BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 205

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 205 av 368 FørsteFørste ... 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 201 202 203 204 205 206 207 208 209 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 ... SisteSiste
Viser resultater 4,081 til 4,100 av 7345
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    BEF: Det ligger sikkert et eller annet sted i tråden, men kanskje du kunne gjentatt det. Såvidt jeg husker har du en Meridian prosessor. Hvordan deler du bakkanelene? Hvor høyt kjøres subbene? Har skjønt at du kjører frontene (og senter?) fullfrekvent.
    Jeg har ikke en Meridian prosessor, men har hatt en Meridian CD-spiller på lån tidligere under testing. Jeg bruker en Denon AVP-A1HD som prosessor. Jeg har satt opp mitt system slik at jeg kjører alle kanalene full frekvent og lar subbene få LFE- sporet likt på begge sub utgangene med deling på 120Hz, men har forskjellig tids kompensasjon for LFE front og bak.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg har ikke en Meridian prosessor, men har hatt en Meridian CD-spiller på lån tidligere under testing. Jeg bruker en Denon AVP-A1HD som prosessor. Jeg har satt opp mitt system slik at jeg kjører alle kanalene full frekvent og lar subbene få LFE- sporet likt på begge sub utgangene med deling på 120Hz, men har forskjellig tids kompensasjon for LFE front og bak.
    Hvordan føler du Denonen farger lyden? Og hvordan vil du karakterisere lyden totalt? Gleder meg til noen målinger Prøvd med og uten diffuserene? Hvordan følte du forskjellene eventuelt var?

Hva slags effekter bruker du på dette?

Hehe, ble det mye spørsmål, men må man vel bare forvente seg med et slikt massivt prosjekt

EDIT: Lite tips er å liste opp utstyret i første posten, er jo noe som er meget interresant, og sikkert mange som kommer til å spørre om det, slipper du svare på det hver gang Prøvde søke på effektforsterker her og kom opp alt for mange poster :P
    Ser også at du har listet opp alle fremdrifter i første posten, noe som er fint for disse er å legge inn link til den siden som temaet starter fra. Feks: Nye subber (post: 14) med link, lettere finne fram Dette er mer tips såklart, forventer ikke at du skal indeksere hele listen i første post, blir mye jobb. Men en utstyrsliste er meget attraktivt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var Denon det var ja. Moro at alt kjøres fullfrekvent, det skulle jo ikke by på store problemer heller.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fytte rakkern for noen subber, dette må bare få grunnmuren flyttet noen cm med ekstra volum på. Uansett så er dette norges sykeste kino utstyrsmessig, moro å du er i sving på prosjektet ditt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hvordan føler du Denonen farger lyden? Og hvordan vil du karakterisere lyden totalt? Gleder meg til noen målinger Prøvd med og uten diffuserene? Hvordan følte du forskjellene eventuelt var?

Hva slags effekter bruker du på dette?

Hehe, ble det mye spørsmål, men må man vel bare forvente seg med et slikt massivt prosjekt

EDIT: Lite tips er å liste opp utstyret i første posten, er jo noe som er meget interresant, og sikkert mange som kommer til å spørre om det, slipper du svare på det hver gang Prøvde søke på effektforsterker her og kom opp alt for mange poster :P
    Ser også at du har listet opp alle fremdrifter i første posten, noe som er fint for disse er å legge inn link til den siden som temaet starter fra. Feks: Nye subber (post: 14) med link, lettere finne fram Dette er mer tips såklart, forventer ikke at du skal indeksere hele listen i første post, blir mye jobb. Men en utstyrsliste er meget attraktivt
    Bare hyggelig med spørsmål og tilbakemeldinger på min tråd. Jeg har lenge tenkt på at jeg skulle få lagt inn linker på listen som referer til fasene i prosjektet på første side. Jeg har å vært dårlig til å oppdaterer den i det siste. Når jeg nå begynner å nærme meg en slutt kan det hende jeg får ånden over meg å få fikset det. Der vil det å komme en komplett anleggs oversikt og bilder av rommet ferdig.

Er vanskelig å si hvordan Denon farger lyden, jeg har ikke hatt noen andre bra prosessorer til kinoen. Den vil bli oppgradert så raskt Denon er klar med oppgraderingen, den skulle være klar nå på slutten av 2011. Lyden generelt i kinoen nå er ikke 100% på plass, er endel justering som må på plass første. Lyden er pr.dd meget åpen, detaljert og dynamisk, men det ligger et ennå større potensiale i oppsette og det er det som må hentes fram. Jeg har ikke prøvd eller målt rommet med og uten diffusorer. Når rommet sto "demontert" hadde jeg litt for mye å gjøre så jeg tok meg ikke tid til det. Jeg er litt usikker på hva du tenker på når du spør hvilke effekter jeg bruker, vis du tenker på effekt forsterkere er det Crown I-tech. Jeg har 7.stk I-T4000 en til hver av kanalene og 2.stk I-T8000 til subber. For den spesielt interesserte, her er en test på I-T8000 .

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det var Denon det var ja. Moro at alt kjøres fullfrekvent, det skulle jo ikke by på store problemer heller.
    Er ikke noe problem og det gir utrolig mye ekstra informasjon og gjøre det, surround bilde blir mye mere åpent og detaljert av det.

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Fytte rakkern for noen subber, dette må bare få grunnmuren flyttet noen cm med ekstra volum på. Uansett så er dette norges sykeste kino utstyrsmessig, moro å du er i sving på prosjektet ditt.
    Tusen takk for det Raymond!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var effektforsterkere jeg tenkte på ja Hvordan er det egentlig bruke slike PA effekter kontra vanlige hifi effekter? Altså hvorfor falt valget på disse kontra typiske klasse a/b forsterkere?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi de er billige per Watt, har vifter og EQ og ikke er laget av extrudert Luriumsulfid av 99.87% renhet....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Fordi de er billige per Watt, har vifter og EQ og ikke er laget av extrudert Luriumsulfid av 99.87% renhet....
    Ikke glem at disse high-end forsterkerne låter sannsynligvis bedre enn de fleste hifi forsterkerne, de har DSP og kan styres/konfigureres via nettverk.

En drøm !

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Eneste minus jeg har klart å finne ved bruk av denne type forsterkere er at noen av de kan lage et lite sus som følge av høyere spenning på inngangene. Dette kan uansett matches i stor grad ved bruk av en riktig prosessor, samt også korrigeres ved bruk av en spenningskonverter. Mulig dette uansett ikke er et tema på BEFs forsterkere / oppsett vel å merke - vi snakker godt over halvmillionen inklusive moms for disse sakene her til lands, så det er liksom ikke snakk om noen "standard" PA-saker dette her...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var effektforsterkere jeg tenkte på ja Hvordan er det egentlig bruke slike PA effekter kontra vanlige hifi effekter? Altså hvorfor falt valget på disse kontra typiske klasse a/b forsterkere?
    Sett mange 1000 eller 2000W hifi-forsterkere der ute i det siste?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett mange 1000 eller 2000W hifi-forsterkere der ute i det siste?
    Hehe ikke akkuratt, men har liksom ikke skjønt den store forksjellen på disse, og lurer på hvordan lyden er forskjellig på dem. Men hvorfor er det ikke flere som bruker PA forsterkere i kinoen sin om det er så utrolig bra, med mindre pris/ytelse er så utrolig høyt at det heller lønner seg med vanlig hifi effekt?

Ser jo at en halv mill er ikke noe vanlige folk bruker, men finnes da rimeligere PA amper.

Billigere per watt er vel ikke akkurat disse om de koster en halv mill, men slike amper generelt er vel det Hva i allverden vil luriumsflid si? Mener du lureri? :P

Burde jeg heller hatt noen gode PA amper til å drive mitt kinosystem kontra emotiva effekten jeg har nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luriumsulfid var et fiktivt navn på slike eksotiske materialer som ikke har noe som helst med lyd å gjøre, men er med for å drive opp prisen.

Slike ting blir mye fortere luket ut i proff-verden, der det er kun to ting som gjelder, pris og ytelse.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett billigere alternativ til I-tech er jo XTI, men de kan jo ikke sammenlignes. Som lygren sier så er det fort gjort å få støy i høyttaleren, men dette skyldes som regel for lavt inngansnivå i amp/ut av prossesor.

Testa xti 4000 på rf7 og det suste noe innmari i hornet pga. følsomheten, funket mye bedre på CM9

Fantastiske subber BEF, misunnelig på disse :twisted:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun to ting som gjelder, pris og ytelse.
    Amen!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo å svare på hvorfor jeg valgte denne type forsterkere

Det er flere grunner til det...:

1. Jeg skulle ha et aktivt system og trengte dermed "en" god DSP
    2. Jeg hadde behov for lik effekt på alle kanaler
    3. Jeg ønsket god effekt og bra med strøm til en fornuftig pris
    4. Jeg ville ha et fleksibelt system
    5. Jeg ønsket noe som ikke var helt A4

Derfor falt valget mitt mot Crown og deres forsterkere pga. jeg har hørt mye positivt om deres DSP, at de skulle være strøm sterke og ha meget bra lyd gjengivelse. Jeg har testet mine Crown opp mot andre hi-fi forsterkere og den kom meget godt ut av den testen, meget fornøyd med valget jeg tok og har ikke angret på det. De har selvsagt endel sider som men ikke setter like stor pris på, men de har ingen ting å gjøre med lyden. Det som er hoved problemene er mye vifte støyer når de står på og bruker MYE strøm. Så det er forsterkere man ikke kan ha i selve kinoen og de kan heller ikke stå i et rom der andre ønsker det skal være stille. det skal å sies at det er stor forskjell her på lyden fra I-Tech og noen av de mere rimeligere seriene. Har man ikke behov for DSP'en som er i I-Tech kan man heller kjøpe Macro-Tech i Series som er samme forsterker som I-Tech da uten DSP og til en mye hyggeligere pris.

Det blir nevnt her det med egenstøy/sus fra PA forsterkere, det er mange faktorer som spiller inn her. Her kan det være like mye byggekvalitet som dårlig match mellom utstyr. En feil mange gjør med PA utstyr er at de skrur effekt forsterkerne på fult, det som skjer da er at forsterkere forsterker alt av grunnstøy i systemet og dermed ender man opp med sus. Skrur man forsterkeren ned noen få hakk er sus et saga blott.

PA forsterkere vil passe til noen oppsett og bli helt feil i andre, det er som alt annet innen AV, man må tenke over behovet man har og om det produktet man ønsker kan løse oppgaven. Vis den ikke kan det blir produktet feil...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har et par spm og lurte på om du kunne hjelpe meg. Jeg skriver dem her slik at flest mulige kan lære.

1) Swedac vs Greenglue: du har brukt Swedac sitt lim men har du noe erfaring med GreenGlue? Ikke akustisk men praktisk. Det virker som GreenGlue er veldig klissete og vanskeligere å lege på gipsplatene enn Swedac. Vet du noe om det?

2) Bunnfyllinglyst: jeg fant ikke noe i tråden din. Hvis du har brukt dem, hvor presist har du gjort det? Jeg spør fordi jeg forstår ikke helt hvordan det skal hjelpe med lydisolering i et rom som ditt. Tak og vegger er vel koblet sammen og står på gulvet uansett...

Takk!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke BEF, men jeg tar meg likevel friheten til å kommentere litt.

1. Greenglue er veldig klissete, og man bør være veldig bevisst når man bruker dette stoffet, slik at man får en jevn fordeling samtidig som men klarer å legge såpass press på platene at man får en fin fordeling mellom lagene.
    Jeg antar at det samme gjelder for Swedac sitt materiale, men det er muligens enklere å jobbe med?

2. Bunnfyllingslist har jo ikke noen annen funksjon enn å minimerer bruk av fugemasse. Dersom man ikke benytter bunnfyllingslist så vil det gå med MYE mer fugemasse. I tillegg vil jeg tro at den mekaniske koblingen vil være noe mindre mellom områdene hvor fugen legges dersom man benytter en slik, enn tilfellet vil være dersom man legger en mye tykkere fuge.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hei!

Jeg har et par spm og lurte på om du kunne hjelpe meg. Jeg skriver dem her slik at flest mulige kan lære.

1) Swedac vs Greenglue: du har brukt Swedac sitt lim men har du noe erfaring med GreenGlue? Ikke akustisk men praktisk. Det virker som GreenGlue er veldig klissete og vanskeligere å lege på gipsplatene enn Swedac. Vet du noe om det?

2) Bunnfyllinglyst: jeg fant ikke noe i tråden din. Hvis du har brukt dem, hvor presist har du gjort det? Jeg spør fordi jeg forstår ikke helt hvordan det skal hjelpe med lydisolering i et rom som ditt. Tak og vegger er vel koblet sammen og står på gulvet uansett...

Takk!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått montert inn de siste elementene og koblet alt opp. Jeg kunne jo ikke la være da og finne fram et par gode kjente test CDer og se om det var noe reaksjoner i subbene. Reaksjonen lot ikke være på seg når de fikk litt signal It's a live, kan man trykt si. Dette er noe som skal bli meget morsomt å få justert opp og sett mye film på. Det er krefter og skyv fra disse av en annen verden. Nå gleder jeg meg virkelig til jul, finne fram masse god film og sette seg ned i kinoen

-_mg_4524-jpg

-_mg_4522-jpg

Dæven steike,dette må trøkke bra.

God Jul sier jeg bare.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Side 205 av 368 FørsteFørste ... 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 201 202 203 204 205 206 207 208 209 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •