BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 118 av 368 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 7345
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette hørtes jo ikke bra ut Bjørn Erik :| Si fra hvis det er noe som det går ann å bidra med.

Med de beste ønsker om rask bedring!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbake meldinger.

For å komme med en liten oppklaring, er jeg i fin form! Det er min kjære som er dårlig. Hun har vært syk siden i Juni og fikk konstatert virus på balansen for ca. 1.måned siden og er nå i en opptrening fase som gjør at formen hennes er meget ustabil. Hun har fått en prognose på at hun bør være bra innen 3.måneder, så vi krysser fingrene for at det stemmer

Så dette er forklaringen på at det er gjort lite i kinoen de siste månedene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krysser fingre med dere Skulle det mot formodning ikke progressere som forventa så ikke ta for gitt at det norske helsevesenet er verdensledende.

Jeg er ikke statsautorisert rådgiver , og ut fra egne erfaringer faktisk havna i definisjonsgruppa 'skeptikere'.
    Sjekk litt på nett om symptomer , uten at jeg over en lav sko anbefaler alternative behandlinger..

Min egen skepsis til 'bør bli bra innen 3 mnd'-utsagnet er en A-4 statement som kommer nesten uansett hvis resultater ikke er nedslående..
    Håper uansett det går bra med dere , og kan vi hjelpe på noe vis så er forumet her for deg

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF

For å komme med en liten oppklaring, er jeg i fin form! Det er min kjære som er dårlig. Hun har vært syk siden i Juni og fikk konstatert virus på balansen for ca. 1.måned siden og er nå i en opptrening fase som gjør at formen hennes er meget ustabil. Hun har fått en prognose på at hun bør være bra innen 3.måneder, så vi krysser fingrene for at det stemmer

Uffda, vi har hatt det samme innen familien og jeg vet hvor ubehagelig og slitsomt dette er. Ønsker henne god bedring!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Krysser fingre med dere Skulle det mot formodning ikke progressere som forventa så ikke ta for gitt at det norske helsevesenet er verdensledende.
    Hun er i de beste hender takket være alkar her på forumet, så en stor takk til han!

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit og høre om slikt, ønsker om god bedring.
    Kinoprosjektet går no ingen steder heller, vi følger med når du er klar

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre, BEF. Ønsker din kjære kjempegod bedring, og håper hun kommer seg for tilbake igjen!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun har vært syk siden i Juni og fikk konstatert virus på balansen
    Vet ikke om det er det samme men jeg fikk på julafta for noen år siden virus på balansenervene og det var ett sannt h******e når det sto på. Det gikk greit så lenge jeg lå helt i ro, men bare det å snu seg over på en side gjorde meg kvalm og ufattelig svimmel og det å bevege seg på beina i det hele var bortimot håpløst. Hos meg gikk det heldigvis relaitvt for over (under to uker) så mulig dette er noe annet, men hun har ihvertfall mine fulle sympati for det var absolutt ikke noe gøy. Så ønsk henne god bedring!

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krystallsyken altså? Samme som min svigermor hadde for en kort tid siden. Krever mye fra alle rundt, og enda mer fra den som er blitt syk. Trening trening trening, så går det bra. Svigers er hvertfall i bra form nå.
    Lykke til, og bruk tiden godt!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krystallsyken og virus er to forskjellige ting. Har hatt Krystallsyken selv og det er små krystalliseringer inne i det indre øret som ødelegger balansen. Kan kurreres med en kontrollert snuing av personen gjort av spesialist (øre, nese hals). Dette virker ikke på alle men jeg var dårlig lenge og gikk 100% frisk ut fra spesialisten og har ikke merket noe siden. Dette var flere år siden.
    Virus er jo en helt annen sak selv om det kan ha samme symtomer

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun er i de beste hender takket være alkar her på forumet, så en stor takk til han!
    Takk for det, kamerat! Bare hyggelig å kunne hjelpe til. Hils sjefen, og herifra hilser alle jentene og ønsker god bedring også!

(Forresten så er tre måneder en realistisk tidslinje når du ser hvor frisk dama di er ellers.)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker dere generelt og henne spesielt god bedring. Dere får ta det helt med ro og komme skikkelig til hektene igjen.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Krystallsyken og virus er to forskjellige ting. Har hatt Krystallsyken selv og det er små krystalliseringer inne i det indre øret som ødelegger balansen. Kan kurreres med en kontrollert snuing av personen gjort av spesialist (øre, nese hals). Dette virker ikke på alle men jeg var dårlig lenge og gikk 100% frisk ut fra spesialisten og har ikke merket noe siden. Dette var flere år siden.
    Virus er jo en helt annen sak selv om det kan ha samme symtomer

Takk for info.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke får jobbet så mye i kinoen om dagen får man bruke tiden på å finne de siste delene til kinoen.

Har idag, for ente gang, vært en tur på leting etter teppe. Var ikke så mange nyheter innen vegg-til-vegg teppe, så fant som vanlig ikke noe vegg-til-vegg teppe som kunne være noe for meg. Derimot fant jeg en teppeflis som falt i smak. Produsenten kaller den sort, men den er koksgrå. Kjøpte en teppeflis for å prøve og har vært og tittet på den noen ganger nå og synes den fungerer fint til rommet. Så da er nok teppe valget 95% sikkert.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke får jobbet så mye i kinoen om dagen får man bruke tiden på å finne de siste delene til kinoen.

Har idag, for ente gang, vært en tur på leting etter teppe. Var ikke så mange nyheter innen vegg-til-vegg teppe, så fant som vanlig ikke noe vegg-til-vegg teppe som kunne være noe for meg. Derimot fant jeg en teppeflis som falt i smak. Produsenten kaller den sort, men den er koksgrå. Kjøpte en teppeflis for å prøve og har vært og tittet på den noen ganger nå og synes den fungerer fint til rommet. Så da er nok teppe valget 95% sikkert.
    Høres bra ut. Et teppe vil vel gi noe mindre refleksjoner/etterklang oppover i frekvens også.
    Du har ikke fått testet TC-sounds elementene enda?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Høres bra ut. Et teppe vil vel gi noe mindre refleksjoner/etterklang oppover i frekvens også.
    Ikke så mye oppover i frekvens, mere nedover, jo høyere vevingen er desto større absorbering. Det er uansett såpass liten variasjon at det ikke er det store spørsmålet i denne sammenheng.

Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Du har ikke fått testet TC-sounds elementene enda?
    Dessverre har jeg ikke kommet noe lengre med elementene. Kassen er tegnet, så det er byggingen det står på. Håper jeg kan få bygget to test kasser før November er over.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gledens dag her hjemme, jeg har fått jobbet med kinoen idag :-D :-D :-D

Jeg har begynt med byggingen av 2 sub kasser for testing. Det er kasser til TC Sounds 15" som er avbildet litt tidligere i tråden. Når bilde opplastingen er på plass igjen skal jeg legge ut kasse tegning og bilder fra bygge prosessen. Laget en egen tråd for sub byggingen slik at DIY folket skal få det med seg, Bygging av subber, TC Sounds LMS-R15

Det jeg har fått gjort idag er å skjært ut mye av platene og montert sammen 1/3 av kabinettene.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man kjøpt TC her rundt? På nettet?
    Hvilket matereale er det opphenget laget av?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Hvor får man kjøpt TC her rundt? På nettet?
    Hvilket matereale er det opphenget laget av?
    Jeg har kjøpt mine via Snickers-is, vet at AVshop skaffer TC Sounds elementer.

Opphenget er av tykk gummi. Hele elementet er meget bra konstruert.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har vært nok en flott dag her hjemme. Fått jobbet i verkstedet og fått unna det jeg hadde håpet på når jeg sto opp i dag

Har fått bygget 2 sub kasser for testing av TC Sounds LMS-R 15. Mere detaljer om selve byggingen kan leses her, Bygging av subber, TC Sounds LMS-R15

Bygging av subber, TC Sounds LMS-R15-img_8423-jpg

Side 118 av 368 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •