BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 133 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jasså? Gikk det greit å smyge seg rundt Miles'ene å få festet dem da?
    Alt går Jeg løfte høyttalerne opp på suben, så fikk jeg litt bedre plass.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Alt går Jeg løfte høyttalerne opp på suben, så fikk jeg litt bedre plass.
    Ok, akkurat det kunststykket skal jeg slite bra med... Får nok finne på en annet triks.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet opp anlegget som et 5.1 system, gjort en kalibrering med Z11 nå i kveld. Så nå er "premieren" gjort, jeg og madamen har sett Avatar nå. Må si meg meget fornøyd med resultatet så langt. Jeg hører at det er endel små ting som kan bli bedre,men de er små, så alt i alt er utgangs punktet nå meget godt. Endel av de tingene som er et problem nå vil bli løst av seg selv nå man får teppe på gulvet og alle stolene på plass.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Blir utrolig tøft! Hadde ikke gjort noe å sett avatar på kinoen din nei! Mange heftige lydscener i den filmen ^^
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kjører du bassmanagement? Frontene er vel ikke fullrange? Hvordan henger subbene med såpass kapable fronter?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hørselen i behold etter at "Hometree2 falt ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hvordan kjører du bassmanagement? Frontene er vel ikke fullrange? Hvordan henger subbene med såpass kapable fronter?
    Frontene går hele veien uten problemer, subbene brukes kun for LFE. Jeg kjører en deling på 45Hz nå på subbene. Subbene integrerer seg helt oki, men anlegget er jo langt fra ferdig. Det som er det viktige for meg ved slik testing er å høre at potensiale ligger der og hva som evt. må rettes på.

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er hørselen i behold etter at "Hometree" falt ?
    Ikke noe problemer med hørselen, man trenger ikke spille på fult for å ha en bra effekt. Her er vi igjen inne på det viktige med å ha dynamikk og headroom. Da er det like gøy å se på film med lavt volum som på høyt volum.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt testing nå ser jeg at et av de svakeste leddene er Z11 som ren prosessor hos meg. Forsterkerne som brukes er full balansert og dermed mister jeg masse dynamikk med å ikke kunne bruke det fult ut. Så da er det store spørsmålet hva finnes av bra prosessorer med full balanserte utganger. Prosessoren trenger ikke ha alt mulig av fansige effekter, så lenge den leverer bra og ren lyd. Jeg har masse av justering på DSP i selve effekt forsterkeren.

Har selv funnet 4 kandidater.

1. Cary audio Cinema 11a

-2-jpg

2. Anthemav D2v

-1-jpg

3. CLASSÉ Delta SSP-800

-3-jpg

4.DENON AVP-A1HDA

-4-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkerne som brukes er full balansert og dermed mister jeg masse dynamikk med å ikke kunne bruke det fult ut.
    Mister man dynamikk ved å gå fra ubalansert til balansert? Trodde bare nivået ble noe lavere. Dette høres jo ikke helt ideelt ut.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjør ikke det på vanlig utstyr, crownene derimot er tilpasset profesjonell bruk med langt hetere signalkilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bra kandidater her! Kjenner kun litt til Cary, fordi jeg vurderte den for et par år tilbake. Droppet den pga forsinkelser ift nye formater og HDMI, men det har de jo fått orden på i etterkant. Skal du ha billedprosessering må du ha Cinema 11v i tillegg, men det visste du kanskje. Da er jo prisen det dobbelte.
    Flere mener denne er så god at du fint kan bruke den som pre i et Hifi annlegg også.
    Jeg kjenner ikke til noen av de andre, men skal du opp i en slik prisklasse hadde jeg vurdert et produkt som jeg visste kunne oppdateres med "nye" innstikkskort etc.
    Anthem har vel lagt opp til dette tror jeg? De andre er jeg usikker på.
    Har du vurdert Meridian? Selvom 861 kanskje er i overkant kostbar.

Ediit: Hva med denne da? Products: Home Theater: Home Theater Preamps/Controllers: Cinema Rhapsody Mach IV - ADA

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har du vurdert Meridian? Selvom 861 kanskje er i overkant kostbar.

Ediit: Hva med denne da? Products: Home Theater: Home Theater Preamps/Controllers: Cinema Rhapsody Mach IV - ADA
    Meridian 861 er absolutt en prosessor som sikkert kunne vært meget bra, det jeg ikke like med den er at den ikke har direkte HDMI innganger. Her må man ha en ekstern HDMI switch.

ADA har noe av samme problemet, her må man kjøre ekstern boks for å få full balansert. Da kan jeg heller prøve den løsningen på Z11, eksterne konvertere til balansert. Prosessorkraft til ADA er det ikke noe å si på!

Onkyo 5508 er ikke aktuell da den ikke er full balansert. De bruker en "kvasir" løsning.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo selvsagt å en prosessor som er av interesse.

Lexicon MC-12 HD

-5-jpg

Active J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo selvsagt å en prosessor som er av interesse.

Lexicon MC-12 HD
    Ryktet sier at det skal være mulig å få den billigere som JBL SPD-40HD, iallefall over there, uten at jeg har sjekket det så nøye.

JBL SYNTHESIS - Product Details

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 5508 er ikke aktuell da den ikke er full balansert. De bruker en "kvasir" løsning.
    Jeg vil tro at fargen på underbuksen din vil påvirke lyden mer enn om prosessoren er såkalt full eller ikke full balansert (en gammel kjekk myte som high end produsentene klamrer seg til at er veldig viktig (når en ikke har kjangs til å henge med i det digitale domene eller å få kjøpt de siste og råeste digitale kretser og DA konvertere for de de ikke selges i kvanta på noen hundre....)).

Videre så er det vel en del som ljuger på seg såkalt fullbalansert kretsløp. Jeg ville ikke trodd noen mhp fullbalansert (også gjennom volum kontroll) eller ikke i dag uten å se detalj kretsdesign, og det er nok det eneste måten jeg kunne gjennkjenne det på med ørene er det ikke nubbsjans....

ADA har noe av samme problemet, her må man kjøre ekstern boks for å få full balansert. Da kan jeg heller prøve den løsningen på Z11, eksterne konvertere til balansert. Prosessorkraft til ADA er det ikke noe å si på!
    En ekstern boks for å gjøre det om fra ubalansert til fullt balansert, hvordan gjøres det, analogt er det en umulighet og i så fall teoretisk sett mye dårligere enn det såkalte ikke full balanserte kretsene til Onkyo (som har push pull DA konvertere på utgangen)? Er det en ADDA konverter involvert så røyk vel den høyst teoretiske fordelen ut av vinduet (da før du fikk skiftet farge på underbuksen :-))

Prosessor er ferskvare, kjøp noe som ikke er for dyrt, kjøp noe som kan oppdatere firmware, kjøp noe fra en stor produsent.... Da er det to valg Denon (bra men litt gammel nå, men det kommer sikkert en ny...) eller Onkyo, og ja det er trist at det er fler valg. Hadde Yamaha kommet med en balansert prosessor så hadde jeg kjøpt den på flekken....

Just my 2 cent :-D

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL/Lexicon er jo kjent for å være bra men fryktelig dyrt og begynner vell å dra på åra, den er vell fort oppimot 4 år nå?

Jeg er helt med på tankegangen til Henning og tror nok personlig jeg hadde gått for den brukte Denonen som ligger til salgs. Klarer sikkert å prute litt og er vell godt mulig du også kan få prøvd den først også før du bestemmer deg?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADA har noe av samme problemet, her må man kjøre ekstern boks for å få full balansert.
    Hvor kobler du til den boksen?

-cinema_rhapsody_mach_iv_back-2-jpg

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde selv Z11 før gikk over til Denon AVP-A1HD. hadde en 861 tilgode så da den kom med HD boksen gikk AVP inni stuen.
    Hadde ikke vært i tvil i denne rekken ville jeg ha valgt AVP da jeg vurderte alle disse

Pers

Side 133 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •