BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 136

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 136 av 367 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 ... SisteSiste
Viser resultater 2,701 til 2,720 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er det 15" i bakkanalene også ? Dette er fan det sjukest oppelegget her inne, spørsmålet er om du får brukt kinoen max. Litt pga det er jo den svære høytalerne som kommer til å døve og drepe folk før volumet er på normal igjen.

Om det dør noen kjapt uti Bærum så vet vi at dem har vært på kinoen hos deg, dødsårsak: ukjent men tvilen ligger at bassbølgene vibrerer fremdeles.
    ER en grunn til at ingen ting skal vises inne i selve kinoen, man blir fort forutinntatt av synet. De spiller mye snillere enn de ser ut

Alle vil komme levende ut herfra!

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det høres jo bra ut! Hvordan blir det egentlig i stereo med høytalerene "låst" til posisjon bak lerret? Eller har du allerede tenkt på dette, så du har en likesidet trekant (ikke at det alltid gjelder) i sweetspot?
    Jo mer jeg tenker på dette, jo sykere er det...103db høytalere med de forsterkerene!
    Du trenger vel trolig knapt røre volum før øra blør
    Har tenkt på stereo bitten Er ikke noe problem, for det om høyttalerne er "låst" er det bare å flytte stolen litt og vips der er sweetspot.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Spennende med test av ny pre, BEF, den ser mildt sagt heftig ut.... Gleder meg til å prøvelytte om ikke alt for lenge!
    Kan love deg at lyden ikke er til å kjenne igjen i forhold til da du var her sist!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi stoler på deg mister men vi er ikke vant til å se så råe høytalere, her får Cerwin Vega problemer å følge med.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Alle vil komme levende ut herfra!
    Gudhjelpe meg! Det var jo godt å høre!
    Ikke minst mtp at det hele ser skremmende bra ut, i dobbelt forstand! 8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Gudhjelpe meg! Det var jo godt å høre!
    Ikke minst mtp at det hele ser skremmende bra ut, i dobbelt forstand! 8)
    Takk!! Kan berolige deg Jan, du skal komme like helt som inn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er interessant å se at nesten alle automatisk oversetter store høyttalere og mye effekt til 2 milliarder dBSPL istedet for nærmest uendelig headroom. Må si det siste frister MYE mer!

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sist 
    Av det jeg fikk hørt igår imponerte veldig.
    silkemyk 3D presentasjon av Kari Bremnes til å leke med Ramstein.
    Avatar i perfekt kanal seprasjon en senter som taler ikke mumler, front
    subber som bare leverer og leverer.

PerS

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VANNVITTIG!!!!!! .

Syns det der ble helt konge, GARANTERT TOPP 3 kino + #1 DIY prosjekt for min del på dette forumet!

Gratulerer meg godt gjennomført prosjekt .

3x hurra for bef: HURRA HURRA HURRAAAAAAA!!!! .

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lol

Takk!! Kan berolige deg Jan, du skal komme like helt som inn

det er vel ikke helt sant vel,å bli "noe" døvere må man bare regne med

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har skrevet noe om det før, men hvor bevisst er høydeplassering av bakkanalene? Prøver å finne ut hva som er optimalt her og infoen er litt forskjellig, men kan virke som de fleste mener 90 cm over ørehøyde er ideelt.
    Burde ikke forresten de nærmeste bakkanalene dine (surround) peke mot framdelen/tuppen av stolen i midten?

Dette med prosessor er jo ikke lett valg. Spørsmålet nå er om man er i mål med HDMI 1.4 eller om man også kan forvente nye standarder. Kommer det noe nytt, er det fryktelig kjedelig å ha en prosessor som ikke kan oppgraderes. Da blir den gammeldags om noen år. Synes alle prosessoren i litt høy prisklasse burde være modulær.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Syns det er interessant å se at nesten alle automatisk oversetter store høyttalere og mye effekt til 2 milliarder dBSPL istedet for nærmest uendelig headroom. Må si det siste frister MYE mer!
    Er vel mest for at det er et ukjent felt for de fleste og at produsenter som har høyttalere med store elementer ene og alene satser på max. SPL.

Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Takk for sist 
    Av det jeg fikk hørt igår imponerte veldig.
    silkemyk 3D presentasjon av Kari Bremnes til å leke med Ramstein.
    Avatar i perfekt kanal seprasjon en senter som taler ikke mumler, front
    subber som bare leverer og leverer.

PerS

Takk selv!!! Du skal få en bedre demo ved en senere anledning

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    VANNVITTIG!!!!!! .

Syns det der ble helt konge, GARANTERT TOPP 3 kino + #1 DIY prosjekt for min del på dette forumet!

Gratulerer meg godt gjennomført prosjekt .

3x hurra for bef: HURRA HURRA HURRAAAAAAA!!!! .
    Oyy det var voldsomt Takker Takker!! Er ennå endel som gjenstår før Champagnen kan sprettes.

Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    det er vel ikke helt sant vel,å bli "noe" døvere må man bare regne med
    Er ikke noe problem å ødelegge hørselen vis det er det som er målet, det har aldri vært mitt mål. Så det er bare å passe på volum kontrollen det.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Mulig du har skrevet noe om det før, men hvor bevisst er høydeplassering av bakkanalene? Prøver å finne ut hva som er optimalt her og infoen er litt forskjellig, men kan virke som de fleste mener 90 cm over ørehøyde er ideelt.
    Burde ikke forresten de nærmeste bakkanalene dine (surround) peke mot framdelen/tuppen av stolen i midten?
    Med at jeg bruker et horn med relativt dårlig spredning har jeg fokusert på at hornet skal treffe øre høyde best mulig, dette for best mulig topp i lydbilde. Med at 15" kommer rett over hornet igjen gjør at man ikke klarer å skille lyden fra hornet kontra 15" og jeg føler ikke jeg sliter med lvt lydbilde fra bak kanalene. Sidekanalene er vinklet noe ut slik at de rettes litt mot sweetspot.

Sitat Opprinnelig postet av orso
    Dette med prosessor er jo ikke lett valg. Spørsmålet nå er om man er i mål med HDMI 1.4 eller om man også kan forvente nye standarder. Kommer det noe nytt, er det fryktelig kjedelig å ha en prosessor som ikke kan oppgraderes. Da blir den gammeldags om noen år. Synes alle prosessoren i litt høy prisklasse burde være modulær.
    Du er inne på noe som er et stort minus på de fleste HiEnd prosessorre, de henger ikke helt med i tiden så HDMI 1.4/3D støtte får man ikke. Så det hadde vært kjekt om de var modulære slik at man kunne gjøre enkle oppdateringer ved ny teknologi...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kommer da noen 3D blu-ray spillere med 2 hdmi utganger som OPPO sin 93 modell.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er såå enig med deg i dette. Det er er antagelig sterkt undervurdert fordi det er veldig få som kan ha så mye menbranareal kombinert med en uendelig mengde watt Det som er så genialt med BEF sin kino er jo også at han har valgt komponenter som faktisk ikke ligger i en astronomisk prisklasse (høy ja, men fullt oppnåelig for mange, spesielt om en er nevenyttig) Har hørt flere oppsett av kinoer med Revel og Lexicon ol til priser på langt over en million som ikke er i nærheten av BEF sin (og da har jeg foreløpig kun hørt med fronter og cd som kilde 8) )

Et annet poeng i forbindelse med diverse utsagn om høy lyd = skader er at når lyden er ren og uforvrengt er det mye mer behagelig og ikke så skadelig. Når BEF spilte på moderate 120 db for meg så var det ikke ubehagelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Moderate' 120dB...

Mange ganske gode anlegg som ikke har nubbesjans til å nå 120dB fullrange, og i alle fall ikke uanstrengt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i headroom. Jeg tror nok ikke BEF's bedre halvdel tillater 120db over lang tid. Saken er vel at dette annlegget kan spille grisehøyt og fortsatt ha headroom, det er det svært få andre annlegg som trolig kan.
    Interessant sammenligning med andre kinoer Counter. Det sier litt!
    Gleder meg til å høre dette over jul. Da skal jeg ta en tur

Er det noen som tør å beskrive lyden litt fra InConcert Miles? Overgang bass/mellomtone? Slipper høytalerene lyden (regner jo egentlig med det!), varme/nøytrale? Punch skulle kanskje være unødvendig å nevne, men kanskje sammenlignet med annet man har hørt?

Er det forresten bare en 2-veis? (ser det blir nevnt tidligere i tråden) Jeg var sikker på at den er en 2.5-veis? Ville jo vært logisk i og med at AMT'en deles på 900hz?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Moderate' 120dB...

Mange ganske gode anlegg som ikke har nubbesjans til å nå 120dB fullrange, og i alle fall ikke uanstrengt!
    Moderat er her for BEF sin kino, den er kapabel til langt mer Har testet i min egen kino og hadde peak på 119 db (kort øyeblikk) da var det veldig mye mer anstrengende og antagelig maks av hva den klarte på det tidspunktet. Dette synes jeg demonstrerer headroom på en bra måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøve deg på noen kjappe lytteintrykk Counter?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Eller så kommer da noen 3D blu-ray spillere med 2 hdmi utganger som OPPO sin 93 modell.
    Ja det er en mulighet, det som er problemet er lippsynk. Skulle man være "uheldig" slik at bilde kommer før lyden. Da vil man ikke klare å justere det på plass...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en mulighet, det som er problemet er lippsynk. Skulle man være "uheldig" slik at bilde kommer før lyden. Da vil man ikke klare å justere det på plass...

Jeg bruker begge utgangene på Panasonic 300 og lipsync er ikke noe problem, så jeg regner med at dette ikke er noe problem med Oppoen heller når den kommer...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser sinnsykt fett ut! Du får i hvert fall nok bass

Side 136 av 367 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •