BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 158

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  123
Side 158 av 368 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 ... SisteSiste
Viser resultater 3,141 til 3,160 av 7348
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette var vel heller det man kaller galskap og pent var det heller ikke, men kinoen til BEF har jeg ikke ord på hvor flott den er. Ikke minst alle de flotte løsningene.
    Takk nok en gang for masse hyggelige ord Roger Waters!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis noen vet om noen som har lyst på et par meget gode aktive høyttalere,vet jeg om noen som er til salgs ADAM TENSOR Delta, Aktive høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helt utrolig.

denne kinoen må jo være på verdens toppen!! har lest gjennom hele tråden nå å må si det var kanon gøy lesing,helt utrolig prosjekt,er kjempe gøy att du deler det med alle sammen når du sitter i gang så sinnsyke prosjekter:-D blir gøy å se det helt resultate når du er 100% i mål..

har ett lite spørsmål.ser du har "kost" deg litt med simuleringer av maelstrom 21".. har du noe formening om kordan det elemente kan funke i en bil med en kasse på 200l å tunet til 25hz?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Vis noen vet om noen som har lyst på et par meget gode aktive høyttalere,vet jeg om noen som er til salgs ADAM TENSOR Delta, Aktive høyttalere
    Du kan få bytte dem mot min HK 980 tuner som ligger til salgs :twisted: .

Kan eg spørre kvifor du vill kvitte deg med dei?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder subløsning så er jeg selv tilhenger av å bruke mange flere og rimeligere elementer med normal ytelse i stedet for veldig dyre ekstreme ting. I praksis synes jeg det alltid låter bedre når membranvandringen er lav, uansett hvor mye elementene i seg selv skulle orke på max. Det låter bare "feil" når elementene jobber livet av seg synes jeg. Noe av årsaken kan være at ved bassrefleks så vil bassportene ha sluttet å fungere som de skal pga høy lufthastighet lenge før elementene gir seg, men det er ikke hele forklaringen tror jeg. Jeg synes lav membranvandring låter bedre enn stor, uansett.

Så det jeg ville foreslå på bassfronten var å finne noen rimelige 18" og bruke 6-8 stk i bassreflekskasser tunet et sted under 20 Hz. Ikke se deg blind på simuleringer, de vil jo ikke fortelle noe om hvordan det vil låte. ;-) Har god erfaring med Beyma 18G50 sjøl, jeg har fire sånne i min lille kino på 12 m2.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Når det gjelder subløsning så er jeg selv tilhenger av å bruke mange flere og rimeligere elementer med normal ytelse i stedet for veldig dyre ekstreme ting. I praksis synes jeg det alltid låter bedre når membranvandringen er lav, uansett hvor mye elementene i seg selv skulle orke på max. Det låter bare "feil" når elementene jobber livet av seg synes jeg. Noe av årsaken kan være at ved bassrefleks så vil bassportene ha sluttet å fungere som de skal pga høy lufthastighet lenge før elementene gir seg, men det er ikke hele forklaringen tror jeg. Jeg synes lav membranvandring låter bedre enn stor, uansett.

Så det jeg ville foreslå på bassfronten var å finne noen rimelige 18" og bruke 6-8 stk i bassreflekskasser tunet et sted under 20 Hz. Ikke se deg blind på simuleringer, de vil jo ikke fortelle noe om hvordan det vil låte. ;-) Har god erfaring med Beyma 18G50 sjøl, jeg har fire sånne i min lille kino på 12 m2.
    Takk for et meget godt innspill! Jeg har gjort et par simuleringer på 18" og 21" til Beyma i det siste og lagt tunet de til 18-20hz. Har hatt en tanke om å bruker 18" eller 21" i front, å gått for noen 12" bak i rommet for utfylling. Vet du om Beyma har noen 18" eller 21" som er på 16ohm?

Jeg skulle jo har ringt deg. Jeg reiser bort i morgen og blir borte hele uken, vis det passer ringer jeg deg neste helg.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Du kan få bytte dem mot min HK 980 tuner som ligger til salgs :twisted: .

Kan eg spørre kvifor du vill kvitte deg med dei?
    Takk for tilbudet Jeg selger dem for at de blir brukt som høyttaler for å gjengi lyden fra TVen, til det bruket er de alt for flotte. Så da lar jeg noen andre kunne få gleden av disse fantastiske høyttalerne.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde kanskje at du hadde valgt subelementer ,men hvis du er interessert i 18" pro-type, så synes jeg PD-186 virker interessant til ca. 2kkr/stk fra PRECISION DEVICES PD.186 - Thomann Cyberstore Sverige

Vurderer selv disse til <100Hz i eget oppsett.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God tur imorgen BEF
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    God tur imorgen BEF
    Takk for det, jeg gleder meg stort

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, god tur - vi gleder oss VELDIG til rapport fra ISE! Bl.a. vises jo den nye Sim2 3D-projektoren der til type 300.000NOK, men uansett om prisen gjør den uaktuell for alle andre enn Røkkeligaen er teknologien spennende. 4000AL og DLP kan jo gi noen fantastisk gode 3D-bilder om resten er implementert på et gjennomført vis! De har nok kun 60 oppdateringer pr. øye, men på DLP har det vist seg at en ser mindre crosstalk til tross for lav oppdatering. Uansett - spent på reportasjen - jeg får heller bruke tiden til å lade opp til IFA på sensommeren fra "over here"!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Takk for et meget godt innspill! Jeg har gjort et par simuleringer på 18" og 21" til Beyma i det siste og lagt tunet de til 18-20hz. Har hatt en tanke om å bruker 18" eller 21" i front, å gått for noen 12" bak i rommet for utfylling. Vet du om Beyma har noen 18" eller 21" som er på 16ohm?

Jeg skulle jo har ringt deg. Jeg reiser bort i morgen og blir borte hele uken, vis det passer ringer jeg deg neste helg.
    Du kan få 16 ohm fra Beyma (og sikkert andre), men det kreves ofte et minimum antall elementer (normalt 20 stk) siden det blir en spesialproduksjon. Du kan jo kontakte Beyma sjøl forsåvidt. Jeg har fått laget 16 ohm versjoner av elementer, så det er jo mulig. Jeg mener å huske at 21" kunne de ikke lage i 16 ohm pga noe problem med at spolen ble for diger, eller noe sånt.

18" er ofte halve prisen av 21", så du får mer for penga med 18".

Å bruke flere subwoofere og distribuere de rundt i rommet er nok lurt, da får du jevnere bass rundt i rommet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om kredibiliteten til kilden, men leste et sted (tror det var infoside til 'infinite subwoofers') at det ikke var anbefalt å gå over 18" pga at hele konstruksjonen ble for tung og at elementet over tid vil degraderes. Er det noe hold i noe slikt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig rart ut. Det blir nesten det samme som å si at en 3 meter lang treplanke ikke varer like lenge som en på 1 meter.

Uansett vil alle elementer "degraderes" over tid.......

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel kanskje mer sammenliknes med 2 planker som er opplagt på 2 punkter (ytterkant). Den som er 3m lang vil over tid sige mer enn den som er 1m.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis den som er 3 meter lang er 3 ganger så tykk da? :wink:

Seriøst:
    Det kan jo være noe i dette, membranen til en typisk 21" er veldig tung, og det krever nok en del mer av opphenget å holde den på plass. Nå har jeg ikke opplevd noen slike problemer med de 8 stk 21" jeg har i mitt eget anlegg da...

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis den som er 3 meter lang er 3 ganger så tykk da? :wink:

Seriøst:
    Det kan jo være noe i dette, membranen til en typisk 21" er veldig tung, og det krever nok en del mer av opphenget å holde den på plass. Nå har jeg ikke opplevd noen slike problemer med de 8 stk 21" jeg har i mitt eget anlegg da...
    Hva med å legge ut noen bilder? det er sikkert flere enn meg som kunne tenke seg å se bilder av dette.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få 16 ohm fra Beyma (og sikkert andre), men det kreves ofte et minimum antall elementer (normalt 20 stk) siden det blir en spesialproduksjon. Du kan jo kontakte Beyma sjøl forsåvidt. Jeg har fått laget 16 ohm versjoner av elementer, så det er jo mulig. Jeg mener å huske at 21" kunne de ikke lage i 16 ohm pga noe problem med at spolen ble for diger, eller noe sånt.

18" er ofte halve prisen av 21", så du får mer for penga med 18".

Å bruke flere subwoofere og distribuere de rundt i rommet er nok lurt, da får du jevnere bass rundt i rommet.
    Traff en jeg kjenner i Byema fra tiden jeg bilstereo tiden min når jeg var i Amsterdam. Spurte han rundt det med 16ohm elementer og han sa akkurat det du sier her.

En annen fordel med 18" kontra 21" er jo at de trenger noe mindre kabinett og dermed plass til flere 18" enn 21".

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF: jeg ser at du skriver mye om Beyma og har tydeligvis noe (mye?) erfaring med disse elementene.
    Hva er det som gjør dem bedre enn andre?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    BEF: jeg ser at du skriver mye om Beyma og har tydeligvis noe (mye?) erfaring med disse elementene.
    Hva er det som gjør dem bedre enn andre?
    Kan ikke si at det er noe som gjør Beyma så mye bedre enn andre ting. Det blir ofte slik at ting man har brukt før og vært fornøyd med blir brukt igjen. Jeg kjøpte mine første Beyma elementer i 1986 til noen høyttalere jeg bygget for ungdomsklubben jeg gikk på, å siden har det nå blitt noen elementer man har kjøpt derfra.

Grunnen til at jeg titter på Beyma elementer nå igjen for sub biten er at det er Beyma i resten av oppsettet mitt og noe sier meg at Beyma muligens kan gi meg den sub lyden jeg har lyst på

Side 158 av 368 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •