BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 194

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 194 av 367 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 ... SisteSiste
Viser resultater 3,861 til 3,880 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for alle gratulasjonene

Når det gjelder bygging av Hjemmekinoer i framtiden vil nok det ikke bli så mye av det. Kommer man over noe spennende prosjekter kan det hende jeg vil involvere meg litt i de og hjelpe til. Man må jo ha en hobby og da er Hjemmekino en fin hobby og drive med.

Har forøvrig bestilt varmepumpe til kinoen min idag og den blir montert i midten av oktober. Så da har jeg litt press på meg til og få gjort endel som jeg må gjøre før den tid...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ny jobb BEF.

Ser frem til ferdigstilling av din kino, har på følelsen at den er helt 100% før jul. Det er i hvertfall nok elementer til å flytte luft i denne kinoen din, åssen er det å sitte der i sweetspot?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    åssen er det å sitte der i sweetspot?
    Trekkfult ? :-D hehe

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med ny jobb BEF.

Ser frem til ferdigstilling av din kino, har på følelsen at den er helt 100% før jul. Det er i hvertfall nok elementer til å flytte luft i denne kinoen din, åssen er det å sitte der i sweetspot?
    Tusen takk

Å sitte i sweetspot er det behagelig og sitte, stolene har god komfort og lyden er dynamisk og engasjerende.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lov å spørre hvorfor bassen er så tight hos deg??? Du har jo ikke noen synlige bassfeller som jeg kan huske å ha sett, og du har jo nok suber til å flytte mer enn bare luft, så jeg er veldig interessert i forstå hvordan du har fått det til. Er det kanskje noe som kan kopieres i mye mindre skala hos meg? Ha en strålende helg kompis! Og kos deg med jentene!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Er det lov å spørre hvorfor bassen er så tight hos deg??? Du har jo ikke noen synlige bassfeller som jeg kan huske å ha sett, og du har jo nok suber til å flytte mer enn bare luft, så jeg er veldig interessert i forstå hvordan du har fått det til. Er det kanskje noe som kan kopieres i mye mindre skala hos meg? Ha en strålende helg kompis! Og kos deg med jentene!
    Det er faktorer som gjør at bassen er såpass kontant. Jeg har flere subber, noe som gjør at belastningen pr.sub blir mindre, jeg har nok effekt til subbene og rommet har flere akustiske tiltak. Jeg vet bassen har ennå mere å gå på i forhold til hvordan det spiller pr.dd og slik du hørte det.

Det vil ikke være noe problem å få til noe tilsvarende hjemme hos deg. Jeg skal få tatt meg en tur. Har dessverre litt for lite tid om dagen

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det haster overhodet ikke i det heletatt kompis! Med din nye jobb, og hverdagen her i sirkuset så kan du bare ta den tiden du trenger. Du er selvfølgelig velkommen når du vil, også bare for å lufte veslemor i skogen sammen med oss. Jeg jobber jo voldsomt mye selv om dagen, så jeg tror jeg bare slår på tråden en dag så kan vi ta det over telefonen i første omgang. Setter pris på at du er så raus med å dele erfaringer, kompis! Hilser fra firbeinte og tobeinte her i gården.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært stille lenge her nå. Det har sine naturlige årsaker, alt for mye jobb Er igang nå med demonteringen av rommet. Jeg har demontert bakre rad i kinoen og skal starte på jobben med å gjøre klart for installasjon av varmepumpe. Den vil få sin plassering på høyre side av projektoren over diffusorene. Det vil ikke bli synlig når man kommer inn i kinoen, den vil være skjult bak et deksel som blir trekt med høyttalerstoff i sort. Når varmepumpen er montert skal jeg demontere resten av bakveggen og gjøre alt av finish.

Målet er som jeg har sagt før, alt klart før jul 2011!

-_mg_4230-2-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Værste er at det faktisk begynner og se bra ut :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Værste er at det faktisk begynner og se bra ut :-D
    Det skal nok bli bra til slutt!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om projektøren klarer og stå stille der når du "brifer litt" ;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lurer på om projektøren klarer og stå stille der når du "brifer litt" ;-)
    Vanskelig å si..det man kan si er at bilde da er diffust og at lerretet beveger seg.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spørsmålet er jo om det er projektoren eller lerretet som beveger seg? Er enklere å gjøre noe med projektoren enn lerretet selvsagt, men hvis det er selve duken som flekser er det mulig plasseringen av portene bør justeres noe, evt. avstanden til lerretet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Spørsmålet er jo om det er projektoren eller lerretet som beveger seg? Er enklere å gjøre noe med projektoren enn lerretet selvsagt, men hvis det er selve duken som flekser er det mulig plasseringen av portene bør justeres noe, evt. avstanden til lerretet?
    Under normale forhold er det ikke noe problem, det vil si opp til ca 120db. Problemet med bevegelser starter over 120db, da er trykket så stort i rommet at man kjenner lyden virkelig på kroppen, bildet er diffust og lerretet beveger seg. Så det er ikke et "problem" på noen måte.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    OK, det er vel ikke videre anbefalt for hørselen å sitte å "lytte" til 120dB over tid uansett, så kanskje like greit at bildet går føyken om du glemmer deg...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    OK, det er vel ikke videre anbefalt for hørselen å sitte å "lytte" til 120dB over tid uansett, så kanskje like greit at bildet går føyken om du glemmer deg...
    Haha, en fail-safe det der altså, smart!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varmepumpe montert og diffusorer lakket

Endelig!! Da var varmepumpen installert i kinoen. Jeg monterte en Daikin pumpe, den skal både ta seg av klimaet i kinoen og hjelpe til med oppvarmingen i resten av underetasjen. Selve pumpen vil ikke bli synlig når alt er ferdig på bakveggen, derfor ikke den kakket eller rørene lagt i kanal.

-_mg_4263-jpg

Alle diffusorene er tatt ut fra kinoen og har nå blitt lakket, så nå er de sorte og pene. De forandret veldig utsende etter lakkering, man får en utrolig kul effekt stavene seg imellom. Nå skal jeg ha ut sub kassene etterhvert å få gjort finish på dem, jeg får nok dessverre ikke tid til det før over neste helg. Skulle det plutselig duke opp noe tid vil jeg være klar for å gå igang med dem Her er noen bilder av diffusorene ferdig lakket.

-_mg_4238-jpg

-_mg_4239-jpg

-_mg_4247-jpg

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne kinoen må bare bli en av de festeste i hele norge Sinnsykt som du har jobbet her

Hvilket system bruker du? Står kanskje i første post?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har lakket bikkja i samme farge ser jeg!

Dette blir konge, hadde vært moro å hørt dette en gang. Kanskje du må invitere til avforumkveld...en uke i strekk eller noe for at alle som vil skal få høre..

EDIT: Hvor stort er dette rommet egentlig? Diffusorer og det ene med det andre stjeler jo endel plass?
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du nå har montert varmepumpe, hva har du av ventilasjon ut fra rommet? Varmepumpen produserer jo mye mengde luft, og uten skikkelig ventilasjon så greier du vel heller ikke å utnytte kapasiteten?

Ellers ser dette kjempebra ut!
    Smart løsning med bakveggen, det burde bli både stilig og ekstremt funksjonelt.

Så må jeg også si at mye av min motivasjon og mine løsninger kommer fra ditt prosjekt. Så all ære til deg ..

Side 194 av 367 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •