BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 117 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 7339
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du får jo kontaktlim på boks også...
    Har prøvd både 3M og Biltema sin og begge virker.
    Godt tips! Biltemas spraylim koster 49,- for en 400 ml boks, og det er jo betydelig enklere. vet ikke hvor mange bokser som går med, men i mitt tilfelle er det snakk om ca 15 kvm som skal limes.

Vil du si det var stor forskjell på 3M og Biltema? Var det molton du limte med disse?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Godt tips! Biltemas spraylim koster 49,- for en 400 ml boks, og det er jo betydelig enklere. vet ikke hvor mange bokser som går med, men i mitt tilfelle er det snakk om ca 15 kvm som skal limes.

Vil du si det var stor forskjell på 3M og Biltema? Var det molton du limte med disse?
    3M er nok noe bedre (og dyrere) Men det er lenge siden jeg testet (8-10år?) , og jeg brukte den til høyttaler stoff til å kle en subkasse.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har også et annet alternativ: Vlisofix I prinsippet smeltelim i flak med "matpapir" på den ene siden, og man bruker strykejern for å smelte det fast i de emnene man skal lime. Jeg brukte det på Hitchcock-teppet mitt, og det sitter utrolig godt stoff-mot-stoff men om det sitter noe særlig mot gipsplater vet jeg ikke. Blir dyrt kanskje, 79,- pr meter og flak i 90 cm bredde.

Jeg brukte Biltema kontaktlim på sprayboks i fbm. å legge plastfolie på bassfeller, og synes egentlig det var ganske udrøyt. Fordelen med limet BEF bruker er at det er farget rødt slik at det er lettere å få det jevnt fordelt. Bruker man for mye vil limet kunne trekke gjennom stoffet.

Edit: Oops vi var i BEFs tråd jo, trodde det var tråden til oyvindk, sorry.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF tåler sikkert litt om lim.

Jeg har brukt flere typer spraylim til stoff og vinyl, også Biltema. Min erfaring er at biltema ikke fungerer særlig bra. Dårlig og upresis spredning og slapp taket etter en tids bruk, det har ikke noen av de andre spraylimene gjort. Biltema er dog vesentlig billigere enn de andre.

Har også hengt opp stoff i min kino med Tessa teip. Dette sitter utrolig bra og er ganske lett å jobbe med. Koster en del og er ikke lett å få tak, men kan absolutt anbefales.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    BEF tåler sikkert litt om lim.

Jeg har brukt flere typer spraylim til stoff og vinyl, også Biltema. Min erfaring er at biltema ikke fungerer særlig bra. Dårlig og upresis spredning og slapp taket etter en tids bruk, det har ikke noen av de andre spraylimene gjort. Biltema er dog vesentlig billigere enn de andre.

Har også hengt opp stoff i min kino med Tessa teip. Dette sitter utrolig bra og er ganske lett å jobbe med. Koster en del og er ikke lett å få tak, men kan absolutt anbefales.
    Høres ut som Biltemas spraylim kanskje ikke er veien å gå for å henge molton i taket, da. Brukte du Tesa-tapen til å henge stoff i tak? Jeg må si at tape-varianten er den som virker mest forlokkende for min del, siden det gir null søl og bør være mer tilgivende hvis man bommer litt under oppfestingen. Jeg har jo brukt en del teppetape til forskjellige formål gjennom tidene, og den burde kanskje også kunne fungere. Er jo også vanligvis bredere (50 mm) enn nevnte Tesa tape (25 mm), og enkelt tilgjengelig "over alt".

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg bruker det lime jeg bruker er erfaringene jeg har dratt med meg fra bilstereo byggingen. Det finnes masser av kontakt lim ute på markedet,men veldig få som holder som har skikkelig kvalitet og holdbar over flere år. Med at man bruker trykkluft til å legge det på så får man et tynt og godt lag med lim, uten fare for at det trekker gjennom stoffet. En sprøytepistol som jeg bruker til limet koster ca.150,- på Biltema eller Jula.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG ville ikke brukt teppeteip i tak. Tesa har jeg ingen problemer med å anbefale til dette, den har en veldig bra klistreevne.
    Selv om du ikke får den i vanlige butikker så hjelper de deg sikkert med å finne en forhandler som kan hjelpe deg
    norge@tesa.com

Jeg fikk utrolig god hjelp av salgssjefen deres for et par år siden.

edit; se også BEF sin post over, sprøyting av lim er et godt alternativ

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Grunnen til at jeg bruker det lime jeg bruker er erfaringene jeg har dratt med meg fra bilstereo byggingen. Det finnes masser av kontakt lim ute på markedet,men veldig få som holder som har skikkelig kvalitet og holdbar over flere år. Med at man bruker trykkluft til å legge det på så får man et tynt og godt lag med lim, uten fare for at det trekker gjennom stoffet. En sprøytepistol som jeg bruker til limet koster ca.150,- på Biltema eller Jula.
    Ikke noe problem å kjøpe en sprøytepistol, men jeg har ingen erfaring med det, så jeg er litt redd for at det blir mye griseri. Blir det mye forstøvet lim i lufta, eller går det greit?

Og har du noen ide om ca forbruk av lim? Jeg skal lime opp 15 kvm, og ser vel for meg at 5 liter er alt for mye.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprøyte er ikke så dyrt, men man bør strengt tatt ha vann- og oljeutskiller (i alle fall ved lakkering, men vet ikke om det gjelder ved liming?) og sistnevnte var relativt dyrt forrige gang jeg sjekket.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Sprøyte er ikke så dyrt, men man bør strengt tatt ha vann- og oljeutskiller (i alle fall ved lakkering, men vet ikke om det gjelder ved liming?) og sistnevnte var relativt dyrt forrige gang jeg sjekket.
    Du får jo vannavskiller fra 90,- og oppover på Biltema.

(trykk på bildet for link)
    Regner med at denne holder til formålet.
    Må ha et par koplinger i tillegg...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du får jo vannavskiller fra 90,- og oppover på Biltema.
    Regner med at denne holder til formålet.
    Må ha et par koplinger i tillegg...
    Jeg har en slik, så akkurat det er jo greit. Spørsmålet er jo nå hvor mye lim jeg eventuelt trenger for å lime 15 kvadratmeter.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm, begynte med å kjøpe en slik en, men det der er billige greier. Lekker luft som ei sil. IMHO ikke verdt det.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Ikke noe problem å kjøpe en sprøytepistol, men jeg har ingen erfaring med det, så jeg er litt redd for at det blir mye griseri. Blir det mye forstøvet lim i lufta, eller går det greit?

Og har du noen ide om ca forbruk av lim? Jeg skal lime opp 15 kvm, og ser vel for meg at 5 liter er alt for mye.
    Det er så å si ingen ting lim støv i luften og det er utrolig lite gris med det da strålen fra sprøytepistol er relativt stabil og presis.

På 15m2 vil du nok bruke en rundt 3 liter lim.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering herfra.

Det har ikke blitt gjort noe i kinoen nå på lang lang tid og det ser ut som om målet mitt med å ha den ferdig til jul ikke går heller. Har sykdom i hjemmet som gjør at det blir lite tid til noe annet om dagen.

Jeg har iallefall lyst å komme igang igjen så fort som mulig. Så da er det bare å håpe på bedre tider!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Huff, håper alt går bra der borte hos dere - og håper *dere* kommer til hektene med det første! God bedring til bedre halvdel!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God bedring! Det er viktigere ting enn hjemmekino når det kommer til stykket!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    En liten oppdatering herfra.

Det har ikke blitt gjort noe i kinoen nå på lang lang tid og det ser ut som om målet mitt med å ha den ferdig til jul ikke går heller. Har sykdom i hjemmet som gjør at det blir lite tid til noe annet om dagen.

Jeg har iallefall lyst å komme igang igjen så fort som mulig. Så da er det bare å håpe på bedre tider!
    Better times WILL come!
    For å si det slik: "Hva var vel de gode tidene, om det ikke var for de dårlige?" ;-) Stå på, ikke minst helsemessig! Uansett hva / hvem det gjelder, så er slikt mere verdt enn all-verdens kinoprosjekter.
    God bedring, hva enn dette måtte gjelde!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God bedring i heimen Bjørn-Erik, men ikke glem at det finnes viktigere ting enn sykdom da!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blehh. Kjedelig med den type motgang, håper helsen kommer i god behold snart BEF!!

Ikke morsomt å føle seg slik.

Vedlegg 71805

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da, håper ikke det er noe alvorlig, BEF. Jeg har i høyeste grad erfaring med helseproblemer når det røyner på, og kan bare si det igjen; det finnes viktigere ting i livet enn lyd og bilde, og uten helsa har en ingenting.

Ønsker god bedring fra meg og mine, og håper på gode tider fremover....

Side 117 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •