BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 132 av 367 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 7339
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt vanvittig fete bak kanaler. Helt ærlig så tror jeg de overgår 99% av vanlige fronthøyttalere i en normal hjemmekino

Ser utrolig bra ut slik du har innfelt dem i veggen, gleder meg til å se denne ferdigstilt, det blir den desidert heftigeste kinoen på forumet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes rommet ditt kledde disse to særdeles godt!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Helt vanvittig fete bak kanaler. Helt ærlig så tror jeg de overgår 99% av vanlige fronthøyttalere i en normal hjemmekino

Ser utrolig bra ut slik du har innfelt dem i veggen, gleder meg til å se denne ferdigstilt, det blir den desidert heftigeste kinoen på forumet.
    Vanvittig er ordet!
    Jeg våger en påstand om at ingen, i alle fall her på forumet, kan matche oppsettet til BEF!
    Og kommer det til å låte det like bra som det ser ut til?
    Fint lite tvil om det, spør du meg!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brutalt tøft ja, ingen tvil om det Og gøy å se flere bilder av hvordan det begynner å forme seg også bak i rommet...

Hvor er det du skal plassere subene bak?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Vanvittig er ordet!
    Jeg våger en påstand om at ingen, i alle fall her på forumet, kan matche oppsettet til BEF!
    Og kommer det til å låte det like bra som det ser ut til?
    Fint lite tvil om det, spør du meg!
    Skal ikke motsi deg jeg... :-D

Så mye muligheter som BEF har til å tune akustikken i ønsket retning, samt tune det helaktive anlegget sitt med DSP rett på hvert enkelt element tror jeg faktisk dette blir et av få oppsett som spiller så rått som det ser ut.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord

Subene bak vil bli bygget ned i podiet. Jeg håper å få startet på den jobben i løpe av uken. Når det er tilpasset er det klart for å legge teppe Å det gleder jeg meg enormt til!!!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende bakkanaler :-D FredrikC har et godt poeng med at de nok overgår flertallets hovedkanaler 8) Hadde vært spennede å hørt dem i et stereo oppsett. Dette er jo BEF sin egen baby. Selv om de er i slekt med Miles så har vel BEF copyright på disse.

Lurer foresten på hvordan du vil skjule speakon og kabel på toppen? Vet at høytaleren skal trekkes i Moulton.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Lurer foresten på hvordan du vil skjule speakon og kabel på toppen? Vet at høytaleren skal trekkes i Moulton.
    Man vil ikke se noe av høyttaleren. Jeg blir å bygge et skall som skal stå foran bak kanalene. Det blir å se ut som 4 sorte søyler. Jeg ønsker ikke at noe skal vises inne i selve kinoen.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei veit du hva! Dette må jeg si var en eksepsjonelt godt utført kino. Selv til å ikke være ferdig. Digger tapeten, og liker de hjemmelagde diffusorene i taket. Morsomt å gjøre ting selv! Håper alle er skrudd, så de ikke faller ned når bassen begynner å ta tak i de!

Bakkanalene var jo rett og slett, overkill - på en positiv måte selvsagt. Jeg lurer på, hvorfor satse så mye i bakkanaler? Er det så mye trøkk i informasjonen i disse da? Nå aner jeg null og niks på dette feltet, så det er grunnen til spørsmålene.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF, kan ikke du starte serieproduksjon av de kabinettene/hele sullamitten? Kunne godt hatt sånne rundt om jeg som 5.0, hehe

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Man vil ikke se noe av høyttaleren. Jeg blir å bygge et skall som skal stå foran bak kanalene. Det blir å se ut som 4 sorte søyler. Jeg ønsker ikke at noe skal vises inne i selve kinoen.
    Smooth........ :-D

Meget god løsning.

PS si fra hvis du vil ha hjelp til å bære teppe når du kommer dit.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppa på tråden halvveis i den første kinoen(men har selvfølgelig lest alt), og takker derfor alle bidragsytere til tråden! Lært masse.... tror jeg:-?
    Er nesten like imponert som jeg er misunnelig over kinoen din Bef Helt gull at noen "tar'n helt ut"!
    Melder meg også på teppebæring/husvask eller bikkjelufting..... hva som helst for å få en liten demo!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    BEF, kan ikke du starte serieproduksjon av de kabinettene/hele sullamitten? Kunne godt hatt sånne rundt om jeg som 5.0, hehe
    Ja, en skulle tro at de aller fleste av oss ville hatt stor glede av en frontrekke med den bestykningen her du har på bakkanalene. Utrolig kreativt utformet mtp. bassporten. Monumentalt rett og slett.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt sent å skrive om dette nå, men jeg har forstått at du bruker PU-lim.
    Viste du at Biltema selger PU-lim i 600ml pølser til 49,90? :-D (de har på tube også)

(trykk på bildet for link)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laget rammene til frontveggen, trekt de med høyttaler frontstoff og fått dem plasser opp.

-_mg_8662-jpg
    Hva slags dimensjoner på treverket er det du bruker til dette, Bjørn Erik? Og hvordan fester du dem til rammeverket? Knepperter?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Smooth........ :-D

Meget god løsning.

PS si fra hvis du vil ha hjelp til å bære teppe når du kommer dit.
    Jeg skal ha teppefliser, så de er litt mere håndterlige å bære. Minuset er at det er dertil flere å legge

Sitat Opprinnelig postet av kokkos
    Hoppa på tråden halvveis i den første kinoen(men har selvfølgelig lest alt), og takker derfor alle bidragsytere til tråden! Lært masse.... tror jeg:-?
    Er nesten like imponert som jeg er misunnelig over kinoen din Bef Helt gull at noen "tar'n helt ut"!
    Melder meg også på teppebæring/husvask eller bikkjelufting..... hva som helst for å få en liten demo!
    Takk for hyggelige ord. Er ikke noe problem med en demo når ting blir ferdig.

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Utrolig kreativt utformet mtp. bassporten. Monumentalt rett og slett.
    Takk for det, jeg brukte litt tid på å finne en løsning som jeg trodde skulle kunne fungere.

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Kanskje litt sent å skrive om dette nå, men jeg har forstått at du bruker PU-lim.
    Viste du at Biltema selger PU-lim i 600ml pølser til 49,90? :-D (de har på tube også)

Takk for tipset, tar det med meg. Har noen suber som skal bygges!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hva slags dimensjoner på treverket er det du bruker til dette, Bjørn Erik? Og hvordan fester du dem til rammeverket? Knepperter?
    Det er 30x48mm, jeg har brukt noe som heter skruer til å feste med. Brukte disse skruene fra baksiden og inn i rammene

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags overflater skal du ha på ting som blir synlig? Og hva blir egentlig synlig? Syns det virker som om alt blir skjult bak vegger og slikt. Er fortsatt like imponert over den jobben du gjør i kinoen din, og nå som jeg er blitt østlending så skal du ikke se bort fra at jeg og som så mange andre er villig til å enten gjøre tjenester eller betale svimlende summer for å oppleve denne kinoen på sitt villeste..! hehe

Forresten, har du noen erfaring med plastidip? Lurer på om det er noe å satse på som overflate på høyttalere jeg.. Har noen "pianolakk"-finish høyttalere som begynner å få merke tidens tann, å spraye de med plastidip vil kanskje funke? Har youtuba(forsøk på å gjøre et verb av å søke ting på youtube, på samme måte som å google er blitt det.. ) det, og folk bruker det jo som felglakk til og med, da vil det vel holde som overflate på en stereobenk, høyttalere osv også?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 30x48mm, jeg har brukt noe som heter skruer til å feste med. Brukte disse skruene fra baksiden og inn i rammene
    Jasså? Gikk det greit å smyge seg rundt Miles'ene å få festet dem da?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Hva slags overflater skal du ha på ting som blir synlig? Og hva blir egentlig synlig? Syns det virker som om alt blir skjult bak vegger og slikt. Er fortsatt like imponert over den jobben du gjør i kinoen din, og nå som jeg er blitt østlending så skal du ikke se bort fra at jeg og som så mange andre er villig til å enten gjøre tjenester eller betale svimlende summer for å oppleve denne kinoen på sitt villeste..! hehe

Forresten, har du noen erfaring med plastidip? Lurer på om det er noe å satse på som overflate på høyttalere jeg.. Har noen "pianolakk"-finish høyttalere som begynner å få merke tidens tann, å spraye de med plastidip vil kanskje funke? Har youtuba(forsøk på å gjøre et verb av å søke ting på youtube, på samme måte som å google er blitt det.. ) det, og folk bruker det jo som felglakk til og med, da vil det vel holde som overflate på en stereobenk, høyttalere osv også?
    Man vil ikke se noen høyttalere eller komponenter inne i selve kinoen. Foran bak kanalene vil det bli noen søyler som er trekt med sort høyttaler stoff. Alt bak søylene vil å bli malt sort,slik at man ikke ser noe bak dem.
    Uten for selve kinoen i "lobbyen" vil man ser prosessoren, Blu-Ray og effekt forsterkerne. Alt annet vil bli "skjult".

Du som alle andre vil være velkommen for demo når ting blir ferdig!

Jeg har ikke vært borti det produktet du lurer på, så tør ikke uttale meg rundt det.

Side 132 av 367 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •