BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 128 av 367 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fasefeil
    "lest" hele tråden nå, (sett mest på de interesanne bildene), meget imponert over alt arbeid osv du har gjort

blei veldig fint dette!
    Tusen takk!

Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    se her ja nå er det ikke langt igjen til det snurres en film her
    blir fint dette bef 8) har du fått noen dato for når v4 duken vil komme.?
    Tusen takk!! Har sett en prototype duk av V4 å den så MEGET bra ut, dato er jeg litt usikker på tipper litt ut i 2011. Stresser ikke med det da V3 vil fungere helt fint som en start

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tusen takk!! Har sett en prototype duk av V4 å den så MEGET bra ut, dato er jeg litt usikker på tipper litt ut i 2011. Stresser ikke med det da V3 vil fungere helt fint som en start
    så du har v3 i hus nå hvordan er den i forhold til v2 ?
    mitt v2 har store feil og venter på ny dukog da blir det vel v4.
    var det stor forskjell på v2 -v3.?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du har v3 i hus nå hvordan er den i forhold til v2 ?
    mitt v2 har store feil og venter på ny dukog da blir det vel v4.
    var det stor forskjell på v2 -v3.?
    Jeg får den i dag, blir montert ikveld vis alt går etter planen Ja det er meget stor forskjell på V2 og V3, mens V4 blir helt rå i forhold!

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg får den i dag, blir montert ikveld vis alt går etter planen Ja det er meget stor forskjell på V2 og V3, mens V4 blir helt rå i forhold!
    takk da er det nok kansje verdt og vente på v4 og se om den er bra
    har hatt v1 og v2 og ingen av disse har holdt mål da det har vert feil og dårlig passform også på disse.

får du tatt et ner bilde av duken når du har v3 i hus?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk da er det nok kansje verdt og vente på v4 og se om den er bra
    har hatt v1 og v2 og ingen av disse har holdt mål da det har vert feil og dårlig passform også på disse.

får du tatt et ner bilde av duken når du har v3 i hus?
    Skal prøve ut et nytt feste system også ikveld ved monter for bedre tilpassing og for å få det strammere. Skal ta bilder av duken når den er på plass.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennede å høre hvordan V3 fungerer. Ser foresten veldig bra ut med rammer rundt lerretet

Har du kjøpt eller bare låner du W5000?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da var "premieren" over hos BEF, og jeg kan ikke si annet enn RÅTT!! Rommet er mye større enn det ser ut på bildene, det samme er frontrekka og de (foreløpig) to subbene. Fantastisk trøkk i lyden som bare en "PA" bånddiskant og en haug av store elementer med masser av effekt kan levere! Dette systemet følger utvilsomt prinsippet "Hi-Fi sound at PA-levels" til det fulle, og her står det helt klart på ørenes begrensning, ikke anleggets...

Rommet virket videre veldig stivt og helt uten "klirr og klarr", tror dette kan bli fantastisk bra, spesielt når du får behandlet det noe mer akustisk.

Duken fikk vi omsider strukket på ramma etter en hel del tukling med et nytt festesystem, og den satt veldig bra til slutt (type pølseskinn). Veldig godt trøkk fra W5000en på duken synes jeg. Aberet var imidlertid (som forventet) noe moire fra "første rad", så det spørs nok om DLPen må til pers, alternativt avvente nyeste generasjons duk som sikkert dukker opp en gang i 2011. Alternativet er å holde seg til 2. rad, for der så en fint lite til "fenomenet".

Størrelsen på lerretet i forhold til rommet var for øvrig veldig "riktig", fikk en fantastisk kinofølelse fra 1. rad, samtidig som kinofølelsen definitivt også var til stede på bakerste. Dette er så profft som det kan gjøres!

Da venter vi bare i spenning på sluttresultatet BEF, synes hele "opplegget" så utrolig flott ut allerede nå.

PS! Kudos til tapetet, det så også uten tvil langt fetere ut i virkeligheten enn på bilder (og det ser jo superfett ut på bilder også!).

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for STOR hjelp i kveld Lygren! Er meget fornøyd med resultatet så langt Nå er det bilde i kinoen!!

Her er noen biler av kinoen med lerretet på plass, kommer med mere i morgen.

-_mg_8733-jpg

-_mg_8716-jpg

-_mg_8725-jpg

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut dette! Ser fram til resten.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna i svingene skjønner jeg, sykt bra gjennomført dette systemet her altså. Er vel bare å legge noe gulvplater så er vel det meste på plass, er det så at det er en dør bak anlegget ditt så du kan gå inn og justere på det du ønsker? Dette er meget et rått stykke arbeid og ligger ann til å bli en favoritt når alt er på plass, Det blir 3 store kinoer og det er BEF, Akto og Ambiance, tviler noen kommer til å gruse dere.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! En skikkelig milepæl dette
    Faren er vel at man begynner å se på film isteden for å gjøre seg skikkelig ferdig, men jeg er ikke bekymret akkurat i ditt tilfelle.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,692
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rått ut dette BEF! Må vel ta med meg litt måleutstyr, og kalibrere projektpren snart da?
    Når det gjelder moire, så forsøk å justere projektoren svakt "ut av fokus". Så fort wiregrid forsvinner, så forsvinner også moire. Det kan virke rart å justere litt ut av fokus, men det er neppe synlig fra sitteavstand, og det er uansett mindre "irriterende" enn moire.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Ser meget bra ut dette! Ser fram til resten.
    Tusen takk!

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Her går det unna i svingene skjønner jeg, sykt bra gjennomført dette systemet her altså. Er vel bare å legge noe gulvplater så er vel det meste på plass, er det så at det er en dør bak anlegget ditt så du kan gå inn og justere på det du ønsker?
    Går da ikke så unna om dagen,men litt skjer. Ja skal ha en dør bak lerretet mest for å kunne løfte inn høyttalerne. Den vil jo å være meget kjekk for å kunne komme seg enkelt bak lerretet. Det vil å være enkelt å demontere lerretet da det bare står i press pasning inne i åpningen.

Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Gratulerer! En skikkelig milepæl dette
    Faren er vel at man begynner å se på film isteden for å gjøre seg skikkelig ferdig, men jeg er ikke bekymret akkurat i ditt tilfelle.
    Ja det er det, vil ikke legge inn hvile nå for å se film. Har et ønske om å få alt ferdig så snart det lar seg gjøre.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Høres rått ut dette BEF! Må vel ta med meg litt måleutstyr, og kalibrere projektpren snart da?
    Når det gjelder moire, så forsøk å justere projektoren svakt "ut av fokus". Så fort wiregrid forsvinner, så forsvinner også moire. Det kan virke rart å justere litt ut av fokus, men det er neppe synlig fra sitteavstand, og det er uansett mindre "irriterende" enn moire.
    Ja første inntrykket sto til forventningene. Lygren justerte projektoren litt ut av fokus, så det ble ikke halv gærnt. Har et "lite" problem til med W5000, den står ikke langt nok unna så mister 1cm på hver side av lerretet Må se om jeg ikke klarer å skyve lerretet litt lenger inn for å få bort det problemet... Vi får ta en prat ang. justering, det skader jo ikke!!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir MEGET bra, Bjørn Erik! 8) Rett og slett nydelig!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette såg jo sweet ut..

Sikkert skrivi det før, men funnet ut kor mange rader du skal ha og kva type sitteordning du går for?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hærlii

Misunnelig.com

Dette kommer til å bli en sinnsykt fet kino. (Er det forsåvidt allerede).

Du er så gjennomført i alt du gjør og det imponerer meg veldig.

Håper virkelig jeg kan få lurt meg til en demo på nyåret en gang?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette blir MEGET bra, Bjørn Erik! 8) Rett og slett nydelig!
    Takk takk

Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Dette såg jo sweet ut..

Sikkert skrivi det før, men funnet ut kor mange rader du skal ha og kva type sitteordning du går for?
    Takk takk. Jeg skal ha 2 rader, front raden blir med recliner og bakre rad blir med klapp seter, alt i sort skinn. Blir å ta inn stolene til bakraden iløpe av uken for å tilpasse hvor subbene i podiet skal være.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Misunnelig.com

Dette kommer til å bli en sinnsykt fet kino. (Er det forsåvidt allerede).

Du er så gjennomført i alt du gjør og det imponerer meg veldig.

Håper virkelig jeg kan få lurt meg til en demo på nyåret en gang?

Hehe Takk! Demo skal du få, vil være hyggelig å få en utflyttet nordboer på besøk!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering.

Har hatt noen lytte stunder nede i kinoen og hadde besøk av Flageborg i går ettermiddag. Har ikke gjort mye ut av kalibrerings prosessen så langt, kjørt en autokalibreringen til Z11 på 3 punkter. Gjort litt små juseteringer av den og konklusjonen er at det er et godt utgangs punkt til å kunne få et bra resultat.

Så nå er det å få bygget bak kanaler og få de på plass, gjøre klart for sub i podiet, teppe, stoler på bakre rad, deksel rundt bak kanalene. Skal å få montert opp en varmepumpe i kinoen. Den største jobben som gjenstår nå er å få nok strøm til kinoen. Har et håp om å komme i mål med dette før jul!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 uker, klokka tikker! Få gang!

Jeg tar garantert turen til østlandet for å oppleve denne når du er ferdig, BEF!

Side 128 av 367 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •