BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 149 av 367 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 ... SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 7339
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Usynlig lyd er HERLIG!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det virkelig å nærme seg ferdig kino :-D

Selv om det ser ut som bakerste rad står i bue, så går jeg ut fra det er vidvinkelen som "lurer"?

I forhold til førsterefleksjon fra vegg og tak så er det vel stoff i taket og tapeten er jo forholdsvis tykk. Synes nesten det er synd om du må ha noe foran tapeten! Den er bare ultrakul Hvis du måtte hatt noe foran for å dempe førsterefleksjon kunne du "trukket" det med tapeten??

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nå begynner det virkelig å nærme seg ferdig kino :-D

Selv om det ser ut som bakerste rad står i bue, så går jeg ut fra det er vidvinkelen som "lurer"?

I forhold til førsterefleksjon fra vegg og tak så er det vel stoff i taket og tapeten er jo forholdsvis tykk. Synes nesten det er synd om du må ha noe foran tapeten! Den er bare ultrakul Hvis du måtte hatt noe foran for å dempe førsterefleksjon kunne du "trukket" det med tapeten??
    Ja nå er det ikke så mange av de synlige tingene igjen i kinoen. Du blir ikke lurt av linsen ang. buingen på stolene, de står i en svak bue. Jeg har nok blitt enig med meg selv og bare ha 5 stoler på bakre rad, så stolene er ennå ikke satt fast. De vil bli stående i en svak bue, både for at det vil se best ut visuelt og at man ser lerretet bedre ved en svak bue.

Det skulle nok gått å ha tapet utenpå en akustikk plate, er ikke helt enig med meg selv ennå om det blir demping av første refleksjon eller ikke :-?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ja nå er det ikke så mange av de synlige tingene igjen i kinoen. Du blir ikke lurt av linsen ang. buingen på stolene, de står i en svak bue. Jeg har nok blitt enig med meg selv og bare ha 5 stoler på bakre rad, så stolene er ennå ikke satt fast. De vil bli stående i en svak bue, både for at det vil se best ut visuelt og at man ser lerretet bedre ved en svak bue.
    Veldig godt valg tror jeg!

Det skulle nok gått å ha tapet utenpå en akustikk plate, er ikke helt enig med meg selv ennå om det blir demping av første refleksjon eller ikke :-?
    Du er jo en særdeles grei og omgjengelig kar så du burde kunne bli enig med deg selv 8)
    Det jeg har hørt så langt tyder ikke på at det er noe overveldende behov for demping. Men jeg har ikke gullører og er vel erklært innhabil grunnet "blodfanstatus"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du er jo en særdeles grei og omgjengelig kar så du burde kunne bli enig med deg selv 8)
    Det jeg har hørt så langt tyder ikke på at det er noe overveldende behov for demping. Men jeg har ikke gullører og er vel erklært innhabil grunnet "blodfanstatus"
    Det er ikke noe skrikende behov for demping av side veggen ved kino bruk. Som et stereo oppsett vil det ha vært posestivt med litt demping. Så det vil nok ikke komme i første omgang...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tar og vinkler inn fronthøyttalerne en del så vil du ikke få så mye refleksjon heller. Ikke sikkert det er veldig kritisk nei.

Tapet og Molton hjelper ikke stort på 1. refleksjon, i hvertfall ikke for frekvenser under 10 kHz...

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes du egentlig er litt dum jeg,,,,,,,,,,,,,,,, som skal legge lista så jæ&%€#"" høyt, dette blir garantert kopiert x antall ganger

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Hvis du tar og vinkler inn fronthøyttalerne en del så vil du ikke få så mye refleksjon heller. Ikke sikkert det er veldig kritisk nei.
    Jeg driver å tester litt om dagen for å finne den best mulige løsningen. Akkurat nå står frontene slik at hornet er akkurat på inn siden av lerretet og med litt vinkel inn. Så senter-senter på frontene nå er ca 2,5meter.

Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Tapet og Molton hjelper ikke stort på 1. refleksjon, i hvertfall ikke for frekvenser under 10 kHz...
    Helt enig.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    synes du egentlig er litt dum jeg,,,,,,,,,,,,,,,, som skal legge lista så jæ&%€#"" høyt, dette blir garantert kopiert x antall ganger

Takk for oppmuntrende ord! Synes bare det er hyggelig vis man kan være til inspirasjon for andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du da bass/mellomtone spillende inn i festeverket til lerretet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Har du da bass/mellomtone spillende inn i festeverket til lerretet?
    Ja ca 1/4 av 15" blir bak en stender, høyttalerne står ca 6-7cm bak stender verket.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de to siste dekslene til bakkanalene trekt med stoff. Nå starter jobben med å få stole skikkelig på plass og få seter til dem.

-_mg_9115-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ca 1/4 av 15" blir bak en stender, høyttalerne står ca 6-7cm bak stender verket.
    Ok. Omtrent samme som meg. Mistenker at det er kilde til en del uhumskheter i impulsresponsen, men har ikke gått grundig til verks.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her er jo ekstremt. Kudos til din oppfinsomhet.

Tipper denne byggeprossesen kommer til å bli brukt som en mal til mange fremtidige kinoer inkl min!

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags diffusorer er det du har brukt i taket?

Veldig stilrent og ryddig mens du bygger. Rydder du for hver gang du skal ta bilder? Jeg har fullt av verktøy rundt i hele rommet mens jeg bygger...

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har laget de selv av 48x48 kappet i ulike lengder som deretter er festet på ei plate...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Det her er jo ekstremt. Kudos til din oppfinsomhet.

Tipper denne byggeprossesen kommer til å bli brukt som en mal til mange fremtidige kinoer inkl min!
    Takker

Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Hva slags diffusorer er det du har brukt i taket?

Veldig stilrent og ryddig mens du bygger. Rydder du for hver gang du skal ta bilder? Jeg har fullt av verktøy rundt i hele rommet mens jeg bygger...
    Det er som HansMarius sier en DIY løsning. Ser du post 1610 så er det starten på det prosjektet.
    Ja jeg holder orden mens jeg bygger, og jeg fjerne unødvendige ting i rommet når jeg tar et bilde. Så er bare å ha orden på arbeidsplassen det, mye enklere å jobbe da

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er stolene på plass, det ble 5 stykk på bakre rad. Nå trenger jeg bare X-antall porsjoner med arbeidslyst for å ta siste rest. Skal igang med det elektriske til rommet. Legge opp ny føringsvei for strømmen ned til kjelleren, dette er ikke en jobb jeg har sett fram til. Etter det er det listing av rommet. Når det er gjort blir jeg å kjøpe ny projektor Må ha en liten gulrot til seg selv :grin:

-_mg_9145-jpg

-_mg_9142-jpg

-_mg_9152-jpg

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe spesielt annet å si enn "sikle"...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satan så fin denne kinoen din har blitt Bjørn Erik, dette er pokker i meg så sykt at jeg ikke hard ord her. Dette er så kreativt og givende så du skulle jammen hatt en flaske champis for deling av prosjektet med oss. Vi gleder oss på dine vegne og du har en drøss med fans her inne, du kan føle deg litt som en konge og ikke glem alle positive kommentarer på kommende profil.

Nydelig stykke arbeide tvers igjennom, bare å bestille kinobilletter skjønner jeg.

Side 149 av 367 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •