BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 107 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 7339
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Handlet den forklaringen om noe med "kyss fra Sokrates, når solen stod i zenith" eller noe?

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Handlet den forklaringen om noe med "kyss fra Sokrates, når solen stod i zenith" eller noe?
    Ja noe sånt

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten status oppdatering, er sikkert flere som tenker, skal ikke han bli ferdig nå snart.... Svaret er JO, eneste som står i veien for det er at jeg har alt for mye jobb om dagen og at vi har fått valp i huset. Dette har tatt alt av tid, så kinoen har dessverre blitt prioritert ned. Så slik det ser ut nå blir det nok ikke premiere forestilling i kinoen før godt ut på høsten en gang :?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Liten status oppdatering, er sikkert flere som tenker, skal ikke han bli ferdig nå snart.... Svaret er JO, eneste som står i veien for det er at jeg har alt for mye jobb om dagen og at vi har fått valp i huset. Dette har tatt alt av tid, så kinoen har dessverre blitt prioritert ned. Så slik det ser ut nå blir det nok ikke premiere forestilling i kinoen før godt ut på høsten en gang :?
    Hehe, synes ikke at du jobber for sakte akkurat så det er lov å ta seg fri engang i blant, synes prosjektet ditt har gått veldig fort så det er jo bare å følge med. Om du har et mål å bli ferdig til høsten så er jo det kjapt i mine øyne, det kreves jo en del planlegging og timing i slike prosjekter. Ta deg den tiden du trenger du, vi følger med deg uansett og etter det som er gjort så ligger denne kinoen veeeeldig godt ann til en topplassering her på avforum.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BEF inn i MAC verden

Trengte en ny bærbar PC, har hatt runden rundt i div. butikker nå i Oslo de siste ukene for å se om man kunne finne en egnet PC. Det var mange gode PCer å finne der ute, problemet var bare å finne en som hadde det jeg trengte, Firewire, det skulle vise seg og ikke være like enkelt.

Så etter endel fram og tilbake ble det kort prosess etter en liten samtale med Gorm på mobil, valget falt på en MacBookPro 13". Så da var jeg å kommet inn i Mac verden. Satt å prøvde meg litt fram på den igår kveld og må vel si at noe var bra og noe virket litt "tungvint" for oss som bare har brukt PC før. Er nok mere en vane. Jeg vil få Gorm til å sette min Mac opp slik at jeg kan både kjøre Windows og Mac på den, har endel programmer jeg bruker i jobb som kun fungerer i Win.

-28-08-jpg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis, har samme Mac selv, men bestilt meg ny 15" nå (plutselig skulle jeg spille litt StarCraftII og dugde dessverre ikke 13-tommeren)... Fantastisk flott maskin for øvrig, hadde jeg vært deg hadde jeg imidlertid guffet opp til 4GB minne samt kjøpt en SSD-harddisk, det har jeg på min og den er LYNkjapp...!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til Mac-kirken! Bootcamp (Windows-installeringen) er nokså enkelt å sette opp så tror du helt fint kan klare det selv.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Selv bruker jeg Parallels Desktop 5.0 og XP, men jeg vet at Gorm bruker VMware (http://www.vmware.com/products/fusion/), noe jeg selv skal teste når jeg får satt opp den nye PCen... Parallels er litt treigt, selv med SSD disk og 4GB minne, mens VMware i følge Gorm skal være dønn stabilt og superkjapt selv på Windows 7 (jeg måtte ned på Windows XP, Windows 7 på Parallels gikk helt suppetreigt).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med Mac, BEF. "Been there, done that" kan vel jeg si.... :-)

MACen er den helt klart foretrukne maskinen i huset til de daglige ting. Kona elsker å surfe på den, eldstemann på 4 bruker maskinen hver dag og får lov å spille sine enkle spill på NRKSuper og selv bruker jeg alltid denne maskinen når jeg sitter og surfer i godstolen foran anlegget.

I jobbmodus så går det fremdeles på PC derimot....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt arbeidsverktøy, men er MAC veien å gå? Jeg har vel egentlig alltid hatt for meg at MAC er det beste verktøyet dersom man driver mye med videoredigering og grafikk generelt, men ikke for "resten" ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig spent på Mac, har fått tastet litt på den nå. Den er jo utroligt behagelig å surfe med, utroligt god skjerm. Jeg er jo meget spent hvordan den vil fungere når jeg får Gorm til å legge inn Win7 på den og hvordan den da vil fungere til jobb relaterte ting.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Grattis med nytt arbeidsverktøy, men er MAC veien å gå? Jeg har vel egentlig alltid hatt for meg at MAC er det beste verktøyet dersom man driver mye med videoredigering og grafikk generelt, men ikke for "resten" ?
    Trur det der henger igjen fra gammelt av, jeg jobber stort sett med programmering og veldig lite grafisk, og for meg er fortsatt Macen det mest effektive arbeidsverktøyet jeg har. Jeg bruker også Windows her og der, men kvaliteten på programvaren til Mac OS plattformen er det som gjør at jeg blir der. Ikke for å dra dette ut i en Mac vs. Windows diskusjon, men selv om det muligens finnes mindre utvalg av programmer til Mac så har jeg alltid funnet det jeg trenger og kvaliteten på disse er nesten alltid veldig høy.

Når det gjelder å kjøre Windows på Macen så har jeg prøvd å Parallels, kjører WMVare Fusion for øyeblikket og jeg foreterkker det fremfor Parallels. Men jeg har også prøvd Virtualbox, noe som er gratis og ser ut til å fungere veldig bra. Så jeg ville kanskje anbefale å prøve Virtualbox hvis man vil spare noen kroner. Men usikker på om de har "Unity" mode slik som Fusion har, hvor man kan ha Windows programmer åpne uten å se noe av Windows GUIet, bare selve programmet. Ellers hvis det du skal bruke windows til er grafisk krevene programmer er nok BootCamp veien å gå selv om det er mer tungvindt. Uansett, å sette opp Windows på macen er en enkel sak i alle systemene.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mac?, Bef

Hva driver du på med Bjørn Erik...... Godt MS utvikler programvare for MAC også, men....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrro
    Hva driver du på med Bjørn Erik...... Godt MS utvikler programvare for MAC også, men....
    Hehe, du kan sove rolig, for jeg er avhengig av at jeg får Win7 til å fungere godt på den

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny Mac. Du er heldig

Her finner du en god artikkel som forklare deg hvordan du kan dual/trippel boote:
    How To: Triple-Boot Your Mac

Og det er gratis ...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Gratulerer med ny Mac. Du er heldig

Her finner du en god artikkel som forklare deg hvordan du kan dual/trippel boote:
    How To: Triple-Boot Your Mac

Og det er gratis ...

Takker og bukker Alltid kjekt med alt som er gratis

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk litt tid til overs i kveld, så da tok jeg turen ned i kinoen for å teste litt bilde størrelse. Hadde en bit med hvit molton som ble stiftet opp brukt som test lerret. Bredden er 275cm og det synes til å passe fint for jeg blir å montere et 16:9 lerret da jeg ser alt mulig av film og ikke bare Blu-Ray.

-_mg_7420-jpg

-_mg_7437-jpg

-_mg_7439-jpg

-_mg_7440-jpg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy svarte, kort og godt!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så deilig ut den reclineren midt ute på golvet. Blir sikkert flere slike når du er ferdig..

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Så deilig ut den reclineren midt ute på golvet. Blir sikkert flere slike når du er ferdig..
    *ler* jepp, venter på at de skal få inn sorte på IKEA

Side 107 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •