BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 195

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 195 av 367 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 ... SisteSiste
Viser resultater 3,881 til 3,900 av 7339
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,744
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det en RXL/FTXL pumpe du har fått deg?
    Denon AVR-X4100, Denon DBT-1713UD, Emotiva XPA-5, Rotel RB-1070, B&W 600-Serie, SVS SB12-NSD, Panasonic TX-P65ST50.

http://avforum.no/myhometheater/Spiff79

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    denne kinoen må bare bli en av de festeste i hele norge Sinnsykt som du har jobbet her

Hvilket system bruker du? Står kanskje i første post?
    Det var store ord og vil ikke ta de ordene i munnen selv, det får andre bedømme.

Når det gjelder oppsettet er det ikke 100% på plass ennå, skal komme med en komplett liste når alt står klart.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Du har lakket bikkja i samme farge ser jeg!

Dette blir konge, hadde vært moro å hørt dette en gang. Kanskje du må invitere til avforumkveld...en uke i strekk eller noe for at alle som vil skal få høre..

EDIT: Hvor stort er dette rommet egentlig? Diffusorer og det ene med det andre stjeler jo endel plass?
    Hehe, hun er i orginal farge

Jeg skal invitere til åpen demo når alt står klart, så det vil være full mulighet for de som ønske rå komme på en demo.

Rommet er 3,85 x 7,15meter, den falske frontveggen står 1,2meter inn i rommet. Diffusorene på bakvegg bygger 50cm ut.

Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7
    Når du nå har montert varmepumpe, hva har du av ventilasjon ut fra rommet? Varmepumpen produserer jo mye mengde luft, og uten skikkelig ventilasjon så greier du vel heller ikke å utnytte kapasiteten?

Ellers ser dette kjempebra ut!
    Smart løsning med bakveggen, det burde bli både stilig og ekstremt funksjonelt.

Så må jeg også si at mye av min motivasjon og mine løsninger kommer fra ditt prosjekt. Så all ære til deg ..
    Tusen takk for hyggelige ord!

Rommet har ingen ventil eller annen ventilasjon, det fungerer helt fint så lenge man ikke er flere enn 2 stykker i rommet. Vis man blir flere setter jeg opp døren som er bak lerretet slik at luft kan gå ut den veien.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Er det en RXL/FTXL pumpe du har fått deg?

Det er Daikin FTXL-G.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,744
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er Daikin FTXL-G.
    Ok. Jeg har solgt MANGE daikin pumper oppgjennom åra og har nærmere 0% reklamasjoner på de. Utrulig stabile pumper.
    Har selv hatt FTXL hjemme, men byttet over til en MXS multipumpe med 3 innedeler da det er mer hensiktsmessig slik huset mitt er bygd opp.
    Min far overtok den gamle min og er like fornøyd.

Daikin er noe dyrere enn mange av konkurrentene men det får en igjen når gradestokken nærmer seg -20, og den får noen år på baken.

Var på fabrikken deres ifjor. MEGET imponerende!!!
    Denon AVR-X4100, Denon DBT-1713UD, Emotiva XPA-5, Rotel RB-1070, B&W 600-Serie, SVS SB12-NSD, Panasonic TX-P65ST50.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Ok. Jeg har solgt MANGE daikin pumper oppgjennom åra og har nærmere 0% reklamasjoner på de. Utrulig stabile pumper.
    Har selv hatt FTXL hjemme, men byttet over til en MXS multipumpe med 3 innedeler da det er mer hensiktsmessig slik huset mitt er bygd opp.
    Min far overtok den gamle min og er like fornøyd.

Daikin er noe dyrere enn mange av konkurrentene men det får en igjen når gradestokken nærmer seg -20, og den får noen år på baken.

Var på fabrikken deres ifjor. MEGET imponerende!!!
    Jeg er veldig er veldig fornøyd med Daikin, jeg har en Ururu Sarara som står oppe. Den er utroligt bra, ikke hatt noe tull med den og den gav godt med varme i vinteren som var med dager helt ned i -35 grader.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,744
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig er veldig fornøyd med Daikin, jeg har en Ururu Sarara som står oppe. Den er utroligt bra, ikke hatt noe tull med den og den gav godt med varme i vinteren som var med dager helt ned i -35 grader.
    Den er helt rå den pumpa
    For en som ånder og lever for faget, er det godt å høre at enkelte fortsatt er opptatt av kvalitet, og ikke kjøper det rimeligste en kommer over

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke så fælt mye varme pumpa kan trekke ut av -35, vil jeg tro. Da får du nok tilnærmet 1:1 i virkningsgrad, i tillegg til at det sliter fælt på pumpa. Med så mange minus ville jeg nok ha benyttet meg av alternative oppvarmingsmetoder. Som for eks å skru på noen ineffektive klasse A forsterkere. Men dine er vel klasse D??
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Er vel ikke så fælt mye varme pumpa kan trekke ut av -35, vil jeg tro. Da får du nok tilnærmet 1:1 i virkningsgrad, i tillegg til at det sliter fælt på pumpa. Med så mange minus ville jeg nok ha benyttet meg av alternative oppvarmingsmetoder. Som for eks å skru på noen ineffektive klasse A forsterkere. Men dine er vel klasse D??
    Den trenger å få grunnvarme i huset før at den skal gi fra seg varme, så bruker vanlig vedfyring i tillegg på slike dager. det er billigere enn å gå til anskaffelse av noen stor klasse A amp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bjørn-Erik,

Jeg lurte på noe: hva er metoden din for å lage et rom-i-rom med 90 grader vinkler og som er rektangulær? Selv i et hus med vegger som ikke er rette.

Jeg fant noe metoder via Google men tenkte at du gjør helt sikkert noe veldig lurt og enkelt.

Veldig hyggelig om du kan hjelpe meg

Hilsen,

En wannabe snekker

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lage deg en 90° vinkel ved å lage en trekant med lender på sidene = 3, 4 og 5. Dette er for øvrig Pythagoras læresetning k²+k²=h² => 3² + 4²= 5² = 9 + 16 = 25

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du kan lage deg en 90° vinkel ved å lage en trekant med lender på sidene = 3, 4 og 5. Dette er for øvrig Pythagoras læresetning k²+k²=h² => 3² + 4²= 5² = 9 + 16 = 25
    Ja, jeg kjenner denne metoden. Det fungerer fint så lenge avstandene er ikke alt for lange (ift til trekanten). Men det må finnes noe annet som fungerer uansett avstandene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva du lurer på jeg nå. Det er vel ingen løsning som er mer sikker og enklere enn å lage deg en 90° vinkel i passe størrelse. Som du sier så fungerer det fint hvis avstandene ikke er alt for lange (ift til trekanten), det er derfor du lager deg en trekant som er omtrent like stor som lengden på veggene du setter opp.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å regne ut hvor lang diagonalen er.
    Lengde²+bredde² = Diagonal² Så tar du kvadratroten av Diagonal² Og får målet på diagonalen.

Diagonalmålet skal for øvrig være likt begge veier.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer vel. Jeg hadde sett for meg først at jeg var nødt til å lage en trekant men det holder å måle på det som bygges. Det er også mye raskere.
    Takk for hjelpen!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hei Bjørn-Erik,

Jeg lurte på noe: hva er metoden din for å lage et rom-i-rom med 90 grader vinkler og som er rektangulær? Selv i et hus med vegger som ikke er rette.

Jeg fant noe metoder via Google men tenkte at du gjør helt sikkert noe veldig lurt og enkelt.

Veldig hyggelig om du kan hjelpe meg

Hilsen,

En wannabe snekker

Hei Jerome :smile:

Så ikke innlegget ditt før nå, ser ut som du har fått hjelp. Jeg bruker prinsippet for en rettvinklet trekant, måler meg 120cm ut fra hjørnet i hver retning, da skal diagonalen være 169,7cm. Eller du kan måle deg 141,4cm ut i hver retning, da skal diagonalen være akkurat 200cm.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig, noe blir gjort!

Etter en lang tid uten noen framgang i kinoen var det endelig på tide at jeg fikk gjort noe. Startet nå med å få tapetsert bakerste del i kinoen. Har laget en akustikk plate som skal dekke selve rommet som var beregnet for bakkanalene, her vil det bli to lag med akustikkplater for at den skal dekke lenger ned i frekvens.

Skal jobbe videre med noen andre småting i kinoen i dag, så får vi se hvor langt man kommer iløpe av dagen

Før og etter bilde

-_mg_4366-jpg

-_mg_4369-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har sub kassene bak i rommet fått finish. Jeg skal lage et deksel som skal dekke mellomrommet mellom subbene. Nå er det klart for å løfte på plass diffusorene.

-_mg_4381-jpg

-_mg_4382-jpg

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo selvfølgelig supert utført. ( Som alt annet i denne kinoen )
    Det slo meg at "Bak rekka" di, er heftigere enn de flestes frontrekke.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har sub kassene bak i rommet fått finish. Jeg skal lage et deksel som skal dekke mellomrommet mellom subbene. Nå er det klart for å løfte på plass diffusorene.

Tenkt og lakke Varmepumpen svart og eller beholder du den kvit?
    Samme med PJN?

Edit: Da var me passert 400 innlegg

Side 195 av 367 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •