BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 12 av 367 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 7339
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, rødt og sort er normalt en sexy kombinasjon, det. Ikke noe dårlig valg. Det er bare at i en hjemmekino foretrekker jeg nøytrale farger nær gråskalaen. Å ha sterke farger i hjemmekinoen påvirker i henhold til projektoreksperter jeg har snakket med sannsynligvis ikke selve bildet, men kan påvirke hvordan vi oppfatter andre farger i rommet, altså bildet på lerretet. Dersom man har en sterk, varm rødfarge vil øyet oppfatte projektorbildet som kaldere. Men her kan man jo kalibrere etter preferanser, så det er ikke noe enormt problem. Man sitter jo heller ikke og nistirrer i gulvet når man ser film. :-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Joda, rødt og sort er normalt en sexy kombinasjon, det. Ikke noe dårlig valg. Det er bare at i en hjemmekino foretrekker jeg nøytrale farger nær gråskalaen. Å ha sterke farger i hjemmekinoen påvirker i henhold til projektoreksperter jeg har snakket med sannsynligvis ikke selve bildet, men kan påvirke hvordan vi oppfatter andre farger i rommet, altså bildet på lerretet. Dersom man har en sterk, varm rødfarge vil øyet oppfatte projektorbildet som kaldere. Men her kan man jo kalibrere etter preferanser, så det er ikke noe enormt problem. Man sitter jo heller ikke og nistirrer i gulvet når man ser film. :-)
    Jeg tenkte egentlig mer på WOW faktoren, siden huset er tilsalgs. Tror ikke den gjennomsnittelige huskjøper, er like "galne" som oss

MEN, om han skulle brukt kinoen selv, hadde jeg nok vert mer på grå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, da skjønner jeg. Litt kjipt å bo langt fra arbeidsplassen og gode muligheter for kino er jo slettens ikke å forakte heller :-D

Hva farger i kinoen angår, ville jeg valgt grått eller sort (samme type som allerede er i kinoen) slik at det blir mer sammenheng i rommet. Å få inn flere farger kan fort føre til at det blir et rotete inntrykk av rommet, men det er jo min mening

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ah, da skjønner jeg. Litt kjipt å bo langt fra arbeidsplassen og gode muligheter for kino er jo slettens ikke å forakte heller :-D

Hva farger i kinoen angår, ville jeg valgt grått eller sort (samme type som allerede er i kinoen) slik at det blir mer sammenheng i rommet. Å få inn flere farger kan fort føre til at det blir et rotete inntrykk av rommet, men det er jo min mening
    En farge og resten i gråtoner pleier å fungere fint. Men skal det flere farger inn skal det ikke mye til før det er visuelt kaos. F.eks. ville jeg styrt unna rødt gulv og blå stoler eller motsatt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oyy, her hadde skjedd litt.. Morsomt..ble litt å lese her

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble så stille fra BEF her... Med hans tempo så mistenker jeg at han allerede er i knestående med teppelegging som aksjon...8)

Edit: Ørlite for sent!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Jeg ville nok godt for en mørk, mørk grå, noe ala den første her:

-svart-jpg
    Ja er noe slikt jeg har sett for meg, vært innom Teppeabo og de har et meget flott mørkegrått teppe, det er lett spettet med litt lyse og sorte tråder i seg.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det ble så stille fra BEF her... Med hans tempo så mistenker jeg at han allerede er i knestående med teppelegging som aksjon...8)

Edit: Ørlite for sent!

Hehe, ikke kommet så langt ennå... må få kjøpt teppe først

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jatakk begge deler? Jeg har lagt teppe som er sort (egentlig mørk grå) når jeg mot lerret og farget (rødt) på tvers. Stilig effekt og bryter litt i rommet når så mye annet er sort. Det leveres med andre bunnfarger enn rødt, bla. grøtt/beige...
    Bilder fra min tråd:
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1040260

Var kult det teppe der, de teppe foretningene jeg har vært innom i Oslo har ikke hatt noe slike tepper inne på lager.. å bestille teppe orker jeg ikke da jeg skal trosalt selge...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...må jo si at rødt var litt kult det også da - spesielt med tanke på salgsverdi av huset!
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Absolutt. Jeg mener at man må vurdere farge på gulv opp mot farge på sitteplassene. Om man skal ha røde kinostoler, så blir det kanskje litt vel mye rødt med rødt teppe i tillegg. Så kanskje mørkegrått teppe + røde stoler eller mørkerødt teppe + sorte stoler er en ide?
    Enig at rødt kan være meget kult,men tror det vil kræsje litt i denne kinoen... ville nok tenkt litt mere da på noen detaljer i rødt.

Det vil står 2 eller 3 recliner i sort skinn på 1 podie. Vil nok ikke ta meg bryet og montere stoler på øverste podie.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker den lysere gråtonen. Har aldri skjønt helt dette med å ha store flater med relativt sterke farger i en hjemmekino. Synes den grå også harmonerer bedre med sideveggen. Den mørke grå er andrevalget mitt.

Forresten: Lyver bildene litt i retning av det varme? Er veggene helt grå i virkeligheten? Ikke det at det påvirker min preferanse av teppe noe særlig, men...
    Jeg synes kraftige farger på teppe kan være kult vis man tar høyde for det når man bygger rommet, har noen detaljer som fremhever fargen og la resten av rommet være nøytralt.

Bildene lyver nok litt på grå fargen i rommet mitt, det er grå scenemolton. Vil nok definere fargen som musegrå. Resten av rommet er det brukt sort scenemolton på.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg vet i hvertfall hvem som får jobben med å bygge min nye kino når millionene fra Norsk Tipping ramler inn på konto..:-D

Hehe, er bare å ringe det!!

Kanskje man skulle kontaktet Norsk Tipping, de kommer jo med investering og sparings tiltak for sine vinnere... Er jo en meget god investering og få seg en skikkelig kino

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En farge og resten i gråtoner pleier å fungere fint. Men skal det flere farger inn skal det ikke mye til før det er visuelt kaos. F.eks. ville jeg styrt unna rødt gulv og blå stoler eller motsatt.
    Jeg er helt enig

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått gjort litt idag å

-img_2166-jpg

-img_2169-jpg

-img_2179-jpg

Sett fra inngang
    -img_2173-jpg

Sett fra Sweetspot.
    -img_2182-jpg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket tempo...8)

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja! :-D
    Dette ser virkelig ut til å bli meget bra! og for et tempo på deg da!
    Må si at de som får overta dette er heldigere enn de selv har anelse om, når du selger bør du få med i kontrakten at rommet skal brukes til kino og ingenting annet

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ja er noe slikt jeg har sett for meg, vært innom Teppeabo og de har et meget flott mørkegrått teppe, det er lett spettet med litt lyse og sorte tråder i seg.
    Høres spennende ut. Hva heter det?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut. Hva heter det?
    Ja si det Fant det etter en tur til Teppeabo i Oslo,han sa det var en av bestselgerne av mørke tepper.... Så tror det kan være et greit valg ved salg,lett å like for mange... Har et lite håp om å få det kjøpt iløpe av morgendagen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Herre min hatt for et tempo, Bjørn Erik! At kinoen kommer til å bli virkelig flott er det allerede liten tvil om.

Hva gjelder teppefarge er jeg også mer for den noe mørkere utgaven som ble skissert noen poster tilbake. Etter min smak harmonerer fargen godt med rommet ellers. Hvilken farge tenker du å kjøre på stolene, rød? Mulig du har besvart neste tidligere, men hvor mange plasser blir det?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Herre min hatt for et tempo, Bjørn Erik! At kinoen kommer til å bli virkelig flott er det allerede liten tvil om.

Hva gjelder teppefarge er jeg også mer for den noe mørkere utgaven som ble skissert noen poster tilbake. Etter min smak harmonerer fargen godt med rommet ellers. Hvilken farge tenker du å kjøre på stolene, rød? Mulig du har besvart neste tidligere, men hvor mange plasser blir det?
    Takk takk!

Det vil står 2 eller 3 recliner i sort skinn på 1 podie. Vil nok ikke ta meg bryet og montere stoler på øverste podie. Tanken var å ha 6 kinostoler på siste rad.

Side 12 av 367 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •