BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 155

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 155 av 368 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 ... SisteSiste
Viser resultater 3,081 til 3,100 av 7345
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet ikke noe om BetterCables, men vet at Blue jeans Cables er brukt av mange og er kjent for å være bra oppbygd samt en "no-nonsense" kabel.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg vet ikke noe om BetterCables, men vet at Blue jeans Cables er brukt av mange og er kjent for å være bra oppbygd samt en "no-nonsense" kabel.
    Har vært innom der også å tittet, de virket helt oki! ser det har vært mye diskusjon inne på Sentralen rundt de kablene. Har alt for dårlige referanser der inne til å vite hvem som vet noe og hvem som ikke vet noe...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    BetterCables virker og være brukbare.
    Jeg benytter de til fronter og center.

Edit::: Ups, BEF skal sikkert ha med speackon kontakter ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte alle mine kabler på 4Sound. Billige og bra terminert. Har ikke hatt en eneste feil på disse ennå, og har kun hørt lovord. Billige er de også. Myke og fleksible, og ikke noe 'oversized' plugger som er vanskelige å trekke gjennom vegger osv. Tighte og fine termineringer og plugger.

9m: 4SOUND.no - Kabel Supreme EMC9 XLR/XLR 9m (Art:213802)
    3m: 4SOUND.no - Kabel Supreme MC3 XLR / XLR 3m (Art:213804)

Kommer med borrelås-strips så det er lett å holde orden i dem også. Til den prisen er det verd å prøve i alle fall. Jeg har 11 slike i diverse lengder i oppsettet mitt.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BetterCables er fremdeles i portefølgen til LSound men om hoderegningen min er på strekk da er prisene hyggeligere rett fra USA.

Selv falt jeg på BlueJeans, ikke XLR men RCA, og kommer nok til å fortsette å hande slike kabler derfra. Lange strekk i kinoen har jeg forberedt på XLR med å trekke signalkabler i rør og lagt opp en knippe XLR uttak rundt i rommet påtenkt subwoofer. Mangler 'bare' å lodde på pluggene så kan jeg bruke dem ops:.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg kjøpte alle mine kabler på 4Sound. Billige og bra terminert. Har ikke hatt en eneste feil på disse ennå, og har kun hørt lovord. Billige er de også. Myke og fleksible, og ikke noe 'oversized' plugger som er vanskelige å trekke gjennom vegger osv. Tighte og fine termineringer og plugger.

9m: 4SOUND.no - Kabel Supreme EMC9 XLR/XLR 9m (Art:213802)
    3m: 4SOUND.no - Kabel Supreme MC3 XLR / XLR 3m (Art:213804)

Kommer med borrelås-strips så det er lett å holde orden i dem også. Til den prisen er det verd å prøve i alle fall. Jeg har 11 slike i diverse lengder i oppsettet mitt.
    Hmm, den prisen var det ikke noe å si på. Mulig turen går innom der for en handel og så heller titte rundt etter en oppgradering.

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Selv falt jeg på BlueJeans, ikke XLR men RCA, og kommer nok til å fortsette å hande slike kabler derfra. Lange strekk i kinoen har jeg forberedt på XLR med å trekke signalkabler i rør og lagt opp en knippe XLR uttak rundt i rommet påtenkt subwoofer. Mangler 'bare' å lodde på pluggene så kan jeg bruke dem ops:.
    Ja det virket som en fornuftig kabel, til en fornuftig pris. For jeg er veldig skeptisk til å bare kjøpe en kabel over nett uten å vite noe om byggekvalitet, er mye som ser flott ut og detter fra hverandre når man tar og kobler det til.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en del bluejeans kabler, så du kan jo stikke innom å sjekke hva du synes. Ev låne og teste.
    Det virker som byggekvaliteten er ganske bra, lyden må du nesten gjøre en vurdering på selv.

Når det gjelder XLR kan det hende at gode terminerte mikrofonkabler duger like bra som såkalt hifikabler, er vel i teorien samme kabel.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF: hvorfor venter du ikke til du reiser til Amsterdam for å handle kabler? Da får du sikkert billigere kabler som er like gode?

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue Jeans Cable bruker Belden-kabel og Neutrik-plugger på sine balanserte signalkabler. Belden er en seriøs produsent som brukes mye i profesjonelle installasjoner, samme gjelder Neutrik. Både Belden og Neutrik får du i løs vekt/metervare hos ELFA. Skulle tro dette ble rimeligere, samt at du får akkurat de lengdene du trenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gotham cable kan du handle direkte fra produsent, det kan bli ganske hyggelige priser av sånt! 8) Og det er veldig bra saker dette her.
    LINK: Shop

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må da være den første fornuftige kabeldebatten i internettets historie?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn så lenge ja!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg bestilte en del bluejeans kabler, så du kan jo stikke innom å sjekke hva du synes. Ev låne og teste.
    Det virker som byggekvaliteten er ganske bra, lyden må du nesten gjøre en vurdering på selv.

Når det gjelder XLR kan det hende at gode terminerte mikrofonkabler duger like bra som såkalt hifikabler, er vel i teorien samme kabel.
    Det viste ikke jeg at du hadde. Da kan det hende jeg må ta turen innom deg og ta en titt på de. Ringer deg vis det blir aktuelt.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    BEF: hvorfor venter du ikke til du reiser til Amsterdam for å handle kabler? Da får du sikkert billigere kabler som er like gode?
    Det er ikke noe kjøp og salg på den messen, så får dessverre ikke kjøpt noe kabel der Kan hende jeg kommer over en produsent jeg kan få lagt inn en bestilling oss. Hvem vet

Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Blue Jeans Cable bruker Belden-kabel og Neutrik-plugger på sine balanserte signalkabler. Belden er en seriøs produsent som brukes mye i profesjonelle installasjoner, samme gjelder Neutrik. Både Belden og Neutrik får du i løs vekt/metervare hos ELFA. Skulle tro dette ble rimeligere, samt at du får akkurat de lengdene du trenger.
    Ja så at de brukte skikkelige plugger, er et stort pluss det. Er klar over at ELFA har det inne i sortiment og de har det inne i butikken deres på Storo.

Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Gotham cable kan du handle direkte fra produsent, det kan bli ganske hyggelige priser av sånt! 8) Og det er veldig bra saker dette her.
    LINK: Shop
    Vært innom der og tittet og det virket seriøst og bra. Har du brukt kabler fra dem før?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Dette må da være den første fornuftige kabeldebatten i internettets historie?
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Enn så lenge ja!
    Å den skal få holde seg på et fornuftig nivå. For her er det ikke snakk om å kjøpe noe HiEnd kabel som skal ta systemet den ene eller andre veien,men en kabel som skal få lyden fra A til B på en grei måte

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg har Gotham sine Star Quad i 4-par versjon til noen aktive høyttalere. Lange strekk, intet støyproblem.

Høyttalere, rom, elektronikk låter.
    Kabler låter ikke.8)
    Kast ikke bort penga på hifi-juggel-kabel, da er det mer fornuft i å trekke de pengene ned i skåla eller tenne på de.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg har Gotham sine Star Quad i 4-par versjon til noen aktive høyttalere. Lange strekk, intet støyproblem.

Kabler låter ikke.8)
    Kast ikke bort penga på hifi-juggel-kabel, da er det mer fornuft i å trekke de pengene ned i skåla eller tenne på de.
    Høres bra ut! Veldig godt sagt og helt enig

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler låter ikke.8)
    Alle vet da at kabelen skal ned i skåla... pengene på sparegrisen :shock:

Metervare fra Elfa duger i bøtter og spann, da får du de lengdene du vil ha.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ønsker ikke å starte en stor kabel debatt, så jeg spør forsiktig her og nå. Er det noen som har kjennskap til Bettercables? Jeg trenger nemlig endel meter med balansert kabler, xlr-balanced-interconnect-cables og disse var til en fornuftig pris. Er de noe å satse på eller bare glemme med engang og starte å lodde noe selv???
    Hei Bjørn
    Har selv brukt Bettercables både XLR og HDMI fungerer perfekt.
    Testet XLR i oppsett med Denon'n du nå og Chapter 400S og Focal Nova/Alto.
    Med Meridian 808.2i direkte i Chapter 400S, for å si det sånn du skal høøøøyt opp i pris pr meter for å finne noe bedre.
    Klangmessig vil nok disse være meget bra i ditt setup - da de ikke legger til eller trekker ifra noe.

PerS

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Da var endelig tørketiden over. Fant ut at en lav stereo benk ville romme mere og bli mindre ruvende nede utenfor kinoen. Så da gikk jeg igang å bygget meg en stereo benk. Den har mål 122x60, nede hylle har en høyde på 25cm og øvre på 20cm. Har lage utspringer for kabel gjennomføring mellom nedre og øvre hylle, samt at det er åpent mellom sidene i senter. Har montert hjul, slik at jeg kan rulle den ut for å komme til bak komponentene.

-_mg_9375-jpg
    Lekker design 8)
    Er du ikke redd for at platene skal sige?
    Dersom det skulle være et problem kan du jo bare sette inn et par 8mm rustfrie stenger :-) en 8mm stav knekker ikke med en så kort lengde:-)
    Er det 22mm MDF du har brukt?
    Hjul på undersiden?

Side 155 av 368 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •