BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 127 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Påvirker det ikke lyden i negativ retning å ha lerretsrammen foran høyttalerene?
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Det var det første som slo meg også.

Nei, egentlig så var det det ANDRE som slo meg. Det første var nok en gang hvor HINSIDES ENORMT TØFT dette kommer til å bli! :lol:

Da jeg tok bildene i går var frontene dyttet bak da jeg drev og tilpasset front veggen. Tatt nye bilder nå og bånddiskanten får fin klaring til ramme lerrete Har tenkt litt før jeg kjøpte lerret.

-_mg_8654-jpg

-_mg_8655-jpg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Skremmende... og enda er det ikke ferdig

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har tenkt litt før jeg kjøpte lerret.
    Det var egentlig ikke så overraskende.

Må bare si (som alle andre) at dette garantert blir fantastisk bra, og håpe på at det blir holdt et par demoer etterhvert...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Må bare si (som alle andre) at dette garantert blir fantastisk bra, og håpe på at det blir holdt et par demoer etterhvert...
    Ikke noe problem med demo når kinoen står ferdig! Vil lege ut en invitasjon da

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg få fikset akustisk duk, for nå må dette testes
    Dette ser veldig bra ut
    Kommer du til å gå for den duken du snakket om (husker ikke hva den het desverre) sist jeg var innom eller går det i retning av noe du kan få i Norge?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rekker du ferdigstilling før Jul likevel?

Gratulerer med Z11 og mye stasj!

A.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at jeg føler meg særdeles overkjørt når det kommer til gjennomføring her nå >_<. Får et nytt rom å tusle med om ikke så alt for mange månedene, kanskje jeg skal prøve meg på en lignende gjennomføring (tviler på at det går da ). Dette ser jo mildt sagt vakkert ut

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette ser veldig bra ut
    Kommer du til å gå for den duken du snakket om (husker ikke hva den het desverre) sist jeg var innom eller går det i retning av noe du kan få i Norge?
    Jeg har kjøpt et DreemScreen V4 ProCurve HD lerret og blir å bruke V3duken derfra inntil V4 duken er klar. Har sett en prototype av V4 duken og den blir MEGET bra. Så det andre alternativet er dermed valgt bort.

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Rekker du ferdigstilling før Jul likevel?

Gratulerer med Z11 og mye stasj!

A.
    Vet ikke, har en drøm om det

Sitat Opprinnelig postet av Kakk
    Merker at jeg føler meg særdeles overkjørt når det kommer til gjennomføring her nå >_<. Får et nytt rom å tusle med om ikke så alt for mange månedene, kanskje jeg skal prøve meg på en lignende gjennomføring (tviler på at det går da ). Dette ser jo mildt sagt vakkert ut
    Er bare å ta seg tid og tenke gjennom hvordan man ønsker å få det. Så bruke tid på å tenke gjennom prosessen for å få det slik. Jeg har selv brukt mye tid på planleggingen og reist rundt for å prøve å finne de løsningene som jeg ønsket.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt et DreemScreen V4 ProCurve HD lerret og blir å bruke V3duken derfra inntil V4 duken er klar. Har sett en prototype av V4 duken og den blir MEGET bra. Så det andre alternativet er dermed valgt bort.
    Gleder meg veldig til å se begge dukene i aksjon. Har kun sett V2 (eller muligens V1, det var på Elektroworld i hvert fall) og den hadde jo litt mye struktur men var overraskende bra til tross for dette. Kjørte forbi deg i dag men hadde ikke tid til å stoppe (samt at du tvilsomt er hjemme midt på dagen ).
    Du gir vel en lyd når det begynner å flaske seg også på bildefronten.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg veldig til å se begge dukene i aksjon. Har kun sett V2 (eller muligens V1, det var på Elektroworld i hvert fall) og den hadde jo litt mye struktur men var overraskende bra til tross for dette. Kjørte forbi deg i dag men hadde ikke tid til å stoppe (samt at du tvilsomt er hjemme midt på dagen ).
    Du gir vel en lyd når det begynner å flaske seg også på bildefronten.
    Jeg har et håp om å få opp V3 duken i løpe av helgen. Lygren skulle få tatt med seg duken i dag og komme innom med den. Så da er det bare å vente med sommerfugler i magen

Jeg skal poste så snart det er bilde oppe å går i kinoen. En annen ting er hvordan bildet blir med W5000, litt skeptisk med at det er en DLP.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som det blir lerret montering i morgen kveld. har noen planer for morgen dagen, så man skal ikke se bort ifra det er mulig å kunne se litt film i kinoen i morgen kveld

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er hvordan bildet blir med W5000, litt skeptisk med at det er en DLP.
    Hvis du ikke sliter med regnbuer så er det ingen grunn til å være skeptisk til W5K Den har etter min mening vært det beste budsjett kjøpet på projektorer en god stund nå. Klart at WV80 og HD950 ol er strået vassere men det er vanskelig å se uten A-B sammenligning av kalibrerte eksemplarer.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,527
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke sliter med regnbuer så er det ingen grunn til å være skeptisk til W5K Den har etter min mening vært det beste budsjett kjøpet på projektorer en god stund nå. Klart at WV80 og HD950 ol er strået vassere men det er vanskelig å se uten A-B sammenligning av kalibrerte eksemplarer.
    Jeg går ut fra at du mener HD950 og VW85 her?? Og det er veldig lett å se forskjell på W5000 og VW85 uten A-B sammenligning, det kan jeg love deg!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Beklager at herr Senil glemte hele greiene i dag (hvordan skal dettan gå lurer jeg på, er da ikke SÅÅÅ gammal blitt... ), men da blir det stramming av duk i morgen i stedet og forhåpentligvis en aldri så liten førpremiere... Gleder meg stort!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Beklager at herr Senil glemte hele greiene i dag (hvordan skal dettan gå lurer jeg på, er da ikke SÅÅÅ gammal blitt... ), men da blir det stramming av duk i morgen i stedet og forhåpentligvis en aldri så liten førpremiere... Gleder meg stort!
    gleder meg til i morgen!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått gjort noe i kinoen i dag.

Laget rammene til frontveggen, trekt de med høyttaler frontstoff og fått dem plasser opp. Hadde Lygren husket hva han skulle idag hadde lerretet blitt sat på plass, så det kommer i morgen

-_mg_8662-jpg

-_mg_8675-jpg

-_mg_8689-jpg

Jeg koblet opp Z11 og fikk lyd i 5-kanaler. Jeg har ikke gjort noe særlig med testing da jeg bare hadde en 24" PC monitor for bilde. Så har tatt målinger med Z11. Så da skulle alt være klart til å se en liten prøve film i morgen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en hyggelig prat og en liten runde i kinoen din idag. Begynner virkelig å se enden på det nå, og med den nye centern på plass er frontrekka direkte skremmende. Gleder meg til du får 8 suber til disposisjon :twisted:
    Morro å se Jenny igjen også som nå faktisk var blitt dobbelt så stor siden sist vi var innom.
    Min 7årige Rotweiler hanne bekreftet mistanken om at hun har hatt et snev av løpetid når vi kom hjem, for han snuste så han så vidt fikk puste den gamle grisen......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Takker for en hyggelig prat og en liten runde i kinoen din idag. Begynner virkelig å se enden på det nå, og med den nye centern på plass er frontrekka direkte skremmende. Gleder meg til du får 8 suber til disposisjon :twisted:
    Morro å se Jenny igjen også som nå faktisk var blitt dobbelt så stor siden sist vi var innom
    Veldig hyggelig dere tok turen innom! Tror Jenny satte stor pris på det for hun har akkurat gått til ro.

Ja kinoen tar for for hver dag som går nå, skal bli gøy å få bilde på plass i morgen! Jeg blir å ringe deg iløpet av morgen dagen for noen små tips, så snakkes da. Du må ha god tur i morgen!!

Newcomer Fasefeil sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "lest" hele tråden nå, (sett mest på de interesanne bildene), meget imponert over alt arbeid osv du har gjort

blei veldig fint dette!

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja nå er det ikke langt igjen til det snurres en film her
    blir fint dette bef 8) har du fått noen dato for når v4 duken vil komme.?

Side 127 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •