BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 123 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 7339
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Veldig morsomt å se at du er i full gang igjen! Jeg kan som et forsiktig tips hva angår diffusorer (detta kan du jo selv mener jeg... ) anbefale at du vurderer å plassere en hel masse rundt lytteposisjonen, både bak, på sidene og - som allerede er på plass -over. Absorbenter alene "dreper" veldig lett mye av oppløsningen og "rommet" i lydbildet. Personlig synes jeg det er ganske overraskende hva akustiske tiltak, både i forhold til absorbsjon og diffusjon, har å si for lydbildet selv om anlegget som sådan (som jo blir uberspitze her i gården) er aldri så heftig...

Gleder meg veldig til å se fortsettelsen av dette prosjektet, og takker så mye for at du bruker tiden din på å dokumentere alt i så detalj, det skal jeg love deg at MANGE er takknemlige for!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Er det annet å si, enn... WOW!
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du er helt RÅ BEF!
    :grin:

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Rå progresjon! Er det forresten noen grunn til at du ikke nedsenker 15" i flukt med baffelen?
    Jeg bygger den helt lik de jeg allerede har og nedsenkingen er 5mm som er tykkelsen på bånddiskanten.

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Gleder meg til å komme på demo i denne kinoen når du er ferdig, men alikevel kanskje ikke... Blir nok nedtur å komme hjem til egen kino etterpå!
    Hehe, takk for hyggelige ord. Du er iallefall velkommen på demo.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Veldig morsomt å se at du er i full gang igjen! Jeg kan som et forsiktig tips hva angår diffusorer (detta kan du jo selv mener jeg... ) anbefale at du vurderer å plassere en hel masse rundt lytteposisjonen, både bak, på sidene og - som allerede er på plass -over. Absorbenter alene "dreper" veldig lett mye av oppløsningen og "rommet" i lydbildet. Personlig synes jeg det er ganske overraskende hva akustiske tiltak, både i forhold til absorbsjon og diffusjon, har å si for lydbildet selv om anlegget som sådan (som jo blir uberspitze her i gården) er aldri så heftig...

Gleder meg veldig til å se fortsettelsen av dette prosjektet, og takker så mye for at du bruker tiden din på å dokumentere alt i så detalj, det skal jeg love deg at MANGE er takknemlige for!
    Ja er godt å være litt igang igjen. Håper jeg kan få jobbet litt i kinoen i ukene som kommer. Kanskje det er en mulighet for å bli ferdig snart.

Jeg driver å tester endel om dagen og det vil kommen noen tiltak til i rommet. Så det er bare å følge med. Det jeg kan si er at jeg har tatt bort akustikk platene jeg hadde i hjørnet bak, videre jeg det komme akkustikk plater på første refleksjonen foran. Det skal teppe på gulvet. Det vil bli noen store diffusorer bak, bak-kanalene skal bygges inn i hver sin søyle. Så vil jo stolene på 2 rad gjøre endel. Så de siste tingene tar jeg når jeg får på plass stolene.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt valget på hvilken prosessor jeg blir å bruke i kinoen. Valget falt på en meget anerkjent og god receiver Yamaha Z11. Jeg blir jo ikke å ha behov for forsterker delen til den,men prosessoren er såpass bra at den må få prøve seg til jobben. Skulle det vise seg at den kommer for kort får man starte og lete etter noe annet

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flott receiver i hus, Z11 er vel noe av det råeste som har vært på markedet en stund. Det er rart det ikke kommer oppgraderinger til den, men sånn er det når ting er knall fra første stund.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Hvorfor ikke velge det beste

Men du skal vel hverken ha precense eller andre fiksfakserier så du hadde vel strengt tatt klart deg med en Z7 spesielt siden du ikke har behov for effektdelen.
    Et rimeligere alternativ hadde jo vært Onkyo SC5507, da kunne du også kjørt balansert.

Men Z11 hadde jeg også valgt hvis jeg hadde muligheten.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt både Z7 og Z11 kan jeg si at disse på ingen måte stiller i samme klasse. Prosessorkraften i Z11 overgår Z7 på alle områder, noe som høres svært godt på film
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer! Hvorfor ikke velge det beste

Men du skal vel hverken ha precense eller andre fiksfakserier så du hadde vel strengt tatt klart deg med en Z7 spesielt siden du ikke har behov for effektdelen.
    Et rimeligere alternativ hadde jo vært Onkyo SC5507, da kunne du også kjørt balansert.

Men Z11 hadde jeg også valgt hvis jeg hadde muligheten.
    Grunnen til at jeg går for Z11 kontra Z7 er at Z11 har såpass mye mere prosessor kraft at jeg tror den vil gjøre en betydelig bedre jobb.

Kan hende jeg tar å legger opp precense høyttalere, det vil isåfall komme etter at hele kinoen er ferdig

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig reciever som har tålt tidens tann svært bra

Var rene prosessorer som f.eks ADA Suite med i vurderingen?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC

Ja drev og så på masser av rene prosessorer. Grunnen til at jeg valgte en receiver var at det skjer innen standarer for lydspor om dagen og dermed blir produktene fort gammle. Da er det billigere å gå for en receiver som vil være mulig og omsette brukt, framfor en ren prosessor som har svært få "kjøpere" på brukten.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja drev og så på masser av rene prosessorer. Grunnen til at jeg valgte en receiver var at det skjer endel innen standarer for lydspor om dagen og dermed blir produktene fort gammle. Da er det billigere å gå for en receiver som vil være mulig og omsette brukt, framfor en ren prosessor som har svært få "kjøpere" på brukten.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men siden du har gått for Z11 så betyr det at du ikke kaster deg på 3D hypen som er ute å går.

Vil du vente eller er du ikke interesert?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ja drev og så på masser av rene prosessorer. Grunnen til at jeg valgte en receiver var at det skjer endel innen standarer for lydspor om dagen og dermed blir produktene fort gammle. Da er det billigere å gå for en receiver som vil være mulig og omsette brukt, framfor en ren prosessor som har svært få "kjøpere" på brukten.
    Helt enig argumentene dine her, men er ikke Z-11 også svært dyr i forhold til hva den tilbyr? 60k NOK?
    Ser for meg at denne kommer til å halvere seg i pris eller værre slik tidligere toppmodeller har gjort tidligere når dens erstatter dukker opp. Eller har du kanskje skaffet deg en rimeligere på brukten?

Når man kan få Onkyos toppmodell av prosessorer med XLR til 19k og HDMI 1.4 (3D-ready) ville jeg selv lagt de 40 000 kr i noe annet (bra projektor, profesjonell akustikkbehandlig, fete møbler etc)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte 18,5 for min 5508 over disk i Sandnes, forøvrig. Balanserte utganger og nyeste romkorreksjon bl.a, gjorde at den var mer aktuell enn Z11, selv om jeg fikk en konkurransedyktig pris på Z11.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Men siden du har gått for Z11 så betyr det at du ikke kaster deg på 3D hypen som er ute å går.

Vil du vente eller er du ikke interesert?
    Jeg har ingen direkte planer rundt 3D pr.dd. I første omgang er det lyd som er hoved fokuset, så får projektor jakten gå litt utover vinteren.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig argumentene dine her, men er ikke Z-11 også svært dyr i forhold til hva den tilbyr? 60k NOK?
    Ser for meg at denne kommer til å halvere seg i pris eller værre slik tidligere toppmodeller har gjort tidligere når dens erstatter dukker opp. Eller har du kanskje skaffet deg en rimeligere på brukten?

Når man kan få Onkyos toppmodell av prosessorer med XLR til 19k og HDMI 1.4 (3D-ready) ville jeg selv lagt de 40 000 kr i noe annet (bra projektor, profesjonell akustikkbehandlig, fete møbler etc)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Betalte 18,5 for min 5508 over disk i Sandnes, forøvrig. Balanserte utganger og nyeste romkorreksjon bl.a, gjorde at den var mer aktuell enn Z11, selv om jeg fikk en konkurransedyktig pris på Z11.
    Jeg synes Yamaha gjør en mye bedre jobb på surround kontra Onkyo. Skulle den ikke fungere optimalt har jeg en bra receiver å sette opp på stue anlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger that.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En "bra" revicer til stuen? Det var dagens understatment synes jeg.

Men er ikke en nye toppmodell på fra yamaha da?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    En "bra" revicer til stuen? Det var dagens understatment synes jeg.

Men er ikke en nye toppmodell på fra yamaha da?
    Etter hva jeg har hørt er det muligt av Z11 får en liten oppgradering i 2011 slik at den har 3D støtte. Dette er jo bare rykter, de eneste som vet noe sikkert er ingeniørene hos Yamaha

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror du har gjort et veldig godt valg, har selv fått veldig sansen for Yamaha. Skikkelig genuin kinolyd, svært god på mikrodetaljer og samtidig relativt "myk" uten at den føles udetaljert, dette da basert på erfaring med 3900 og Z7, så Z11 må jo bli enda langt bedre.

Side 123 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •