BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 103 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 7339
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det har ikke skjedd så veldig mye mere enn at en vegg et tapetsert og den falske frontveggen er oppe
    Det holder for meg det, fremgang er fremgang og alle monner drar og i denne retningen så blir alt gull og grønne skoger. Vi følger med deg serru.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...som om jeg skulle gjort det sjæl... Eller kanskje ikke... Blir veldig bra dette her, BEF, morsomt å se rommet tar form!

Når det gjelder akustikken sies det jo at hjørnene er viktigst mht kontroll på bassen, men kanskje det også kan svare seg med litt ekstra diffusjon på sidevegger og bakvegger akuratt der en sitter for å gi litt ekstra "rom"? En løsning jeg har lest litt rundt den siste tiden er også å påmontere diffusorer på noen absorbsjonsplater, som du dernest bygger litt ut fra vegg - dette skal visstnok gi god demping oppover i registeret samtidig som en får diffusert lyden... Bare en tanke!

Forstår uansett at du tar hensyn til utformingen også, en kan liksom ikke BARE tenke lyd og bilde heller??

Takk for det!!

Jeg vil få en kraftig opp brytning av veggene der høyttaler skal stå. Tanken er å bruket plassen over og under høyttalerne for akustiske tiltak. Som du er inne på, rommet skal være et hyggelig rom og ikke et studio... Jeg har gjort klart endel vis jeg skal ha paneler på veggene, har lagt opp El-punkter for å kunne ha lys bak evt. akustikk paneler.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi kan gå ut fra at BEF har kontroll på akustikken, inkl. bassen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅÅÅÅ begynner det jo så smått å nærme seg noe!
    Jeg fristes så smått allerede til å påstå at få, om overhodet noen, kommer til å matche dette??

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det fremover! Som alle andre gleder jeg meg til å se rommet når det er ferdig og kanskje til og med få æren av å ta en lytt, det blir en opplevelse som få kan matche

BTW: Er det Devilejs Beyma høyttalere du har stående på stativ i det ene hjørnet BEF?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir meeeeget bra. Jeg ser ut fra bildene dine at du ikke kommer til å gå for en løsning med lydtransparent lerret. Er det noen spesiell grunn til det?
    Hvor mye avstand er det fra ekte- til falsk frontvegg?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    NÅÅÅÅ begynner det jo så smått å nærme seg noe!
    Jeg fristes så smått allerede til å påstå at få, om overhodet noen, kommer til å matche dette??
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Her går det fremover! Som alle andre gleder jeg meg til å se rommet når det er ferdig og kanskje til og med få æren av å ta en lytt, det blir en opplevelse som få kan matche

BTW: Er det Devilejs Beyma høyttalere du har stående på stativ i det ene hjørnet BEF?

Oyy det var store ord, tar det som et stort kompliment

Bra observert Ola, er devilej sin høyttalere, de står til lagring her inntil prosjektet hans blir ferdig.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette blir meeeeget bra. Jeg ser ut fra bildene dine at du ikke kommer til å gå for en løsning med lydtransparent lerret. Er det noen spesiell grunn til det?
    Hvor mye avstand er det fra ekte- til falsk frontvegg?
    Jeg skal ha lydtransparent lerret, men jeg har frontene på yttersiden av lerrete for en bedre lyd. Senter og suber vil komme bak selve lerretet. Avstanden fra framkant av den falske veggen og til frontvegg er 113cm.

Jeg har laget den falske veggen for et lerret på 265cm, 16:9 og lerretet vil være 50cm fra gulvet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat!

Jeg kunne også tenkt meg å ha høyttalerne på siden, men sidden mitt rom bare er 310cm bredt, velger jeg å trekke de litt inn mot midten, og ha de bak lerretet.

Jeg er forøvrig virkelig misunnelig på størrelsen du har på rommet, og dette kommer til å bli utrolig flott! 8)

Jeg skal ha lydtransparent lerret, men jeg har frontene på yttersiden av lerrete for en bedre lyd. Senter og suber vil komme bak selve lerretet. Avstanden fra framkant av den falske veggen og til frontvegg er 113cm.

Jeg har laget den falske veggen for et lerret på 265cm, 16:9 og lerretet vil være 50cm fra gulvet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikker bare innom tråden enda en gang for å glo. Med fare for å gjenta hva alle andre har sagt (men det blåser jeg i); rommet ditt er på vei til å bli ett av de aller beste presentert her på forumet. Håper bare lyden i rommet gir deg full valuta. Målt noe ennå, eller bygger du nå på kvalifisert "gefühl"?

Bare den tapeten du har valgt gjør at jeg senker skuldrene.

edit = fingertrøbbel.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Stikker bare innom tråden enda en gang for å glo. Med fare for å gjenta hva alle andre har sagt (men det blåder jeg i); rommet ditt er på vei til å bli ett av de aller beste presentert her på forumet. Håper bare lyden i rommet gir deg full valuta. Målt noe ennå, eller bygger du bå på kvalifisert "gefühl"?

Kunne ikke sagt det bedre sjøl,haka henger helt ned på skrivebordet:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... lerret på 265cm, 16:9 .....
    Hva kommer du til å gjøre med 21:9 (eller 2.35:1)?

Tapeten ser forøvrig veldig bra ut og diffusor/lyskasser var skikkelig kult

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Akkurat!

Jeg kunne også tenkt meg å ha høyttalerne på siden, men sidden mitt rom bare er 310cm bredt, velger jeg å trekke de litt inn mot midten, og ha de bak lerretet.

Jeg er forøvrig virkelig misunnelig på størrelsen du har på rommet, og dette kommer til å bli utrolig flott! 8)
    Stikker bare innom tråden enda en gang for å glo. Med fare for å gjenta hva alle andre har sagt (men det blåser jeg i); rommet ditt er på vei til å bli ett av de aller beste presentert her på forumet. Håper bare lyden i rommet gir deg full valuta. Målt noe ennå, eller bygger du nå på kvalifisert "gefühl"?

edit = fingertrøbbel.
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Kunne ikke sagt det bedre sjøl,haka henger helt ned på skrivebordet:-D
    Takk, takk, takk!!!

Håper bare lyden i rommet gir deg full valuta. Målt noe ennå, eller bygger du nå på kvalifisert "gefühl"?
    Er jo endel konstruksjon igjen på rommet og møbler skal inn, så jobber etter sund fornuft og litt "gefühl"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva kommer du til å gjøre med 21:9 (eller 2.35:1)?

Tapeten ser forøvrig veldig bra ut og diffusor/lyskasser var skikkelig kult
    Jeg blir å lage meg noen maskeringen på sikt for lerret for 2.35:1. Hvordan maskering løsning det blir vet jeg ennå ikke, får prøve å komme opp med noe lurt. Vet "unge" Lygren jobber med noen nye lerreter med maskering.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig spennende, BEF! Jeg ser at jeg allerede nå kan sette av plass i Pene Lytterom-tråden. Jeg gleder meg virkelig til å se det ferdige resultatet, men mye av morroa er å følge med på utviklingen også.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett tapeten din har jeg bestemt meg for at jeg skal ha tapet når jeg setter i gang med rommet mitt selv. Det ser jo bare über-bra ut. Så forøvrig tapeten din på Maxbo her om dagen, og den samme produsenten ser ut til å ha en god del som ser bra ut.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kjempebra ut med den lekre tappeten som gir rommet en virkelig unik look! Blir ikke overrasket dersom der kommer flere kinorom på forumet her med lignende tapet i tiden fremover

Har du gjort noe valg med tanke på suber og har du gjort forsøk med andre suber med plassering i midten?

Litt overrasket over at du velger å ha fronthøyttalerne så langt ut i siden og dermed utenfor lerret men regner med det er nøye gjennomtenkt valg Er det virkelig såpass stor lydmessig tap å ha de bak lydtransparent lerret også på moderne lerret? Har lenge hatt lyst på større lerret selv og dermed få frontene mine bak lerret men dersom det er mye lydmessig tap blir jeg litt skeptisk.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har hatt besøk ja. Veldig behjelpelige Tols1 og BEF! Takk for hjelpen begge to. :-D

For en fremgang du har hatt i kinoen så langt, gleder meg til å få titte innom der når jeg kommer opp til deg. Har du noe fri neste uke?

A.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Utrolig spennende, BEF! Jeg ser at jeg allerede nå kan sette av plass i Pene Lytterom-tråden. Jeg gleder meg virkelig til å se det ferdige resultatet, men mye av morroa er å følge med på utviklingen også.
    Takker!! Vil være en stor ære å få et innlegg i tråden Pene Lytterom !!

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Etter å ha sett tapeten din har jeg bestemt meg for at jeg skal ha tapet når jeg setter i gang med rommet mitt selv. Det ser jo bare über-bra ut. Så forøvrig tapeten din på Maxbo her om dagen, og den samme produsenten ser ut til å ha en god del som ser bra ut.
    Takker!! Jeg angrer ikke på valget. Det er utrolig mye kule tapeter på markedet, er bare å finne den som passer best for formålet.

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Ser kjempebra ut med den lekre tappeten som gir rommet en virkelig unik look! Blir ikke overrasket dersom der kommer flere kinorom på forumet her med lignende tapet i tiden fremover

Har du gjort noe valg med tanke på suber og har du gjort forsøk med andre suber med plassering i midten?

Litt overrasket over at du velger å ha fronthøyttalerne så langt ut i siden og dermed utenfor lerret men regner med det er nøye gjennomtenkt valg Er det virkelig såpass stor lydmessig tap å ha de bak lydtransparent lerret også på moderne lerret? Har lenge hatt lyst på større lerret selv og dermed få frontene mine bak lerret men dersom det er mye lydmessig tap blir jeg litt skeptisk.
    Takker Plasseringen av frontene er ikke 100%, til musikk passer de fint der dem står nå. Lydbildet mister litt bredde når man flytter dem litt inn. Tapet av lyd gjennom lerretet er ikke noe å bekymre seg over i ren kino sammenheng, noe annet er det vis det skal kombineres med HiFi da vil man tape noe på det.

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ser du har hatt besøk ja. Veldig behjelpelige Tols1 og BEF! Takk for hjelpen begge to. :-D

For en fremgang du har hatt i kinoen så langt, gleder meg til å få titte innom der når jeg kommer opp til deg. Har du noe fri neste uke?

A.
    Ja bassfellene står og venter på deg.
    Jeg er hjemme stort sett etter 17.00 hver dag neste uke, hadde du tenkt deg inn på dagtid? Vis så er det ikke noe problem bare vi avtaler, jeg har ikke mulighet tirsdag.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drev og testet litt nå i ettermiddag. Tror nok systemet skal ha et vist potensial til å spille høyt Var jeg som stoppet her og ikke systemet... Det ble brukt hørselvern under testen og det kjentes fysisk godt på kroppen det som kom ut av høyttalerne.

-_mg_7115-jpg

-_mg_7123-jpg

Side 103 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •