BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 20 av 367 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 7339
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Supre bilder:-D

Fikk du noen bud i går?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Meget flott og "ren" kino du har laget her BEF. Og veldig flotte bilder :-D
    Tusen takk

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Supre bilder:-D

Fikk du noen bud i går?
    Tusen takk

Fikk inn et bud fredag, hatt visning igår og idag. Har gått meget bra og fått 5 på liste,så det blir en spennende dag imorgen!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tusen takk

Fikk inn et bud fredag, hatt visning igår og idag. Har gått meget bra og fått 5 på liste,så det blir en spennende dag imorgen!
    Noen av de som var AV hekta da?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg hadde selv glatt disket opp en hundretusenlapp eller tre for å en slik kino med på kjøpet, så du får krysse fingrene for at du har klart å få kloa i et par tilsvarende på lista di...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Noen av de som var AV hekta da?
    Ikke direkte AV hekta,men var ingen som ikke gikk ut av rommet med et stort glis

Var en innom om hadde en kompis som er her på forume og sett denne tråden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Var en innom om hadde en kompis som er her på forume og sett denne tråden.
    ...you got a winner... Nedgangen i markedet har for øvrig tatt seg en liten pause, og ettersom mange har sittet på gjerdet en stund er det nok et gunstig tidspunkt å selge på... På den andre siden kjøpte du jo akuratt når du burde - da alle trodde verden skulle falle sammen (vel, en del tror jo fremdeles det, men renteeffekten slår nå innover)...

Generelt; Bra jobba BEF - venter i spenning på hvordan budrunden går!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en teori om at innredet hjemmekinorom ikke gjør så mye for verdifastsettelsen, men at det kan ha en del å si for å hekte en kjøper som er ute etter det lille ekstra. Og hekter man to slike kjøpere, så... ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang lukketid introduserer støy som igjen gjør bildet uskarpt (støy i overgang mellom skygge og høylys blir som en omvendt Unsharp Mask). Min erfaring er i alle fall slik. De aller skarpeste bildene jeg tar får jeg ved å bruke skikkelige blitzer og kort lukketid/trang blender, kontra lang lukketid/ditto blender.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg vil vel anta at akto, som tross alt er proff på området, vet hva han sier her uansett; men min spinkle erfaring er i det minste i samme retning som Akto - altså at når jeg kjører opp lukketiden blir bildene mindre skarpe - selv på stativ. Uansett - å få til bilder som dette ved bruk av riktig lyssetting og kort lukketid er vel kanskje ikke like enkelt for "mannen i gata", så da er vel kanskje litt lavere skarphet et greit kompromiss.

I tillegg har vel kvaliteten på linsa en del å si også når en bruker vidvinkel? Jeg har selv en linse til typisk 5000, men fattern har en avsindig dyr sak, og en ser jo veldig stor forskjell på bilder tatt av de to på samme objekt.

Jeg tror nok også at en skal lete lenge for å få igjen for investeringen i et kinorom, i verste fall kan de sikkert også ha negativ betydning hvis det blir for spesielt, men hvis markedet først er treigt uansett gjelder det å skille seg ut, og i dette tilfellet tror jeg faktisk i det minste at det ikke teller negativt! Hadde jeg, med et hus på litt i overkant av 100 kvadrat, innredet 20 kvadrat som kino, kunne jeg nok skrevet av noen hundre tusen på prisen fremfor det motsatte, så det avhenger vel også litt av disponibel plass skulle en tro...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg har en teori om at innredet hjemmekinorom ikke gjør så mye for verdifastsettelsen, men at det kan ha en del å si for å hekte en kjøper som er ute etter det lille ekstra. Og hekter man to slike kjøpere, så... ;-)
    Jeg støtter din teori fult ut!

Beklagelegvis er nok det største problemet i dagens market banker som ikke er villige til å mellom finansiere boliger,men krever at kunder skal selge boligen de bor i før de kan få kjøpe ny...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går boligspekulasjonene skyhøyt 8)

Solgte selv et hus med svømmebaseng for en del år siden. Tror det blir noe av det samme som kino. Veldig positivt for noen, men negativt for andre. Jeg hadde kjøpere som helt seriøs spurte om hva det ville komme på å fylle igjen bassenget (Dette var et meget profft basseng 8 x 4 meter basseng med skifer og fjernstyrt bassengtrekk mm). Det ga heller ikke stort utslag på taksten, men det var viktig for han som kjøpte huset til slutt.
    Generelt er det vel slik at en ikke kan kalkulere noen form for påkost som ren økning i salgssum ved hussalg.

Lykke til med salget Bjørn Erik!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her går boligspekulasjonene skyhøyt 8)

Solgte selv et hus med svømmebaseng for en del år siden. Tror det blir noe av det samme som kino. Veldig positivt for noen, men negativt for andre. Jeg hadde kjøpere som helt seriøs spurte om hva det ville komme på å fylle igjen bassenget (Dette var et meget profft basseng 8 x 4 meter basseng med skifer og fjernstyrt bassengtrekk mm). Det ga heller ikke stort utslag på taksten, men det var viktig for han som kjøpte huset til slutt.
    Generelt er det vel slik at en ikke kan kalkulere noen form for påkost som ren økning i salgssum ved hussalg.

Lykke til med salget Bjørn Erik!
    Kunne ikke sakt meg mere enig!! Men vet at min kjære fort ville at du skulle sett på det huset du solgte... hennes våtedrøm (i ordets rette forstand) er basseng

Må innrømme jeg er spent på hva morgendagen bringer!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe jeg savner her i livet så er det bassenget (og tilhørende badstu). Har regnet på det mange ganger, for å få det til i huset vi har nå, men en havner alltid på gal side av en halv mill....... Eneste trøsten er at en slipper strømregningen :-?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får grave et høl i hagen og fylle med vann - svømming om sommeren og skøyter om vinteren...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det noe jeg savner her i livet så er det bassenget (og tilhørende badstu). Har regnet på det mange ganger, for å få det til i huset vi har nå, men en havner alltid på gal side av en halv mill....... Eneste trøsten er at en slipper strømregningen :-?
    Av ren nyskjerighet, hva ligger ca. drifts kostnader for det bassenget du hadde på?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Du får grave et høl i hagen og fylle med vann - svømming om sommeren og skøyter om vinteren...

Hehe, kunne vært en grei løsning det

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få ønske deg lykke til i morgen siden du har hatt visning denne helgen. Budene fra de som er genuint interesserte kommer gjerne påfølgende mandag. Forhåpentligvis er det noen som har falt for den flotte kinoen som inkluderes! Som sagt, lykke til!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nyskjerighet, hva ligger ca. drifts kostnader for det bassenget du hadde på?
    Det blir ikke spesielt relevant for dagens marked. Solgte huset i 1999 og da var strømprisen en helt annen. Huset lå også på Tromøya som har et mildt klima.
    Men kalkulerte den gangen at ca 4 mnd drift med vanntemp på 27 grader kom på rundt 4K for strøm og ca 1K for kjemikalier. Dette er uten vannmåler, et slikt basseng tar jo ca 48 000 liter vann.
    Hadde 9Kw varmer som på full blås hevet vanntemp ca en grad i døgnet.

Tror nok du må gange opp denne prisen mellom fem og ti ganger for tilsvarende bruk i vårt område med dagens priser.

Edit; kom på at Anfield jo har basseng, han har nok oppdatert oversikt over kostnader

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Lang lukketid introduserer støy som igjen gjør bildet uskarpt (støy i overgang mellom skygge og høylys blir som en omvendt Unsharp Mask). Min erfaring er i alle fall slik. De aller skarpeste bildene jeg tar får jeg ved å bruke skikkelige blitzer og kort lukketid/trang blender, kontra lang lukketid/ditto blender.
    Hvor mye støy får man egentlig når man bruker lav ISO og lang lukkertid? Skulle tro med fullformat at dette problemet var mindre?
    En kan vel uansett bruke en unsharp mask om en ikke er happy med skarpheten?

Forøvrig flotte bilder, BEF

Side 20 av 367 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •