BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 167

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 167 av 367 FørsteFørste ... 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 163 164 165 166 167 168 169 170 171 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 ... SisteSiste
Viser resultater 3,321 til 3,340 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her kommer noen bilder av de ferdige Beyma subbene og hvordan det ser ut bak lerretet nå.

Her ser man at TC Sounds subbene ligger nederst med Beyma sub på toppen.

-_mg_0575-jpg

-_mg_0579-jpg

-_mg_0600-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg er iallefall helt klar på at jeg ønsker meg heller en tørrere og tøffere sub bass enn en som bare går helt ned i dypet.
    Ja hvis det bare hadde hvert en enkel måte å få begge deler:P Har du fortsatt TC Sound-subbene stående i kinoen?

Edit: Ser bildene nå ja. Det er vel en smal sak å få testet dem sammen takket være DSP'en i forsterkerne dine!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Ja hvis det bare hadde hvert en enkel måte å få begge deler:P Har du fortsatt TC Sound-subbene stående i kinoen?

Edit: Ser bildene nå ja. Det er vel en smal sak å få testet dem sammen takket være DSP'en i forsterkerne dine!
    Ja jeg har alle 4 spillende nå og TC Sounds subbene deles på 40Hz 48db pr.okt så de er inne å "rumler" litt inni mellom

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter det i forhold til kun Beyma'ene? Og merker du forskjell på Beyma'ene oppover i frekvens når de blir avlastet nedover?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Hvordan låter det i forhold til kun Beyma'ene? Og merker du forskjell på Beyma'ene oppover i frekvens når de blir avlastet nedover?
    TCene gir litt ekstra rumling helt nederst, jeg avlaster ikke Beyma subbene. De er avstemt til 18,5Hz så deler man over det mister man alt av trykk i dem.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Kan du henvise til noen slike bevis?

Har selv ikke klart å finne noe.
    Jeg burde tydeligvis satt bevis i gåseøyne? ;-)

Beklageligvis kan jeg ikke gi deg noen teknisk utredning omkring mine oppfatninger, eller "bevis" for den saks skyld.

Jeg kan bare støtte meg til hva jeg har opplevd i de etterhvert ganske mange kinoer / lytterom jeg har besøkt, og hvor langslagselementer i kombinasjon med portede løsninger har dominert i sub-sammenheng.
    Typisk nok er det SVS som har rådet grunnen, men også Velodyne har vært å se, og høre.
    Min oppfatning er i alle fall at disse løsningene fungerer meget bra, også i musikksammenheng!
    Og da med en uovertruffen pondus i de aller dypeste frekvenser, uten at dette oppleves som dårligere enn hva som kan presteres med andre typer elementer. Jeg vil nesten si tvert imot!
    Samtidig kan jeg gjerne medgi at man sikkert kan få en enda tightere bass med en lukket løsning, fortsatt med et langslagselement som bestykning.

Det få i alle fall stå som en forklaring på min lille protest omkring dine "fuglebad"-betraktninger.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Da har jeg i kveld fått anledning til en snarvisitt i BEF´s kino, sammen med Vetteman og hans pent sagt bedårende følge. ;-)
    Legger du an på dama mi??:-D Hun ble svææært smigret når hun leste dette Jan!!

Først vil jeg takke for en svært hyggelig demo Bjørn-Erik (og Jan). Både jeg og Madammen stortrivdes i deres selskap.

Så til mine inntrykk:

Scrooge har jo sagt det meste. Og jeg er veldig enig dog ikke i alt. Dette er den desidert beste KINOEN jeg noen gang har opplevd. Derav er det ingen tvil. Og hvorfor er det sånn?

Jo for det første. Bakkanalene til BEF lager et liv jeg tror ingen har opplevd før. Det er HEFTIG å sitte på bakerste rad. Når du sitter på FØRSTE rad så hører du ikke hvor lyden kommer fra, den kommer ikke bak deg, ikke på siden, men liksom rundt over alt. Må oppleves for å forstås. DET var kult!!

Trykket og nivået er av en annen verden! Det tøffe med oppsettet til BEF er at det ALDRI går tomt. Men det aller beste synes jeg er at uansett hvor mye man trykker på, så blir det aldri ulyder eller forstyrrende ristinger/klinger fra rommet. DET står det respekt av. Flight of the Phoenix har jeg fått testet i mange oppsett og ALLE får lyter på Storm-scenen ved skikkelig høyt volum. Dette skjer ikke hos BEF uansett hvor mye det dras på. Uberheftig!! Dette vitner om et helt fantastisk gjennomført rom.

I forhold til diskusjonene til bassen så skjønner jeg den, men akkurat dette punktet er og blir en smakssak. Jeg skjønner nøyaktig hva du mener Jan, men vet ikke om det nødvendigvis trenger å gå lenger ned i dypet. Det synes ikke jeg. Jeg har selv en Velodyne CHT 12Q som på Feeling Good-låten med Michael Buble gir et vanvittig punch i åpningssekvensen. Akkurat denne "feelingen" savnet jeg kanskje, men er ikke dermed sagt at oppsettet til BEF er feil på noen slags måte. Jeg tror ikke de store elementene klarer å skape dette punchet som mindre elementer med mer hurtighet vil gi. Bare en tanke, ikke sikkert det stemmer, men min 12-tommer skaper som sagt mer brystkasseslag på akkurat denne låten. Vet at dersom BEF ønsker å få til akkurat dette så får han til det:-D

Som dere sikkert skjønner så er dette oppsettet i referanseklasse i forhold til kino. Til musikk funker det bra, men ikke slik jeg vil sitte meg ned å nyte. Da trenger jeg bedre mellomtone og luftigere diskant. Men dette er jo et kino-oppsett og der funker det avsindig bra!!

Hva kan så forbedres?

Bildet:

Vel, vi vet jo at eieren skal oppgradere her, så jeg VET det også kommer til å bli avsindig bra. W5000 er bra, men nå synes jeg den var kjedelig Samsung LED på Blu-Ray får ta skylden for det Pluss at jeg har sett bildet til Andreas 21

Frontsetene ville jeg flyttet til bak, da det kan bli litt slitsomt med så stort lerret og sitte så nært. Jeg synes det ble mer behagelig å sitte bak sånn bilde-messig sett. Dernest ville jeg flyttet bakraden litt frem fordi man ser rett i bakhuet på den foran slik det står nå. Bare tips BEF, men du har sikkert tenkt på dette.

Vel det var mine inntrykk. Terningkast 9.8:-D

Takk for en fantastisk demo!!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle satt opp en Baffle Wall når du er så godt i gang nå ? Speaker Layout and Baffle Wall « THX.com

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Aurasounden ser jeg på som ett middels element når man ser på slaglengde. Ett passe kompromiss, som gjør det fleksibelt.
    Aurasound NS18 har 70mm peak to peak mens JBL 2269 har 89mm, ikke den heeeeelt store forskjellen, begge deler er ganske askeptabelt med tanke på lydkvaliteten de begge er i stand til :twisted:

Nå har jeg bygget noen subber med Beyma18SW1600Nd å de gav meg det jeg savnet hos TC Sounds i mitt oppsett. Jeg har å lekt meg noe med Eq på begge elementene og det jeg mister helt nede på Beyma klarer jeg å hente noe igjen med bruk av Eq.
    Hvor lenge har du spillt med Beymaene? Det er vell absolutt mulig de også vil gå litt dypere når de får endel timer på seg?

En annen ting.. når en plasserer hornkasser tett oppå hverandre vil de etterhvert spille ganske mye dypere... Noen som vet om det samme gjelder for bassreflekskasser med slotport forran? Isåfall vil du såvidt jeg har forstått få f-3db som er 4hz lavere ved 4 suber oppå hverandre enn du får med kun 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Crown har laget app for styring\overvåkning fra ipad\iphone som er kompatibel med forsterkerne dine.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Først vil jeg takke for en svært hyggelig demo Bjørn-Erik (og Jan). Både jeg og Madammen stortrivdes i deres selskap.

Veldig hyggelig dere tok turen innom!

Som dere så er ikke alt ferdig, så endel justeringer skal gjøres. Det du nevner med stolene på bakre rad er noe av det som skal justeres når subbene i podiet skal på plass. På bilde siden avventer jeg til jeg er helt ferdig med lyd delen

Dere vil være velkommen innom ved en senere anledning når ting er mere ferdig!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skulle satt opp en Baffle Wall når du er så godt i gang nå ? Speaker Layout and Baffle Wall « THX.com
    Vis du har snoket rundt i div. andre tråder her på forumet ville du nok plukket opp at jeg har noen tanker om det. Tanken er da å bygge om frontene mine slik at bassrefleksen kommer i front. Du skal ikke se bort ifra at det blir baffel vegg i kinoen på sikt

Sitat Opprinnelig postet av enkelte
    Ser at Crown har laget app for styring\overvåkning fra ipad\iphone som er kompatibel med forsterkerne dine.
    Den fungerer ikke på min Sony/Erikson W735 dessverre Jeg har laptop inne i kinoen nå som jeg styrer systemet med.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger du an på dama mi??:-D
    Hehe, det skal du slett ikke se bort fra! "Hilsen gammelgrisen".

Hun ble svææært smigret når hun leste dette Jan!!
    Hyggelig å lese!
    Da har jeg i det minste gjort noe riktig. ;-)

Så til mine inntrykk:

Scrooge har jo sagt det meste. Og jeg er veldig enig dog ikke i alt. Dette er den desidert beste KINOEN jeg noen gang har opplevd. Derav er det ingen tvil. Og hvorfor er det sånn?

Jo for det første. Bakkanalene til BEF lager et liv jeg tror ingen har opplevd før. Det er HEFTIG å sitte på bakerste rad. Når du sitter på FØRSTE rad så hører du ikke hvor lyden kommer fra, den kommer ikke bak deg, ikke på siden, men liksom rundt over alt. Må oppleves for å forstås. DET var kult!!

Trykket og nivået er av en annen verden! Det tøffe med oppsettet til BEF er at det ALDRI går tomt. Men det aller beste synes jeg er at uansett hvor mye man trykker på, så blir det aldri ulyder eller forstyrrende ristinger/klinger fra rommet. DET står det respekt av. Flight of the Phoenix har jeg fått testet i mange oppsett og ALLE får lyter på Storm-scenen ved skikkelig høyt volum. Dette skjer ikke hos BEF uansett hvor mye det dras på. Uberheftig!! Dette vitner om et helt fantastisk gjennomført rom.

I forhold til diskusjonene til bassen så skjønner jeg den, men akkurat dette punktet er og blir en smakssak. Jeg skjønner nøyaktig hva du mener Jan, men vet ikke om det nødvendigvis trenger å gå lenger ned i dypet. Det synes ikke jeg. Jeg har selv en Velodyne CHT 12Q som på Feeling Good-låten med Michael Buble gir et vanvittig punch i åpningssekvensen. Akkurat denne "feelingen" savnet jeg kanskje, men er ikke dermed sagt at oppsettet til BEF er feil på noen slags måte. Jeg tror ikke de store elementene klarer å skape dette punchet som mindre elementer med mer hurtighet vil gi. Bare en tanke, ikke sikkert det stemmer, men min 12-tommer skaper som sagt mer brystkasseslag på akkurat denne låten. Vet at dersom BEF ønsker å få til akkurat dette så får han til det:-D

Som dere sikkert skjønner så er dette oppsettet i referanseklasse i forhold til kino. Til musikk funker det bra, men ikke slik jeg vil sitte meg ned å nyte. Da trenger jeg bedre mellomtone og luftigere diskant. Men dette er jo et kino-oppsett og der funker det avsindig bra!!

Hva kan så forbedres?

Bildet:

Vel, vi vet jo at eieren skal oppgradere her, så jeg VET det også kommer til å bli avsindig bra. W5000 er bra, men nå synes jeg den var kjedelig Samsung LED på Blu-Ray får ta skylden for det Pluss at jeg har sett bildet til Andreas 21

Frontsetene ville jeg flyttet til bak, da det kan bli litt slitsomt med så stort lerret og sitte så nært. Jeg synes det ble mer behagelig å sitte bak sånn bilde-messig sett. Dernest ville jeg flyttet bakraden litt frem fordi man ser rett i bakhuet på den foran slik det står nå. Bare tips BEF, men du har sikkert tenkt på dette.

Vel det var mine inntrykk. Terningkast 9.8:-D

Ellers må jeg si meg enig i de fleste av dine betraktninger og kommentarer.
    Og som BEF allerede har sagt: Han er jo ennå ikke heelt ferdig...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøff, nøff, alt dette snakket om damer. Legg nå ut et bilde av herligheten til en gammel fiskekompis

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er jo hva du egentlig fisker etter?
    Damer, eller alternativt - "trøtte" kinobilder?

Begge deler er jo uansett verdt en titt..... ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Nøff, nøff, alt dette snakket om damer. Legg nå ut et bilde av herligheten til en gammel fiskekompis
    Hehe, du vet åssn vi gutter er, Ja Jan er ennå gutt

Hadde dessverre ikke kameraet med meg Atle.

ANGRER som en hund på det!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm....Hvilken herlighet??

Er det kofferttenking på deg og?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du har snoket rundt i div. andre tråder her på forumet ville du nok plukket opp at jeg har noen tanker om det. Tanken er da å bygge om frontene mine slik at bassrefleksen kommer i front. Du skal ikke se bort ifra at det blir baffel vegg i kinoen på sikt
    .

Sto det 6 dB ekstra og gå når en leger en slik vegg.

En mere normal ola norman kan jo bare drømme om slikt :-/

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett nok kinoer, selvfølgelig er det dama jeg snakker om!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,527
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett nok kinoer, selvfølgelig er det dama jeg snakker om!
    Og damer får vi jo aldri nok av...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 167 av 367 FørsteFørste ... 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 163 164 165 166 167 168 169 170 171 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •