BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 148

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 148 av 367 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 ... SisteSiste
Viser resultater 2,941 til 2,960 av 7339
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkel??

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Da har jeg begynt på dekslene foran bak kanalene i kinoen. Tanken er å ha en enkel ramme foran høyttalerne og trekke disse rammene med sort høyttaler fronttrekk.

-_mg_9046-jpg

-_mg_9049-jpg
    Enkel ramme til Surround og Surround Back???:-D

Herregud jeg lo godt når jeg så dette. Dette er vel uten tvil det heftigste jeg noen gang har sett av bakhøyttalere.

Jiiiises dette kommer til å bli ultrarått!!

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF,

Har fulgt denne tråden i noen uker og jeg må spørre; har du planer om å konkurrere mot Oslo Kino?

Dette er sykt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Enkel ramme til Surround og Surround Back???:-D

Herregud jeg lo godt når jeg så dette. Dette er vel uten tvil det heftigste jeg noen gang har sett av bakhøyttalere.

Jiiiises dette kommer til å bli ultrarått!!

Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Hei BEF,

Har fulgt denne tråden i noen uker og jeg må spørre; har du planer om å konkurrere mot Oslo Kino?

Dette er sykt.
    Nei ikke noen tanker om å ta opp konkurransen med de

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.
    Det vil i så fall bli rått parti - i din favør! Granted!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hehe.
    Det vil i så fall bli rått parti - i din favør! Granted!
    Takker for tilliten

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det artigste hadde jo vært å gjort slik at alle høyttalerne var helt usynlig.
    Så setter man seg ned og aner ingen fare, helt til du skrur på lyden og bakoversveisen kommer på alt som måtte være så heldig å få sitte der inne =)

Hvor synlig blir egentlig disse bakhøyttalerne dine? Slike beis er jo ikke direkte lett å kamuflere.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Det artigste hadde jo vært å gjort slik at alle høyttalerne var helt usynlig.
    Så setter man seg ned og aner ingen fare, helt til du skrur på lyden og bakoversveisen kommer på alt som måtte være så heldig å få sitte der inne =)

Hvor synlig blir egentlig disse bakhøyttalerne dine? Slike beis er jo ikke direkte lett å kamuflere.
    Poenget med å skjule alt av høyttalere er for at folk ikke skal se hva de hører på. Det er to sider av den saken, det ene er det rent visuelle inne i rommet. Det andre er det psykoakustiske, ikke la øynene påvirke hva du hører la lyden tale for seg selv.
    Jeg har skrevet det før, men har ikke bygget dette systemet for å kunne spille høyest mulig. Det er bygget for å gi en enorm dynamikk, samt et åpent og naturlig lyd bilde.

Skal nok klare å kamuflere dem på en grei måte, følger du med her så får du se om en dag eller to

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Poenget med å skjule alt av høyttalere er for at folk ikke skal se hva de hører på. Det er to sider av den saken, det ene er det rent visuelle inne i rommet. Det andre er det psykoakustiske, ikke la øynene påvirke hva du hører la lyden tale for seg selv.
    Amen! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ingenting av gromstoffet synlig, og det gir en herlig følelse. Eneste høyttalerne som er synlig er sidesurroundene, og de er små 2x5,25" Klipsch dipoler.

Det er også herlig å KUNNE spille absurd høyt uten anstrengelser, hvis man finner det for godt.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser utrolig bra ut Håper du stiller kinoen din til disposisjon under AVforumets filmkvelder når alt er ferdig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har skjønt alt riktig så har du demping med akustikkplater i rommet bak lerrettet, og på veggene rundt bak-høyttalerne?

Har du noen planer om å gjøre noe på sidevegger og i taket ellers? Det vil jo bli en del refleksjon der.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Hvis jeg har skjønt alt riktig så har du demping med akustikkplater i rommet bak lerrettet, og på veggene rundt bak-høyttalerne?

Har du noen planer om å gjøre noe på sidevegger og i taket ellers? Det vil jo bli en del refleksjon der.

Tro du meg! Han har tatt hånd om taket også. Se godt etter på bildet i linken her.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg ser jo diffusorene i taket, kult nok det. :-D Men det er jo en stor gjenværende takflate også, samt at veggene er helt bare. Eller har jeg misset noe?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg ser jo diffusorene i taket, kult nok det. :-D Men det er jo en stor gjenværende takflate også, samt at veggene er helt bare. Eller har jeg misset noe?
    Du har ikke misset noe, dine observasjoner er helt korrekt. Jeg har dempet endel i forkant av rommet ( bak lerretet ), så er det dempet bak i hjørnet. I taket bruker jeg diffusorer, de på sidene starter ca 80cm fra lerretet og hele veien bak, den i senter av rommet starter rett over sweetspot og streker seg helt bak i rommet. Jeg har ikke gjort flere grep ennå pga. jeg vil avvente det til jeg har fått på plass dekslene rundt bakkanalene og få stolene skikkelig montert og se hva de hjelper til med av diffusering. Jeg må nok mest sannsynlig lage to akustikk plate til å ta førsterefleksjonen i front.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre, du har jo tenkt på så og si alt her. Førsterefleksjonsdemping på sidevegger er nok en god ide.

Jeg tror du vil få en førsterefleksjon fra taket også med mindre den treffer diffusorene? Men fordi spredningen fra diskanthorna er temmelig liten vertikalplanet så er det ikke sikkert det blir noe stort problem heller.

Gleder meg veldig til å se og høre dette her.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre, du har jo tenkt på så og si alt her. Førsterefleksjonsdemping på sidevegger er nok en god ide.

Jeg tror du vil få en førsterefleksjon fra taket også med mindre den treffer diffusorene? Men fordi spredningen fra diskanthorna er temmelig liten vertikalplanet så er det ikke sikkert det blir noe stort problem heller.

Gleder meg veldig til å se og høre dette her.
    Jeg var selv veldig bekymret for taket med at jeg har en tak høyde på kun 2,25m, men det har ikke skapt noen problemer. Det som skaper det største problemet i rommet er podiet bak. Her får man en stående bølge som gjør at man får en utfasing i bassområdet. Derfor er sweetspot flyttet litt fram i forhold til opprinnelig plan.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble sen dag på jobb i dag så ikke fått tid til noe særlig i kinoen nå i kveld. Jeg har bert inn det som skal bli dekslene foran bakkanalene og gjort klart for å trekke dem med høyttaler stoff.

-_mg_9071-jpg

-_mg_9073-jpg

-_mg_9072-jpg

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er elementene på 18"? Det må trøkke noe voldsomt med så mange store elementer

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Er elementene på 18"? Det må trøkke noe voldsomt med så mange store elementer
    Alle bass elementene jeg bruker er 15".

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått trekt to av dekslene som skal dekke bak kanalene mine. De to siste dekslene får jeg ikke trekt nå i dag pga. stoffet jeg har er dessverre litt for smalt for å passe de 2 siste dekslene, så nytt stoff skal kjøpes i morgen.

-_mg_9100-jpg

Side 148 av 367 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •