BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 188

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 188 av 368 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 ... SisteSiste
Viser resultater 3,741 til 3,760 av 7345
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du er ikke riktig frisk (i allerbeste betydning) Bjørn Erik

Når det gjelder å få til ting i denne kinoen, sparer du ikke på noe! Vi begynner å bli en stor forsamling som ligger i nesegrus beundring i slipestøvet.....

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    n y d e l i g

når er det åpent hus?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle virkelig ønske jeg hadde slike kunnskaper og ferdigheter innen bygg, slik som du har. Det ser så spennende ut å lage ting selv på denne måten. Man kan spesialtilpasse og designe til rommet det skal være i og man får noe som ikke er mainstream.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg som synes mitt hjemmekinorom kommer til å bli fint, så kommer folk som BEF ruslende inn, og da blir man mest stående og sparke i grusen og tenke at det kan være det samme med hele hjemmekinoen.

Litt samme følelsen som når man i gamle dager gikk på kjøpesenteret for å spille Pacman eller noe på spilleautomat, og ble presentert med en liste over High Scores, hvor han på førsteplass hadde sånn 32,334,323 poeng, mens du selv aldri hadde klart mer enn typ 14,000.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter MKII versjonen av dine surround-kanaler må jeg vel snu mine bakkanaler den rette veien igjen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig tusen takk for masse hyggelige ord!!! Jeg forsøker på ingen måte å skyve andre til sides med min kino. Dette rommet bygger jeg ene og alene for at jeg i alt for mange år har dagdrømt rundt dette rommet Det er masser av flotte kinoer ute i det norske land som tusener gleder seg med hver dag. Et slikt rom som dette skaper ofte mere hodebry enn glede til tider

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag hatt besøk av en litt redusert og syk devilej og fru. Vi fant tid til å få koblet opp mine nye surround kanaler og spilt litt på dem. De fungerer og fungerer mye bedre enn tidligere løsning. Så nå gjenstår det MASSE med justering og atter justering.... Når ting da begynner å spille slik man ønsker skal alt demonteres og få sin slutt finish Er det da man sier, snart i mål

-_mg_4061-jpg

-_mg_4062-jpg

-_mg_4052-jpg

-_mg_4051-jpg

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt beyond spinnvilt og ikke minst veldig inspirerende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow...

!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Pokker heller, må bare få si det atter igjen, du overgår de fleste BEF! Det som er spesielt morsomt er at du er en ekte "just do it"-fyr, ikke masse pisspreik, bare kjører på og fikser alt slik du selv mener det bør være. Her er det ikke snakk om noe finsminkede greier der status blant gutta betyr mer enn hvordan utstyret faktisk funker.

Gleder meg virkelig til å både høre og se hvordan dette blir til slutt, gleder meg spesielt til å høre hvordan du føler baffelveggen i front fungerer når den er på plass.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper å kunne få hilse på mestern bak denne kinoen, regner med å se flere av dere på Hortenmessen håper jeg.

Du overgår deg selv og det blir spennende å se på den siste finishen, moro å se så "hjemmemekk" bli så godt utført. Vil nok kalle deg en mester.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et spontant stort glis når jeg så de siste bildene. Ble bare sittende å smile. Har sagt det før og sier det igjen: Dette er helt rått!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert flere enn meg her som lurer fælt på hvordan slike vanvittige bakkanaler låter. OG gigantsubene der bak.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt! Dette hadde vært morsomt of hørt på:-)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe bedre å si en de andre her Overgår alt jeg hadde tenkt meg! Kan jo spørre om noe annet da Noen tanke ang finish på høytalerene? Og de subbene som ligger, er det 18" ? Ser større ut en de andre
    Min tråd

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo bare føye meg inn i rekken av tilbedere, dette er bare helt rått. Her er det bare å ta en blåkopi og finne pågangsmot ett sted og sette i gang med eget rom også!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha er vell bare og bøye seg i støvet, om det finnes noe igjenn
    Dette er jo sykt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke diskanten plassert vel høyt på bak og sidekanalene?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Helt beyond spinnvilt og ikke minst veldig inspirerende.
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er sikkert flere enn meg her som lurer fælt på hvordan slike vanvittige bakkanaler låter. OG gigantsubene der bak.

Tusen takk!!! Hvordan dette spiller Med at det gjenstår masser av justering blir det litt feil å gi en full beskrivelse nå. Det jeg kan si er at det spiller meget uanstrengt og at alle kanalene overlapper hverandre meget bra. Når det gjelder subbene er de rolig og kontant, det er aldri noe bass som henger i rommet eller boomer.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Pokker heller, må bare få si det atter igjen, du overgår de fleste BEF! Det som er spesielt morsomt er at du er en ekte "just do it"-fyr, ikke masse pisspreik, bare kjører på og fikser alt slik du selv mener det bør være. Her er det ikke snakk om noe finsminkede greier der status blant gutta betyr mer enn hvordan utstyret faktisk funker.

Gleder meg virkelig til å både høre og se hvordan dette blir til slutt, gleder meg spesielt til å høre hvordan du føler baffelveggen i front fungerer når den er på plass.
    Ja det har jo utviklet seg til en ren DIY kino. Jeg skal teste litt til nå og så er det å begynne å teste litt fram på baffelvegg prinsippet.

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg håper å kunne få hilse på mestern bak denne kinoen, regner med å se flere av dere på Hortenmessen håper jeg.

Du overgår deg selv og det blir spennende å se på den siste finishen, moro å se så "hjemmemekk" bli så godt utført. Vil nok kalle deg en mester.
    Takk for det Raymond! Jeg skal nok en tur ned til Horten, håper å møtte masse AVforum venner der i år som andre år.

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    wow...

!
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Jeg fikk et spontant stort glis når jeg så de siste bildene. Ble bare sittende å smile. Har sagt det før og sier det igjen: Dette er helt rått!
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Jeg må jo bare føye meg inn i rekken av tilbedere, dette er bare helt rått. Her er det bare å ta en blåkopi og finne pågangsmot ett sted og sette i gang med eget rom også!
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Jaha er vell bare og bøye seg i støvet, om det finnes noe igjenn
    Dette er jo sykt!!

Hjertelig tusen takk for masse hyggelige ord

Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Sykt! Dette hadde vært morsomt of hørt på:-)
    Tusen takk!! Ikke noe problem å komme innom en tur for demo når alt står klart.

Sitat Opprinnelig postet av Revolution
    Er ikke diskanten plassert vel høyt på bak og sidekanalene?
    Med at det er effekt kanaler så går det fint, men har ennå litt testing igjen. Viser det seg at jeg mister for mye vil de bli vinklet litt nedover.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er bare fantastisk Bef, og at du deler så og si alt med oss andre er like fantastisk. Du er faktisk en så stor inspirasjonskilde at tilogmed jeg har begynnt med DIY. (det er ikke lenge siden at en slik tanke var utenkelig).

En liten påminnelse på tampen om at du snakket en gang om å lage en freseguide for overfres, og da hadde det vært kjekt om du hadde brukt f.eks nedsenking av Beyma TPL-150H som eksempel, hint hint.

Takker så mye

Side 188 av 368 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •