BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 202

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 202 av 367 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 ... SisteSiste
Viser resultater 4,021 til 4,040 av 7339
    Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei BEF! Hvor tett satt du gipsskruene når du brukte Swedac? Fikk tilsendt ca. 70 kg her om dagen ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miles ble nusselige ved siden av de subkabinettene!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    13 dager til julaften nå...
    Ja tiden går fort, men lever ennå i håpet!

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Men fy flate for et anlegg det blir til slutt :-o

Må jo kan skremme selv Flageborg når det skrus opp litt :-D hehe
    Hvor godt Bård Ivar vil like oppsette har jeg ingen formening om, anlegget er bygget opp etter hva jeg har tenkt og ønsket Så får jeg bare håpet at man kommer i mål og at det kan bli noen store opplevelser i rommet

Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Jeg gleder meg til å se bildene av det ferdige artilleriet av en frontrekke! 8)

Noe av det kuleste med din tråd Bjørn Erik er den gode fremdriften! Stå på!
    Å jeg gleder meg stort til å kunne bli ferdig og nyte rommet. Selvsagt vil det være meget hyggelig da å kunne dele rommet og bilder med dere her på AVforum

Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Miles ble nusselige ved siden av de subkabinettene!
    Ja, synes å det ble noen nusselige gulvstående høyttalere... ser nesten ut som RF62.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Hei BEF! Hvor tett satt du gipsskruene når du brukte Swedac? Fikk tilsendt ca. 70 kg her om dagen ;-)
    Jeg laget meg en skrumal, jeg skrudde første laget med 40cm avstand og på andrelaget 20cm avstand. Jeg skrudde da på en måte som gjorde at jeg ikke ville treffe skruene i laget under.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...skal ha du all denne galskapen stående BAK lerretet... Hehe, du er gærnere enn jeg trodde gitt... Helt rått at noen faktisk klarer å gjennomføre en så gjennomtenkt og kvalifisert plan, det står det respekt av Bjørn Erik! De aller aller fleste hadde uten tvil feiga ut sånn etterhvert her og vært MER enn godt nok fornøyd med et par 18 tommere...

Tror begrepet brystkassebass får en helt ny mening etter besøk i denne hulen når alt står klart!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...skal ha du all denne galskapen stående BAK lerretet... Hehe, du er gærnere enn jeg trodde gitt... Helt rått at noen faktisk klarer å gjennomføre en så gjennomtenkt og kvalifisert plan, det står det respekt av Bjørn Erik! De aller aller fleste hadde uten tvil feiga ut sånn etterhvert her og vært MER enn godt nok fornøyd med et par 18 tommere...

Tror begrepet brystkassebass får en helt ny mening etter besøk i denne hulen når alt står klart!!
    Har jo hele tiden hatt en plan om dette,men ikke hatt tid og sette den ut. Det har jo ligget 10stk 18" her siden jeg bygget de to første kabinettene Skal bli gøy å få de i drift og se hva de kan gjøre i kinoen. Får håpe det kan det kan bli en opplevelse som høres bra ut og føles bra

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende byggverk, BEF! Må bli et vanvittig basstrykk i kinoen din med så mange 18-tommere. Hadde vært moro og fått opplevd en demo her

Lykke til videre med galskapen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Imponerende byggverk, BEF! Må bli et vanvittig basstrykk i kinoen din med så mange 18-tommere. Hadde vært moro og fått opplevd en demo her

Lykke til videre med galskapen
    Tusen takk for det. Ikke noe problem med demo når alt står ferdig

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått jobbet litt nede i verkstedet nå i kveld. Har fått frest ut hull for elementet i alle frontplatene og startet prosessen med å lime de fast i resten av kabinettet.

Noen bilder fra dagen i dag.

-_mg_4484-jpg

-_mg_4490-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt spm men freser du bassport hulene ETTER at du har limt front platene? Er det ikke enklere å gjøre det før?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Sikkert et dumt spm men freser du bassport hulene ETTER at du har limt front platene? Er det ikke enklere å gjøre det før?
    Ikke noe dumt spørsmål det!! jeg freser dem før jeg limer dem fast, jeg har lagt på skrift på bilde. Der ser du både de ferdig freste frontplatene og min frese mal for 18"ene. Fresebordet ser du på venstresiden i bilde.

Denne tråden sier litt mere om hvordan jeg bruker fresen, Frese guide

-_mg_4490-jpg

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt usikker på om du besvarte Jerome sit sprm. Jeg forstod det slik at han etterluste hull til bassportene som du har laget inni suben. Slik jeg kan se har du bare frest hull til sub elementet ikke bassporten?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Jeg er litt usikker på om du besvarte Jerome sit sprm. Jeg forstod det slik at han etterluste hull til bassportene som du har laget inni suben. Slik jeg kan se har du bare frest hull til sub elementet ikke bassporten?
    hehe, leste litt fort og gærlig ser jeg Bassport hullet freser jeg helt til slutt, skal legge ut bilder av det når jeg kommer dit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det vel begrenset lufthastighet i de monsterportene, men hvor høy lufthastighet simulerer du, og hvor stor radius bruker du på 'flensen' på portene?

Regner vel med at disse subbene kommer til å gå på tomgang, men kan jo bli litt lyft når du tvinger dem under tuning...

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som spaden og håndsaga på veggen er miniatyr utgaver, som f.eks små barn bruker
    Eller så er det bare at de kassen du har på bildene, er ENORMT store i forhold til alt annet på bildet
    Imponert!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Nå blir det vel begrenset lufthastighet i de monsterportene, men hvor høy lufthastighet simulerer du, og hvor stor radius bruker du på 'flensen' på portene?

Regner vel med at disse subbene kommer til å gå på tomgang, men kan jo bli litt lyft når du tvinger dem under tuning...
    Beregningene sier en maks lufthastighet på 15,3m/s ved 13,16Hz, ved tuning frekvens 18Hz er den på 11,2m/s og ved 30Hz er den på 4m/s. Så det er noe hastighet, men med 6stk tror jeg ikke jeg vil slite med blåselyd

Her er beregningen :

-13-12-jpg

Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Ser ut som spaden og håndsaga på veggen er miniatyr utgaver, som f.eks små barn bruker
    Eller så er det bare at de kassen du har på bildene, er ENORMT store i forhold til alt annet på bildet
    Imponert!
    De er store,men ikke umenneskelig store, disse kan jeg "enkelt" flytte på selv, det klarer jeg nesten ikke med de andre jeg har.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått gjort litt nede i verkstedet i kveld. Har fått limt front plater på 2 nye kabinetter, fikk å frest ut bassport hullet på de 2 som jeg limte igår.

Har laget en bilde serie som forteller hvordan jeg gjør det.

Ført borer jeg hull for fres

-_mg_4492-jpg

Jeg bruker et fresestål med følgelager, slik at den freser nøyaktig som underlaget kulelagret går mot. Dermed blir kanten eksakt lik som innvendige kanter i bassporten.

-_mg_4494-jpg

Fresingen ferdig

-_mg_4496-jpg

Kabinettet ferdig frest

-_mg_4498-jpg

Med element på plass, illustrasjon med en 1,5liter Pepsi Max den fysisk størrelse av kabinettet

-_mg_4503-jpg

-_mg_4502-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...små de der Har du noen avstivere i de kassene, eller er det ikke nødvendig?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hehe...små de der Har du noen avstivere i de kassene, eller er det ikke nødvendig?
    De har ingen avstivning innvendig, foruten det bassporten hjelper til med. De er bygget i 25mm MDF så de er relativt stive i seg selv.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen spesiel grunn til at du har valgt porten slik og eks ikke hele innvendige breden?

Side 202 av 367 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •