BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 154

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 154 av 367 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 ... SisteSiste
Viser resultater 3,061 til 3,080 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Forsterker-racket ditt kler deg veldig godt, BEF! Bravo!
    Tusen takk

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sorry at jeg spør, men av det jeg ikke har prøvd selv er diffusorer det jeg antar har støst effekt. Har dog et lite rom, så: Hva er ca. avstanden fra de du har i taket ned til ørene når du sitter i godstolen på første rad?
    Bare hyggelig du spør Avstanden fra hode og opp til de lengste tappene er det 103cm, fra hode og opp til tak er det 123cm.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tenkte vi kunne planlegge besøket vårt.

Har 2 fridager i uke 6 som jeg disponerer fritt. Har også fri den helgen.
    11-13 februar.

I uke 7 har jeg 2 fridager, men jobber helgen.

2 fridager i uke 8 også. Så jeg er rimelig fleksibel:-D

Fint om du finner en dag som passer for deg.

Vi gleder oss veldig:-D
    Har sett over kalenderen og vi har ikke noe spesielt av planer de ukene, så vi tilpasser oss dere. Kan ikke du se hva som passer best, så psser det oss.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt en 90graders vending i forhold til det jeg hadde tenkt med rack til komponenter. Har drevet og jobbet igår og idag med den nye løsningen. Skal komme med litt mere info og detaljer i morgen. Da er ting litt mere klart for å vise fram

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gleder jeg meg til. :-D Er på nippet til å kutte et hull i veggen på min egen kino for å ha komponentene der og da må jeg mekke noe rack selv. Da er det nok ikke dumt å se hva du kan finne på 8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig tørketiden over. Fant ut at en lav stereo benk ville romme mere og bli mindre ruvende nede utenfor kinoen. Så da gikk jeg igang å bygget meg en stereo benk. Den har mål 122x60, nede hylle har en høyde på 25cm og øvre på 20cm. Har lage utspringer for kabel gjennomføring mellom nedre og øvre hylle, samt at det er åpent mellom sidene i senter. Har montert hjul, slik at jeg kan rulle den ut for å komme til bak komponentene.

Skal lage kabelføring inne i veggen for signal kabler bort mot forsterker racket.

-_mg_9356-jpg

-_mg_9378-jpg

-_mg_9367-jpg

-_mg_9375-jpg

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, kompis! Det ble fint!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig så lekkert!

Umiddelbart så ser platene / hyllene litt spinkle ut, men det har du vel kontroll på?
    Utifra egen erfaring har jo såpass tynne (19mm?) plater en tendens til å "sige" litt, når de belastes med komponenter på 10-20kg.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Nice, kompis! Det ble fint!
    Takk for det

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Riktig så lekkert!

Umiddelbart så ser platene / hyllene litt spinkle ut, men det har du vel kontroll på?
    Utifra egen erfaring har jo såpass tynne (19mm?) plater en tendens til å "sige" litt, når de belastes med komponenter på 10-20kg.
    Takk

Har brukt 19mm MDF, jeg gjorde en liten test før jeg bygget den. Tanken er at de tyngste delene skal stå på nedre hylle og andre hylle blir det letter signal kilder. Avstiverne som er på siden er 23cm ut og i bakkant ligger det en lekter på 4cm om avstiver. Så den tåler ca.40kg på hyllen før den begynner å sige. Har ikke noen umiddelbare planer om så mye tungt utstyr Racket blir nok å inneholde Prosessor, Blu-Ray, en signal kilde for musikk og en Monster Power strømrenser.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite spørsmål som du sikkert har et godt svar på
    Hvordan skal du styre film/volum osv innenfra kino når utstyret står utenfor?
    Min tråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Bare et lite spørsmål som du sikkert har et godt svar på
    Hvordan skal du styre film/volum osv innenfra kino når utstyret står utenfor?

Jeg blir å gå for en løsning fra Crestron, akkurat hvilken løsning det blir derfra er jeg ikke sikker på. Er noe av det jeg skal se ekstra på under ISE-messen i Amsterdam.

Det finnes andre meget enkle løsninger også, jeg bruker idag en IR-link. Der det er en mottaker inne i kinoen som det går ledning utfra og ender i 3 "øyer" som limes foran på de komponentene du vil styre.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ser bra ut Du får rapportere fra ISE messen! Er nok veldig mye spennende der ja
    Min tråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ah, ser bra ut Du får rapportere fra ISE messen! Er nok veldig mye spennende der ja
    Det har jeg allerede lovet å gjøre Post 2926 :-D

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det har jeg allerede lovet å gjøre Post 2926 :-D

Hehe, se der ja Det blir bra vettu!
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir å gå for en løsning fra Crestron, akkurat hvilken løsning det blir derfra er jeg ikke sikker på. Er noe av det jeg skal se ekstra på under ISE-messen i Amsterdam.
    Er det bare meg eller er disse produktene dyre? Jeg vet ikke noe om Creston men de løsningene ser dyre ut på brosjyren

Det finnes andre meget enkle løsninger også, jeg bruker idag en IR-link. Der det er en mottaker inne i kinoen som det går ledning utfra og ender i 3 "øyer" som limes foran på de komponentene du vil styre.
    Husker du hva den løsningen du bruker nå heter? Og er du fornøyd med den? Merkelig nok så finnes det veldig lite informasjon rundt dem.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Er det bare meg eller er disse produktene dyre? Jeg vet ikke noe om Creston men de løsningene ser dyre ut på brosjyren
    Gratis er ikke disse løsningene, fordelen er at det så og si er ubegrenset med muligheter med systemet

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Husker du hva den løsningen du bruker nå heter? Og er du fornøyd med den? Merkelig nok så finnes det veldig lite informasjon rundt dem.

Klarte ikke å finne igjen info om det produktet jeg kjøpte. Skal lete litt mere å se om jeg finner det. Det fungerer helt utmerket, som å ha komponenten i rommet uten at den er der Det eneste var at jeg måtte forlenge ledningen som ikke var noe problem.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF, du imponerer meg virkelig. Dette er en av de mest spennende kinoer jeg vet om. Ikke bare det, men kvaliteten på det du lager, virker ihvertfall på bildene, som skikkelig kvalitet tvers igjennom. Både design og utførelse ser ut til å være top notch.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rackhylla ble flott. Tidløs eleganse, og dristig med åpen løsning i front uten støtte!

Blir spennende å se hva du finner ut om Creston!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    BEF, du imponerer meg virkelig. Dette er en av de mest spennende kinoer jeg vet om. Ikke bare det, men kvaliteten på det du lager, virker ihvertfall på bildene, som skikkelig kvalitet tvers igjennom. Både design og utførelse ser ut til å være top notch.
    Det var store ord!! Takker så mye, veldig gøy å få slike tilbake meldinger fra en som jeg vet er kresen på design

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Rackhylla ble flott. Tidløs eleganse, og dristig med åpen løsning i front uten støtte!

Blir spennende å se hva du finner ut om Creston!
    Takk Takk!! Hyggelig at designet mitt faller i smak, hadde lyst å lage noe som ikke så ut som alt annet

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker ikke å starte en stor kabel debatt, så jeg spør forsiktig her og nå. Er det noen som har kjennskap til Bettercables? Jeg trenger nemlig endel meter med balansert kabler, xlr-balanced-interconnect-cables og disse var til en fornuftig pris. Er de noe å satse på eller bare glemme med engang og starte å lodde noe selv???

Side 154 av 367 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •