BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  123
Side 102 av 368 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 7348
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Du kan hindre skranglelyder med bruk av greenglue, men du kan aldri hindre at himlingen for en resonansefrekvens. Tung og slapp trigger lavt i frekvens, mens stiv og lett vi treffe høyere i frekvens. Det samme gjeller veggene også

Tor
    ja det vet du alt om, ingen ting er som dypbass med 10tonn snø på taket.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen må vel da bli, at en tung og stiv kombinasjon er å foretrekke!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jepp!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg faktisk jobbet litt i kinoen!! Det er noen uker siden sist nå. Jeg har tatt å trekt foringene av døren inne i kino rommet med Molton og jeg har fått lage podiet høyttalerne skal stå på bak lerretet.

Eller har jeg fundert masse i det siste over de siste løsningene i rommet. Så det kan nok hende det blir et par små justeringer i forhold til hvordan ting ser ut nå Skal få tapetsert ferdig rommet nå de nærmeste dagene. Så skal jeg få satt opp rammene som skal lage den falske front veggen. Når det er gjort er det på tide og starte med byggingen av senter og surround høyttalerne. Tenker videre å bygget racet til forsterkerne selv, det blir et "enkelt" rack med hjul og god strekk avlastning for kabler.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Sier kona det samme?

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg veldig til å se dette ekstreme prosjektet ferdigstilt, stå på:-)

Tenkte jeg bare skulle tipse deg om et firma som kan levere rack etter dine ønsker. Jeg har bestillt flere på jobben og er veldig fornøyd, har også bygd akvariestativ av aluprofiler fra dette firma. AluFlex System AS, 63 94 49 20

Vidar

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidareje
    Gleder meg veldig til å se dette ekstreme prosjektet ferdigstilt, stå på:-)

Tenkte jeg bare skulle tipse deg om et firma som kan levere rack etter dine ønsker. Jeg har bestillt flere på jobben og er veldig fornøyd, har også bygd akvariestativ av aluprofiler fra dette firma. AluFlex System AS, 63 94 49 20

Vidar
    Tusen takk for tipset, alltid kjekt å vite om slike firma. Jeg blir å lage mitt rack av tre/MDF, selve racket vil ikke bli synlig, så er mere ute etter funksjonaliteten for racket.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jobbet litt i kinoen nå i ettermiddag, kommet litt videre

Har fått tapet på den siste veggen og bygget rammeverket til den falske frontveggen. Har å montert opp akustikk rammer for frontveggen og sideveggen, disse vises ikke på bilde da de er trekk i sort Molton.

Fikk hyggelig besøk i kveld av tols1, som kom innom med noen bassfeller som skal videre til ambiance, takk for en hyggelig prat.

-img_7105-jpg

-img_7107-jpg

-img_7110-jpg

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner jo å se rimelig tøft ut Men jeg tror du blir nødt til å bryte opp den fete tapeten med noen områder med lyd-absorberende tiltak.

Dette blir toppers, artig å se noen som lever ut mange av drømmene en selv har

Hva slags farge/materiale tenker du deg på gulvet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Begynner jo å se rimelig tøft ut Men jeg tror du blir nødt til å bryte opp den fete tapeten med noen områder med lyd-absorberende tiltak.

Dette blir toppers, artig å se noen som lever ut mange av drømmene en selv har
    Lyden begynner å komme mere og mere på plass nå som rommet tar mere og mere form, jeg skal gjøre noen flere tiltak i front og rommet skal få møbler inn, når alt dette er kommet på plass er det man får se hvor mange flere tiltak som må på plass og om det må opp noen akustikk plater på veggene. Jeg håper jeg klarer å få det til uten å møtte henge noe på veggene.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært og forstyrret BEF litt i en arbeidsøkt. Fikk en hyggelig mottakelse og omvisning.

Du verden for en kino dette blir. Fikk en snarlytt på to av de høyttalerne som skal utgjøre frontsystemet drevet av en enkelt Crown-forsterker. Du verden for et trøkk, ubesværet og oppløst. I mine ører litt pågående i øvre bassområde, hørte det på bassgitaren på Sommerkjoledyr. Men det vil ganske sikkert endre seg når du får inn møbler og tepper. Og jeg skal gjerne innrømme at mitt oppsett er litt tyngre i bunn, så dette inntrykket skyldes kanskje like mye at InMiles-ene rett og slett spiller mer naturlig og ufarget?

Tusen takk for titten og praten, Bjørn. Jeg kommer mer enn gjerne tilbake når ting er mer ferdig. Med de planene du har for denne kinoen, kommer det til å bli helt hinsides :twisted:

EDIT: har visst kommet et par innlegg mens jeg skrev...

Ja det er nesten en skam å dekke til tapeten, den er utrolig stilig, bildene yter den ikke rettferdighet faktisk. Sikkert en god idé å høre litt på responsen i rommet før man begynner med akustikkplater.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja klart at det er for tidlig å si noe om hva slags tiltak som skal gjøres før rommet nermer seg endelig. Ingen tvil om at du vet hva du driver med, dette ser djevelsk ut på en positiv måte!

Editert posten min over, hadde et ekstra spm: Hva er planen for gulv?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Da har jeg vært og forstyrret BEF litt i en arbeidsøkt. Fikk en hyggelig mottakelse og omvisning.

Du verden for en kino dette blir. Fikk en snarlytt på to av de høyttalerne som skal utgjøre frontsystemet drevet av en enkelt Crown-forsterker. Du verden for et trøkk, ubesværet og oppløst. I mine ører litt pågående i øvre bassområde, hørte det på bassgitaren på Sommerkjoledyr. Men det vil ganske sikkert endre seg når du får inn møbler og tepper. Og jeg skal gjerne innrømme at mitt oppsett er litt tyngre i bunn, så dette inntrykket skyldes kanskje like mye at InMiles-ene rett og slett spiller mer naturlig og ufarget?

Tusen takk for titten, Bjørn. Jeg kommer mer enn gjerne tilbake når ting er mer ferdig. Med de planene du har for denne kinoen, kommer det til å bli helt hinsides :twisted:

Veldig hyggelig du tok turen innom!

Meget enig med det i din oppsummering av lyden, som du sier stoler og tepper skal inn, da skjer det mye. Du er hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Editert posten min over, hadde et ekstra spm: Hva er planen for gulv?
    Det blir et ensfarvet grått vegg-til-vegg teppe. Det er spesial bestilling, så det er endel leveringstid. Venter på tilbakemelding på leverings dato.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ville hvertfall ikke bekymret meg for lyden ennå, det er jo strengt tatt helt nakent i rommet nå.

Jeg er redd at det ferdige anlegget vil medføre kraftige oppgraderingskramper hos enhver besøkende. Jeg gleder meg som en unge til en demo i ferdig kino

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft!

Stilig med diffusorene i taket.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, nå har det skjedd mye siden siste bildepost har jeg skjønt, dette kommer nok til å bli desidert Norges råeste kino. Jeg har ikke ord for fremgangen i dette prosjektet ditt, virkelig imponerende arbeide som er lagt igjen her og vil nesten tro dette er ferdig god tid før julaften.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk flott. Det er ikke akkuratt noen småtasser du har i front der....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...som om jeg skulle gjort det sjæl... Eller kanskje ikke... Blir veldig bra dette her, BEF, morsomt å se rommet tar form!

Når det gjelder akustikken sies det jo at hjørnene er viktigst mht kontroll på bassen, men kanskje det også kan svare seg med litt ekstra diffusjon på sidevegger og bakvegger akuratt der en sitter for å gi litt ekstra "rom"? En løsning jeg har lest litt rundt den siste tiden er også å påmontere diffusorer på noen absorbsjonsplater, som du dernest bygger litt ut fra vegg - dette skal visstnok gi god demping oppover i registeret samtidig som en får diffusert lyden... Bare en tanke!

Forstår uansett at du tar hensyn til utformingen også, en kan liksom ikke BARE tenke lyd og bilde heller??

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, jeg ville hvertfall ikke bekymret meg for lyden ennå, det er jo strengt tatt helt nakent i rommet nå.

Jeg er redd at det ferdige anlegget vil medføre kraftige oppgraderingskramper hos enhver besøkende. Jeg gleder meg som en unge til en demo i ferdig kino

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Tøft!

Stilig med diffusorene i taket.
    Takk!!

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dæven, nå har det skjedd mye siden siste bildepost har jeg skjønt, dette kommer nok til å bli desidert Norges råeste kino. Jeg har ikke ord for fremgangen i dette prosjektet ditt, virkelig imponerende arbeide som er lagt igjen her og vil nesten tro dette er ferdig god tid før julaften.
    Det har ikke skjedd så veldig mye mere enn at en vegg et tapetsert og den falske frontveggen er oppe

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Fantastisk flott. Det er ikke akkuratt noen småtasser du har i front der....
    Takk!! De er voksne, skal bygge en til som senter

Side 102 av 368 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •