BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 170

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 170 av 367 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 ... SisteSiste
Viser resultater 3,381 til 3,400 av 7339
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kino sier aukustisk senter på lyden (center og froneter) skal være 2/3 opp på bildet`s høyde :-D... Blir ganske så nærme da :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Ferdig på tirsdag m.a.o.?
    Hehehe

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem sa du?

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Teddy1000 spilte høyere med sine flageborg bygde suber... litt og gå på enda

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hvem sa du?

Hmm... tja... etter og sittet og grublet noen minutter så er det vel Loffen68 som hadde et trykk oppsett med 4 stykk flageborg suber.

Loffen68 (håper 68 stemmer)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer bedre det ja. At de var "Flageborg-bygde" er vel også en sannhet med modifikasjoner. Vi var flere som var med på den prosessen, og om jeg husker riktig så ble de bygget rimelig nær originalen til JBL. At det var Bård Ivar som kalibrerte dette oppsettet opprinnelig er helt riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir du å bygge frontene slik som mine da, BEF? Hvis jeg får tak i verktøy håper jeg å ha lyd på dem til helga. Kan jo komme med litt inntrykk da, så ser vi om det blir total kollaps eller ikke i alle fall.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Blir du å bygge frontene slik som mine da, BEF? Hvis jeg får tak i verktøy håper jeg å ha lyd på dem til helga. Kan jo komme med litt inntrykk da, så ser vi om det blir total kollaps eller ikke i alle fall.
    Ja de blir noe alla dine. Ikke bestemt meg for om jeg skal bygge dem 100% like eller om jeg skal lage en litt annen løsning. Jeg må regne litt på i hvilken høyde jeg får elementene.

Er selvsagt veldig spent på hvordan dine vil spille!

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så enkelt som å bygge om høttalerne? Tenker at det kanskje ville være enklere å bygge nye?

Dere må værtfall lage byggetråd på en evnt. ombygging. :grin:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Er det så enkelt som å bygge om høttalerne? Tenker at det kanskje ville være enklere å bygge nye?

Dere må værtfall lage byggetråd på en evnt. ombygging. :grin:
    Jeg blir ikke å bygge om kabinettet, det blir bygget nytt. Det jeg mener med "ombygging" av høyttalerne er et nytt design/kasse på dem. Blir det gjort skal dere få ta del i det!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg driver å funder på å bygge om hele høyttaler oppsette mitt
    jeg funderer på om jeg må ta meg en tur og legge inn en veniflon og tappe ut noen liter med det som gir deg all arbeidslysten og overskuddet....... Hvis jeg kunne fått til det ville jeg kunne blitt rik på å selge det i små doser

Forøvrig høres ideen om baffelvegg spennende ut. Du har jo tenkt på det før, hva er det som gjør at det frister nå?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Priceless!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    jeg funderer på om jeg må ta meg en tur og legge inn en veniflon og tappe ut noen liter med det som gir deg all arbeidslysten og overskuddet....... Hvis jeg kunne fått til det ville jeg kunne blitt rik på å selge det i små doser
    Takk for oppmuntrende ord, slikt gir meg påfyll til nye prosjekter.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Forøvrig høres ideen om baffelvegg spennende ut. Du har jo tenkt på det før, hva er det som gjør at det frister nå?
    Det er to ting, den første er at nå har jeg prøvd rommet uten baffelvegg og vet hvordan det høres ut. Så da kan jeg bygge en baffelvegg for å teste hvordan den fungerer og kunne teste litt hvilke fordeler/ulemper den vil kunne gi. Den andre tingen er at jeg er ikke 100% fornøyd med lyden, så jeg må jobbe videre for å komme nærmere.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppmuntrende ord, slikt gir meg påfyll til nye prosjekter.
    Og bra er jo det!

Det er to ting, den første er at nå har jeg prøvd rommet uten baffelvegg og vet hvordan det høres ut. Så da kan jeg bygge en baffelvegg for å teste hvordan den fungerer og kunne teste litt hvilke fordeler/ulemper den vil kunne gi. Den andre tingen er at jeg er ikke 100% fornøyd med lyden, så jeg må jobbe videre for å komme nærmere.
    Veldig bra å lese!
    Da er jo ikke mine tidligere betraktninger alldeles på avveie? ;-)
    Dette får du nok garantert til, til slutt!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt BEF? Er det mellomtonen som er litt "tjukk" ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Hva er galt BEF? Er det mellomtonen som er litt "tjukk" ?
    Det er ikke det ene eller det andre som er direkte feil, er mere små ting som gjør at helheten ikke blir 100%. Mangler litt trykk i midbassen, nedre mellomtone er litt tynn og mangler litt luft i nedre diskant område. Jeg tenker ikke på Sub her, for der vet jeg forbedringen kommer så snart flere elementer kommer på plass.

Jeg har en dipp i rommet akkurat rundt første rad. Har en mye jevnere og penere respons 70-80cm foran plasseringen av første rad pr.dd. Derfor kunne jeg tenkt meg å bygge en baffelvegg for å teste ut hvilken frekvens respons jeg får av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la på en bass-eq på inngangen på DSP'en i Crown forsterkerne, du kan prøve å løfte den litt mer, det skal gi mer midbass. Luften i diskanten er kanskje litt værre, men det kan jo hende det blir bedre med å få vinklet høyttalerne noe mer inn? De fyrer jo "forbi" de fleste av sitteplassene sånn de står nå.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det ene eller det andre som er direkte feil, er mere små ting som gjør at helheten ikke blir 100%. Mangler litt trykk i midbassen, nedre mellomtone er litt tynn og mangler litt luft i nedre diskant område. .
    Helt enig. Dette er småjusteringer slik jeg opplevde det, og det er pirk, men man strever jo alltid etter å forbedre litt. Mer punch i mid-bassen, få mellomtonen mer frem, og litt mer luft i diskanten. Herrejemini da vil drømmelyden sitte. Enig med Tangen. Lydopplevelsen oppfattet jeg som bedre på 2.rad og kanskje litt tow-in vil hjelpe til her i forhold til frontplassene? Verdt å teste ut.

Puster imidlertid helt rolig, for dette vet jeg du blir å få til:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter det i forhold til når du hadde de oppe i stua BEF? Det øvrige utstyret og rommet er jo svært forskjellig så det hadde vært spennende å høre noe om det.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd og fått plassert høytalerne front og center høyere ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Jeg la på en bass-eq på inngangen på DSP'en i Crown forsterkerne, du kan prøve å løfte den litt mer, det skal gi mer midbass. Luften i diskanten er kanskje litt værre, men det kan jo hende det blir bedre med å få vinklet høyttalerne noe mer inn? De fyrer jo "forbi" de fleste av sitteplassene sånn de står nå.
    Ja er klar over bass-eq som du la på. Har prøvd litt fram og tilbake, men lyden blir for "syntetisk" med mere Eq i bassen. Er dippen i rommet som forårsaker det så det lønner seg nok å jobbe litt videre med rommet. Har å tenkt å modifisere lerretet litt slik at det blir 15cm smalere, da vil jeg få mindre reflekson fra lerret rammen og man kan ha litt mere vinkel inn på frontene.

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Helt enig. Dette er småjusteringer slik jeg opplevde det, og det er pirk, men man strever jo alltid etter å forbedre litt.

Puster imidlertid helt rolig, for dette vet jeg du blir å få til:-D
    Som jeg sa, alt er ikke helt ferdig Takk for tilliten og du er velkommen tilake når ting er kommet litt videre igjen

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hvordan låter det i forhold til når du hadde de oppe i stua BEF? Det øvrige utstyret og rommet er jo svært forskjellig så det hadde vært spennende å høre noe om det.
    De er mere dynamiske og har ennå bedre holografi enn hva som var oppe i stuen. Crown forstrkerne temmer de mye bedre enn hva en liten reciver klarte

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Prøvd og fått plassert høytalerne front og center høyere ?
    Det vil bare lage masse problemer! Du kan ikke sammenligne et rom i et hus med en kinosal. Hadde jeg hatt 2-3meter til med takhøyde ville de stått endel høyere.

Side 170 av 367 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •