BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 112 av 367 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk mail i dag ang. elementene, det tar nok fortsatt 2-3uker før de får inn noen elementer... så tar det sikkert noen uker før elementene er hos meg. Så jeg krysser fingrene for at jeg kan ha elementene her hos meg inne midten av November :?

Så da er det bare å ta på seg snekkerbuksa og bygge kasser, slik at elementene bare kan puttes rett inn når de ankommer

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du kan fylle ventetiden med noe! Hvilke materialer benytter du i kassen? Har du laget tegninger av den?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "fylle ventetiden med noe"?

BEF er jo ferdig med kassene i morgen hvis han begynner i ettermiddag

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW

Ja og står han på litt ekstra så kan han jo bare bygge elementene selv i tre og plastikk også :twisted:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Bra du kan fylle ventetiden med noe! Hvilke materialer benytter du i kassen? Har du laget tegninger av den?
    Ja er så å si ferdig med kasse beregningen og tegningene. Har dem ikke på PCen. De er kun skissert opp på papir.

Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Ja og står han på litt ekstra så kan han jo bare bygge elementene selv i tre og plastikk også :twisted:
    Hehe, så fort går det da ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags portareal og lengde snakker vi om?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hva slags portareal og lengde snakker vi om?
    Det blir mest sannsynlig en kasse på 265liter, tunet til 15Hz, porten som jeg tenker meg er 6,5x43,5cm med en lengde på 105cm. Jeg blir å dempe kassen innvendig. Mister litt dybde på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Portresonansen vil havne på rett over 80hz, og vil gi en hump i frekvensresponsen. Mulig det ikke blir et problem hvis du deler lavt, men det vil nok synge litt uansett...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Portresonansen vil havne på rett over 80hz, og vil gi en hump i frekvensresponsen. Mulig det ikke blir et problem hvis du deler lavt, men det vil nok synge litt uansett...
    Vet ikke hvilket program du bruker, men jeg få da port resonansen til å være 146Hz, jeg bruker BassBox 6 Pro.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoderegning, så den er ikke til å stole på..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettet vil bli helt enkelt, med elementet mot toppen av kassen og en spalte på kassens bredde på bunnen som er bass porten. Det vil bli en "enkel" avstivning inne i kabinettet.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har allerede atledreier forsøkt seg på hoderegning, men min (svake) hukommelse sier at den porten må være lenger for å avstemme kassen til 15 hz?
    Tilsvarer vel omtrent arealet til 8" rør, og husker jeg beregnet en kasse på 250L som måtte ha et 8" rør på 1,5 meter før Fb kom ned i 15hz. Det var grunnen til at den planen ble skrinlagt.............

Er 265L totalt volum, eller netto volum (Vb) etter at element og port er trekt fra?

Vil uansett spille dypt nok da, vil bare be deg sjekke en ekstra gang så du ikke blir skuffet over høyere Fb enn planlagt. Hylleport er jo ikke så enkelt å forlenge i alle tilfeller.........

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Nå har allerede atledreier forsøkt seg på hoderegning, men min (svake) hukommelse sier at den porten må være lenger for å avstemme kassen til 15 hz?
    Tilsvarer vel omtrent arealet til 8" rør, og husker jeg beregnet en kasse på 250L som måtte ha et 8" rør på 1,5 meter før Fb kom ned i 15hz. Det var grunnen til at den planen ble skrinlagt.............

Er 265L totalt volum, eller netto volum (Vb) etter at element og port er trekt fra?

Vil uansett spille dypt nok da, vil bare be deg sjekke en ekstra gang så du ikke blir skuffet over høyere Fb enn planlagt. Hylleport er jo ikke så enkelt å forlenge i alle tilfeller.........
    Sitter ikke med beregningene her nå, jeg skal dempe kassen innvendig og det reduserer port lengden med nesten 20cm. Mener hylle porten jeg skal ha tilsvarer et rør på rundt 18-19cm. Jeg skal ha netto volum på 265L, så element og port kommer i tillegg.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hylleporten tilsvarer 19cm rør ja!

Har du noen grafer som simulerer elementet i kassen du har tenkt å bygge? Mener alltid å ha lest at folk har brukt ganske mye større kasser enn 265 liter for så lav tuning på dette elementet...

Må innrømme at det frister å hive inn en bestilling på 2 slike selv iom at jeg har to passende kasser stående fra tidligere prosjekt

Det står at de er på lager, men det stemme altså ikke helt?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Hylleporten tilsvarer 19cm rør ja!

Har du noen grafer som simulerer elementet i kassen du har tenkt å bygge? Mener alltid å ha lest at folk har brukt ganske mye større kasser enn 265 liter for så lav tuning på dette elementet...

Må innrømme at det frister å hive inn en bestilling på 2 slike selv iom at jeg har to passende kasser stående fra tidligere prosjekt

Det står at de er på lager, men det stemme altså ikke helt?
    Jeg har de siste dagene vært i mail kontakt med USA og håper på en løsning med å få elementene rett fra USA og ikke via importør til Europa. Så sitter nå og skriver en ny mail og venter i spenning!

Her er graf av responsen med en kasse på 265L og over nevnte port.

-28-09-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg har de siste dagene vært i mail kontakt med USA og håper på en løsning med å få elementene rett fra USA og ikke via importør til Europa.
    Vet ikke om du har vurdert det, Bjørn Erik, men jeg kjøpte elementet mitt direkte fra statene vha JetCarrier.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har vurdert det, Bjørn Erik, men jeg kjøpte elementet mitt direkte fra statene vha JetCarrier.
    Jeg har fått en pris på $195 pr.element sendt med USPS Priority Mail hjem på dør... Det var det alternativet han kunne anbefale meg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg har fått en pris på $195 pr.element sendt med USPS Priority Mail hjem på dør... Det var det alternativet han kunne anbefale meg.
    Det høres ut som en svært god pris!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-? :-? :evil: :evil: Nå er jeg maks frustrert :-? :-? Har nå drevet 1uke å prøvd og få lov til å kjøpe 10.stk Maelstrom-18", noe man skulle tro at en normal selger skulle være glad for å få ordre på.... men nei da, nå har "min" kjære amerikanske venn funne ut at jeg like vel må kjøpe elementene fra den Europeiske distributøren, noe jeg har prøvd på nå i snart 2 måneder...Det kommer den ene lovnaden etter den andre fra den Europeiske distributøren om at elementene kommer i neste uke og fram og tilbake. Han kan heller ikke love meg at jeg får alle elementene på en forsendelse. da han ikke vet om hvor mange elementer han får... Spurte om han kunne garantere meg 4 elementer i første omgang, noe han heller ikke kan bekrefte....

Så nå starter jobbe men å finne et nytt element. Kommer det ikke til en fornuftig løsning iløpe av denne uken må man finne på noe nytt!

Side 112 av 367 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •