibrasjoner.

Bruk alltid bunnfyllingslist der en kan.

Kjelli

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Takk for svaret ditt Ak.

1. Jeg begynte å lure på GreenGlue vs Swedac når jeg så hvordan GreenGlue leges på platene mens Bjørn Erik klarte å bruke Swedac som "vanlig" lim. Dette gir mye bedre fordeling og man unngå bulker og huler synes jeg.

2. Ja, jeg viste at bunnfyllingslist er brukt for å minimerer bruk av fugemasse. Nødvendighet å unngå mekaniske koblinger i et slik rom er egentlig det jeg lurer på. Kanskje spørsmålet mitt var litt dårlig formulert, beklager.
    Når alle veggene og tak er skrud sammen så er det en mekanisk kobling mellom alt. Å lage et 5-10m mellomrom som fylles med bunnfyllingslist+silicon mellom hver vegg eller vegg/tak kommer ikke til å endre noe **tror*** jeg. De gipsplatene er skrud fast til veggene som er skrud sammen.
    Jeg har pleid å ha et mellomrom som er 2-3mm og fylle det med silicon. Blir det feil?
    Jeg svarer deg heller her Jerome, siden Ak har svart på deler av spørsmålet ditt.

1. Jeg brukte Swedac for jeg hadde erfaring med dette fra tidligere og man bruker lim på hele platen kontra GreenGlue der man bruker betraktelig mindre og kosten ville være lik for mitt rom med begge produkter. Begge lim er meget klissete. Jeg har aldri testet effekten av det ene opp imot det andre, så jeg vil ikke uttale meg om hvem som er "best i test".

2. Jeg har ikke brukt noen bunnlist, enkelt og greit. Som kjelli sier, listen har en viktig funksjon i form av å få en korrekt form på fugen.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Dæven steike,dette må trøkke bra.

God Jul sier jeg bare.
    Tusen takk for jule hilsen og jeg kan bekrefte at det trykker godt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg svarer deg heller her Jerome, siden Ak har svart på deler av spørsmålet ditt.

1. Jeg brukte Swedac for jeg hadde erfaring med dette fra tidligere og man bruker lim på hele platen kontra GreenGlue der man bruker betraktelig mindre og kosten ville være lik for mitt rom med begge produkter. Begge lim er meget klissete. Jeg har aldri testet effekten av det ene opp imot det andre, så jeg vil ikke uttale meg om hvem som er "best i test".

2. Jeg har ikke brukt noen bunnlist, enkelt og greit. Som kjelli sier, listen har en viktig funksjon i form av å få en korrekt form på fugen.
    Takk! Det var akkurat det jeg ville vite!

God Jul!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lillejulaften nå... skulle stå ferdig til Julaften var det en som sa... Er det lyktes ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Takk! Det var akkurat det jeg ville vite!

God Jul!
    God jul til deg å Jerome og det gleder meg å se den framgangen du har i egen kino!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lillejulaften nå... skulle stå ferdig til Julaften var det en som sa... Er det lyktes ?
    Jeg må nok se realiteten i øynene og si at jeg blir ikke 100% ferdig. det ble alt for mye jobb mot slutten av året. Kinoen er uansett så ferdig at jeg kan se mye film i den i julen. Det som nå står igjen er litt EL-arbeide, lister, fin justering av lyd og ta projektor valget.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å sette på polarekspressen i Full-HD og kose seg da!
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Du, den filmen har jeg, men aldri gidda å sett.. Er den bra?
    Eller, jeg satte den på en gang, og sovna..

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er awsm! Kommer alltid i julestemning når jeg setter på den ^^
    Min tråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Takk for tipset, har den ikke men skal ta turen innom å få den kjøpt

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med swedac, men har brukt GG i rommet mitt nå, jeg er ikke enig med AK når det gjelder at GG er klissete, det blir veldig klissete når det har tørket, men under påføring minner det nesten om maling..

Du kan fint bruke en tann sparkel til GG også.. Det er vell ikke det GG gutta anbefaler men jeg tror det vil fungere vell så bra...

Polarekspressen er absolutt og anbefale! Er en kjempe fin film som virkelig setter julestemningen i dette huset ihvertfall! :-D
    Den har også en skikkelig tøff scene i begynnelsen av filmen.. Helt rått når toget kommer.. :-P

Stian

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg å fruen hatt oss hygget oss nede i kinoen med Polarekspressen et godt tips fra b3nd1k, den kan virkelig anbefales. Bildet er så som så på filmen, på lyd siden var det mye å gled seg over. Denne kan virkelig anbefales om man ønsker en hyggelig og effektfull film opplevelse som setter en i julestemning.

-24-12-jpg

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg å fruen hatt oss hygget oss nede i kinoen med Polarekspressen et godt tips fra b3nd1k, den kan virkelig anbefales. Bildet er så som så på filmen, på lyd siden var det mye å gled seg over. Denne kan virkelig anbefales om man ønsker en hyggelig og effektfull film opplevelse som setter en i julestemning.

-24-12-jpg
    DVD? Er ikke kinoen din verdig "blå"? Hehe8)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    DVD? Er ikke kinoen din verdig "blå"? Hehe8)
    Den gikk i Blu-Ray her Hentet bare illustrasjonsbilde kjapt på nett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-24-12-jpg
    Jeg kan vel bare tenke meg hvordan dette høres ut hos deg, så denne selv i stua igår, fantastisk tøff film!

God jul og nyt timene i kinoen, det har du fortjent!

Johan

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God Jul

Da er julen her, vil ønske alle en riktig god jul!
    -julenisse-jpg

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul til deg også.

For de som ikke har polarekspressen hjemme serjeg at den går på tv3 klokken 15.25 i dag

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul!

Side 206 av 367 FørsteFørste ... 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 202 203 204 205 206 207 208 209 210 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •