BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 144 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 7339
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Visste ikke at du drev med koffert-tenking Jan
    Neimen, hvordan kan du tro det?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannvittig kult oppsett. Det er nok helt OK å se en film eller to i julen i denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome

Men jeg mener forsatt at spenningsnivået er viktig. Blir det for lavt så ligger støynivået for høyt ift signalet selv. For eks: sender du et signal med maks 100mV så blir det ikke mye pent så kommer ut av høyttalerne tipper jeg.
    Og i tillegg her så er det mulig å velge minimum verdi for inngang signalet, noe som kan bidra til dårligere signalkvalitet til slutt.
    Men dette blir bare rot. Hvor mye utgangssignal har du fra forforsterker da? Det varierer jo med hvor høyt du spiller, og hvor svakt/sterkt signalet er akkurat der og da.

Du bruker altså hele spennvidden fra bortimot null til maks. Det du sier er jo at forsterkeren har skikkelig dårlig mikrodynamikk, siden den må ha så høyt inngangssignal.

Inngangssignalet bestemmer direkte hvor mye watt som kommer ut av forsterkeren (med en gitt last), og vi vil jo helst at det kommer ut så mye watt at det spiller jevnt med resten av oppsettet. Ikke mer, ikke mindre.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk nok en gang for masser av posestive innlegg :-D Har selv ikke tenkt på noe navn på kinoen,men dere var da veldig så kreative og ambisiøse

Når det gjelder demo vil alle som måtte ønsker, være velkommen innom når kinoen står ferdig. Som jeg har skrevet tidligere i tråden, skal lage en åpen invitasjon da.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Men dette blir bare rot. Hvor mye utgangssignal har du fra forforsterker da? Det varierer jo med hvor høyt du spiller, og hvor svakt/sterkt signalet er akkurat der og da.

Du bruker altså hele spennvidden fra bortimot null til maks. Det du sier er jo at forsterkeren har skikkelig dårlig mikrodynamikk, siden den må ha så høyt inngangssignal.

Inngangssignalet bestemmer direkte hvor mye watt som kommer ut av forsterkeren (med en gitt last), og vi vil jo helst at det kommer ut så mye watt at det spiller jevnt med resten av oppsettet. Ikke mer, ikke mindre.
    På en vanlig forsterker er dette selvsagt riktig, men leser jeg produkt spec på disse Crownene så har de Analog til digital krets som forer DSP ene som sitter i denne. Fra Q og A til Crown sine sider:

"Q. I don't want to use your DSP. Can I buy I-Tech without DSP?
    A. No. The DSP is an integral part of the I-Tech, not just bolt-on signal processing. By integrating the DSP into I-Tech, Crown engineers have been able to dramatically improve signal-to-noise, and use this integration to allow intelligent control of amplifier operation. "

I-Tech FAQ

Det KAN (jeg kjenner ikke hvordan de er bygget opp i detalj) bety at hvis en føder dem med for lav inngangsignal så vil bit dybden være begrenset videre i kjeden og hvis den blir vesentlig mindre en 16 bit så er det ikke rart hvis det låter helt optimalt.

Hvis den er stilt inn for å motta maks sving på 7,75 V og mottar maks sving på 1V så må jeg slå opp i digital teknikk bøkene igjen for å finne ut hvor mange bit av totale bit dybde en faktisk bruker, men jeg er redd for at oppløsningen på det som er igjen på lave nivåer langtfra er nok til at det har forutsetningen for å låte optimalt... Slik jeg spesifikasjonen så har AD kretsene 24 bits dybde mens DSP prosesseringen (når en bruker det) skjer med 32 bits oppløsing.

Så mitt tips er i fortsatt at en bør verifisere at de er satt opp med maks input sensitivitet før en feller dommen, så kan det jo være at 1V uansett er for lite men det koster jo ikke noe å prøve....

PS Kinoen ser rå ut! Gratulerer, lysten på Sal 2 hos oss blir ikke akkurat mindre av dette....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Så mitt tips er i fortsatt at en bør verifisere at de er satt opp med maks input sensitivitet før en feller dommen, så kan det jo være at 1V uansett er for lite men det koster jo ikke noe å prøve....
    Jeg orker ikke legge noe mere tid eller resurser i og finne ut hvorfor Z11 var så dårlig match mot Crown. Har fått meg en glimrende prosessor nå som passe meget fint til det jeg trenger den til pr.dd.

PS Kinoen ser rå ut! Gratulerer, lysten på Sal 2 hos oss blir ikke akkurat mindre av dette....

Takk for det, fint det kan inspirere andre til å få lysten på en ny kino

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg orker ikke legge noe mere tid eller resurser i og finne ut hvorfor Z11 var så dårlig match mot Crown. Har fått meg en glimrende prosessor nå som passe meget fint til det jeg trenger den til pr.dd.
    Hvis kobbelet av Crownene dine er stilt inn for inngangs signal på 7,75 Volt og Denonen gir 2,4 Volt ut så har du definitivt en del å gå på for å optimalisert AD konverteringen også på den....

Slik jeg leser brukermanualen til Crown'ene så er jobben med å stille inn inngangfølsomhet en relativt liten jobb tids og ressursmessig i forhold til det du har lagt ned så langt i rommet.....

Dvs bør være gjort på under 3 minutter for alle kanaler :-D men skjønner at det er litt mer jobb å koble opp Yam'en igjen, men jeg hadde i alle fall ikke fått fred i sjelen før jeg hadde prøvd begge, men det er meg :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kobbelet av Crownene dine er stilt inn for inngangs signal på 7,75 Volt og Denonen gir 2,4 Volt ut så har du definitivt en del å gå på for å optimalisert AD konverteringen også på den....

Slik jeg leser brukermanualen til Crown'ene så er jobben med å stille inn inngangfølsomhet en relativt liten jobb tids og ressursmessig i forhold til det du har lagt ned så langt i rommet.....

Dvs bør være gjort på under 3 minutter for alle kanaler :-D men skjønner at det er litt mer jobb å koble opp Yam'en igjen, men jeg hadde i alle fall ikke fått fred i sjelen før jeg hadde prøvd begge, men det er meg :-D

Jeg er obs på den muligheten og jeg justerte ned inn signalet til 1,4v med en input gain på 39,4db det hjelper noe,men ikke nok.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ønsker alle AVforum venner en riktig god jul!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme til deg! Du fortjener det!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det vært en hyggelig kar innom her og hentet Z11 jeg hadde. Så det ble ikke noe langt opphold for Z11 her i huset...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at du slapp å ha den stående etter at du bestemte deg for Denon. Greit å få ryddet gulvet innimellom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Greit å få ryddet gulvet innimellom
    Ja det er det, det blir nok å komme endel annonser på AVtorget om ikke så lenge herfra. Må ta en skikkelig opprydding i alt man har stående nå.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende Bjørn Erik! Nå har jeg fulgt med tråden din i en lang evighet og er stum av beundring av både valg av komponenter og løsninger du har gjort...
    Denne tråden har vært en stor inspirasjon for mitt eget prosjekt.

Driver og pusser opp et hus jeg tok over 1. desember og etter jeg er ferdig med selve oppussingen er det selvfølgelig et dedikert kinorom som står på tapeten.
    Nå står rommet "tomt" og avkledd helt inn til murene og klar for action, og jeg skulle gjerne tatt en prat med deg ang løsninger om det passer for deg en av disse dagene?

Mvh
    Lars Ove Skarseth

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7
    Imponerende Bjørn Erik! Nå har jeg fulgt med tråden din i en lang evighet og er stum av beundring av både valg av komponenter og løsninger du har gjort...
    Denne tråden har vært en stor inspirasjon for mitt eget prosjekt.

Driver og pusser opp et hus jeg tok over 1. desember og etter jeg er ferdig med selve oppussingen er det selvfølgelig et dedikert kinorom som står på tapeten.
    Nå står rommet "tomt" og avkledd helt inn til murene og klar for action, og jeg skulle gjerne tatt en prat med deg ang løsninger om det passer for deg en av disse dagene?

Mvh
    Lars Ove Skarseth

Tusen takk for det Lars Ove!

Gratulerer med nytt hus! Du får bare ringe en dag, så kan vi godt diskuterer litt forskjellige løsninger for rommet ditt

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har startet på prosjekt podie igjen. For å få en penest mulig avslutting på søylene som skal være foran sidekanalene mine har jeg valgt å forlenge podiet med 35cm og lage en trapp løsning i midten av rommet. Trappen er laget løs med tanke på en subløsning i selve podiet. Da er alt klart for å legge teppefliser

-_mg_8893-jpg

-_mg_8896-jpg

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er såpass ja og etter denne byggingen regner jeg med firmaet ditt vil blomstre villt, folk kan ikke si nei til å ha en slik kar som deg til å mekke hjemmekino. Dette er bare helt utrolig og hvor kjapt ting kommer på plass, må bare ta av meg hatten og se tilbake på alt du har gjort i kinoen din. Nydelig arbeide og håper det er plass til en mossing i kinoen din når den tid kommer, må jo bare oppleve denne flotte kinoen på nært hold.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nydelig arbeide og håper det er plass til en mossing i kinoen din når den tid kommer, må jo bare oppleve denne flotte kinoen på nært hold.
    Takk takk, ikke noe problem med demo når alt står ferdig!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var teppet på plass

-_mg_8898-jpg

-_mg_8899-jpg

-_mg_8900-jpg

Har hentet inn stolene til bakre rad. Så neste nå er å montere dem opp, det blir nok ikke før til torsdag tidligst.

-_mg_8901-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser rått ut BEF! Blir bare bedre og bedre dette.

Vet du har sagt det blir åpne invitasjoner når ting står ferdig. Men jeg må nesten spørre om det er mulig å komme på en demo en gang. Spørs nå om det tomme rommet i kjelleren blir litt høyere prioritert blant oppussingen da.

Stå på!

Side 144 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •